Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonfish13 schreef:Hoezo belachelijk? Dat maak jij er van.
Citaat:Maar jou punt is ook duidelijk: transgenders worden vaker gepest, en hebben dus meer recht op dit soort veranderingen dan ik met mijn tandartsprobleem.
khirshanta schreef:Maar, als ik het goed begrijp, is er dus maar 1 stel pipo's die dit zo aandraagt (AD) en gaat het er meer om dat sommige mensen liever een andere term gebruiken?
Nou ja- dat vind ik wel weer iets compleet anders.
Shadow0 schreef:moonfish13 schreef:Hoezo belachelijk? Dat maak jij er van.
De manier waarop dit topic steeds wordt aangehaald valt onder belachelijk maken ja.Citaat:Maar jou punt is ook duidelijk: transgenders worden vaker gepest, en hebben dus meer recht op dit soort veranderingen dan ik met mijn tandartsprobleem.
Het is geen wedstrijd. Dat vind ik er juist zo flauw aan, die framing van 'oh dus zij hebben er meer recht op.' Daar gaat het helemaal niet om. Ik vind dat er met veel meer dingen rekening gehouden mag worden, en dat er veel meer respect mag zijn voor ieders voorkeur in woorden en aanspreektermen, zeker als het een relevante context is.
(Dus: ik ben blij met de mogelijkheid om topics en gebruikers te verbergen op Bokt, want dan kunnen mensen daar zelf controle op uitoefenen, en daarnaast zou ik me ook druk maken als er bv grapjassen zijn die in jouw topics of op verjaardagen waar je bent dan ook dat soort dingen aanhalen.)
Ik vind pesten gewoon niet ok, hoe dan ook niet. Dat is geen wedstrijd. Maar ik vind het wel een beetje extra flauw als het langs lijnen gaat die al zo vaak gebruikt worden. Dat is gewoon ontzettend flauw van het AD.
moonfish13 schreef:Het mag geen wedstrijd zijn, maar waarom is het dan wel zo scheef?![]()
Dat het van het AD flauw is ben ik overigens met je eens dat ontken ik niet.
Jij mag het flauw vinden in elk geval, voor mij is het gewoon onlogisch dat er voor transgenders vanalles in opspraak is, en voor overige issues niet.
c_alsemgeest schreef:Wat trouwens wel grappig is... ik ga om met 2 transgenders... (1 welke volledig klaar is met operaties om zichzelf te worden en een die in het proces zit) en zij vinden deze zaken helemaal onzin ;')
Ook gender neutrale kleding vinden ze enorm hilarisch. Zoals een van de twee zei... ik had vroeger echt nooit gender neutraal willen kleden. Ik voel me vrouw, ben vrouw en wil me dus ook duidelijk zo kleden.
Het enige wat ze wel goed vinden is de genderneutrale toiletten... want dat is wel heel lastig.
theadora99 schreef:Nogmaals, niet alles hoeft genderneutraal, maar wat is er zo moeilijk aan bijvoorbeeld meisjes, jongens en neutrale kleding? Een mannen, vrouwen en een neutraal toilet? Niemand die er last van heeft hoor.
Eske_B schreef:Genderdysforie is wel mentaalStaat ook in de DSM, het handboek voor psychologen. Voor transgenders lijken andere behandelingen dan een geslachtsverandering niet te werken. En als dat zorgt dat mensen gelukkig kunnen zijn, helemaal prima. Blij dat dat werkt.
moonfish13 schreef:Killyen, ik zal de allerlaatste zijn die ptss uitvlakt, en de eerste zijn die iemand die erom lacht het liefst op zijn bek slaat.![]()
Denk ook dat ik dat uit reflex doe, maar daar heb ik wel een nachtje cel voor over.
Maar nogmaals, ik heb allang begrepen dat het uit zijn verband gerukt is en daar ging ik toen ik het las al vanuit.
Neemt niet weg dat ik er alsnog niet achter sta om lichaamsdelen andere namen te geven, al is het geen moeten, een voorkeur, iéts.
Jij hebt het over ptss, ik ben mét ptss qua tandarts recent enorm getriggerd waardoor en heel veel ellende van mijn kindertijd boven is gekomen hierin.
Blinde paniek, en ik mag dus elke dag nu tig keer tandpasta reclames voorbij zien komen, die mij oprecht elke keer triggeren naar mijn angst.
Dus de vergelijking wat betreft tandarts vs genderneutraliteit is voor mij niet zo heel erg raar, maar dat word dus gelijk gezien als pesten.![]()
En dat is dus wat ik krom vind: waarom transgenders wel en overige issues niet?
Je mag me trouwens best pb’en hoor, ik bijt echt niet en ik ben niet narrow minded, en juist daarom begrijp ik er geen fiets van zeg ik heel eerlijk.
Ik denk daarin net wat verder door dan jij doorhebt denk ik.![]()
Beide kanten op ook.
c_alsemgeest schreef:Ja maar dan nog... zo werkt de wereld toch niet helemaal?
Het is best lastig om alles neutraal te maken. Daarbij vind ik het vooral belangrijk om mensen lekker te laten doen wat ze willen en er vooral geen label op te willen plakken. Bewust genderneutraal is namelijk ook gewoon een label imo.
En betreft het artikel;
Het gaat over een orgaan... die heb je, en als je het laat opereren heb je het niet meer. Dat orgaan heet nou eenmaal zo... een medische term. Waarom zou dat dan niet zo mogen heten als je je geen man of vrouw voelt?
Ik voel me ook geen moeder, wil absoluut geen kinderen... ik heb een ding in mijn lijf die me eenmaal per maand ongemakken brengt en die overbodig is. Ik zou er graag vanaf willen... maar ik zou er nou nooit op komen dat ik wil dat het van naam moet veranderen.
Een baarmoeder is nou eenmaal een baarmoeder... ook als die mij alleen maar last bezorgd
theadora99 schreef:Nogmaals, niet alles hoeft genderneutraal, maar wat is er zo moeilijk aan bijvoorbeeld meisjes, jongens en neutrale kleding? Een mannen, vrouwen en een neutraal toilet? Niemand die er last van heeft hoor.
theadora99 schreef:Imo gaat genderneutraal bij kleding om kleur en print. En het “accepteren dat je nou eenmaal zo geboren bent” vind ik wat kort door de bocht. Zou willen dat ik alles maar gewoon kon accepteren waar ik mee geboren ben. Als je een stukje terug leest (pagina 2) staat er ook dat het woord bedoeld is om in gesloten kring (huisarts, vrienden, familie, relaties) te gebruiken. En t mag, het hoeft niet.
En ik lees hier niemand die anderen beledigd omdat ze het woord niet voor zichzelf willen gebruiken, dat is mijn hele punt. Het is NIET zo dat alle vrouwen dit moeten gebruiken voor hun geslachtsdeel. Het is puur en alleen dat mensen die liever vagina niet gebruiken, een andere optie zouden kunnen hebben. Maar iedereen mag en moet het vooral noemen zoals ze zelf willen.
DezeNaam schreef:Hoe zie jij 'neutrale' kleding voor je?
Citaat:Kleding is speciaal gemaakt voor mannen en vrouwen omdat hun bouw biologisch gezien meestal anders is.