Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CharmingS schreef:japielover schreef:waar ik wel voorstander van ben is dat de hond een kogel en /mes vrij vest had kunnen dragen.
die zijn er speciaal en ik vind het jammer dat hier geen gebruik van gemaakt is.
Ben ik het mee eens, dat is iets wat ik me inderdaad ook heb afgevraagd..
CharmingS schreef:Ik ga het morgen eens even navragen hoe dit zit, weet dit zelf ook niet 100% zeker te zeggen..
Maar ik dacht altijd dat ze voor dit soort acties wel een vest dragen. Deze hond droeg geen vest zo te zien op dit filmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=WwVCkWvkSlE
Selka schreef:Ik als dierenliefhebber kan er niet bij dat wij in 2018 nog steeds dieren inzetten in zulke situaties. De politie is voorzien van wapenstok, taser en pistool. Waarom moet de hond mee?
Azmay schreef:Een dier als wapen of middel van intimidatie inzetten vind ik eigenlijk niet meer in deze tijd passen. Er zijn zoveel opties tegenwoordig dat politiehonden en paarden naar mijn idee niet meer nodig zouden moeten zijn.
Jennyj01 schreef:Je hebt niet altijd een hond bij je. Dan moet je ook handelen. Dus leg mij dan eens uit waarom de hond onmisbaar is.
Jennyj01 schreef:Maar niet in elke situatie. Niet in het uitgaan en niet in het dagelijkse leven. Het excuus dat men niet zonder kan gaat gewoon niet op. Het kan prima maar men wil het niet.
love_western schreef:Jennyj01 schreef:Je hebt niet altijd een hond bij je. Dan moet je ook handelen. Dus leg mij dan eens uit waarom de hond onmisbaar is.
Bij uitgaansgelegenheden staan ze altijd wel ergens standby.
CharmingS schreef:love_western schreef:
Bij uitgaansgelegenheden staan ze altijd wel ergens standby.
Niet alleen bij uitgaansgelegenheden, maar er zijn iedere dag hondengeleiders standby. College van mij rijd iedere dag zijn rondes met zijn diensthond. En word ook regelmatig opgeroepen om te assisteren waar dat nodig is
Jennyj01 schreef:Je hebt niet altijd een hond bij je. Dan moet je ook handelen. Dus leg mij dan eens uit waarom de hond onmisbaar is.
CharleyT schreef:Jennyj01 schreef:Je hebt niet altijd een hond bij je. Dan moet je ook handelen. Dus leg mij dan eens uit waarom de hond onmisbaar is.
Zucht..................., vergelijk de hond met het waterkanon, de ME uitrusting met schild en lange wapenstok. Ook niet altijd bij je, maar indien nodig wordt het ingezet.
De hond is dus onmisbaar in minder ''dagelijkse'' dingen die een agent tegen komt op zo'n dag.
Florenc schreef:Dit soort reacties toont erg mooi hoe ongelofelijk ver jullie van de realiteit van de samenleving en politiewerk af staan. En dat is normaal, je wordt daar een stukje voor afgeschermd en je krijgt (gelukkig) lang niet alles wat er gebeurd droog op je boterham via de media, maar wees je daar ook van bewust voordat je denkt een mening te kunnen vormen over politiewerk.
Eerst en vooral, voor al degene die geroepen hebben dat ze dan maar hadden moeten schieten. Geloof me vrij, dit soort situatie in openlucht zonder omstaanders en die man had vermoedelijk meerdere kogels door zijn lijf gehad. Maar de realiteit daar is, dat de verdachte in een appartementje stond. Je hebt daar twee opties:
1. Betonnen muren. Eén keer missen, je kogel ketst af en je collega krijgt de kogel in zijn been
2. 'Kartonnen' muren. Eén keer missen, en de buurvrouw van twee appartement verder ligt dood in haar living.
Jennyj01 schreef:Kijk dat is dan weer grappig. Ik denk dan, Zucht...... kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast. De complete onwil om deze weerloze dieren uit dit werk te weren vind ik heel bijzonder.
Jennyj01 schreef:Het dier kan niet kiezen voor een baan bij de politie. Dan ben je toch weerloos? Dan ben je overgeleverd aan de zogenaamde goeie zorgen. Dan wordt je gebruikt tot je op papier bent afgeschreven en dan afgedankt richting de particuliere bewaking of als Manege paard.
Maar het is duidelijk dat hier een aantal mensen zitten die er toch wat andere normen en waarden op na houden.