ruitje schreef:@ Purny Is maar net hoe je het ziet. Je kan het ook zien als: Je kan dus blijkbaar meer werken, maar omdat je ' geen zin ' heb in gedoe achteraf werk je niet meer.
Die keuze heb jij omdat je ergens op terug kan vallen.
Ik heb ook helemaal geen zin om meer te werken maar omdat ik geen uitkering heb om op terug te vallen zal ik moeten.
Ik kan er eigenlijk zelfs kwaad om worden, want uiteindelijk kom ik als alleenstaande met een modaal inkomen ook maar net rond, en ik kan niet op vakantie naar Vietnam( ik weet dat jij niet dit was maar een andere poster)
En ik draag een partij geld af aan dit systeem... Waarvan ik hoop er ooit gebruik van te kunnen maken als ik niet meer kan werken. Maar waar ik geen gebruik van kan maken als ik niet meer wil werken....
Hoe zou jij het vinden als jouw werkgever jou straks in kan ruilen voor een gekwalificeerd persoon met een handicap maar die hem bijna geen cent kost. Nu wil hij uiteraard niet graag een gehandicapte in dienst nemen. Maar als hem dat opeens een bom duiten scheelt eens kijken hoe snel hij jou in ruilt.
Dat je als alleenstaande met een modaal inkomen amper nog rond kan komen is ook zoiets vreemds. Maar ik zou daar neit gelijk mensen met een uitkering de schuld van geven. Kijk eens hoe hoog de woonlasten in Nederland zijn. En stel dat jij met een modaal inkomen in een sociale huurwoning zou wonen dan noemen ze dat scheefwonen. Maar ze komen in den Haag niet op het briljante idee dat als er vraag is naar goedkope huurwoningen om er dan voor te zorgen dat dezen gebouwd gaan worden.