Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Er zijn mensen genoeg die elke week 200 euro aftikken in de supermarkt. Kratje bier en goed flesje wijn is al 30 euro . Biefstukjes, dure groente en fruit, luxe brood, veel vleeswaren, kilo dure kaas, zit je zo aan 100 euro .
bigone schreef:Er zijn mensen genoeg die elke week 200 euro aftikken in de supermarkt. Kratje bier en goed flesje wijn is al 30 euro . Biefstukjes, dure groente en fruit, luxe brood, veel vleeswaren, kilo dure kaas, zit je zo aan 100 euro .
LadyMadonna schreef:Maar dingen als toiletpapier, wasmiddel, shampoo, maandverband, deo etc zijn toch geen dingen die je elke week nodig hebt?
LadyMadonna schreef:Selka: mijn doel was vrij simpel: de vraag: wat valt er onder leefgeld.
Dat ik dan vervolgens niet blij mag zijn dat ik zélf uit de schulden ben gekomen ontgaat mij dan weer volledig...
Yonker schreef:LadyMadonna schreef:My wish max, maar het gaat er niet om wat je voor jezelf doet. Leefgeld krijg je omdat je bijv in de schuldsanering zit...
Dat hoef niet, als je zelf ervoor kiest om onder bewind te komen te staan hoef je helemaal niet in de schuldsanering te zitten
LadyMadonna schreef:My wish max, maar het gaat er niet om wat je voor jezelf doet. Leefgeld krijg je omdat je bijv in de schuldsanering zit...
LadyMadonna schreef:Daarom zeg ik bijvoorbeeld .
Mijn vraag was: wat is leefgeld? Wat zit daarin/wat moet je daarvan betalen?
lor1_1984 schreef:Ik heb heel bewust gekozen voor budgetbeheer omdat ik een wandelende ramp ben met mijn financiën en de WMO/gemeente heeft besloten dat de woonvoorziening die me begeleid mij niet meer mag helpen.![]()
Nu dus budgetbeheer en die doen precies hetzelfde als wat mijn begeleiding deed, het kost me alleen meer geld.![]()
Ik heb in het verleden met begeleiding/ondersteuning al gekeken en geoefend met zelf alles regelen maar get lukt me gewoon niet en het geeft me zoveel stress dat ik dus heb gekozen voor dit systeem.
Puur ter voorkoming van ellende.
Maar het is wel zo geregeld dat ik gewoon via mijn account een rekening kan indienen, zij zorgen dan dat het betaald wordt mits ik voldoende saldo in het betreffende potje heb.
Verder ben ik zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van huurverhoging etc.
mysa schreef:Soms moet er ook nog benzinegeld af. Ik ken iemand bij wie dat het geval was. Hij wist dus nooit zeker of hij vijf dagen per week naar zijn werk kon met de auto. En voor ov kreeg hij ook geen apart bedrag. Werk was te ver om te fietsen en met die negentien cent van de werkgever kon hij ook niets. Moest ook nog zijn kinderen de weekenden bij hun moeder ophalen.
Spijkerbroek slijt hier ook snel maar niet zo idioot snel als hierboven genoemd. Hema heeft ze voor rond de twee tientjes.
MarlindeRooz schreef:Jongens... ik heb x benen door heupdysplasie en loop daardoor scheef. Heb ook dikke bovenbenen ondanks een gezond gewicht. Broeken slijten als de pest bij mijn. Ook Levi’s, G-star, Hilfiger etc etc. Ik koop gewoon geen nieuwe spijkerbroeken meer. Alleen tweedehands.