De Brexit soap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 12:21

Karl66 schreef:
@enzino, jij blijft maar doordrammen over de leugens van het remain kamp en nu zelf over leugens tijdens de toetreding in de EU. Dan kan je vast ook wel vertellen wat die leugens waren, want blijkbaar zijn die nogal belangrijk voor jou.

Nee, die leugens zijn helemaal niet belangrijk voor mij.
Wat wel belangrijk is voor mij is dat geen van beide partijen alleen maar de waarheid verteld heeft en dat wel suggereren doet mij vermoeden dat je een agenda hebt.

Om wat bronnen te geven die de leugens beschrijven:
https://www.express.co.uk/news/uk/10682 ... mpaign-spt
https://www.huffingtonpost.co.uk/matthe ... ccounter=1
http://www.dailyglobe.co.uk/tag/remain-lies/
https://www.quora.com/What-exactly-were ... n-Campaign
http://www.dailyglobe.co.uk/comment/the ... -campaign/
https://www.gq-magazine.co.uk/article/l ... rexit-lies
https://brexitlies.com/
https://medium.com/@graham100200/the-re ... 80b5a74319

p.s. leugens tijdens toetreding tot de EU? Hoe interpreteer jij deze emoticon: :D ??
Dit soort dingen zijn trouwens niet heel moeilijk te vinden, google helpt daar aardig mee.

Karl66

Re: De Brexit soap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:12

Die emoticon was niet veel meer dan een teken om te laten zien dat je zelf ook wel weet dat je uit je nek banketstaaf.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:42

Aardig voorbeeld van het beginnetje hoe een Nexit eruit zou komen te zien.... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:47

Karl66 schreef:
Die emoticon was niet veel meer dan een teken om te laten zien dat je zelf ook wel weet dat je uit je nek banketstaaf.

Die stond erbij om aan te geven dat ik je eigen absurde redenatie op precies dezelfde manier kan toepassen. Als dat "uit je nek banketstaaf" is, dan geef ik toe dat we daar ons beide aan schuldig maakte.

Blij met alle bronnen die ik heb gegeven?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:54

Ik vind 'Sites' met HOOFDLETTERS altijd heel betrouwbaar en helemaal niet sensationeel overkomen!!!
"Brexit BOMBSHELL: The 'Remainer LIES' of the EU referendum REVEALED" is dan ook vast een genuanceerd, goed onderbouwd onderzoek. (Eerste link.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:00

Shadow0 schreef:
Ik vind 'Sites' met HOOFDLETTERS altijd heel betrouwbaar en helemaal niet sensationeel overkomen!!!
"Brexit BOMBSHELL: The 'Remainer LIES' of the EU referendum REVEALED" is dan ook vast een genuanceerd, goed onderbouwd onderzoek. (Eerste link.)

Okay, dank voor deze zeer interessante kijk in hoe jij internetpagina's analyseert.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:14

enzino schreef:
Shadow0 schreef:

Okay, dank voor deze zeer interessante kijk in hoe jij internetpagina's analyseert.

Zeer interessant? Of zeer logisch?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 16:49

enzino schreef:
Karl66 schreef:

Die stond erbij om aan te geven dat ik je eigen absurde redenatie op precies dezelfde manier kan toepassen. Als dat "uit je nek banketstaaf" is, dan geef ik toe dat we daar ons beide aan schuldig maakte.

Blij met alle bronnen die ik heb gegeven?

Nee, ik stel een vraag waar jij geen antwoord op kan geven zonder jezelf tegen te spreken. Dus geef je daar geen antwoord op maar kom je met onzin gecombineerd met een smiley. En weet je? Dat is een hele vervelende manier van discussiëren om te proberen toch maar je eigen gelijk te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 17:05

Je vroeg wat de leugens van het remain kamp waren en met een 0.45 seconde durende google search heb ik 8 verschillende bronnen voor je gevonden die leugens van het remain kamp geven.

Google geeft trouwens 6.45 million hits op mijn zoekopdracht, dus als je er meer wilt laat maar horen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 17:18

Ik heb het hier over de vraag waarom je het tweede referendum over lidmaatschap van de EU wel democratisch vond en een mogelijk derde niet en jouw antwoord daarop.

Shadow0 heeft al een reactie op jouw artikelen over de leugens van het remain-kamp gegeven. Maar ik vroeg trouwens niet om hits, waar ik dan zelf jouw stelling uit moet halen, ik vroeg om voorbeelden van die leugens. Want volgens mij is het wie eist, die bewijst en als jij de hele tijd het remain-kamp van leugens beschuldigt, dan zou het fijn zijn als je ook met voorbeelden komt en niet met een paar gemakkelijke links, waar wij dan het mogelijke gelijk van jouw beweringen moeten zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 17:47

Karl66 schreef:
Ik heb het hier over de vraag waarom je het tweede referendum over lidmaatschap van de EU wel democratisch vond en een mogelijk derde niet en jouw antwoord daarop.

Ik dacht dat het wel duidelijk was:
Na een bindend referendum moet de regering de keuze inwilligen.
Daarna kunnen ze wat mij betreft weer een referendum uitschrijven, die keuze inwilligen, en dit oneindig blijven doen. Daar mag een dag tussen zitten, een jaar, of een eeuw.

Een mogelijk derde referendum vind ik dus wel democratisch, MITS het plaats vind na de Brexit.

Karl66 schreef:
Shadow0 heeft al een reactie op jouw artikelen over de leugens van het remain-kamp gegeven.

Sluit jij je bij haar zeer inhoudelijke mening aan dat schreeuwende krantenkoppen minder vertrouwen opwekken?

Karl66 schreef:
Maar ik vroeg trouwens niet om hits, waar ik dan zelf jouw stelling uit moet halen, ik vroeg om voorbeelden van die leugens. Want volgens mij is het wie eist, die bewijst en als jij de hele tijd het remain-kamp van leugens beschuldigt, dan zou het fijn zijn als je ook met voorbeelden komt en niet met een paar gemakkelijke links, waar wij dan het mogelijke gelijk van jouw beweringen moeten zoeken.

Wie eist die bewijst: de links die ik geef bevatten bewijs van de leugens.
heb je ze alle 8 al geopend en doorgenomen?
Klopt er echt helemaal niets van alles wat in die 8 links staat?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 17:50

Wat een boeiende re-enactment van wat er afgelopen jaren in de UK is gebeurd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 18:51

Ondertussen is de Daily Globe ontzettend in touch met de gewone man: "How premium nobility titles improve your reputation" met als subkopje verder in de tekst: "why you should buy nobility titles"

Dat klinkt als een journalistiek platform met hoge kwaliteitseisen en vinger aan de pols bij de Bezorgde Burger(tm)

(Als ik wat verder klik lijkt het me op z'n best gewoon een marginaal Wordpress-blog? Daar kun je inderdaad alles opzetten.)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:14

Nee enzino, waarom zou ik door een hoop wat waarschijnlijk vooral onzin is (zoals uit de reacties van Shadow0 blijkt) worstelen? Dat mag je lekker zelf doen. Volgens mij valt er met jou geen inhoudelijk zinnige discussie te voeren en dat geldt niet alleen voor deze discussie, maar alle NM-discussies waar jij verschijnt. Dus ik zet jou bij deze op de negeerstand.

Wat denken jullie? Gaat Johnson het vandaag redden om de brexit per 31 Oktober erdoor te krijgen? Zelf denk ik dat er weer uitstel komt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:18

Karl66 schreef:
Wat denken jullie? Gaat Johnson het vandaag redden om de brexit per 31 Oktober erdoor te krijgen? Zelf denk ik dat er weer uitstel komt.

Nope, dat gaat 'm niet lukken. Of dat leidt tot nieuw uitstel is dan weer de volgende vraag.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 20:25

De eerste stemming is pro brexit uitgepakt.

* Zit met popcorn voor de tv *

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 20:34

Tweede stemming over het tijdpad, afgeschoten.

Ze komen geen steek verder...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:35

Arabesk schreef:
Tweede stemming over het tijdpad, afgeschoten.

Ze komen geen steek verder...

Waarom ben ik niet verbaast......

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 20:39

Huh Johnson dreigt nu gewoon met Halloween brexit en de Schotten dreigen met onafhankelijkheid. Wat een puinhoop.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:41

Ik zit aan de whatsapp met een Britse onderzoeker die ik ken (die is de UK al ontvlucht en werkt ondertussen in Litouwen). Hij schaamt zich voor z'n (ex-)landgenoten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:48

Arabesk schreef:
Huh Johnson dreigt nu gewoon met Halloween brexit en de Schotten dreigen met onafhankelijkheid. Wat een puinhoop.

Ohh boy! :')

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:53

Binnenkort gaat het stemmen beginnen....
Ik ben erg benieuwd, begreep dat Johnson hoop de deal erdoor te drukken door te dreigen met verkiezingen....wat een zegen zou er dan mogelijk komen....

Maar ik moet zeggen, inhoudelijk lijft het allemaal erg onduidelijk, hoe de deals dan zijn....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:10

Nou is het dus afwachten wat de EU gaat doen. Geven ze uitstel en zo ja, hoe lang?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:18

Ik volg het ook op de voet. Vooral die liveblogs zijn fijn inderdaad. Iedere dag moet je er weer een studie van maken waar er die dag over gestemd wordt, wie er welke belangen hebben bij welke uitslag, en wat het zal betekenen voor het Brexit-proces. De debatten en stemmingen in het House vind ik ook er boeiend, maar ik weet niet goed wie wie is, en wat de gebruikelijke procedures zijn. Eigenlijk zou ik het wel fijn vinden als de MPs allemaal een rugnummer zouden dragen, of gekleurde shirts zodat je kunt zien van welke partij of kamp ze zijn. En het liefst dan ook nog een live commentator erbij die het allemaal kan duiden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 21:24

ja ik was na twee stemmingen ook te moe om nog het Engels te volgen, lees het morgen wel in de krant :+