Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MamAppelsap schreef:Maxima_S schreef:Ik ben wel een complotdenkermaar het woord complot is in mijn ogen niet geheel terecht een een strategie om alles af te doen als "onzin" en niet onderbouwd. Er zijn namelijk genoeg artsen en virologen die ernstige twijfels hebben bij het nu zeer actuele Covid gebeuren. En hoor en wederhoor wordt in dit geval door de overheid en de gangbare media in mijn ogen niet toegepast.
Een aantal van deze artsen zijn:
- Dr. Wodarg
- Dr. Püschel
- Dr. Streeck
- Dr. Zack Bush
- Dr. Daniel Erickson
- Dr. Bhakdi
en nog veel meer.
En het is mij wel bekend dat er ook tegenargumenten te brengen zijn maar deze artsen worden in elk geval niet gehoord of hun informatie wordt geridiculiseerd, gecensureerd en verdrongen. Dat is op zijn minst opvallend.
Daarnaast zijn er op youtube (want dan hoef je de dvd niet te kopen en is de informatie snel en makkelijk verspreid) verschillende documentaires die op zijn minst gekeken dienen te worden door iedereen die zegt dat andersdenkenden en mensen met een afwijkende visie op de hedendaagse politiek, economie en informatie voorziening, last hebben van het complotdenker syndroom.
Ik zal ze hier even opsommen:
- Thrive, what on earth will it take:
https://www.youtube.com/watch?v=lEV5AFFcZ-s
- Unacknowledged:
https://www.youtube.com/watch?v=WiSKF8JjoSc
- Sirius:
https://www.youtube.com/watch?v=ks5CbE_ejCE
-out of shadows:
https://www.youtube.com/watch?v=PUHyESQN-O8
nu ga ik er niet vanuit dat veel mensen zoveel uur aan documentaires gaan kijken maar de gegeven informatie in de documentaires geeft in elk geval wel een helder beeld waarom mensen die zo sceptisch zijn zo denken als ze doen.
En omdat het zo controversieel is, is het heel moeilijk voor te stellen dat dit zelfs maar een mogelijkheid is.
Ik ga verder niet in discussie en respecteer ieder zijn mening.
Hoi, maar waarom laat je dan achterwege wat het standpunt van die artsen überhaupt is? Lijkt mij nogal essentieel in dit hele verhaal.
En waarom zijn complotdenkers in het algemeen zo'n fan van filmpjes en wordt een theorie nooit eens fatsoenlijk uiteengezet in een soort onderzoeksrapport?
Destination schreef:Jammer dat je wel meldt dat ze tegenargumenten hebben, maar dan niet zegt welke dat dan zijn. Schijnt vaker te gebeuren bij mensen die niet mainstream denken. Het is altijd ‘Je moet het zelf maar opzoeken/onderzoeken’
Maxima_S schreef:Destination schreef:Jammer dat je wel meldt dat ze tegenargumenten hebben, maar dan niet zegt welke dat dan zijn. Schijnt vaker te gebeuren bij mensen die niet mainstream denken. Het is altijd ‘Je moet het zelf maar opzoeken/onderzoeken’
en wat is er zo erg aan om dit te doen? Dat doe je toch ook als je iets anders wilt weten? Ik zie dat niet als een argument om daarmee de informatie af te schieten. Daarmee klinkt het alsof ik het moet doen omdat ik dit interessant vindt on het hier te delen. De informatie is vrij beschikbaar alleen niet op de gangbare media waar je ook de informatie zelf moet halen.
rien10 schreef:Dan heb ik er ook nog wel een Maxima_S. Ik ben de beste vrouw ter wereld. Echt.
Ik heb geen zin om dat te bewijzen. Ga het zelf maar zien en lezen. Er is genoeg te vinden over het feit dat ik de aller- aller beste ben.
Bovenstaande is uiteraard kul van de bovenste plan. Echte onzin. Maar ik kan het wel lekker roepen en niet bewijzen. Dat doe jij nu ook. Je roept wat. Je komt niet met bewijs, argumenten of wat dan ook.
Maxima_S schreef:rien10 schreef:Dan heb ik er ook nog wel een Maxima_S. Ik ben de beste vrouw ter wereld. Echt.
Ik heb geen zin om dat te bewijzen. Ga het zelf maar zien en lezen. Er is genoeg te vinden over het feit dat ik de aller- aller beste ben.
Bovenstaande is uiteraard kul van de bovenste plan. Echte onzin. Maar ik kan het wel lekker roepen en niet bewijzen. Dat doe jij nu ook. Je roept wat. Je komt niet met bewijs, argumenten of wat dan ook.
Hoezo is dat onzin? Ik heb de namen genoemd van kritische artsen die het beter kunnen vertellen dan ik, ik heb het ook niet vaag gelaten door geen namen te noemen.
Ik kan een rits van linkjes geven naar de informatie maar met dezelfde snelheid heb je die zelf gevonden.
Wat mijn specifieke mening is doet niet zo terzake. Ik heb mij geuit dat ik niet geloof wat de mainstream media ons voorhoudt en hier plausibele informatie over gegeven waar ik zoal mijn informatie vandaan haal. Of welke personen mijn mening over de hele covid toestand hebben gevormd. Om ook in dit topic, wat gaat over complot denkers en hoe ze daartoe komen, geheel relevant is voor iemand die echt wil weten hoe ik (en wellicht ook andere) hiertoe gekomen zijn.
Dus ik voel mij nogmaals niet aangesproken om mijn mening feitelijk te onderbouwen. Dit zijn (een deel van) de mensen waar ik uitvoerig naar geluisterd heb in interviews en artikelen. Zo ben ik tot mijn mening gekomen. En voor een ieder die het interessant vindt zijn deze artsen zeker iets om je in te verdiepen. Nogmaals, ik ben hier niet om iemand te overtuigen.
Maxima_S schreef:MamAppelsap schreef:Hoi, maar waarom laat je dan achterwege wat het standpunt van die artsen überhaupt is? Lijkt mij nogal essentieel in dit hele verhaal.
En waarom zijn complotdenkers in het algemeen zo'n fan van filmpjes en wordt een theorie nooit eens fatsoenlijk uiteengezet in een soort onderzoeksrapport?
Omdat ik het niet als mijn taak zie dit te doen. Het is uitgebreid te vinden voor een ieder die het de moeite waard vind het te lezen. Als je de namen even op google invoert icm. covid dan vind je zowel de mening van de artsen als de de mensen die dit heel graag wilde debunken![]()
Ik heb niet de intentie iedereen van mijn visie te overtuigen
Destination schreef:Je slaat een discussie compleet dood door zulke berichten dat mensen zelf maar onderzoek moeten doen. Er zijn ook genoeg artsen die wel de ernst van Covid-19 inzien, maar dat moet je zelf maar opzoeken.
Destination schreef:Electra63 schreef:Met DE media wordt vooral het door de overheid gecontroleerde NPO en RTL bedoeld in Nederland. Maar ook de Telegraaf en AD enz.![]()
Laatst was een item op TV en dat ging om de verspreiding van nepnieuws. Daar zitten o.a. Russen achter en die hebben daar natuurlijk een belang bij: bijv. politieke onrust.
Ik vind het lachwekkend dat aanhangers altijd zeggen dat zij verder kijken dan de gewone media, maar als je om een link of artikel vraagt, deze zelden gegeven worden en je maar zelf goed moet zoeken.
Wat 9/11 betreft dat is al zo vaak ontkracht.
Hoe controleert de overheid NPO en RTL precies volgens jou?