Grote studie onderschrijft: BMR veroorzaakt geen autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:36

CalipsoLover schreef:
bigone schreef:
Is het feit dat je zus ziek is geworden alleen te linken aan vaccineren??

Ja, dit was er wel degelijk aan te linken volgens de artsen. Ik spreek wel van 26 jaar geleden.

Er is ook geen arts die ontkent dat dit kan gebeuren. En het lijkt me terecht dat je dan je andere kind niet meer vaccineert. Maar het betekent niet dat vaccineren in zijn geheel slecht is :) De meeste mensen reageren er gewoon prima op.
Bij voorbaat niet vaccineren terwijl er geen onderbouwde reden is om aan te nemen dat het kind de vaccinatie niet goed zal doorstaan vind ik echt heel erg dom.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:50

verootjoo schreef:
https://www.facebook.com/klaasdijkhoff/ ... mz1iPHX24g

Klaas Dijkhoff zet het nieuws even op zijn FB. Nou is het een VVD’er, en die vertrouw ik over het algemeen ook niet zo erg ( :P), maar die reacties eronder.... Kom op. We geven even kapitalen uit aan nog weer een onderzoek om mensen te overtuigen, maar het helpt geen fluit.
Tegen zoveel domheid en onwetendheid kan echt niks meer op denk ik :(
De opmerkingen zijn hilarisch als het niet zo’n gevaar voor de volksgezondheid was.

Ik heb regelmatig de indruk dat vooral het meest domme volk op Facebook zit en overal op moet regeren.

Laatst ging hier in de buurt een grote scheepswerf failliet, privaat uiteraard.
De reacties op Facebook: "Het is de schuld van Rutte."
Ja, nee totaal mee eens... Het lag er vooral niet aan dat er geen correcte/verstandige afspraken waren met de afnemer. :roll:
Wat kon onze minister president daar in Godsnaam aan doen. >;)

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:11

Delphi schreef:
Henny_W ik heb je links bekeken, maar wat wil je hier eigenlijk mee aantonen? Ik keur het echt niet goed dat er in het verleden testen uitgevoerd zijn op gehandicapten, wezen e.d. maar dat doet verder niets af aan de vaccins op zich vind ik.
Welke ingredienten zijn het dan die volgens jou ernstige schade toe kunnen brengen? En heb je dan ook een link met een wetenschappelijk onderzoek hiernaar en de resultaten uit dat onderzoek?

Delphi, draai het 's om?
Er is nog steeds geen wetenschappelijk bewijs dat vaccins veilig zijn en beschermen tegen ziektes.

De stichting Vaccinvrij heeft afgelopen najaar middels WOB verzoeken naar dat bewijs gevraagd bij het RIVM en het ministerie van Volksgezondheid. Tot op heden nog geen antwoord.

Je zou toch verwachten dat de overheidsinstanties die bewijzen zo klaar hebben liggen gezien hun rotsvast vertrouwen in de Vaccin producenten.

Zelf vermoed ik dat aluminiumhydroxide 1 van de schadelijkste stoffen is die in vaccins zitten. Net als eerder kwik maar dat zit nog maar sporadisch in vaccins. Zoals bijv. het mex. griepvaccin.

Ik heb zelf jarenlang gekampt met 'onverklaarbaar' ziek zijn. Voornamelijk neurologische problemen en wel zodanig dat ik soms zelfs niet meer in staat was om auto rijden omdat ik me totaal niet meer kon concentreren en uitval kreeg van ledematen.
Uiteindelijk na veel onderzoek bleek ik een zwaar metalen belasting te hebben waarbij Aluminium, Kwik en Lood torenhoog waren. Niet te traceren in het bloed maar wel in een later onderzoek aangetoond middels speciaal onderzoek via Duitsland waarbij door inspuiten van een stof die zware metalen vrij komen uit de organen.

Aangezien al lang aangetoond is dat Aluminium en Kwik ook in de hersenen kunnen opslaan vind ik het heel aannemelijk dat het bij sommige jonge kinderen ook tot problemen kan leiden.
Vooral Aluminium is al bij diverse autopsies van overleden jongeren en volwassenen aangetroffen in de hersenen.

Ik heb die belasting zeker weten te danken aan mijn vroegere baan als tandarts assistente. Ik was stoelassistente en wij droegen in die tijd nog geen mondkapjes en handschoenen.
Na diverse behandelingen ben ik in een half jaar tijd het grootste deel van de zware metalen kwijt geraakt en ben daar bijzonder van opgeknapt.

Maar het verhaal van vaccinfabrikanten dat Aluminiumhydroxide gewoon door het lichaam uitgescheiden wordt daar zet ik grote vraagtekens bij.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:19

RianneH schreef:
Hoewel het goed is dat dit soort onderzoek gedaan wordt, is het eigenlijk ook triest dat het nodig is. Niet om de bijwerkingen van vaccins in het algemeen in de gaten te houden, maar omdat er een hardnekkige mythe is die blijkbaar miljoenen aan onderzoeksgeld moet kosten om te ontkrachten, als dat al lukt...

Wisten jullie trouwens dat Wakefield patenten heeft aangevraagd na de publicatie van zijn artikel (met n=12 en bloedmonsters afgenomen tijdens een kinderfeesten) voor de losse vaccins? Commerciële vaccins, waarmee hij zelf dus flink wat geld kon gaan verdienen?
Heb laast een podcast hierover geluisterd en zeker de moeite waard, ook om te begrijpen waar de vaccin-angst vandaan lijkt te komen: https://www.behindthebastards.com/podca ... -alive.htm

Andy Wakefield heeft helemaal geen patenten aangevraagd. Dat heeft het ziekenhuis gedaan waarvoor hij werkte. Hij heeft ook geen losse vaccins gemaakt. Waar haal je deze nonsens vandaan ? Als je je werkelijk serieus in dit onderwerp wilt verdiepen bekijk dan onderstaande link. Het is een intervieuw met Wakefield himself en vele bewijsstukken dat hij niet gefraudeerd heeft. Zelfs geen vaccins gemaakt heeft maar slachtoffer geworden is van een hetze en leugenaars waar oa. GSK achter zat. Sterker nog. Hij heeft nooit keihard beweerd dat Autisme door de BMR komt. Dat hebben anderen beweerd.

https://www.youtube.com/watch?v=Ol-nai5v66s

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:20

Aluminium is geen zwaar metaal.
En als je bang bent voor het kleine beetje wat je ingespoten krijgt, zou ik me eerder zorgen gaan maken of je dagelijks leven. Je ademt, eet en drinkt vele malen meer aluminium dan dat je door die paar vaccins in je lijft krijgt.

Dat jij het aannemelijk vindt, betekent niet dat je conclusies juist zijn.

En er is gewoon wetenschappelijk bewijs wat aantoont dat vaccins veilig genoeg zijn om in te spuiten, alleen die wil je niet geloven :?

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:20

henny_w schreef:
Delphi schreef:
Henny_W ik heb je links bekeken, maar wat wil je hier eigenlijk mee aantonen? Ik keur het echt niet goed dat er in het verleden testen uitgevoerd zijn op gehandicapten, wezen e.d. maar dat doet verder niets af aan de vaccins op zich vind ik.
Welke ingredienten zijn het dan die volgens jou ernstige schade toe kunnen brengen? En heb je dan ook een link met een wetenschappelijk onderzoek hiernaar en de resultaten uit dat onderzoek?

Delphi, draai het 's om?
Er is nog steeds geen wetenschappelijk bewijs dat vaccins veilig zijn en beschermen tegen ziektes.

In welke wereld leef jij? Er zijn talloze studies naar gedaan.
https://www.healthychildren.org/english ... dence.aspx
https://www.washingtonpost.com/news/to- ... 853e077d3a

Maar ik heb al vaak genoeg discussies gehad met antivaxxers om beter te weten. Ga maar lekker op Facebook in je wetenschapsvrije bubbel samenzweringstheorieën verzinnen. :roll:

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:34

Ik had gewoon veel liever een onderzoek gezien dat wiegendood linkt of ontkracht met vaccins...
Mensen die slechte ervaringen hebben met vaccins maken het nodig om deze onderzoeken te voeren, wat in mijn ogen ook belangrijk is. Je moet de voordelen ervan kunnen bekijken maar ook de nadelen.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:39

CalipsoLover schreef:
Ik had gewoon veel liever een onderzoek gezien dat wiegendood linkt of ontkracht met vaccins...
Mensen die slechte ervaringen hebben met vaccins maken het nodig om deze onderzoeken te voeren, wat in mijn ogen ook belangrijk is. Je moet de voordelen ervan kunnen bekijken maar ook de nadelen.

41. Vennemann MM, Höffgen M,
Bajanowski T, Hense HW, Mitchell EA.
Do immunisations reduce the risk
for SIDS? A meta-analysis. Vaccine.
2007;25(26):4875–4879
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 0X07002800

42. Vennemann MM, Butterfass-Bahloul
T, Jorch G, et al; GeSID Group. Sudden
infant death syndrome: no increased
risk after immunisation. Vaccine.
2007;25(2):336–340

43. Brotherton JM, Hull BP, Hayen A,
Gidding HF, Burgess MA. Probability
of coincident vaccination in the 24
or 48 hours preceding sudden infant
death syndrome death in Australia.
Pediatrics. 2005;115(6). Available at:
http://www.pediatrics.org/cgi/content/full/
115/6/e643

44. van der Lee S, Kemmeren JM, de
Rond LGH, et al. Elevated immune
response among children 4 years of
age with pronounced local adverse
events after the fifth diphtheria,
tetanus, acellular pertussis
vaccination. Pediatr Infect Dis
J. 2017;36(9):e223–e229

Het is echt niet moeilijk te vinden. Het kostte mij nog geen vijf minuten. Het bovenste onderzoek (een meta analyse nota bene) geeft zelfs aan dat het risico LAGER is bij gevaccineerde kinderen.
Laatst bijgewerkt door Ierpier op 07-03-19 16:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:42

Ierpier schreef:
CalipsoLover schreef:

115/6/e643

Het is echt niet moeilijk te vinden. Het kostte mij nog geen vijf minuten. Het bovenste onderzoek (een meta analyse nota bene) geeft zelfs aan dat het risico LAGER is bij gevaccineerde kinderen.

_/-\o_

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:42

CalipsoLover schreef:

Daarom wordt dit dus ook onderzocht, heel vaak al gedaan zelfs.

Maar in de FB anti vaccinatie groepen worden deze keihard weggewimpeld, omdat de baby van de buurvrouw van het nichtje van de vriendin van Truus toch echt is overleden vlak na de vaccinatie.

Goed opgezet wetenschappelijk onderzoek wordt niet geloofd, de meest dubieuze ervaringsverhalen en filmpjes van YouTube worden wel voor waarheid aangenomen.
Tja.. het is ook een kwestie van je ogen sluiten voor de waarheid en willen geloven waar je in wilt geloven. :\

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:43

Ierpier schreef:
CalipsoLover schreef:

115/6/e643

Avalanche

Re: Grote studie onderschrijft: BMR veroorzaakt geen autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:08

Super!!!

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:08

henny_w schreef:
Andy Wakefield heeft helemaal geen patenten aangevraagd. Dat heeft het ziekenhuis gedaan waarvoor hij werkte. Hij heeft ook geen losse vaccins gemaakt. Waar haal je deze nonsens vandaan ? Als je je werkelijk serieus in dit onderwerp wilt verdiepen bekijk dan onderstaande link. Het is een intervieuw met Wakefield himself en vele bewijsstukken dat hij niet gefraudeerd heeft. Zelfs geen vaccins gemaakt heeft maar slachtoffer geworden is van een hetze en leugenaars waar oa. GSK achter zat. Sterker nog. Hij heeft nooit keihard beweerd dat Autisme door de BMR komt. Dat hebben anderen beweerd.

https://www.youtube.com/watch?v=Ol-nai5v66s

Andrew Wakefield heeft wel patenten aangevraagd op de losse vaccins:
https://briandeer.com/mmr/1998-vaccine-patent.pdf
Het ziekenhuis waar Wakefield in dienst was heeft in de GMC hearings ontkend dat dat in opdracht van/met toestemming van het ziekenhuis was.

Citaat:
Now, again, did the Medical School know that that patent was being applied for until that letter arrived, Mr Tarhan?
A No.

Q Would they have expected to do so?
A Normal procedure is for patents that are going to be applied for in the name of the Medical School to be discussed by the Medical School. The Medical School then takes a decision, appoints a patent attorney. The patent attorney will then take the decision whether there is a patentable idea. We would then go ahead and patent. That is the normal process.

Q Who is Ruth Bishop?
A Ruth Bishop was assistant to Bryan Blatch and she was responsible for intellectual property matters, i.e. patent know-how and similar agreements at the time, before Freemedic was actively going.
Citaat:

Of:
Citaat:
A Well, the assumption there, on the basis the Royal Free Hospital School of Medicine is the applicant, the assumption is that one of our employees was an inventor, and that is the rationale for us being named as an applicant.

Q You have said that you did not know about this application when it was being made.
A That is correct.

Q Although it is in the name of the Medical School.
A Yes.

Q Is that an unusual occurrence?
A It is not usual. The assumption that I can make here is that the previous application that Dr Wakefield put in place was in his personal name, and he was told at the time that he should not do applications of that nature, so that if he did come up with any new applications it should be done in the name of the Medical School. So in a sense I believe he was trying to comply with the rules of the Medical School by applying in our name. The only issue here was that he did not give us the opportunity to say whether we wanted to apply.

Als je dit zelf na wil lezen, hier is de volledige tekst van de hearing te vinden voor download: https://www.casewatch.net/foreign/wakef ... tion.shtml
De dag waarop er over patents werdt gepraat is dag 31. Goed leesmateriaal, in plaats van Youtube video's die leugens verspreiden.

Wakefield heeft het broodje aap verhaal van autisme gelinkt aan het MMR vaccin in de wereld geholpen. Met als motivatie er zelf rijker van te worden.

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:47

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:49

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:53

Laatst bijgewerkt door Dani op 07-03-19 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:57

Nou, alleen artikelen neerplempen is niet echt een discussie :')

En ik denk dat jij iets anders leest dan ik :+ in dat hele stuk gaat het niet over vaccineren namelijk.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:00

irryproppy schreef:

Vooruit, ik heb je artikel gelezen.
Heeft idd niks met vaccineren te maken, dus wat is je punt? Ben je pro vaccineren, anti vaccineren of wat?

Er is onderzoek gedaan in 5 overledenen met autisme, en het aluminium was hoog. En nu? Moet ik op basis hiervan zeggen dat autisme door aluminium komt ofzo?

Daarbij ben ik wel benieuwd naar waaraan ze zijn overleden. De maximum leeftijd was 44 en de jongste 15... ook niet helemaal normaal, maar daar zeggen ze helemaal niks over.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:04

Ik zie vooral iemand die een conclusie van een onderzoek ziet die niet met zijn ideeën strookt en daarom op zoek is naar redenen waarom het onderzoek niet valide zou zijn op dat blog.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:06

henny_w schreef:
Delphi schreef:

Delphi, draai het 's om?

De stichting Vaccinvrij heeft afgelopen najaar middels WOB verzoeken naar dat bewijs gevraagd bij het RIVM en het ministerie van Volksgezondheid. Tot op heden nog geen antwoord.

Je zou toch verwachten dat de overheidsinstanties die bewijzen zo klaar hebben liggen gezien hun rotsvast vertrouwen in de Vaccin producenten.

Zelf vermoed ik dat aluminiumhydroxide 1 van de schadelijkste stoffen is die in vaccins zitten. Net als eerder kwik maar dat zit nog maar sporadisch in vaccins. Zoals bijv. het mex. griepvaccin.

Ik heb zelf jarenlang gekampt met 'onverklaarbaar' ziek zijn. Voornamelijk neurologische problemen en wel zodanig dat ik soms zelfs niet meer in staat was om auto rijden omdat ik me totaal niet meer kon concentreren en uitval kreeg van ledematen.
Uiteindelijk na veel onderzoek bleek ik een zwaar metalen belasting te hebben waarbij Aluminium, Kwik en Lood torenhoog waren. Niet te traceren in het bloed maar wel in een later onderzoek aangetoond middels speciaal onderzoek via Duitsland waarbij door inspuiten van een stof die zware metalen vrij komen uit de organen.

Aangezien al lang aangetoond is dat Aluminium en Kwik ook in de hersenen kunnen opslaan vind ik het heel aannemelijk dat het bij sommige jonge kinderen ook tot problemen kan leiden.
Vooral Aluminium is al bij diverse autopsies van overleden jongeren en volwassenen aangetroffen in de hersenen.

Ik heb die belasting zeker weten te danken aan mijn vroegere baan als tandarts assistente. Ik was stoelassistente en wij droegen in die tijd nog geen mondkapjes en handschoenen.
Na diverse behandelingen ben ik in een half jaar tijd het grootste deel van de zware metalen kwijt geraakt en ben daar bijzonder van opgeknapt.

Maar het verhaal van vaccinfabrikanten dat Aluminiumhydroxide gewoon door het lichaam uitgescheiden wordt daar zet ik grote vraagtekens bij.

Henny, ik ben nog steeds een uilskuiken met stukjes tekst quoten maar je opmerking : Er is nog steeds geen bewijs dat vaccins veilig zijn en beschermen tegen ziektes, kom nou, in welke eeuw leef jij. Daar waar om welke redenen dan ook, bijgeloof, kletspraat, oorlog, wantrouwen, gestopt word met vaccineren , daar vallen kinderen bij bosjes dood neer door mazelen. En dan zeg jij doodleuk, tja, maar het is niet bewezen dat het door niet vaccineren komt. Elke dombo kan hier 1 = 1 optellen, daar hoef je geen wetenschappelijk onderzoek tegen aan te gooien.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:08

Ierpier schreef:
Ik zie vooral iemand die een conclusie van een onderzoek ziet die niet met zijn ideeën strookt en daarom op zoek is naar redenen waarom het onderzoek niet valide zou zijn op dat blog.

En iemand die geen flauw idee heeft hoe wetenschappelijk onderzoek wordt opgezet en uitgevoerd.
Alsof die wetenschappers niet van het bestaan van die onderzoeken afwisten.

Maar de redenatie: mensen met autisme en alzheimer hebben veel aluminium in de hersenen —> vaccins bevatten ook aluminium —> vaccins veroorzaken autisme en alzheimer, klopt gewoon niet.
Zo kan je geen conclusies trekken. Alle eenden vliegen, maar niet elke vogel die in de lucht vliegt is een eend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:11

verootjoo schreef:
Ierpier schreef:

En iemand die geen flauw idee heeft hoe wetenschappelijk onderzoek wordt opgezet en uitgevoerd.
Alsof die wetenschappers niet van het bestaan van die onderzoeken afwisten.

Maar de redenatie: mensen met autisme en alzheimer hebben veel aluminium in de hersenen —> vaccins bevatten ook aluminium —> vaccins veroorzaken autisme en alzheimer, klopt gewoon niet.
Zo kan je geen conclusies trekken. Alle eenden vliegen, maar niet elke vogel die in de lucht vliegt is een eend.

Zo'n onderzoek kun je prima doen , tegenover elke onderzochte autist een ander persoon uit dezelfde omgeving en met dezelfde leeftijd ook onderzoeken op kwik in de hersenen. Wijkt dit enorm af dan kun je het groter opzetten maar is dit gelijk dan heeft kwik en autisme dus geen bal met elkaar te maken. OP deze wijzen is een onderzoek geen onderzoek maar een losse flodder.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:36

Volgens mij is het niet zo moeilijk. Door vaccinatie krijgen minder mensen een handicap als gevolg van een ziekte en sterven er minder mensen door die ziekte. Die gevolgen zijn gewoon dagelijks voor iedereen te zien, behalve voor het groepje dat het niet wil zien. En ja, vaccinaties zijn geneesmiddelen en net zoals andere geneesmiddelen hebben ze bijwerkingen en dat betekent dat soms iemand ziek wordt van die vaccinatie of er zelfs door kan sterven. Maar die kans is minuscuul in vergelijking met de kans om gehandicapt te raken of te sterven door de ziekte waartegen ingeënt wordt.

Zeggen dat je je niet inent omdat je daar ziek van kan worden of aan kan sterven is net zo dom als zeggen ik reis niet per vliegtuig maar per auto, want als het vliegtuig neerstort ben je dood. Dat klopt natuurlijk, maar autorijden is veel gevaarlijker, want de kans om aan een auto-ongeluk te overlijden is vele male hoger dan aan een vliegtuigongeluk.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:43

Allereerst vind ik het best dapper van Henny-W dat ze in dit topic haar gezicht durft te laten zien. De andere anti-vaccinatie mensen op bokt blijven erg stil.

Neemt niet weg dat in mijn ogen Henny alleen maar meer bevestigd wat een onzin berichten de anti vaccinatiemensen voor waar aannemen met echte non-argumenten die volkomen weerlegt kunnen worden.

Mensen die de farmaceutische industrie als een soort criminelen zien moeten niet alleen niet meer vaccineren maar elk medicijn van de "big pharma" weigeren. Paracetamol, antibiotica, nsaid's? Allemaal Big pharma, allemaal synthetisch, allemaal hulpstoffen.

Ik ben eigenlijk inmiddels voor verplicht vaccineren, nooit geweest maar soms is de gezondheid van kinderen preferent op de kromme mening van sommige mensen.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 00:13

True. Ik heb 1 van de anti vaxxers dit topic gestuurd maar ze had geen interesse...