Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Zelfde als vorig jaar al is helaas mijn achter regenton leeg nu, een van de honden heeft kraantje opengeduwd en 300 l water voor de achtertuin verdwenen helaas.
Selka schreef:Tja ik vind het een heel erg lastig onderwerp. Zeker nu de jonge vogels sterven omdat er geen wormpjes bereikbaar zijn voor de oudervogels. Advies is om een stuk land onder water te zetten.
Ik denk dat ik dat toch ga doen. De kieviten komen heel dichtbij tegenwoordig en gister had ik een haas met 3 jonge op nog geen 5 meter afstand. Normaal gesproken blijven zij heel ver bij mij weg. Ik ga overal water neerzetten wat het verbruik niet ten goede komt natuurlijk..
__elise__ schreef:Wij hebben dit jaar een bronwater pomp aan laten sluiten. Alleen uit de keukenkraan komt nog leidingwater. De rest, wc, douche, wasmachine en water voor het vee en de paarden, is allemaal bronwater.
Selka schreef:Jullie doen alles met IBC?
Een paar (Amerikaanse) youtubers hebben grote tanks staan. Bijv. http://kerrimuir.com.au/image/cache/data/polymaster/RWT22500-600x600.jpg
Voor jouw lap grond en dat van mij zijn IBC tanks toch nooit groot genoeg? Plus ze zijn zooo lelijk..Die tanks in het groen vind ik nog wel te doen. Wij willen ze ook in serie zetten maar de aanschafprijs houdt ons tegen. In de VS zijn die dingen goedkoop en hier belachelijk duur.
meggiemeg schreef:__elise__ schreef:Wij hebben dit jaar een bronwater pomp aan laten sluiten. Alleen uit de keukenkraan komt nog leidingwater. De rest, wc, douche, wasmachine en water voor het vee en de paarden, is allemaal bronwater.
Hoe blijft je kleding e.d met het wassen met grondwater? Hoe diep heb je de pomp laten slaan/boren?
flyfly schreef:Nou sorry hoor maar wij doen niks anders dan anders. We moeten nog steeds elke druppel zelf betalen! En dan zeggen ze dat je je tuin moet sproeien met regenwater. Haha, als het niet regent kun je je tuin er onmogelijk mee nat maken. Over de andere kant moet je in je tuin een vijvertje creëren om de jonge vogeltjes in leven te houden. Wat willen ze nu eigenlijk. En daarbij, hoe minder je verbruikt deste hoger de prijs van het water wordt. Kijk maar naar de prijzen van gas en elektriciteit. Hoe minder je gebruikt hoe meer je betaald.
Magrathea schreef:flyfly schreef:Nou sorry hoor maar wij doen niks anders dan anders. We moeten nog steeds elke druppel zelf betalen! En dan zeggen ze dat je je tuin moet sproeien met regenwater. Haha, als het niet regent kun je je tuin er onmogelijk mee nat maken. Over de andere kant moet je in je tuin een vijvertje creëren om de jonge vogeltjes in leven te houden. Wat willen ze nu eigenlijk. En daarbij, hoe minder je verbruikt deste hoger de prijs van het water wordt. Kijk maar naar de prijzen van gas en elektriciteit. Hoe minder je gebruikt hoe meer je betaald.
Niemand zegt toch dat je er niet voor betaalt? Het gaat erom dat er echt waterschaarste dreigt dit jaar. Dat betekent niet dat je niet je tuin op plekken een beetje nat kunt houden voor vogeltjes (goed zelfs!) maar bewust ermee omgaan kan toch geen kwaad?
Overigens snap ik niet helemaal wat je zegt over grootverbruikers vs kleine verbruikers. Volgens mij betaal je als particulier hetzelfde bedrag per kuub, ongeacht je totale verbruik.