Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
quera schreef:Mars schreef:Maar zulk extreem overgewicht van alleen medicatie? Medicijnen, schildklier etc wordt vaak aangevoerd zodra het om overgewicht gaat maar dat is gewoonweg in het meerendeel van de gevallen niet de hoofdoorzaak.
Meer eten dan je verbrand is dat wel maar er lijkt wel een taboe op te rusten om dat te noemen.
Ik vind mensen met een gezonde verhouding tussen lengte/gewicht het mooiste om naar te kijken. Of dat dan neerkomt op een maat 36 of 42 vind ik minder interessant. En ik ben zelf ook ooit 30kg te zwaar geweest dus weet echt wel wat t is om overgewicht te hebben plus wat t is om af te vallen. Maar waar een wil is is ook een weg.
Tot je erachter komt dat je moeilijk tot niet afvalt.
Ik kan je vertellen dat dat behoorlijk frustrerend is.
Mars schreef:Maar zulk extreem overgewicht van alleen medicatie? Medicijnen, schildklier etc wordt vaak aangevoerd zodra het om overgewicht gaat maar dat is gewoonweg in het meerendeel van de gevallen niet de hoofdoorzaak.
Meer eten dan je verbrand is dat wel maar er lijkt wel een taboe op te rusten om dat te noemen.
Ik vind mensen met een gezonde verhouding tussen lengte/gewicht het mooiste om naar te kijken. Of dat dan neerkomt op een maat 36 of 42 vind ik minder interessant. En ik ben zelf ook ooit 30kg te zwaar geweest dus weet echt wel wat t is om overgewicht te hebben plus wat t is om af te vallen. Maar waar een wil is is ook een weg.
Paardenfann4 schreef:Waarom zou dat niet mogen? Net of die vrouw met wat extra gewicht opeens minderwaardiger is? Het is echt niet zo dat mensen dit dan als voorbeeld gaan nemen en zich allemaal vol gaan vreten. Al had een maatje minder misschien iets beter geweest. Maar goed, ik vind dit niet een lelijke vrouw ook al heeft ze veel overgewicht. Dus op zich snap ik de keuze wel.
quera schreef:Mars schreef:Maar zulk extreem overgewicht van alleen medicatie? Medicijnen, schildklier etc wordt vaak aangevoerd zodra het om overgewicht gaat maar dat is gewoonweg in het meerendeel van de gevallen niet de hoofdoorzaak.
Mars schreef:quera schreef:
En je denkt dat ik dat in mijn reis om +30kg kwijt te raken nooit mee heb gemaakt? Dat is ook heus met ups en downs gegaan hoor. Ja heel frustrerend als je je best doet en die weegschaal blijft maar hangen. Maar weer een zak chips pakken of een koektrommel leeg eten gaat dan ook niet helpen.
Mars schreef:Tess Holliday vind ik niet mooi, hoeft ook niet op de cover van mij want het is ongezond dik. Ongezond dun hoeft voor mij net zo goed niet.
Ik snap ook niet waarom de extremen opgezocht moeten worden bij dergelijke bladen. Plaats mensen met een gezond BMI, een rolletje, streepje, litteken of deukje hebben we allemaal wel. Mag van mij ook veel minder aan geshopt worden. Maar dit soort overgewicht of flink ondergewicht hoeft niet gepromoot wat mij betreft.
Paardenfann4 schreef:Ik denk niet dat dit het nieuwe schoonheidsideaal gaat worden hoor. Dit zal niet meer dan een eenmalige actie zijn om wat aandacht te trekken. Dat is zeer goed gelukt. Voor de rest heb ik hier nog geen lang topic gezien met magere modellen wat ongezond is, maar nu 1 zo'n vrouw op de cover staat hebben we in no time een topic met al 5 pagina's. Blijkbaar worden dikkere mensen nog steeds niet getolereerde en mogen ze niet op een foto van een blad staan.
SusanH schreef:AD of anti psychotica staan er idd om bekend dat je er van aan kan komen. Dat lijkt me heel frustrerend.
Ik ben zelf 20 kg afgevallen. Heb geen aandoeningen en gebruik geen medicatie. Maar het ging echt niet vanzelf en ik heb ook geregeld gedacht waarom doe ik dit. Afvallen is gewoon een proces wat niet vanzelf gaat en ook als het er af is blijft het hard werken.
Frummels schreef:Wat ik ergens wel "grappig" vind, is dat modellen met een zorgwekkend laag gewicht jaren lang de mode-industrie vertegenwoordigd hebben en dat dit jaren lang getolereerd werd (met hier en daar een klein tegengeluidje). Maar zodra er iemand met obesitas op een cover staat is de wereld te klein, is het ongezond etc. etc.
Het heeft op mij als jong meisje vroeger enorm veel indruk gemaakt dat alle modellen zo ontzettend mager werden. En bij mij is op zeer jonge leeftijd ook het idee ontstaan dat een dergelijk mager figuur was hoe je eruit hoorde te zien en dat dit van je werd verwacht. Van mode tijdschriften tot films: vrijwel alle succesvolle vrouwen waren mager. Nu zijn de vollere dames in opkomst en begint iedereen te piepen. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat, met Tess op de cover, de jonge generatie denkt: hee, we moeten er allemaal zo uit zien. Maar juist: je kunt met een dergelijke kledingmaat ook succesvol zijn en jezelf accepteren. Zou je er uit gezondheidsaspect iets aan moeten doen: ja, dat vind ik wel. Maar in je weg daarnaartoe mag je wel van jezelf houden en succesvol zijn. Je leven hoeft niet stil te staan omdat je geen maat 40 hebt. Dat is wat deze cover met Tess voor mij uitstraalt.
secricible schreef:Paardenfann4 schreef:Ik denk niet dat dit het nieuwe schoonheidsideaal gaat worden hoor. Dit zal niet meer dan een eenmalige actie zijn om wat aandacht te trekken. Dat is zeer goed gelukt. Voor de rest heb ik hier nog geen lang topic gezien met magere modellen wat ongezond is, maar nu 1 zo'n vrouw op de cover staat hebben we in no time een topic met al 5 pagina's. Blijkbaar worden dikkere mensen nog steeds niet getolereerde en mogen ze niet op een foto van een blad staan.
Sorry, ik ben het gewoon echt niet met je eens. De ommezwaai van modellen die graatmager zijn is al geweest, we bewegen langzaam de andere kant op. Als zo'n model weer terug zou komen op de cover zou daar absoluut op gereageerd worden. Het schoonheidsideaal ligt alleen nog steeds bij "behoorlijk mager". Maar we zijn al van absurd anorectisch dun naar relatief "gezond slank" en "sportief slank" gegaan als je de covers bekijkt (bijvoorbeeld op de catwalk en fashionwereld is dat nog anders). Ik zie geen reden weer door te slaan de andere kant op.
W.b. Je laatste zin: ik vind een verschil tussen "tolereren" en als uiterlijk voorbeeld stellen. Ik vind dat zulk extreem overgewicht niet als normaal gezien moet worden nee. Het is gewoon een ongezonde situatie en die hoeven we niet goed te praten.
Net zoals we roken niet hoeven goed te praten. Dat betekend niet dat ik een roker niet tolereer, je hoeft het alleen niet te promoten door een rokende vrouw op de cover te zetten. Daar zit een heel groot verschil tussen.
secricible schreef:Medicatie bij PCOS overgewicht? Huh? Wat voor medicatie hebben we het over? Vruchtbaarheidsmedicatie?
Enige relatie is dat PCOS een relatie heeft met insulineresistentie en dat insulineresistentie afvallen kan bemoeilijken. Kip en ei, het 1 verergert het ander, vicieuze cirkel. Wat overmatig buikvet komt daardoor vaker voor ja. Maar dat is op geen enkele manier een reden voor dit gewicht. Sorry, not buying it (en heb zowel op persoonlijk vlak als werkvlak toch wel ervaring met PCOS en insulineresistentie).
Er zijn medicaties die fors overgewicht kunnen veroorzaken, medicatie bij PCOS (nogmaals, welke medicatie? Voor pcos op zichzelf is geen medicatie, hoogstens metformine en dat draagt eerder bij aan gewichtsverlies) is daar geen onderdeel van.
En dat veel medicatie overgewicht veroorzaakt is ook onzin, het is echt een heel klein groepje dat (blijvende) gewichtsproblemen veroorzaakt die overgewicht kan verklaren.