Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bristol is een stadje in het zuidwesten van Engeland, net onder Wales.
Voor ons is het dus vooral werk gerelateerd. 8nnemiek schreef:Ah vandaar! Ik dat dat je autocorrect Brittannië in Bristol had veranderd![]()
Nooit van gehoord haha!
Nee dat is niet zo. Ik moest ook later pas denken aan de budget kledingwinkel

Tot die tijd is er genoeg te zien binnen trein- of interrail afstand.
)enzino schreef:Beetje terugkomend op wat Nagini zegt en op de OP:
Ik vraag me af hoeveel van de mensen die hier aangeven niet te vliegen wel een verre vakantie zouden willen maken, wel het geld ervoor (over) hebben en ook de tijd ervoor vrij zouden kunnen maken.
Het is heel makkelijk om te roepen dat je niet vliegt vanwege het milieu als je geen tijd/geld/zin/behoefte hebt om ergens heen te gaan.
Net zo als mensen die kinderloos willen blijven vanwege het milieu. Is dat ook echt opofferen of wil je gewoon geen kinderen?
Het duurt wat langer, maar je ziet wel 100x zoveel en je leeft echt naar de bestemming toe. Dus niet instappen in nederland, paar uur later uitstappen in een ander land. Qua gemak is dat natuurlijk super fijn, maar qua de reis er naartoe vind ik dat niks. En ook voor het milieu vlieg ik zo min mogelijk
Sunrise19 schreef:Ik vraag me af hoeveel van jullie dan een man/vrouw/vriend/vriendin hebben die MOETEN vliegen? Want mijn man vliegt rustig 50 a 60 keer per jaar. En nee, denk dat niemand naar Abu Dhabi met de auto of trein gaat.Voor ons is het dus vooral werk gerelateerd.
Zelf vlieg ik niet. Ik hou er niet van. Maar denk dat wij dan alsnog grotere vervuilers zijn dan diegene die 1x per jaar een keer op vakantie gaan.
Magrathea schreef:Ja echt. Van mij mogen de trein- en vliegprijzen echt wel omgekeerd![]()
Qua tijd scheelt het vaak niet eens zoveel.
Trouwens, leuk voor dit topic: Nieuwsuur doet deze week een reportage over duurzaam reizen. Gisteren is die man heen en weer naar Bristol gegaan. Heenreis met de trein, was wel duur maar weet even niet meer hoe duur. De man gaf wel aan dat het een stuk comfortabeler was, plus dat je op meer tijdstippen kunt reizen. De reis zelf duurde in totaal maar 2u langer dan de terugreis, die met het vliegtuig was. Dit kwam doordat hoewel de vlucht korter is de procedures rondom vliegen ook veel tijd kosten (douane, bagage reclaim), dat heb je allemaal niet met de trein. En voor een vakantie van, noem maar wat, 2 weken, is 2u extra reistijd echt het probleem niet lijkt me.
Sunrise19 schreef:Ik vraag me af hoeveel van jullie dan een man/vrouw/vriend/vriendin hebben die MOETEN vliegen? Want mijn man vliegt rustig 50 a 60 keer per jaar. En nee, denk dat niemand naar Abu Dhabi met de auto of trein gaat.Voor ons is het dus vooral werk gerelateerd.
Zelf vlieg ik niet. Ik hou er niet van. Maar denk dat wij dan alsnog grotere vervuilers zijn dan diegene die 1x per jaar een keer op vakantie gaan.

juval schreef:
Citaat:Zelf ziet hij meer in het opkopen en vernietigen van (Europese) emissierechten, die bedrijven nodig hebben om CO2 te mogen uitstoten. Momenteel kan dit via Carbonkiller.org, van de Nederlandse milieuorganisatie WISE. De verwachting is dat het grootschalig vernietigen van emissierechten de prijs van ervan opdrijft, waardoor CO2-uitstoot steeds duurder en bedrijven de uitstoot zullen willen verminderen.
Damned schreef:http://www.nsinternationaal.nlBetere en goedkopere treinverbindingen zouden ook al veel helpen denk ik, nu zou ik niet eens weten hoe ik precies met de trein naar het buitenland kan reizen.