Gezin bijna aangevallen in Beekse Bergen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:47

Prima dat dit gefilmd is.
Mocht het fout gaan en er zouden dieren afgeschoten worden kunnen alle onkosten mooi op die mensen verhaald worden, als er nog iets van ze over is tenminste.
Ik hoop echt dat dit een waarschuwing is voor alle idioten die denken “oh joh, dat kan wel ff” met een kindje op hun arm. Ik hoop echt dat die fransen van schaamte 4 weken hun huis niet meer uit durven.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:49

Supervixen schreef:
Ramen open is geen probleem. Ik ben meerdere malen in het Krugerpark in Zuid Afrika geweest. Je mag daar met de ramen wijd open rijden. De dieren kunnen geen prooi onderscheiden als je in een auto zit met raam open.
Bij ons liep een hele troep leeuwen langs de auto, op een meter van ons raam. Toen hebben we het raampje wel even dichtgedraaid.
Het is daar wel verboden lichaamsdelen uit de auto te steken, dan kun je een boete krijgen. Toch zijn er ook zat mensen die dit negeren.

Het kan dan wel veilig zijn om met het raam open te rijden en in Afrika wel toegestaan. In de Beekse Bergen mag het gewoon niet. Je gewoon aan de huisregels houden lijkt me ook niet teveel gevraagd toch.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:50

Tieneke schreef:
Die moeder... Niet het scherpste mes in de la...

Gelukkig wel scherper dan de vader...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:51

Anoniem schreef:
Ik vind het echt heel erg dat de mensen die filmen nu zo'n lading kritiek over zich heen krijgen en zelfs doodswensen.
Ten eerste spreekt niet iedereen Frans, ten tweede heb je een grote kans dat deze mensen niet naar een groepje 'jochies' luisteren en ten derde, als ze hadden getoeterd hadden ze misschien juist de dieren wel extra getriggerd.

Voor het gezin zelf... geen woorden voor.
Dat je je eigen leven op het spel zet, oke, maar met zo'n klein kind erbij.
Daar mag wat mij betreft jeugdzorg wel op gezet worden. :o

Kritiek mag, ze hadden ipv filmen ook het park kunnen bellen en de situatie uit kunnen leggen zodat het personeel meteen in kan grijpen.

LadyMadonna

Re: Gezin bijna aangevallen in Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:54

Supervixen: ramen open wél een probleem want volgens de park regels mag get niet, simpel zat....

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:54

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:55

Snorlex schreef:
Tieneke schreef:
Die moeder... Niet het scherpste mes in de la...

Beide koekenrond :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:56

LadyMadonna schreef:
Supervixen: ramen open wél een probleem want volgens de park regels mag get niet, simpel zat....

Ik zeg ook niet dat je dat moet doen, maar het zou niet direct gevaar opleveren. Als daar staat dat je de ramen dicht moet houden, moet je ze dicht houden.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:57

Dat zulke mensen zich mogen voortplanten :o?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:58

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:02

Ben ik de enige die denkt: "jammer dat die vrouw geen fikse kras op der been heeft....".
Domme domme mensen...

:') :roll:

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:05

Tieneke schreef:
Snorlex schreef:

Beide koekenrond :')

Ja dat sowieso :')

grizzlybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:06

Belachelijk.. Hoe haal je het in vredesnaam in je hoofd

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:06

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:08

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:24

lieveli schreef:
Natuurlijke selectie hoor, jemig.

Heel scherp! _O- _O- _O- _O-

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:30

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:33

Het verbaasd mij trouwens niet alleen hoe dom mensen kunnen zijn om zo naar een roofdier toe te gaan, maar hoe dom en weinig kennis mensen algemeen hebben van dieren. Mensen denken soms echt dat de wereld een grote troetelbeertjes wereld is waarin alle dieren braaf en mensvrezend zichzelf maar al te graag laten bekijken en tentoonstellen.

Zo las ik eens in de krant dat ze in Oostenrijk (of was het Zwitserland?) dat ze een campagne moesten starten om mensen bewust te maken dat ze niet zomaar tussen de loslopende koeien mochten komen. Er vallen blijkbaar elk jaar nogal wat gewonden. Mensen die een koe zien liggen en het een enig idee vinden om hun kleuter erbij of nog erger, erop te zetten voor de foto. Want ja koeien zijn herbivoren hé die doen niets 8)7 .
Of nog recenter mensen die kangoeroes agressief hebben gemaakt omdat ze het allemaal wel een leuk idee vonden wortels te voeren. Nu denken die kangoeroes bij elke bezoeker dat ze wortels krijgen en zijn ze heel opdringerig geworden. Maar het is zo schattig hé, zo'n wild dier.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:41

Loretta schreef:
Roofdierexperts zijn het met elkaar eens dat het kind als prooi werd gezien.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ro ... ~af796995/

Ik vind toch wel de mooiste quote: “Het gedrag van deze mensen is het meest fascinerend. De cheeta’s doen wat ze behoren te doen.” _/-\o_

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:42

Kwanyin schreef:
Het verbaasd mij trouwens niet alleen hoe dom mensen kunnen zijn om zo naar een roofdier toe te gaan, maar hoe dom en weinig kennis mensen algemeen hebben van dieren. Mensen denken soms echt dat de wereld een grote troetelbeertjes wereld is waarin alle dieren braaf en mensvrezend zichzelf maar al te graag laten bekijken en tentoonstellen.

Zo las ik eens in de krant dat ze in Oostenrijk (of was het Zwitserland?) dat ze een campagne moesten starten om mensen bewust te maken dat ze niet zomaar tussen de loslopende koeien mochten komen. Er vallen blijkbaar elk jaar nogal wat gewonden. Mensen die een koe zien liggen en het een enig idee vinden om hun kleuter erbij of nog erger, erop te zetten voor de foto. Want ja koeien zijn herbivoren hé die doen niets 8)7 .
Of nog recenter mensen die kangoeroes agressief hebben gemaakt omdat ze het allemaal wel een leuk idee vonden wortels te voeren. Nu denken die kangoeroes bij elke bezoeker dat ze wortels krijgen en zijn ze heel opdringerig geworden. Maar het is zo schattig hé, zo'n wild dier.

Sommige mensen schijnen te denken dat alle dieren Disney dieren zijn. De Disneyficatie van dieren is echt een groot probleem geworden. Mensen vergeten dat de natuur geen sprookjesbos is. Mensen zouden weer eens moeten leren dat de natuur niet zo vredig is en dat het een ware overlevingsstrijd is. Dat zou al heel wat problemen minder opleveren.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:44

Ik wacht eigenlijk ook nog met smart op een verklaring van het Franse gezin :Y)

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:48

Snorlex schreef:

:') :') :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:49

SG1985 schreef:
Snorlex schreef:

:') :') :')

Dat zou wel een mooie domme verklaring worden, iets in de trant van "poesje was stout".

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:53

xU_Blinghx schreef:
Ik vind toch wel de mooiste quote: “Het gedrag van deze mensen is het meest fascinerend. De cheeta’s doen wat ze behoren te doen.” _/-\o_

Ik ben blij dat ze nog doen wat ze behoren te doen, dat geeft wel aan hoe 'vrij' ze kunnen leven en hoe het instinct nog werkt. Mooi :j

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:53

Domheid op den top.
Hard straffen, grote boete en een taakstraf.
Zijn ze nou helemaal gestoord om het leven van hun onschuldige kind en de onschuldige lachtjuipaarden op het spel te zetten...