Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Supervixen schreef:Ramen open is geen probleem. Ik ben meerdere malen in het Krugerpark in Zuid Afrika geweest. Je mag daar met de ramen wijd open rijden. De dieren kunnen geen prooi onderscheiden als je in een auto zit met raam open.
Bij ons liep een hele troep leeuwen langs de auto, op een meter van ons raam. Toen hebben we het raampje wel even dichtgedraaid.
Het is daar wel verboden lichaamsdelen uit de auto te steken, dan kun je een boete krijgen. Toch zijn er ook zat mensen die dit negeren.
Anoniem schreef:Ik vind het echt heel erg dat de mensen die filmen nu zo'n lading kritiek over zich heen krijgen en zelfs doodswensen.
Ten eerste spreekt niet iedereen Frans, ten tweede heb je een grote kans dat deze mensen niet naar een groepje 'jochies' luisteren en ten derde, als ze hadden getoeterd hadden ze misschien juist de dieren wel extra getriggerd.
Voor het gezin zelf... geen woorden voor.
Dat je je eigen leven op het spel zet, oke, maar met zo'n klein kind erbij.
Daar mag wat mij betreft jeugdzorg wel op gezet worden.
iirrssjjee schreef:Tweede Kamer veroordeelt 'domme actie' Frans gezin in Beekse Bergen
https://www.ad.nl/politiek/tweede-kamer ... ~ad6141ce/
Loretta schreef:Roofdierexperts zijn het met elkaar eens dat het kind als prooi werd gezien.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ro ... ~af796995/
Kwanyin schreef:Het verbaasd mij trouwens niet alleen hoe dom mensen kunnen zijn om zo naar een roofdier toe te gaan, maar hoe dom en weinig kennis mensen algemeen hebben van dieren. Mensen denken soms echt dat de wereld een grote troetelbeertjes wereld is waarin alle dieren braaf en mensvrezend zichzelf maar al te graag laten bekijken en tentoonstellen.
Zo las ik eens in de krant dat ze in Oostenrijk (of was het Zwitserland?) dat ze een campagne moesten starten om mensen bewust te maken dat ze niet zomaar tussen de loslopende koeien mochten komen. Er vallen blijkbaar elk jaar nogal wat gewonden. Mensen die een koe zien liggen en het een enig idee vinden om hun kleuter erbij of nog erger, erop te zetten voor de foto. Want ja koeien zijn herbivoren hé die doen niets.
Of nog recenter mensen die kangoeroes agressief hebben gemaakt omdat ze het allemaal wel een leuk idee vonden wortels te voeren. Nu denken die kangoeroes bij elke bezoeker dat ze wortels krijgen en zijn ze heel opdringerig geworden. Maar het is zo schattig hé, zo'n wild dier.