Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
san4nie schreef:8nnemiek schreef:Grenzen dicht hoeft van mij niet, maar ze mogen er wel eens voor zorgen dat asielzoekers hier gewoon direct aan het werk kunnen, zodat we geen criminelen meer uit Polen en Tsjechië enz hierheen hoeven te halen voor de baantjes waar wij Nederlanders zelf te lui voor zijn.
Maar is het probleem dan niet eigenlijk die groep mensen die niet wil werken of zich te goed voelt voor dit soort baantjes? Een 15 jarige die niet wil bollen pellen want dat is minderwaardig werk? Mensen die niet aan het werk gaan omdat een uitkering voordeliger is. Dat vind ik wel een probleem.
MacavityL schreef:Dat mensen denken dat vrijheid van meningsuiting betekend dat je altijd maar alles moet kunnen zeggen. Soms is zwijgen inderdaad goud
Citaat:Het feit dat (....) en tbs'ers op verlof mogen zonder toezicht.
Sannens schreef:MacavityL schreef:Dat mensen denken dat vrijheid van meningsuiting betekend dat je altijd maar alles moet kunnen zeggen. Soms is zwijgen inderdaad goud
Dit inderdaad, en dat mensen het altijd beter weten dan een ander. De huidige wikipedia cultuur waarbij iedereen weet wat er beter is voor Nederland, wat de regering moet doen, hoe het Nederlands elftal moet voetballen, wat de dokter zegt, wat de advocaat zegt, wat de rechter zegt of wat de schooljuf zegt.
Amalarab schreef:Het huizentekort en dan het tegenhouden van de overheid van de TH-beweging.
Shaggy09 schreef:De straffen die in NL soms zo enorm krom zijn. Dat een man die 2 moorden heeft gepleegd nog een straf kan uitzitten en vervolgens weer vrij op straat rondloopt. En daarna ook nog eens zelf word vermoord.
De straffen hier in NL daar mogen ze echt absoluut wat aan gaan doen van mij, verkrachters en moordenaars gewoon levenslang achter de tralies zetten en eens wat meer gaan relativeren. De verhouding tussen zware criminaliteit straffen en 'lichte' criminaliteit straffen zijn totaal niet logisch.
En misschien moet de politie op sommige vlakken sowieso maar wat strenger worden, wat minder continu flitsen en bekeuren en wat meer achter het broodnodige aan. Misschien dat ze hier dan ook weer wat meer respect gaan krijgen voor de politie.
Goof schreef:De verhuftering, het asociale, het geen rekening willen houden met elkaar en enkel aan je eigen belang denken.
PowerOfZoef schreef:De enorme prestatiedruk op scholen. Heb zelf in een burn-out gezeten en heb nu 4 vriendinnen die er ook een gehad hebben of er nog in zitten. Je hele toekomst moet je op je 14-15e al hebben uitgedacht. Als je dan een fout maakt kan je de rest van je opleiding last van hebben. Zo lang aan je huiswerk zitten dat je geen tijd meer hebt om met vriendinnen af te spreken of om aan ontspanning toe te komen. Klassen die veel te vol zitten waardoor scholieren niet genoeg uitleg kunnen krijgen.
Iets waar ik mij af en toe heel erg boos over kan maken, als ik weer zie of hoor dat iemand die ik ken niet meer naar school kan/wil omdat de druk te hoog ligt.
8nnemiek schreef:san4nie schreef:
Maar is het probleem dan niet eigenlijk die groep mensen die niet wil werken of zich te goed voelt voor dit soort baantjes? Een 15 jarige die niet wil bollen pellen want dat is minderwaardig werk? Mensen die niet aan het werk gaan omdat een uitkering voordeliger is. Dat vind ik wel een probleem.
ZekerDat is net zo'n groot probleem, en ik vind ook dat mensen uiteindelijk best gekort mogen worden op hun uitkering als ze niet gewoon het werk aannemen wat beschikbaar is, mits ze het fysiek aankunnen uiteraard.
Wel denk ik dat er uiteindelijk meer werk is dan dat er werkzoekenden zijn, vooral op het veld (hier in de buurt bv aspergestekers, aardbeiplukkers enz), en in de productie. Als je daar dan toch mensen uit het buitenland voor wil inhuren, geef dat werk dan aan vluchtelingen. Dat scheelt ook een hoop geklaag bij Nederlanders, en je houdt de rotte appels weg die daadwerkelijk alleen hierheen komen voor het 'gratis geld'.
Muffin01 schreef:Het verschrikkelijke betuttelen van tegenwoordig op veel verschillende fronten.
NatasjavE schreef:Amyyy schreef:
Even uit het niks: Ik ga uit van Tiny House beweging
Klinkt aannemelijk.
Wordt dat tegengewerkt?