Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:Ik vind dit zo bizar.. Ieder mens kan toch bedenken dat het niet bepaald gunstig is dat deze kinderen worden teruggestuurd? Ze kennen er niks en niemand, de taal niet, het onderwijs niet.. Gisteren was er een vrouw in het nieuws die meer van deze situaties kent. Kinderen die hier Havo hebben gevolgd, worden daar teruggezet naar groep 3 omdat ze niet meekomen. Dat is toch van de zotte?
Babootje schreef:Ik zou mijn kinderen graag bij me hebben. Ik zou om eerlijk te zijn niet zonder mijn kind (ik heb er maar 1) kunnen. Het meest schadelijk voor de kinderen is het gescheiden zijn van de moeder. En daar is de moeder debet aan.
.
antje_vip schreef:Hier kan ik het alleen maar volledig mee eens zijn.Uitzetting terecht of niet: ik vind het kwalijk dat ze een punt willen maken door onschuldige kinders uit te zetten
Babootje schreef:De rechter heeft geoordeeld dat volgens NL recht deze kinderen uitgezet mogen worden, dus er zijn in het verleden geen procedure fouten gemaakt.Nogmaals wij kennen niet het hele dossier. En de hoogste rechter wel.
Selka schreef:Dit is zo'n trieste situatie. Wat mij betreft moet ons hele uitkeringsstelsel op de schop en is iedereen welkom. Dan heeft iedereen een eerlijke kans op een betere toekomst. Waar je geboren wordt moet er helemaal niet toe doen.
Arme kinderen.
LindyH schreef:Ik had dit gisteren getypt maar durfde het niet te plaatsen. Nu doe ik het toch maar omdat er blijkbaar meer mensen er zo over denken:
We moeten alle kinderen die met hun ouders in 'Ik Vertrek' mee verhuizen naar het buitenland en daar de taal en het systeem niet kennen ook maar hier houden dan... Die ouders zijn ook niet bepaald psychisch gezond te noemen. Vréselijk wat die kinderen moeten doormaken.![]()
Naar het buitenland verhuizen is heftig, maar niet onoverkomelijk, zeker als je de taal al enigszins spreekt en je moeder daar al het nodige voorwerk heeft kunnen doen (welk uitgezet gezin heeft die luxe?). Ja, je zal misschien een keertje blijven zitten op school omdat het allemaal nog niet zo soepel gaat, maar ook dan is er geen man overboord.
Bovendien is een geschikte school niet per se een engelstalige school. Dat wordt in dat artikel wel gesuggereerd, maar het lijkt erop dat ze vooral de moeder als bron hebben gebruikt. Die laat wel vaker dingen weten via het AD, maar ze is naar mijn idee vooral erg stemmingmakend bezig in plaats van constructief.
Dat is sowieso de hele taktiek van de moeder. Inspelen op het gevoel van de natie in plaats van het beste doen voor haar kinderen. Je zou kunnen concluderen dat moeder inderdaad niet in staat is om voor de kinderen te zorgen omdat ze hun belang blijkbaar niet in het oog kan houden. Als zij uit de ouderlijke macht zou kunnen worden gezet, dan kunnen de kinderen hier tot hun 18e blijven als AMA. Dan kan moeder ook niet terugkeren naar Nederland, dus er zal ook geen aanzuigende werking vanuit gaan.
Beetje radicaal idee misschien, maar het zou wel een oplossing zijn.
Onali schreef:Dan moet ook jij alle feiten meenemen, namelijk dat moeders alles bij elkaar loog en nog steeds elke vorm van hulp weigert.
Petpa schreef:Elsevier geeft een goed overzicht over hetgeen er allemaal plaatsgevonden heeft.
https://www.elsevierweekblad.nl/verhaal ... els_7sep18