Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mariska88 schreef:suffie schreef:Dit zijn nog maar kleine aantallen, zullen we het dan ook hebben over ritueel slachten?
Ik praat het absoluut niet goed, maar met de grote aantallen dieren die dagelijks in Nederland geslacht worden, vallen mij deze aantallen nog mee. De NVWA is dagelijks in het slachthuis te vinden en moeten daar optreden, blijkbaar doen ze dat onvoldoende!
Misschien vind ik het nog wel erger voor de boer. Hij/zij heeft goed op het dier gepast, verzorgd toen het misschien ziek was, zich aan honderden wetjes en regeltjes moeten houden en dan moet je op deze manier lezen dat misschien wel jouw dier zo aan z'n einde is gekomen.
Dit dus..
Er worden dagelijks heel veel dieren geslacht (nu helemaal denk ik door al dat fosfaat gebeuren, veel boeren moeten hun vee deels ruimen) en snap best dat er wel eens wat fout kan gaan, bedoel het meeste gaat machinaal..
Praat het niet goed hoor!
Wij als boer zijnde vinden het al erg als ze weg gaan, laat staan als ze op een hun laaste momenten ook nog zo behandeld worden..
Cayenne schreef:Babootje schreef:Dan is de halal slager zo dieronvriendelijk nog niet....
Daar halen mijn ouders altijd hun vlees.
Anne_GTI schreef:Jaarlijks worden in Nederland 15 miljoen varkens geslacht. Dat er soms fouten gemaakt worden is erg. Maar procentueel gezien overlijden er vele malen meer MENSEN door medische fouten in ziekenhuizen.
LadyMadonna schreef:Dus poesie mauw moet ook vegan worden?
julius_juut schreef:superpony schreef:Ik heb vlakbij het abattoir op school gezeten en ondanks nog wat afstand, was het gegil van de varkens echt vreselijk. Ik ben toen heel jong al gestopt met varkensvlees eten en heb ook mn man zover gekregen. Verder kiezen we bewust voor rund en kip en niet teveel. Vis proberen we ook bewust te kiezen. Het is niet altijd makkelijk.
Er zijn nog heel veel mensen die het echt niks interesseert, dus voor dit ooit stopt....
Niet bedoeld als aanval, maar waarom wel rund en kip?
Giolli schreef:En met een blote billen gezicht door het leven!
Zonder gekheid, dit is dus wat mij tegen staat. Ik zou best geen vlees meer kunnen eten, maar alles waar nog meer dierlijke producten in zit, ja sorry maar daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in. Het klinkt misschien wat lüllig, maar daar ben je dus de rest van de dag mee bezig. Krijg je een gebakje voorgeschoteld, moet je het afslaan, en ga zo maar door. Dit gaat dus je hele leven in beslag nemen en daar pas ik dan weer voor...