Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 23:15

Hilary schreef:
Zo hoort het ook :j In dit geval heb ik het zelf maar gedaan bij het paddockgenootje en bij iemand die er leek te werken. Bleek de dochter van de stalhouder te zijn.

Vind ik ook. :j Die veiligheid maak je echt samen.
Ik vind het heel netjes van je dat je zelf een hand bent gaan geven, zo draag je zelf ook bij aan die veiligheid.
(En heb je niet snel allemaal volk op je nek met "wat doe jij hier?") :D

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 23:55

Anoeska27 schreef:
princequillo schreef:
In 2019? :') Ik ben er bang voor. De mentaliteit de laatste jaren lijkt vooral te zijn "zolang ik zelf geloof dat mijn kind niets mis doet, is er ook niets aan de hand" :*

Dat is niet iets van de laatste jaren, dat was in mijn jeugd ook al zo.

Dat zou best kunnen, toen was ik er denk ik nog niet (zo lang) :7

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 00:08

Canon schreef:
Een aantal dagen terug zag ik de oproep via een bokt-vriendin voorbij komen.. (Was al benieuwd wanneer dit zou op'poppen op bokt) Toen had ze netaan 80 reacties. Nu zijn dat inmiddels zo'n 1,3-duizend en nóg heeft niemand dat trutje herkend.. :wow: Ik ben heel erg benieuwd hoe dit inmiddels gaat aflopen. Het meerendeel dat reageert heeft volgens mij nog nooit zelf een paard aangeraakt.. := Wageningen is niet ver bij ons vandaan, en dan ben ik toch altijd mega blij dat wij op een grote stal staan en geen weilandje..

Ik denk dat er vast wel mensen zijn die haar herkennen ,maar dat die tussen de reacties zitten van dat ze geen kwaad doet en zo'n goede band heeft met het paard.

Ik zou zelf niet te beroerd zijn om iemand op mijn paard te laten rijden,maar wel als ik beslist wie en niet iemand die er zo maar op springt.Nu zou ze bij die van mij er snel weer afliggen die zou hier zelf niet geamuseerd van zijn

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 00:09

Bij mij zouden ook de stoppen doorslaan! Ik denk dat ik gerust zou gaan staan posten tot ik die snotaap te pakken zou hebben. Wat een lef zeg!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 07:43

Hilary schreef:
Canon schreef:
Een aantal dagen terug zag ik de oproep via een bokt-vriendin voorbij komen.. (Was al benieuwd wanneer dit zou op'poppen op bokt) Toen had ze netaan 80 reacties. Nu zijn dat inmiddels zo'n 1,3-duizend en nóg heeft niemand dat trutje herkend.. :wow: Ik ben heel erg benieuwd hoe dit inmiddels gaat aflopen. Het meerendeel dat reageert heeft volgens mij nog nooit zelf een paard aangeraakt.. := Wageningen is niet ver bij ons vandaan, en dan ben ik toch altijd mega blij dat wij op een grote stal staan en geen weilandje..

Dat zou je denken, maar toen een vriendin op vakantie ging, heb ik een weekje op haar pony gepast. Pony staat op een grote pensionstal. Ik heb alle dagen dat ik er was zo de pony uit z’n paddock gehaald en ben er wat mee gaan doen (longeren, buiten wandelen). Niemand heeft gevraagd wie ik was en wat ik met die pony deed.

Ik had mijn paard vroeger ook op 'n manege staan en heb ook wel 'ns een vriendin van buitenaf mijn paard laten doen tijdens m'n vakantie. Ik heb uiteraard doorgegeven aan de stalhouder/personeel dat X zou komen rijden dus zolang er geen rare dingen mee gebeurden zal men haar ook niet hebben bestookt met vragen waarschijnlijk.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 07:44

Tallie1979 schreef:
Bij mij zouden ook de stoppen doorslaan! Ik denk dat ik gerust zou gaan staan posten tot ik die snotaap te pakken zou hebben. Wat een lef zeg!

Met de longezweep er achter terwijl ze er op zit: tjakka!!! ~~}> :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 09:27

elnienjo schreef:
Tallie1979 schreef:

Met de longezweep er achter terwijl ze er op zit: tjakka!!! ~~}> :D

Nou echt he! _-:(

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 09:37

Blussem schreef:
Even vraag, men spreekt over rijden. Maar is dat echt zo, of zit ze enkel op een paard die in de wei staat? Ik vind dat best wel groot verschil. Laaste zal zelf niet zo heel groot probleem mee hebben ondanks dat het niet hoort.

Mijn paard heeft op dit moment een serieuze blessure. Zou daar nu iemand voor de lol op gaan zitten, zou dit nog meer schade aan kunnen richten. Vind het echt een NoGo in alle opzichten.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 09:44

Oeps, zou ze niet bij de mijn moeten doe, ligt ze er zo van af....

Maar, ik zou haar inderdaad proberen `te vangen` en een gesprek aan gaan.
Persoonlijk hou ik wel van brutaaltjes maar dan ga ik wel proberen dat te kanaliseren.
Lukt dat laatste niet, is het over en uit.

neetoch

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 09:49

Ik had dan ook nog eens gelezen van de eigenaresse van dit paard, dat het paard PPID heeft, waardoor het een aantal uren op de paddock moet staan ipv op de wei met de rest. Dus ook nog eens dikke kans dat het paard niet meer bereden wordt door zijn ziekte, maar dat er wel een vreemde doodleuk opspringt en ik weet niet wat mee doet.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 10:08

Ik was al kwaad toen mijn verzorger die mijn verzorger niet meer was, stiekem het paard pakte en kreupel reed.. Wat was ik furieus. Als ik dit dan lees, echt belachelijk. Het zou nooit in mijn hoofd opkomen: ach wat een leuk paard staat daar in het weiland. Laat ik hem eens met mijn halster pakken en er op gaan rijden. Doe eens normaal zeg.. Mensen kunnen tegenwoordig zo brutaal zijn!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 10:42

Ach ja herkenbaar... hoeveel mensen ik al van mijn terrein af heb moeten gooien... gelukkig nog nooit iemand op mijn paard gehad maar wel vaker op stal, in de wei of paddock. En dan moet je twee hekken door met borden verboden toegang. En dan heb ik het over volwassenen die nog beledigd zijn ook als je ze wegstuurt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:21

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist in verband met privacyredenen de foto in de beginpost verwijderd. Het is ook niet de bedoeling om de foto hier alsnog te posten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:37

Ladybird schreef:
Ik heb zojuist in verband met privacyredenen de foto in de beginpost verwijderd. Het is ook niet de bedoeling om de foto hier alsnog te posten.[/mod]

Wat :').

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:42

privacyredenen hahaha ze is niet herkenbaar dus nix privacy en foto is in verband met opsporen van plegen van strafbaar feit dame heeft daardoor heeft geen privacy rechten meer ook!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:43

Ladybird schreef:
[mod]Ik heb zojuist in verband met privacyredenen de foto in de beginpost verwijderd. Het is ook niet de bedoeling om de foto hier alsnog te posten.

De persoon op de foto is alles behalve herkenbaar, behalve voor de persoon zelf. Dus privacyredenen valt wel een beejte mee

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:44

misschien leest ze mee en heeft getemd...

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:45

Privacyredenen wanneer je alleen de achterkant van het meisje ziet waar je niet uit kan opmaken? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:47

De pony heeft ook privacy he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:55

Lijkt me heel stug dat dat zou moeten ivm de privacy. Als ik op de gelderlander kijk voor regio Wageningen staat de foto daar namelijk ook gewoon. Daarbij is ze, helaas, niet herkenbaar voor een vreemde. Stond ze er maar duidelijk front face op..

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 12:04

Hoe knullig het ook klinkt, het klopt wel. Het wel/niet mogen plaatsen van een foto zonder toestemming van de persoon die op de foto staat is aan diverse factoren onderhevig, ook als de foto in de (semi-)openbare ruimte gemaakt is of op je eigen erf. Vaak wordt de vraag gesteld; heeft de persoon in kwestie een "redelijk belang" om de foto niet online te willen hebben. Iemand die bijvoorbeeld door een standaard winkelstraatje loopt zonder iets bijzonders te doen en ergens op de achtergrond van een selfie beland zal weinig kans maken als hij bezwaar maakt. Maar mensen die iets doen wat strafbaar is of kan rekenen op grote maatschappelijke kritiek heeft volgens de wet wel degelijk een "redelijk belang". In dit geval zou dat laatste dus op kunnen gaan. In een aantal zaken hebben rechters geoordeeld dat hiervoor niet perse het gezicht zichtbaar hoeft te zijn, kleding/postuur/overige uiterlijke kenmerken zullen voor een vreemde misschien niet veel zeggen, voor de persoon zelf en naasten kan dit wel degelijk herkenbaar zijn.

Het plaatsen van een foto met als doel iemand op te sporen vanwege strafbare feiten valt naar mijn weten ook onder deze regelgeving. Het mag dus niet zomaar. Kanttekening daarbij is dat je (afhankelijk van de situatie, maar uitgaande van de situatie in het topic) alleen problemen krijgt als degene die zichtbaar is ook daadwerkelijk er een zaak van maakt. Het is dus niet zo dat de politie plots zomaar voor je deur staat omdat je een foto hebt geplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 12:10

Maar in dit geval is de hele persoon niet eens herkenbaar.. het is niet dat er perongeluk geen zwart balkje voor de ogen zit om de privacy te bewaren.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 12:21

Linkje naar het artikel in de Gelderlander plaatsen en het probleem is weer opgelost.

punkd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 12:31

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 12:46

In Nederland wordt de dader beschermd maar de slachtoffers niet.Heel vreemd. :(