'Free Bleeding' Wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:40

verootjoo schreef:
Citaat:
De eerste reactie die we hier hebben is dat het vies is. We zijn bang voor menstruatiebloed, omdat eeuwen geleden is bedacht dat vrouwen onrein zijn als ze ongesteld zijn. Dat idee zit nog steeds in onze cultuur."

Dat hebben we niet zomaar bedacht; het is gewoon ook niet hygiënisch om het bloed overal maar te laten lopen :r.

Maar onreinheid in religieuze zin heeft wel een andere betekenis dan alleen maar onhygienisch he.

Ik vind zowel het religieuze fenomeen ontreinheid als free bleeding niet mijn ding om het mild uit te drukken.

Maar menstruerende vrouwen vind ik zeker niet onrein. Wat dat aamgaat snap ik wel dat gesproken wordt over een taboe.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:40

Popstra schreef:
Was jij zelf ook maandelijks je lappen dan omdat je het toejuigd

Ik denk dat je het tegen mij hebt? Ik gebruik gewoon een menstruatiecup.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:41

Popstra schreef:

Er zijn ook nog cups, (ik wil niks anders meer!) Beter voor het milieu én jezelf! :j

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:23

Riddershow schreef:
swartbeessie schreef:
Ik hou er niet van om mensen alle 'jager verzamelaars' te betitelen, misschien kleden mensen zich nog traditioneel maar ze lopen gewoon met mobieltjes rond. Maar wel interessant dat je dit aanhaalt- in veel culturen is het namelijk gebruikelijk dat vrouwen zich afzonderen, in een gebouw of zelfs buiten de grenzen van het dorp, omdat de menstruatie als bedreigend wordt gezien.
Dit is vergelijkbaar met wat de dame in het filmpje doet, namelijk de eerste dagen zich terugtrekken.

Conclusie is dus dat ze het tegenovergestelde doet van wat ze wil bereiken.... .

Nee, conclusie is dat we met zijn allen leven in een wereld vol met sociale regels in alle soorten en maten. Deze mevrouw heeft een eigen versie voor zichzelf gemaakt, maar deze is niet zo nieuw als wordt aangegeven.

Conclusie twee: door je te onttrekken aan de sociale regels maak je nog wel nog steeds deel uit van diezelfde wereld.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:31

Danielleeee_ schreef:
Menstruatiebloed is afval, net als poep en plas.

Misschien kakt ze ook keurig tussen haar begonia's...

Soms gaan mensen gewoon te ver.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:46

Popstra schreef:

Wat zou daar mis mee zijn.. Zolang ik die van een ander niet uit hoef te wassen vind ik het prima.. Ik gebruik sinds een tijd ook uitwasbaar maandverband voor die 2 dagen dat er een beetje bloed uit komt, en zou niet meer anders willen. Daarnaast is het ook nog eens beter voor het milieu.
Kan het echt volledig begrijpen als iemand er geen behoefte aan heeft om met iemand anders zijn bloed in aanraking wil komen. Maar je eigen bloed uitspoelen, doekje in de wasmachine, handen wassen met desinfecterende zeep en alles is weer schoon.. Snap niet waarom dat vies zou moeten zijn.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:48

tsja dan moet je niet gek kijken als je inderdaad geen hand krijgt van iemand, daar hoeft ie niet eens gelovige voor te zijn...

(rare mensen op de wereld en rare gedachtes hebben we al genoeg) 8-) _/-\o_

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:04

Tja, dat is volgens mij precies de reden waarom men in meerderheid gewoon wegwerpmateriaal gebruikt. Hebben we eindelijk iets uitgevonden wat ervoor zorgt dat je niet meer fysiek onrein hoeft te zijn op de dagen dat je dat religieus wel bent, stapt men daar vanaf want onnatuurlijk 8)7
Al die geitenwollen alternatieven en opvangbakjes, hebben die niet allemaal gemeen dat je vervolgens met je vingers in de prut moet zitten poeren?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:08

oomens schreef:
Tja, dat is volgens mij precies de reden waarom men in meerderheid gewoon wegwerpmateriaal gebruikt. Hebben we eindelijk iets uitgevonden wat ervoor zorgt dat je niet meer fysiek onrein hoeft te zijn op de dagen dat je dat religieus wel bent, stapt men daar vanaf want onnatuurlijk 8)7
Al die geitenwollen alternatieven en opvangbakjes, hebben die niet allemaal gemeen dat je vervolgens met je vingers in de prut moet zitten poeren?

Menstruatie is hoe je het ook wend of keert nou eenmaal niet zo smakelijk, maar wat je ook gebruikt of doet, ik hoop als je er klaar mee bent dat je gewoon eventjes netjes je handen wast :)

En ik moet zeggen dat ik een tampon smeriger vind en minder hygienisch als een maandverband.. Maargoed ik heb standaard hygienische vrouwendoekjes bij rond de tijd van de maand en dan kan ik me altijd opfrissen onderweg.. Super handig *D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:09

Gad-ver-damme. :r Dat is mijn enige reactie op de OP.

Coconut

Re: 'Free Bleeding' Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:14

Ielll....echt ronduit smerig dit!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:15

Mijn honden doen al jaren aan free bleeding maar houden het wel keurig schoon :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:16

CharmingS schreef:
Popstra schreef:

Wat zou daar mis mee zijn.. Zolang ik die van een ander niet uit hoef te wassen vind ik het prima.. Ik gebruik sinds een tijd ook uitwasbaar maandverband voor die 2 dagen dat er een beetje bloed uit komt, en zou niet meer anders willen. Daarnaast is het ook nog eens beter voor het milieu.
Kan het echt volledig begrijpen als iemand er geen behoefte aan heeft om met iemand anders zijn bloed in aanraking wil komen. Maar je eigen bloed uitspoelen, doekje in de wasmachine, handen wassen met desinfecterende zeep en alles is weer schoon.. Snap niet waarom dat vies zou moeten zijn.

:j Ik wil niet anders meer. Het draagt zoveel fijner dan gewoon maandverband of tampons. Ik gooi ze daarna in een emmer met koud water. Spoel ze uit en gooi ze in een waszakje bij de handdoeken- of beddengoedwas. Het is je eigen bloed. Eerst deed ik nog huishoudhandschoenen aan als ik ze uitspoelde, maar nu denk ik: het is maar bloed. Een eigen product van mijn lijf.

Ik gebruik alleen nog gewoon maandverband met sporten of als ik lang onderweg ben. Heel zelden tampons. Een cup lijkt mij ook heel handig, maar ik ben al geen fan van tampons. Dus vraag mij af of ik dit wel fijn vindt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:16

*gaat de hele dag in de tuin op de hurken zitten.
Buurvrouw wat bent u aan t doen zegt de buurman die langsloopt.

Nou de planten bemesten

:r

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:17

Ik vraag me af hoe haar moeder (ouders) hier over denken, dat hun dochter zo op tv komt en er zo over vertelt en laat zien. Als ik haar moeder was, wat ik gelukkig niet ben, zou ik me doodschamen.
Vraag me ook af wat voor werk ze doet en hoe haar baas en collega's er over denken. Niet dat het zo belangrijk is hoe er over je wordt gedacht, je moet altijd je zelf blijven, maar je kunt wel rekening houden met anderen en persoonlijk vind ik dit niet kunnen, vanwege de hygiëne.

Bloed is toch wel de nummer 1 in de lijst met niet frisse lichaamssappen van een ander om mogelijk mee in aanraking te komen.
Wat ze thuis doet moet ze zelf weten, maar vind het maar een vieze en onhygiënische idee dat ze zo ook in het openbaar loopt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:20

bridgetF schreef:
Ik vraag me af hoe haar moeder (ouders) hier over denken, dat hun dochter zo op tv komt en er zo over vertelt en laat zien. Als ik haar moeder was, wat ik gelukkig niet ben, zou ik me doodschamen.
Vraag me ook af wat voor werk ze doet en hoe haar baas en collega's er over denken. Niet dat het zo belangrijk is hoe er over je wordt gedacht, je moet altijd je zelf blijven, maar je kunt wel rekening houden met anderen en persoonlijk vind ik dit niet kunnen, vanwege de hygiëne.

Bloed is toch wel de nummer 1 in de lijst met niet frisse lichaamssappen van een ander om mogelijk mee in aanraking te komen.
Wat ze thuis doet moet ze zelf weten, maar vind het maar een vieze en onhygiënische idee dat ze zo ook in het openbaar loopt.

Deze dame is cycle awareness educator, cycle yoga instructeur en schrijfster van menstruatieboeken. Dit hele gebeuren is dus prima reclame voor haar.

Billy

Re: 'Free Bleeding' Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:21

Maw de lekkende dame is erfelijk belast....

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:24

oomens schreef:

Er komt net zoveel contact bij kijken als bij het gebruik van tampons en normaal maandverband :? ? En dan was je je handen met zeep, en ben je klaar.

Ik hoop oprecht dat je niet bang bent voor je eigen vagijn, mocht je die hebben _O-.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:27

Ik vind het ronduit fascinerend, en zo ook de reacties.

Het artikel en het filmpje vond ik vrij suggestief en zelfs wat opruiend.
De mannelijke arts ook (konden ze geen vrouwelijke vinden die er iets over wilde zeggen?) met z'n het trekt honden en vliegen aan. Die honden ruiken ook maar al te graag aan de flamoes als je niet ongesteld bent, that's what they do en vliegen? Alsof ze naakt en bloedend met dr benen wijd uren ergens gaat zitten.

En waarom veronderstellen we dat ze zich, heftig doorlekkend, te pas en te onpas zich in openbare gelegenheden bevindt en allerhande meubilair 'besmeurd' met bloed?
Wat maakt dat we vinden dat deze vrouw, omdat ze een andere keuze maakt, ineens alle sociale en hygiëne normen aan haar laars zou lappen?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:29

als ik dit zo lees ben ik weer blij dat ik jaren geleden gekozen heb voor sterilisatie, die ellende heb ik geen last meer van

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:31

Hypericum schreef:
Ik vind het ronduit fascinerend, en zo ook de reacties.

Het artikel en het filmpje vond ik vrij suggestief en zelfs wat opruiend.
De mannelijke arts ook (konden ze geen vrouwelijke vinden die er iets over wilde zeggen?) met z'n het trekt honden en vliegen aan. Die honden ruiken ook maar al te graag aan de flamoes als je niet ongesteld bent, that's what they do en vliegen? Alsof ze naakt en bloedend met dr benen wijd uren ergens gaat zitten.

En waarom veronderstellen we dat ze zich, heftig doorlekkend, te pas en te onpas zich in openbare gelegenheden bevindt en allerhande meubilair 'besmeurd' met bloed?
Wat maakt dat we vinden dat deze vrouw, omdat ze een andere keuze maakt, ineens alle sociale en hygiëne normen aan haar laars zou lappen?

Omdat ze zelf zegt ja, en? Als iemand haar er op wijst dat ze doorgelekt is?

Hypericum

Ik neem aan een hysterectomie Speurneus, want na sterilisatie wordt je nog gewoon ongesteld.
Al kan je niet zomaar kiezen voor een hysterectomie, maar dat terzijde.

secricible

Billy schreef:
Maw de lekkende dame is erfelijk belast....

Nee, niet de moeder maar mevrouw zelf :D n.a.v. Bridgets vraag hoe haar collegas over haar zouden denken. Maar voor haar moeder zal het ook niet meer uit de lucht komen vallen denk ik zo.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:32

secricible schreef:
bridgetF schreef:

Deze dame is cycle awareness educator, cycle yoga instructeur en schrijfster van menstruatieboeken. Dit hele gebeuren is dus prima reclame voor haar.

O dan hoop ik voor haar dat het nog erg lang gaat duren voor ze in de overgang zit....anders vraag ik me af of ze nog wel aan het werk blijft. O wacht dan krijg je natuurlijk de opvlieger yoga instructeur en schrijfster van de overgangboeken.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:34

oomens schreef:
Mars schreef:
En dan dat geraaskal over ‘met je innerlijke oervrouw in verbinding komen’ koekoek :’)

Dat inderdaad. Ik smeer toch ook niet overal mijn zaad op om met mijn innerlijke man in verbinding te komen? Sommige lichaamsfuncties heb je, maar die houd je voor jezelf, en hun producten ook.
:r

proest!