corientjuhh schreef:Ik heb zojuist een koala gedoneerd van t koala hospital in australië
Opbrengsten gaan geheel ten goede aan de verzorging van de koala's daar
Mag ik vragen waar je dat gedaan hebt? Ik wil ook graag een steentje bijdragen
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wortel115 schreef:Ik heb gedoneerd en blijf dat wekelijks doen. Zwanger en een 5 jarige en alle dieren hier beperken me verder wat ik kan doen. Al zou ik graag meer doen.
Mijn man is nu bij de vrijwillige brandweer. Hij blijft hier in de regio voor nu. Gister vlakbij ons een electrischiteitspaal in de brand is maar klein maar moet wel geblust worden.
Yasmine schreef:Bizarre foto van NASA, maar wel mee opletten. Dit is geen foto van hoe het is maar een 3D visualisatie van alle branden die er zijn of geweest zijn. Niet al deze gebieden zijn nog aan het branden, het is een representatie van alle aangetaste gebieden.wortel115 schreef:Ik heb gedoneerd en blijf dat wekelijks doen. Zwanger en een 5 jarige en alle dieren hier beperken me verder wat ik kan doen. Al zou ik graag meer doen.
Mijn man is nu bij de vrijwillige brandweer. Hij blijft hier in de regio voor nu. Gister vlakbij ons een electrischiteitspaal in de brand is maar klein maar moet wel geblust worden.
Wat knap van je man, veel succes en sterkte voor hem.
Jeetje, ik ging net even naar buiten en ik schrok me kapot. Allemaal rook in de lucht en het ruikt verschrikkelijk hard naar vuur, alsof je naast een open haard staatEn dan te bedenken dat wij nog een paar uur ervan verwijderd zijn. Kan me niet inbeelden hoe verschrikkelijk erg het ter plaatse moet zijn.
sureido schreef:Ik zag een tweet op the Guardian Australie dat die geur in Melbourne van Tasmanië komt, is daar ook al zoveel ellende?
SindyKaya schreef:corientjuhh schreef:Ik heb zojuist een koala gedoneerd van t koala hospital in australië
SindyKaya schreef:corientjuhh schreef:Ik heb zojuist een koala gedoneerd van t koala hospital in australië
daffie1986 schreef:marrlinde schreef:Kan je toelichting geven op je punten rondom beleidsvoering? Kennelijk had dit met ander beleid voorkomen of geminimaliseerd kunnen worden als ik je goed begrijp? Ik heb me daar verder niet in verdiept dus ben wel benieuwd hoe was dat zit. De hitterecords laatste weken, aanhoudende droogte en oplopende temperatuur de laatste jaren zullen toch op zijn minst gerelateerd zijn aan klimaatverandering?
Had m al weggehaald omdat het een hoop mensen tegen de haren strijkt.
Waarom het aan het beleid ligt en niet aan de klimaatverandering? Elk jaar werdt er in Australië bosbeheer gepleegd door stukken bos in de fik te steken, controlled burns.
Dit is sinds eind 2000 al verboden, ondanks tegengas van o.a. de aboriginals. Die bossen liggen dus helemaal vol met brandbaar materiaal van jaren verzamelen. Dood blad en hout heeft bijna niets nodig om vlam te vatten.
Vriendin van mij is haar appel boomgaard kwijt door een brand die gestart is door bliksem. Andere branden zijn aangestoken.
Wat nog meer droogte veroorzaakt zijn die rot dennen bomen die overal massaal geplant worden.
Edit: ook had deze brand al lang onder controle kunnen zijn als er door de hoge heren iets meer geluisterd werd naar de mannen met verstand bij de brandweer. Hun hebben hier al meerdere keren voor gewaarschuwd en hun aanvraag voor o.a. extra blusvliegtuigen is systematisch geweigerd
Barramundi schreef:@Daffie: Jammer dan hoor, als er mensen tegen de haren in gestreken worden door jouw posts. Het is gewoon een feit dat slecht/geen management van grote stukken 'National Parks' gezorgd heeft voor een enorme voorraad brandstof. Dat in combinatie met een extreem droog en warm jaar heeft m.i. deze ellende veroorzaakt.
Ik heb veel tijd in de NT doorgebracht en ben daar niet anders gewend dan dat er net na de regentijd overal kleine, cool burns zijn om de boel onder controle te houden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal op de hoogte ben van de wetten en regels rondom hazard reduction burns, maar ik zie gewoon op veel plekken dat er veel teveel 'undergrowth' is en dat dat niet te stoppen is als er een vonk bij komt.