Coronavirus... draaien we niet een beetje door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:18

Ik begreep dat mensen die uit een chemo komen, ook een hoger risico hebben op ernstig ziek worden met griep. Wat is dan het verschil met Corona? (ik weet het niet, ik ben geen dokter, oprechte vraag)

Ik maak me geen zorgen, maar ik vind het wel irritant dat er van alles uitverkocht raakt.. Mensen maken elkaar echt een beetje gek.
Collega's ook die al voor twee weken inkopen hebben gedaan.. echt why..? (omdat de rest het ook doet...)

Hier op het werk schijnen ook voorzorgsmaatregelen te komen.. nou ja, we zien wel.. Ik zal bij mn moedertje uit de buurt blijven mocht het hier gaa zwerven, meer kan ik niet doen..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:19

Pareltjes schreef:
Het blijven vergelijken van Covid-19 met influenza is totaal niet relevant.

Tegen influenza heeft de gehele wereldbevolking al een mate van immuniteit opgebouwd. Tegen Covid-19 niemand ( nouja 40.000 man in China inmiddels wel )

Jullie kijken enkel naar het sterfte percentage dát is niet waaromquarantaine maatregelen worden genomen. Men wil het virus vertragen om over belasting van het gezondheidsysteem tegen te gaan en daarmee indirect een ontwrichtende werking van de maatschappij. Indien iedereen tergelijkertijd ziek mocht worden.

Daarnaast kennen we het virus nog niet goed genoeg, geen idee wat de gevolgen op langere termijn gaan zijn.

Ik zie veel reacties voorbij komen die uitsluitend gebaseerd zijn op het “ eigen ik “ mensen geen inzicht hebben in het totale probleem van dit virus. Als men dan ook nog eens NIET open wil staan voor om jezelf en andere in bescherming te nemen dat is dat in mijn ogen niet sociaal en gewoon dom.

Mensen in de risicogroepen maken zich terecht zorgen.

Precies dat ja :7 Mensen denken niet verder dan hun eigen ego.
Als het zich razendsnel verspreid en er worden veel mensen ziek is dat een enorme belasting op het gezondheidssysteem en de maatschappij.
Er is niet eens ruimte om iedereen massaal in het zkh op te nemen, laat staan dat er personeel voor is.

Ik heb overigens niet voor 2 weken eten gehamsterd. Als ik in quarantaine moet laat ik wel bezorgen en dan zetten ze het maar voor de deur en doe ik mn pinpas wel door de brievenbus ofzo :+
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 02-03-20 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:20

GabberGill schreef:
in nederland sterven er jaarlijks 8000 mensen aan de griep.

Dit is 8000 op laten we zeggen 20.000.000

Tuurlijk hebben we in landen met nog meer mensen ook meer sterfte gevallen.

Wat is je bron voor deze cijfers? Bij 8000 doden is er nl sprake van een uitbraak die groter dan gemiddeld is: oversterfte.
Tussen 1999-2010 waren er gemiddeld 2000 doden per jaar door influenza.

Zie: https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... -influenza

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:28