Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:38

Dit soort topics zijn popcorn topics. Y)(^)

Even genieten van alle 'leve de vrijheid van meningsuiting, tot het niet meer mijn mening is' mensen.

Oh ja, mijn mening: ik heb best een prima leven denk ik, ik geloof genoeg in mijzelf om mij geen zorgen te maken over het geloof van een ander en hoe hij of zij dat wilt uiten..
Ik zou ook best wel een reclame van mijzelf willen met: geloof in mij!
:))

En nu serieus:
Hoe moeilijk is het om anderen vrijheid te geven.
Niemand kan bewijzen dat God bestaat, maar niemand kan ook bewijzen dat hij niet bestaat..dus doe niet zo moeilijk en gun iedereen zijn lol in het leven.
En ja ik ben atheist, en nee ik zou er raar van opkijken als ik dit zag.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:39

Lau schreef:
elnienjo schreef:
Allah akbar is een strijdkreet die wereldwijd gebruikt wordt bij terroristische aanslagen. Mag toch hopen dat zoiets gelijk verwijderd zou worden.

Eh nee... ze zeggen gewoon God is groot. Dit doen ze in de moskee ook voor en na het gebed. Moeten ze daar dan ook maar mee stoppen?

Daar zit het wezenlijke verschil: dat doen ze IN de moskee. En niet langs de openbare weg. Als het goed is. ;)

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:44

elnienjo schreef:
Het hakenkruis is in oorsprong ook gewoon een swastika die in India voor levensgeluk staat, maar jij begrijpt toch ook wel dat je die hier niet op je bedrijfspand mag schilderen mag ik hopen?

Wanneer ze het teken gebruiken voor geluk, heiligheid of levenskracht, dan associeer ik het niet met het hakenkruis van Hitler. Er zijn zat gebouwen rondom de wereld waar het swastika teken groot op staat, en ik zie niemand daar een probleem van maken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:51

Palmera schreef:
Lau schreef:
Eh nee... ze zeggen gewoon God is groot. Dit doen ze in de moskee ook voor en na het gebed. Moeten ze daar dan ook maar mee stoppen?

Daar zit het wezenlijke verschil: dat doen ze IN de moskee. En niet langs de openbare weg. Als het goed is. ;)

Dus de ene religie mag wel langs de weg, en de andere niet?

Urbanus

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 00:01

Ik heb niks met geloof maar als bedrijven dat zo willen uitdragen vind ik het best. Liever dit dan folders in de bus ofzo.

CestLaVie_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 00:09

Iets met leven en laten leven?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 00:15

Vjestagirl schreef:
Palmera schreef:

Zeg ik dat?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 00:33

Palmera schreef:
Vjestagirl schreef:

Zeg ik dat?

Zo komt het over

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:12

Ik gebruikte die woorden niet voor niets als voorbeeld :D

Maar ik merk bij mezelf hoe ik me met zo'n tekst ongemakkelijk had gevoeld en bij deze tekst een keertje grinnik en door zou lopen. En hoewel ik dat hypocriet vind van mezelf is het wel zo. Dus was benieuwd hoe dat bij anderen was. Niets meer niets minder.

Volgens mij is rondom het tonen van hakenkruizen wetgeving in NL toch?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:23

secricible schreef:
Maar ik merk bij mezelf hoe ik me met zo'n tekst ongemakkelijk had gevoeld en bij deze tekst een keertje grinnik en door zou lopen.

Ik heb die dubbele moraal ook, maar komt ook omdat ik me in het ene geval bedreigd zou voelen en het andere geval voornamelijk lachwekkend vind. Terwijl ik me eveneens realiseer dat vrouwen die een abortus willen laten doen serieus lastig gevallen worden door met name biblebelters. Dus eigenlijk zou ik 't een dikke prima vinden als alle religieuze leuzen verboden zouden worden in het openbaar. Daar zijn kerken, tempels, synagogen en moskeen voor uitgevonden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:09

Ik ben juist blij met zichtbare religieuze uitingen.Ook omdat ik dan meteen weet hoe iemand is.Daar kan ik dan rekening mee houden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:15

anjali schreef:
Ik ben juist blij met zichtbare religieuze uitingen.Ook omdat ik dan meteen weet hoe iemand is.Daar kan ik dan rekening mee houden.

Vind het beter dat sommige voorkeuren privé blijven. Zou ook niet willen weten of mijn oncoloog in haar vrije tijd in de boeien hangt in haar SM-kelder bijv. Hou het in het openbaar en in functie maar gewoon lekker neutraal.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:19

anjali schreef:

Hoe iemand is :')
Nou ik ken onder de religieuze de meest scheinheilige mensen. Dat iemand gelovig is maakt het natuurlijk niet direct een goed mens.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:19

anjali schreef:

Is? Of zich voordoet?

Ook mensen die naar buiten toe netjes vroom doen, kunnen toch binnen een tv onder een kleedje hebben staan. Ook mensen die het hele jaar door alcohol drinken, kunnen tijdens de ramadan ineens zichtbaar hun geloof uitdragen. Ook priesters die kinderen hebben misbruikt of al jaren een 'huishoudster' hebben, doen naar buiten vaak voorkomen of ze celibatair leven. Schijnheiligheid is echt niet alleen voorbehouden aan ongelovigen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:22

elnienjo schreef:
anjali schreef:

Vind het beter dat sommige voorkeuren privé blijven. Zou ook niet willen weten of mijn oncoloog in haar vrije tijd in de boeien hangt in haar SM-kelder bijv. Hou het in het openbaar en in functie maar gewoon lekker neutraal.

:')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:22

Ik vind het vooral heel slim.. Mensen praten erover.. Mission accomplished..

Verder word ik er niet warm of koud van.. :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:25

nine1987 schreef:
Ik vind het vooral heel slim.. Mensen praten erover.. Mission accomplished..

Het zou idd een hele goeie marketingstunt zijn!

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:25

Ik vind het eigenlijk best bijzonder dat iemand een mening heeft over de manier waarop je je bedrijfspand (of woning of wat dan ook) aa kleed... Dit pand wordt betaald door de eigenaar/huurder die daar waarschijnlijk keihard voor werkt én je bent niet verplicht om er naar binnen te gaan. Dan mag die beste man/vrouw toch helemaal zelf weten wat hij op de gevel zet? Als je zelf meebetaald mag je er over mee beslissen...

Los van het feit dan iemand zelf mag weten wat hij/zij op zn spullen zet kan ik wel veel kwetsende teksten of afbeeldingen bedenken. Ik kom ook niet in sommige zaken gewoon omdat ik de manier van adverteren of omgaan met mensen absoluut een no go vindt... maar dat is dan een keuze omdat IK dat persoonlijk niet zou doen, maar laat iedereen lekker doen waar hij of zij zich prettig bij voelt, mits niet bewust beledigend of kwetsend

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:31

Ik heb er persoonlijk niks mee en kan me er best wel aan ergeren dat het zo door je strot geduwd wordt. Aan de A28 bij Zwolle staat al sinds jaar en dag een banner met de tekst: ''wie in God gelooft, heeft eeuwig leven''. Ik heb stiekem heel hard gelachen toen dat spandoek met een storm aan stukken gewaaid is.

Tegelijkertijd vind ik ook dat je als bedrijf of privé persoon het recht hebt om je normen en waarden te uiten. Elk bedrijf heeft toch ook een bedrijfspolicy? Hoe is dit anders? Ik snap niet zo goed wat het probleem is. Ik zelf heb er niks mee en nogmaals, erger me er soms aan, maar ik vind niet dat ik het recht heb mensen te zeggen dat ze dit niet publiekelijk mogen laten zien en dus doe ik dat ook niet.

Ieder zijn mening (ik dus ook), leven en laten leven.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:35

anjali schreef:

Hoe bedoel je dit?
Zelfs na uren met iemand omgegaan te zijn weet ik vaak niet precies hoe iemand is. Wat dat betreft zijn mensen vaak net toverballen. Hoe kun jij dit dan wel weten n.a.v. een eigenschap waar ook nog vele kanten en gradaties in zijn?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:41

Astorga schreef:
Hoe bedoel je dit?
Zelfs na uren met iemand omgegaan te zijn weet ik vaak niet precies hoe iemand is. Wat dat betreft zijn mensen vaak net toverballen. Hoe kun jij dit dan wel weten n.a.v. een eigenschap waar ook nog vele kanten en gradaties in zijn?

Zonder al te veel naar andere topics te verwijzen: blijkbaar is het feit dat mensen van hun geloof niet mogen liegen (en zonder geloof mag je dat dan wel ofzo :? ) een soort garantie dat die personen dat dus in de praktijk ook niet doen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:57

Ik kan me er niet echt aan storen, ze moeten bij dat bedrijf maar doen wat ze willen. Ik vind het wel heel bijzonder dat je blijkbaar zo met het geloof bezig bent dat je dit uit op je bedrijfspand. Het zou toch ook vreemd zijn om op je bedrijfspand te melden dat je niet gelovig bent?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:05

Citaat:
Ik heb die dubbele moraal ook, maar komt ook omdat ik me in het ene geval bedreigd zou voelen en het andere geval voornamelijk lachwekkend vind. Terwijl ik me eveneens realiseer dat vrouwen die een abortus willen laten doen serieus lastig gevallen worden door met name biblebelters. Dus eigenlijk zou ik 't een dikke prima vinden als alle religieuze leuzen verboden zouden worden in het openbaar. Daar zijn kerken, tempels, synagogen en moskeen voor uitgevonden.

Ik vind het erg jammer, dat alles wat iemand weet over extremisten gaat.

Blijft staan dat het van stevige onkunde getuigt. Tempels etc zijn echt niet uitgevonden terwille van het moderne neo-liberale idee "dat je je godsdienst doet achter een dichte deur".

En ik wil graag verschoond blijven van discriminatie: ik ben niet eens een biblebelter, maar mijn religie mag lekker de mond worden gesnoerd...?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:07

Astorga schreef:
anjali schreef:

Hoe bedoel je dit?

In principe weet ik dan wat de onderliggende normen en waarden van iemand zijn of, inderdaad, zouden moeten zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:07

Kinke schreef:
Ik kan me er niet echt aan storen, ze moeten bij dat bedrijf maar doen wat ze willen. Ik vind het wel heel bijzonder dat je blijkbaar zo met het geloof bezig bent dat je dit uit op je bedrijfspand. Het zou toch ook vreemd zijn om op je bedrijfspand te melden dat je niet gelovig bent?

dat mag je er van mij ook best opzetten.