Gini schreef:Ook gezinsleden mogen toch niet op een veldje gaan zitten om gezellig te doen of te picknicken? Studenten worden op dat vlak dan toch niet anders behandeld?
Ik lees juist altijd gezinnen als de uitzondering
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wilmatj schreef:Ik ben van mening dat deze maatregelen echt de hele maatschappij naar de klote helpt. Helaas zijn zoveel mensen onwijs bang voor de dood, vertel dat er een levensgevaarlijk virus is en hup in ene mag er niets meer.
Wees eens realistisch, als we nu eens kijken hoeveel procent van de bevolking dit heeft of heeft gehad. Hoe lang wil je zo geïsoleerd leven dan? Is jou angst voor de dood, of voor ziek zijn of een dierbare verliezen zo groot dat je bijna alles opgeeft?
wilmatj schreef:Ik ben van mening dat deze maatregelen echt de hele maatschappij naar de klote helpt. Helaas zijn zoveel mensen onwijs bang voor de dood, vertel dat er een levensgevaarlijk virus is en hup in ene mag er niets meer.
Wees eens realistisch, als we nu eens kijken hoeveel procent van de bevolking dit heeft of heeft gehad. Hoe lang wil je zo geïsoleerd leven dan? Is jou angst voor de dood, of voor ziek zijn of een dierbare verliezen zo groot dat je bijna alles opgeeft?
wilmatj schreef:Lees anders even goed, hoe lang wil je zo geisoleerd leven? Natuurlijk snap ik dat ze willen dat de ziekenhuizen het aan kunnen. Maar ?? Jaren ?? zo leven?? Maanden?? Jullie hebben geen buiten leven? Geen sociaal leven? Geen familie of vrienden waar jullie graag contact mee hebben? Dat houd je toch niet nog maanden lang vol? Deze aanpak werkt in mijn ogen gewoon niet.. Ja voor de ziekenhuizen.. Die straks overvol komen te liggen van mensen die door depressie of overspannenheid zelfmoord willen plegen.. Of weet ik veel wat. Ik zie mensen om mij heen die al niet helemaal lekker in hun vel zaten, die nu nog dieper in de put zitten. Kan onze zorg dat wel aan dan?
wilmatj schreef:Jullie zijn wel angstzaaiers hierin hoor. Want jullie denken serieus dat er niemand meer leeft of gewoon gezond is als deze maatregelen er niet zijn?
Nee ik ben geen expert, jullie wel? Want jullie hebben zo te horen echt na gedacht.
wilmatj schreef:Jullie zijn wel angstzaaiers hierin hoor. Want jullie denken serieus dat er niemand meer leeft of gewoon gezond is als deze maatregelen er niet zijn?
wilmatj schreef:Sterfte cijfers moet je dan even iedereen eraf halen die waarschijnlijk ook dood zou gaan zonder corona, aan bijvoorbeeld kanker.
nynke55 schreef:Misschien moet je even wat verhalen lezen van mensen die corona gehad hebben.
wilmatj schreef:Ga maar eens goed zoeken dan.. Want er zijn heeeel veeel experts die toch verschillende meningen hebben.
Er is volgens mij vanaf het begin gezegd dat als er niet eens de helft van de bevolking erge klachten zou krijgen. Sterfte cijfers moet je dan even iedereen eraf halen die waarschijnlijk ook dood zou gaan zonder corona, aan bijvoorbeeld kanker. Want die mensen worden nu onder de corona sterfte geregeld, omdat ze toevallig beide hadden..
wilmatj schreef:nynke55 schreef:Misschien moet je even wat verhalen lezen van mensen die corona gehad hebben.
En misschien dan ook even de verhalen die het gehad hebben maar amper gemerkt? Want die zijn er ook.. maar niet getestangst aaien noem ik dat. Een ernstige griep.. Dus niet een beetje buikpijn.. Een echt ernstige griep.. Is misschien wel net zo heftig.
Ik weet aardig wat een ernstige griep kan doen, aangezien mijn zusje er 2 keer door in het ziekenhuis heeft gelegen.. als ik dat vergelijk met de verhalen van de corona.. Ja ernstig, ja mee eens.. Maar vergeet de rest van Nederland ook niet dat de Echte griep ook ernstig is? Dan al niet al die andere ziektes?
En ja dit virus pakt meer mensen dan de normale griep, ja we moeten maatregelen..
Maar die nep maatregelen.. Hou toch op.. Karretjes schoonmaken met antibacteriële zooi.. Jongens, een virus gaat daar niet van weg he.. Dat zegt de regering zelf ook...
Dan het verhaaltje 1.5m afstand, thuis blijven als je ziek bent. Maar controle? Amper.. Ja hoge boetes zodat ze wat geld binnen kunnen harken. En vervolgens is er bij je ingebroken ( van de week hier in de buurt gebeurt ) zit ome agent toch echt even recht in me gezicht te praten, ongeveer een halve meter van me vandaan.. Of ik even een getuigen verklaring wil afleggen. Waar is nu de corona stress?
Het is er zodra het mensen uit komt.. Maar eigenlijk?
Ja sorry maar ik geloof gewoon niet dat deze maatregelen echt wat doen.