Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:Shaggy09 schreef:Nee Thierry wordt niet gedemoniseerd. Thierry doet uitspraken, die zijn ontzettend mensonterend. Die wordt in de media niet anders geprofileerd als zichzelf.
Ik heb gisteren en vandaag een aantal keren het nieuws gehoord...iedere keer hebben ze het erover.Ik weet trouwens dat marokkaanse controleurs een iets andere houding hebben tegenover vrouwen...en dat mag.Dus ik zou graag de dames eens horen.
pien_2010 schreef:Wat het probleem is met deze tweet is dat hij hiermee op de onderbuikgevoelens speelt van mensen. Het gevaar hiervan is (dit is door Wilders ook gedaan met zijn anti Marokkanen uitspraken) dat hij daarmee "het slechte, onbeheerste" in mensen aanspreekt. De geschiedenis heeft ons getoond wat er gebeurt als dat monster (dat jaren en jaren getriggerd is keer op keer) los gaat. Gisteren nog in de Film "geschiedenis van Europa" liet Mak zien in Polen, hoe Joden door de eigen mensen uit dat dorp in een schuur verbrand zijn. Vreselijke losbarstende onderbuikgevoelens die als monster uit de mensen stroomden. Feilloos liet hij zien waar dat begon→ beetje bij beetje werden die grenzen opgetrokken totdat al die gevoelens (jaren beetje bij beetje mondjesmaat gevoed) als een verschroeiende lava uit de buiken van de mensen stroomden en ze hun eigen buren in de schuur stopten en verbranden→ gaat over mensen zoals jij en ik hé!!.
Baudet is intelligente man, die beweert onze geschiedenis goed te kennen→ dus kan ik er alleen maar van uit gaan dat hij dit expres doet.
Hetzelfde doet hij voortdurend met zijn kritiek op de rechters. Hij suggereert voortdurend dat de rechters de macht over nemen. Dit terwijl de politiek de volksvertegenwoordiging de wetten aanneemt. De rechter toetst gebeurtenissen aan de hand van die wetten en spreekt recht.
In een democratische samenleving is het belangrijk om de wettelijke, rechtelijke en uitvoerende macht te scheiden. Dat is de basis van onze democratie.
Het is dus niet toevallig dat Baudet zoveel kritiek heeft op onze rechters, dat is heel bewuste politiek !(foei en dat als politicus→ echt niet OK).
Immers in zijn partij politiek (website) valt te lezen, dat als Forum voor Democratie aan de macht komt, overal mensen belangrijke functies zullen krijgen die het zelfde denken. Dit is dus open toegeven dat hij van wil is om de democratie om zeep te brengen, want hij noemt daar dus ook de belangrijke functies bij.
Röring zal hij zeker brengen. Ook instabiliteit, toenemen van onverdraagzaamheid tussen bevolkingsgroepen (zeer gevaarlijk).
Baudet is niet vies van een leugen, zoals hij zelf liefdevol en lachend kan zeggen→ een leugentje op zijn tijd hoort erbij. Nee dus, als politicus hoor je de waarheid te vertellen. Ook al gebeurt dat niet altijd(klopt ook bij andere politicus), je hoort dit als volk niet toe te juichen of te vergoelijken, maar je hoort juist van je eigen politicus te eisen dat ze eerlijk zijn.
Wat betreft het groen linkse monster.
Groen links waarschuwt al 40 jaar voor de gevolgen van klimaatverandering. Groen links is altijd oppositie partij geweest. Dat het nu lijkt alsof de agenda van Groenlinks wordt uitgevoerd en dan ook nog eens versneld, heeft gewoon te maken dat de VVD met zijn coalitie partners die al zolang in de regering zitten, nagelaten heeft AFGELOPEN 40 JAAR, om op tijd langzaam toen dat nog kon, maatregelen te nemen om te voorkomen dat we nu (dan gaat het dus om NL) achter de troepen aan lopen en dus grof alsnog met spoed maatregelen moeten nemen. Nederland loopt achter de andere landen aan en moet dus opschalen met haar plannen.
Dat heeft dus niets met Groenlinks te maken, maar met de opvattingen en afspraken die op wereld niveau gemaakt zijn tussen de verschillende landen en Nederland die verzaakt heeft.
Wat Baudet doet, is wederom op die onderbuikgevoelens inspelen door nu de zwarte piet bij Groen Links te leggen. Inderdaad de maatregelen die genomen zijn daar pleit Groenlinks al 40 jaar voor maar het is niet door Groenlinks of dankzij Groenlinks dat die maatregelen nu genomen gaan worden. Zelfs de VVD met de coalitie heeft daarin gewoon geen keuze willen ze nog mee doen en serieus genomen worden in de wereld.
Ik volg Baudet op de voet. En ik vind hem een politicus waar we weinig positiefs van te verwachten hebben als hij het voor het zeggen krijgt.
Neemt niet weg, dat ik vind dat mensen er gewoon voor uit mogen komen dat ze op hem stemmen zonder dat dit een taboe hoort te zijn en deze mensen zo afgefakkeld horen te worden.
Liever op basis van feiten hoop ik deze mensen kritisch te maken zodat ze zelf op onderzoek uit gaan en verder kijken als het zogenaamde "leuke snoetje of praatjes". En als ze dat niet doen, hoop ik dat ze zich realiseren dat ze door op deze partij te stemmen ze de democratie en o nze veiligheid in gevaar brengen.
Ik ben een dochter van ouders die oorlog hebben meegemaakt en ik leef al mijn hele leven in vrede, al 61 jaar→ dat is uniek in onze geschiedenis. Ik hoop ook in vrede te mogen sterven, want ik kan geen genoeg van de vrede krijgen.
Resistance schreef:"Weet" laat me niet lachen. Ik weet dat bepaalde witte Nederlanders een andere houding hebben tegenover mensen met een kleurtje. En dat is toevallig wel een feit, wat jij zojuist bevestigde.
Blue_Eyes schreef:Ik kan me nog voorstellen dat mensen door de beeldvorming rondom lichtgetinte mannen een bepaalde angst ontwikkelen. Sterker nog - dat heeft zelfs op mij enige invloed, terwijl ik toch andere ervaringen heb. Dit jaar kreeg ik voor het eerst een klas NT2-studenten die louter bestaat uit jonge, islamitische mannen uit voornamelijk Turkije en Marokko (natuurlijk heb ik eerder 'van die mannen' in mijn lessen gehad, maar altijd nog met een of twee andere nationaliteiten of een paar vrouwen erbij). Toen ik dat hoorde moest ik toch ook even fronsen. Niet omdat ik slechte ervaringen heb, integendeel, maar met alles wat je hoort ga je tóch anders kijken, helaas.
Dat betekent niet dat Baudet daar misbruik van mag maken. Want bij hem heeft het niets te maken met zijn eigen vooroordelen, maar alles met een beeld dat hij wil schetsen voor zijn eigen politiek gewin. Ziek.
geerke schreef:pien_2010@...misschien een domme vraag...waarom volg je Baudet op de voet?
Askja schreef:Voor wie het gemist had, Thierry Baudet heeft weer eens van zich laten horen:
https://www.nos.nl/l/m/2321367
Definitief door de mand gevallen, wat mij betreft.
Ik vraag me af wat mensen beweegt om op zo'n schertsfiguur te stemmen, of zelfs lid te worden van zijn partij.
Oh lieve, kinderlijk naïeve FvD- aanhangers!
Hoe kun je zo iemand serieus nemen?
Blue_Eyes schreef:https://nos.nl/artikel/2321721-baudet-v ... bsurd.html
Baudet vindt het verwijt van racisme absurd. Nou.... ja.... ik kijk daar toch iets anders tegenaan
antje_vip schreef:Askja schreef:Voor wie het gemist had, Thierry Baudet heeft weer eens van zich laten horen:
Ik vraag me af wat mensen beweegt om op zo'n schertsfiguur te stemmen, of zelfs lid te worden van zijn partij.
Nou sorry hoor, ik zou nooit Groenlinks of PvdA o.i.d. stemmen, dus - even ervanuit gaande dat jij zoiets stemt - wat ben je toch naïef![]()
Klimaatgedoe is ook overal ontkend door wetenschappers, tenzij onderzoeken worden betaald door iemand die geld kan verdienen aan milieu.
Ook bijzonder hoe tegenstanders van Forum/PVV altijd zo boos doen over mensen die deze partijen stemmen en koste wat kost hun zin willen doordrijven en ideeën willen opleggen, maar ik heb nog nooit met iemand te maken gehad die opdringerig mij wilde overtuigen PVV/Forum te stemmen.
Die tweet is misschien gelogen, maar moet je even kijken hoeveel politici liegen
geerke schreef:pien_2010@...misschien een domme vraag...waarom volg je Baudet op de voet?
antje_vip schreef:Klimaatgedoe is ook overal ontkend door wetenschappers, tenzij onderzoeken worden betaald door iemand die geld kan verdienen aan milieu.
antje_vip schreef:Askja schreef:Voor wie het gemist had, Thierry Baudet heeft weer eens van zich laten horen:
Nou sorry hoor, ik zou nooit Groenlinks of PvdA o.i.d. stemmen, dus - even ervanuit gaande dat jij zoiets stemt - wat ben je toch naïef![]()
Klimaatgedoe is ook overal ontkend door wetenschappers, tenzij onderzoeken worden betaald door iemand die geld kan verdienen aan milieu.
Ook bijzonder hoe tegenstanders van Forum/PVV altijd zo boos doen over mensen die deze partijen stemmen en koste wat kost hun zin willen doordrijven en ideeën willen opleggen, maar ik heb nog nooit met iemand te maken gehad die opdringerig mij wilde overtuigen PVV/Forum te stemmen.
Die tweet is misschien gelogen, maar moet je even kijken hoeveel politici liegen
bigone schreef:geerke schreef:pien_2010@...misschien een domme vraag...waarom volg je Baudet op de voet?
Ik volg ze ook, puur om de verschuivingen en onvrede in onze maatschappij ( en in heel Europa trouwens ) in de gaten te houden. Ergens voel ik me heel ongemakkelijk dat we in een land wonen waar dit soort mensen het misschien voor het zeggen krijgen. En als ik in het dagelijks leven ook maar één stemmer op dit soort figuren kan overtuigen dat dit een stem voor fascisme en racisme is dan ben ik al blij. En zo zijn er meer politieke figuren waar je alleen al uit menselijkheid niet op zou moeten stemmen.
8nnemiek schreef:antje_vip schreef:Klimaatgedoe is ook overal ontkend door wetenschappers, tenzij onderzoeken worden betaald door iemand die geld kan verdienen aan milieu.
Ik vind het écht erg om te lezen dat er mensen zijn die zo'n hoge pet op hebben van Baudet dat ze alles geloven wat hij zegt, terwijl er tal van wetenschappers hebben bewezen dat klimaatverandering bestaat én veroorzaakt wordt door mensen97% van de wetenschappers onderschrijft dit..
Juist die paar 'wetenschappers' die het ontkennen worden betaald door oliemaatschappijen en andere rijke bedrijven, want dát zijn juist de bedrijven voor wie de klimaatverandering niet zo goed uit komt..
Om dan ook nog te zeggen dat die leugens van Baudet niet erg zijn, omdat andere politici ook wel eens liegen, is al helemaal triest..
Sjong schreef:Ik denk dat die mensen het helemaal niet geloven maar dat het ze geen fiets interesseert en ze zo een reden hebben om dat voor zichzelf te verantwoorden.
Ieder weldenkend mens zou achter zijn oren moeten krabben als een politicus zich verlaagd naar dit soort stemmingmakerij.
Maar de mensen die nu hun schouders ophalen geven niets om leugens zolang het henzelf niet treft.
Ik hou mijn volksvertegenwoordigers iig aan hogere standaarden.
pien_2010 schreef:geerke schreef:pien_2010@...misschien een domme vraag...waarom volg je Baudet op de voet?
In een democratie mag iedereen stemmen die hij wil. Ongeacht wat ik daar van vind.
1.
De belangrijkste reden is dat ik mensen wil begrijpen die op Baudet stemmen. Het is heel gemakkelijk om "vriendjes" te zijn met gelijkgestemden en ik hoef geen vriendjes te zijn, maar ik wil met iedereen omgaan zelfs als ze daarin voor mij iets doen dat ik echt niet kan begrijpen.
2. Baudet is voor mij een partij, die ik niet zo onschuldig vind en als dat echt een grote partij wordt een gevaar voor de democratie. Zie mijn uitgebreide stuk hierboven die ik deed als reactie op zijn marokkanentweet. Dus volg ik hem, ik lees vaak op zijn partij website en eigenlijk alles wat ik te pakken kan krijgen lees ik.
Het verschil bijvoorbeeld met de VVD is, dat ik het oneens ben met de VVD, maar de VVD geen gevaar voor de democratie vind. Dat is een oneens zijn zoals in een gezonde democratie hoort tussen mensen die verschillende politieke opvattingen hebben. Dus de VVD volg ik ook net als andere partijen want ik ben een politieke junkie, maar Baudet daar zit ik boven op. Wat bigone schrijft zit bij mij ook.
Ik wil toch nog even reageren op jouw Marokkaan conducteur verhaal. Onlangs in Nederland veel met openbaar vervoer gereisd want ik had een lift gekregen dus geen auto bij me. IK vind het heerlijk om weer tussen mensen te zitten van allerlei kleurtjes, roots achtergronden etc en ik vind het heerlijk om ook in de bus en de treinen regelmatig geholpen te zijn door Nederlanders met een andere cultuur achtergrond waarschijnlijk erbij.
Ik ben goed geholpen, goed bejegend en ik heb zelf precies zo'n zelfde controle meegemaakt vlak voor Amersfoort en ik schrok me kapot omdat ik mijn Frans aan het doen was→ oortjes in. De mijnheer was gewoon lief voor me en zei in het Frans dat ik neit hoefde te schrikken maar dat hij mijn kaartje wilde zien. Waarop ik in de lach schoot en zei in het Nederlands: "u spreekt goed Frans, maar ik ben Nederlandse die in Frankrijk woon, dus ik moet veel Frans leren". Waarop hij lachend zei: "met mijn Marokkaanse achtergrond spreek ik perfect Frans". Hij was in burger, ze waren met zijn vieren, en het was gewoon zo gezellig. Ik voelde me echt weer aangekomen in Nederland en dat vertelde ik hem ook.
Eerlijk gezegd Geerke, schrok ik van je zinnetje en vond het heel onsympathiek generaliserend en ik herken het niet, maar dan ook totaal niet.
Ik heb altijd in een Nederlands Marokkaanse wijk gewoond en ik heb daar heel graag gewoond. Met Kerst ging er een traktatie naar de buurtjes en met het suikerfeest → na de 1ste keer wisten we het al dus waren nogal wat vriendjes uitgenodigd→ belden de buurtjes aan en kwam er een colonne mooie exotisch geklede vrouwen binnen die een hoeveelheid suiker neerzette op onze tafel, waar we normaal in een jaar niet opaten.
En ja, ik weet van de problemen, daar moet ook iets aan gebeuren als het gaat om mensen die niet in Europa thuis horen, maar NEE ik heb nog nooit iets naars meegemaakt met Nederlands Marokkanen, Nederlands Afrikanen en allerlei mensen vanuit verschillende culturen cq geloven.
Vanuit de PVV zijn er nu ideeën/ plannen om mensen (veelal die Nederlanders zijn), maar met een andere achtergrond vanuit ouders of groot ouders terug te zenden naar land van oorsprong (ja daaaag, dat is wel Nederland Wilders gast, denk ik dan, om te kotsen!!) vind ik weer zo'n prik dat de draak van de onderbuikgevoelens tiggert. Heel heel erg gevaarlijk.
Eerlijk gezegd had ik zo'n uitspraak van jou niet verwacht Geerke. Want je bent zelf een buitenlander in Frankrijk en ik ervaar het soms best als angstig dat hier 25% van de bevolking Marie Le Pen heeft gestemd (notabene mensen die nog nooit een Moslim in levende lijve hebben gezien en die mij de meest vreselijke verhalen vertellen over hen). Totdat ik een boekje open doe over mijn buurtjes en mijn oude wijk waar ik als alleenstaande moeder met 3 kindertjes woonde. Ik heb me nog nooit zo veilig gevoeld daar. Toen mijn fiets ooit gestolen was, had ik hem zo terug→ bleek een Nederlandse puber te zijn. De NL Marokanen waren zo bang dat wij zouden denken dat een van hen die gestolen had dat ik hem binnen 10 minuten na missen terug had daar ze met man en macht aan het zoeken waren. Met excuus van het "witte mannetje" die ze bij zijn nekvel hadden
.