_Reneee schreef:Mars schreef:Ik rook omdat ik t lekker vind, ja t is ongezond dat weet ik zelf ook wel. Maargoed, eigen keuze enzo he.
Nee, je rookt omdat je verslaafd bent aan nicotine.
)
Ook ja

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:@palmera: want iemand die overgewicht heeft heeft dit compleet aan zichzelf te danken ipv de medicatie of ziekte?
Ik ben zeker voor. Maar ook op openbare plekken. Ik hoef niet in de stank en rook te staan of zitten. En bedenk hoe schoner de straten zijn ipv al die peuken op de vloer
jasmijn16 schreef:Ik vind het echt te gek voor woorden, dat het niet meer binnen mag snap ik nog, dus als wij met vrienden een peukje willen doen gaan we naar buiten, en nu willen ze het op het terras ook nog gaan verbieden?! Je zit gewoon buiten, sorry hoor maar het moet niet gekker worden. Mensen die dan zo veel last er van hebben dat het eten niet meer lekker is moeten dan maar binnen gaan zitten. Wij als rokers staan ook met weer en wind buiten.
CharmingS schreef:Ik ga dit topic ontstippen.. Deze discussie gaat nergens eindigen.
Ik ga een manier vinden om op mijn eigen manier een keer te gaan stoppen.. Wanneer ik dat wil en wanneer ik daar zin in heb.. En niet wanneer de overheid of bokt mij gaat vertellen dat er niet meer gerookt mag worden
Prettig weekend voor iedereen alvast![]()
Sclimpre schreef:Heel goed plan. Ik denk net dat het voor de horeca extra inkomsten gaat geven. Zeker voor waar er ook eten geserveerd wordt. Het is toch niet logisch dat er veel zorg besteed wordt aan een hygienische bereiding van het eten, met strenge controles, en dat je het vervolgens in gore omstandigheden moet opeten. Als 1 persoon rookt op een terras hindert die 10 anderen. En die 10 anderen gaan de volgende keer misschien beslissen van maar thuis te eten, in de frisse lucht.
Eigenlijk zou het niet verboden moeten worden, maar zou het logisch moeten zijn dat mensen hun vieze gewoonten niet in het openbaar doen.
Sclimpre schreef:Daphara schreef:
Ja natuurlijknet als dat meer mensen naar het café of de kroeg zouden gaan als er niet meer gerookt zo worden binnen in de kroeg...
![]()
Euhh zullen we de gemiddelde kroegbaas eens vragen hoe het er voor staat sinds die wetgeving? Diegenen die ik ken, die hebben er flink op moeten inleveren!
Wie is 'de gemiddelde kroegbaas'?![]()
Een terrasje is nog wat anders dan een kroeg. Kan best zijn dat er een aantal mensen zullen wegblijven, maar ze zullen er een aantal terugwinnen die nu wegblijven net omdat er gerookt wordt. Ik ben er zeler van dat die 2de groep groter is.
Je kan toch niet ontkennen dat roken er meer en meer uitgaat.
Merula123 schreef:jasmijn16 schreef:Ik vind het echt te gek voor woorden, dat het niet meer binnen mag snap ik nog, dus als wij met vrienden een peukje willen doen gaan we naar buiten, en nu willen ze het op het terras ook nog gaan verbieden?! Je zit gewoon buiten, sorry hoor maar het moet niet gekker worden. Mensen die dan zo veel last er van hebben dat het eten niet meer lekker is moeten dan maar binnen gaan zitten. Wij als rokers staan ook met weer en wind buiten.
Sorry hoor, maar je kan mensen niet verplichten om bij jullie uit de weg te gaan omdat jullie zo nodig overlast moeten veroorzaken
CharmingS schreef:Hier wou ik toch even op reageren..
Niemand verplicht mensen ergens weg te gaan, zolang het niet verboden is mag je die keuze zelf maken. Net als de keuze die je als roker wil maken om een peuk op te steken, want het is nog niet verboden
Doeii
MarlindeRooz schreef:Ik begin vooral de bemoeizucht van het kabinet zorgwekkend te vinden, eigenlijk.
CharmingS schreef:_Reneee schreef:Waarom zou er een godsnaam een ruimte moeten zijn om jezelf te vergiftigen?Ik snap het niet hoor. Ik snap ook echt niet dat mensen roken. Hoe stom kun je zijn
![]()
Overigens is er genoeg steun om te stoppen. Het wordt zelfs vergoed vanuit de zorgverzekering.
Ohja, wil je weten hoeveel ik heb moeten betalen om pillen te krijgen om te kunnen stoppen, die overigens niet eens hebben geholpen? Mijn zorgverzekering heeft geen cent betaald hoor..
Daarnaast kijk eens wat alcohol met je lever doet, je kan zeggen dat alcohol net zo erg is als roken, misschien nog wel erger..
Ik was niet vanaf mijn eerste sigaret verslaafd, dat kwam veel later pas..
jasmijn16 schreef:Ik vind het echt te gek voor woorden, dat het niet meer binnen mag snap ik nog, dus als wij met vrienden een peukje willen doen gaan we naar buiten, en nu willen ze het op het terras ook nog gaan verbieden?! Je zit gewoon buiten, sorry hoor maar het moet niet gekker worden. Mensen die dan zo veel last er van hebben dat het eten niet meer lekker is moeten dan maar binnen gaan zitten. Wij als rokers staan ook met weer en wind buiten.
_Reneee schreef:=
Ik snap een verslaving heel goed. Maar ik vind een nicotineverslaving heel wat anders dan een alcoholverslaving. Van roken weet je dat het slecht is en vanaf de eerste sigaret verslavend. Als ik een biertje drink heb ik niet meteen een alcoholverslaving. En als ik een hamburger een word ik ook niet meteen dik.
En wat hebben anorexia en zelfmoord ermee te maken? Doe normaal zeg, roken is geen psychische aandoening hè.
CharmingS schreef:Citaat:Sorry maar dat is mij in al die jaren nog nooit gevraagd, nog nooit meegemaakt dat iemand dat heeft gevraagd
En dat buiten roken in het slechte of koude weer... Rokers hebben zelf gekozen om te gaan roken hè, dus ja dan heb je ook de consequenties van sneeuw, kou en regen.
Het gaat hier wel om de gezondheid van je medemens.
Ga dan voortaan met paard en wagen naar je werk aub.. Ik heb er ook niet om gekozen om jouw uitlaatgassen in te ademen, het gaat hier wel om de gezondheid van je medemensEn ik houd daar rekening mee door de communiceren met mensen, als mensen er echt last van hebben ga ik namelijk weg, en zorg ik dat ze er geen last van hebben.. En als iedereen rekening met elkaar zou houden, dan zou de wereld een stuk fijner zijn.
CharmingS schreef:Vind het grote onzin, eerst mag er niet meer binnen gerookt worden, en nu mag er niet meer buiten gerookt worden..
Dee_Es schreef:Lijkt me heerlijk als straks de terrasjes ook rookvrij zijn. Roken op straat/in de tuin ook meteen verbieden, kan ik m'n ramen weer open zetten.