Mannen/vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:23

Danielleeee_ schreef:
Wat een achterlijke actie, echt belachelijk. Als ik één van die mannen was, had ik haar het liefst meteen die metro of wat is het uitgegooid :=

Waar haalt die vrouw het recht vandaan om andermans kleding kapot te maken en mensen voor schut te zetten? Waar mensen zich tegenwoordig aan storen zeg, niet te geloven. Die vrouw kan beter of zelf met haar benen wijd gaan zitten, of niet meer met het openbaar vervoer gaan.

Lijkt me voor een man ook niet geheel comfortabel om met de beentjes bij elkaar gedrukt te zitten.

Echt belachelijk.
Nu zit ik me toch af te vragen hoe ik echt zou reageren, eerder zei ik dat ze een kop koffie over d'r hoofd kon krijgen en wellicht samen een agent bezoeken. Nou zou ik die koffie ook gerust doen, mist niet te warm. Maar verder kun je natuurlijk niet veel doen, terwijl ik oprecht woest zou zij als iemand dit zou flikken. Man tegen man kan je dan net wat effectiever oplossen dan t.o.v. een vrouw :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:38

Ailill schreef:
Danielleeee_ schreef:
Wat een achterlijke actie, echt belachelijk. Als ik één van die mannen was, had ik haar het liefst meteen die metro of wat is het uitgegooid :=

Waar haalt die vrouw het recht vandaan om andermans kleding kapot te maken en mensen voor schut te zetten? Waar mensen zich tegenwoordig aan storen zeg, niet te geloven. Die vrouw kan beter of zelf met haar benen wijd gaan zitten, of niet meer met het openbaar vervoer gaan.

Lijkt me voor een man ook niet geheel comfortabel om met de beentjes bij elkaar gedrukt te zitten.

Echt belachelijk.
Nu zit ik me toch af te vragen hoe ik echt zou reageren, eerder zei ik dat ze een kop koffie over d'r hoofd kon krijgen en wellicht samen een agent bezoeken. Nou zou ik die koffie ook gerust doen, mist niet te warm. Maar verder kun je natuurlijk niet veel doen, terwijl ik oprecht woest zou zij als iemand dit zou flikken. Man tegen man kan je dan net wat effectiever oplossen dan t.o.v. een vrouw :')

Wellicht beter naar een agent gaan, die koffie over haar hoofd is zo zonde van je koffie :+

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:40

Ailill schreef:
Danielleeee_ schreef:

Echt belachelijk.

Daar heb je wel gelijk in inderdaad. Nu kan ik heel makkelijk zeggen dat ik ontzettend boos zou worden, maar als je zoiets echt meemaakt zou ik denk ik met een mond vol tanden staan :+

Daarbuiten, als een man koffie tegen haar hoofd zou gooien, krijgt hij waarschijnlijk ook nog eens de wind van voren in plaats van die dame. :') Vreemde wereld leven we toch in.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:43

Wat een gestoord mens, lijkt vooral uit zijn op aandacht.

Ik zal nu best wat vrouwen over me heen krijgen, maar ik verbaas mezelf de laatste tijd vaak over hoe sommige vrouwen (de meeste noemen zichzelf dan feministe) denken en praten over mannen. Alsof het een stelletje lompe, onbeschofte, ongemanierde beesten zijn.
Misschien ben ik daar te nuchter voor (of te blond) maar ik zie vooral leuke, attente mannen om me heen ondanks dat ze wijdbeens zitten :D .

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:46

Het was gelukkig in scène gezet.

Ik vraag mij wel altijd af wat voor partners deze vrouwen dan hebben. Als dit mannen zijn, zijn die dan helemaal gedresseerd als hondjes of mogen ze af en toe zelf ook nog wat zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:46

akishino schreef:

Ik zal nu best wat vrouwen over me heen krijgen, maar ik verbaas mezelf de laatste tijd vaak over hoe sommige vrouwen (de meeste noemen zichzelf dan feministe) denken en praten over mannen. Alsof het een stelletje lompe, onbeschofte, ongemanierde beesten zijn.
Misschien ben ik daar te nuchter voor (of te blond) maar ik zie vooral leuke, attente mannen om me heen ondanks dat ze wijdbeens zitten :D .

Ben ik het helemaal mee eens, als feminist. :j Het schiet z'n doel volledig voorbij, en heeft niets meer met feminisme te maken; het is gewoon hartstikke asociaal en onbeschoft. Het enige wat ermee bereikt wordt is dat men door dit soort gevallen een slecht beeld krijgen van feminisme (en ik geef ze geen ongelijk), terwijl feminisme juist zoiets goeds is.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:48

Resistance schreef:
Ailill schreef:

Wellicht beter naar een agent gaan, die koffie over haar hoofd is zo zonde van je koffie :+
Ik koop met alle liefde ter wereld een nieuwe kop koffie kopen, maar die koffie ze krijgt, op zeker :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:05

Ailill schreef:
Ik koop met alle liefde ter wereld een nieuwe kop koffie kopen, maar die koffie ze krijgt, op zeker :')

Nogmaals; laat de emancipatie-wetgeving vóór je werken. Wellicht ´onmannelijk´ maar dat is dan ook gelijk een mooie emancipatie-les.
Daad en motivatie maken het een aanranding. Aanpakken die hap toch? Me too!
Tijd voor masculinisme ~~}>

Silenna

Re: Mannen/vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:14

Ik vraag me echt af met wat voor soort mannen je je omringt als je wijdbeens zitten ziet als een vorm van bedreiging en intimidatie :')

Mijn vrienden zitten altijd zo en zijn super beleefd, sociaal en vriendelijk. Je kan ook overal wat achter zoeken hoor.. Misschien meer een idee om dan aan een eigen minderwaardigheidscomplex iets te doen :=

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:15

akishino schreef:

Ben het met je eens. Je hebt feminisme en feminatie. :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:48

AlwaysH schreef:
Je hebt feminisme en feminatie. :+

Jeetje nu al de overtreffende trap van de overtreffende trap van emancipatie?!

Gossie :(:)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:50

Huertecilla schreef:
AlwaysH schreef:

Ik? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:43

AlwaysH schreef:
Huertecilla schreef:

Ik? :')

Je kan het kennelijk niet goed doen. :+

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:53

Ailill schreef:
En wat vinden jullie dan van vrouwen met 1 giga of 2/3/ tassen bij zich, nemen rustig drie plekken in beslag. Liter bleek over?

Vind dat je in al je posts in dit topic iets te graag dingen omdraait naar vrouwen? Waarom?

Ben het hier echt niet mee eens, bah. Waarom zou je dit doen?! Oké, “manspreading” is irritant qua het innemen van ruimte, maar je kan ook overdrijven zeg... Vraag gewoon even of iemand zn benen dicht wil doen als het je echt zo dwarszit.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:54

Resistance schreef:
Je kan het kennelijk niet goed doen. :+

:')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:56

n_love_qwert schreef:
Ailill schreef:
En wat vinden jullie dan van vrouwen met 1 giga of 2/3/ tassen bij zich, nemen rustig drie plekken in beslag. Liter bleek over?

Vind dat je in al je posts in dit topic iets te graag dingen omdraait naar vrouwen? Waarom?

Ben het hier echt niet mee eens, bah. Waarom zou je dit doen?! Oké, “manspreading” is irritant qua het innemen van ruimte, maar je kan ook overdrijven zeg... Vraag gewoon even of iemand zn benen dicht wil doen als het je echt zo dwarszit.
Fijn dat het je opvalt, dat was precies de insteek :+

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:00

Huertecilla schreef:
AlwaysH schreef:

Feminisme is niet de overtreffende trap van emancipatie hoor :') Feminisme is ook gewoon het streven naar gelijkheid tussen mannen en vrouwen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:03

n_love_qwert schreef:
Huertecilla schreef:

Feminisme is niet de overtreffende trap van emancipatie hoor :') Feminisme is ook gewoon het streven naar gelijkheid tussen mannen en vrouwen.
Waarin sommige vrouwen echt volledig doorslaan, maar dat mag je dan weer niet zeggen.

Eeuwen klagen dat mannen ze gelijk en met respect moeten behandelen maar wel bij iemand een fles bleek in z'n kruis gooien omdat madame de bang is om te vragen of hij z'n benen bij elkaar wil doen.

Beetje de omgekeerde wereld lijkt me.

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:03

Ailill schreef:
n_love_qwert schreef:

Fijn dat het je opvalt, dat was precies de insteek :+[/quote]

Aha. Dan snap ik de insteek niet zo goed. Want in dit geval gaat het er toch over dat degene die dit heeft gedaan, zegt dat manspreading voor mannelijke dominatie staat? Tassen staan niet voor vrouwelijke dominantie hoor.. Plus dat dat helemaal het punt niet is. Het gaat nu over vrouwelijke dominantie, dus waarom zou je het opeens over vrouwen en hun tassen gaan hebben?

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:05

Ailill schreef:
n_love_qwert schreef:

Waarin sommige vrouwen echt volledig doorslaan, maar dat mag je dan weer niet zeggen.

Eeuwen klagen dat mannen ze gelijk en met respect moeten behandelen maar wel bij iemand een fles bleek in z'n kruis gooien omdat madame de bang is om te vragen of hij z'n benen bij elkaar wil doen.

Beetje de omgekeerde wereld lijkt me.[/quote]

Dat mag je gewoon zeggen hoor. Want iemand slaat in feminisme door, als ze zeggen dat vrouwen superieur zijn aan mannen, en niet gelijk. Dat hoort niet zo, en dat bedoelt AlwaysH denk ik met feminatie (feminazi)

Plus dat niemand het hier goed praat dat ze bleek in zijn kruis gooit; iedereen met meer dan 2 hersencellen heeft hopelijk wel door dat dat niet oké is ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:06

Mijn insteek was dat vrouwen van mannen emancipatie verwachten, iedereen is gelijk en dient zo behandeld te worden (wat ik van harte toejuich). I.p.v. dan het gesprek aan te gaan, komen er zulke acties voorbij. En uiteraard ligt het aan de mannen, zij hebben het lef om hun benen wijd te doen.

Ik kan daar niet zo goed tegen.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:22

Ik heb altijd geleerd dat mannen met hun benen wijd zitten, omdat het anders pijn doet aan hun piemel en zo. Alleen daarom al begrijp ik het probleem van die vrouw in die video niet. Moet elke man dan maar pijn lijden? :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:32

A3a1 schreef:
Geloof me, mannen die zich bekommeren om het feit dat de vrouw die naast hem zit genoeg ruimte heeft en gewoon lekker op haar stoel kan zitten.
Zijn ook de mannen die er aan denken de vuilnisbakken buiten te zetten.
Dat zijn mannen die zich bekommeren om hun omgeving.

Heb je een link naar het onderzoek waaruit deze conclusie blijkt?
Wat een bijzondere conclusie :')

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:32

Ailill schreef:
Mijn insteek was dat vrouwen van mannen emancipatie verwachten, iedereen is gelijk en dient zo behandeld te worden (wat ik van harte toejuich). I.p.v. dan het gesprek aan te gaan, komen er zulke acties voorbij. En uiteraard ligt het aan de mannen, zij hebben het lef om hun benen wijd te doen.

Ik kan daar niet zo goed tegen.

Behalve dus dat ongeveer alle vrouwen in dit topic aangeven dat ze dit een achterlijke reactie vinden.

Mariett
Blogger

Re: Mannen/vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:40

Uiteindelijk is deze vrouw helemaal niet zo gek bezig, vind ik. Ik zou ook water over de broek van iemand gooien als ik ze betaald had om water over hun broek te laten gooien :+