PVV ''dit is ISLAM' '

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:51

verootjoo schreef:
Het lijkt wel of GW himself zich hier heeft aangemeld :=

Inderdaad :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:58

‘Er bestaat geen tussenweg in de Islam’

Uhmm juist, daarom ben ik als niet gelovige met een moslim getrouwd, loop ik in de zomer gewoon in een bikini, en vieren wij zowel kerstmis als Suikerfeest :=

Laurora

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:59

Kijk maar uit booooo, straks word je gestenigd door je man omdat je op internet zit 8)7

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:00

Booooo schreef:
‘Er bestaat geen tussenweg in de Islam’

Uhmm juist, daarom ben ik als niet gelovige met een moslim getrouwd, loop ik in de zomer gewoon in een bikini, en vieren wij zowel kerstmis als Suikerfeest :=

Om een PVV'er uit Almere te citeren: "dat zijn geen echte vriendschappen, dat weet jij nog niet maar zij al wel"
(Of geen echt huwelijk, dus :o )

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:07

Willl, ik weet niet wie nu geïndoctrineerd wordt. Jij haalt jouw waarheid uit een enkele bron, en dat maakt je bang... Dat is jammer en onnodig.
Gisteren ben ik nog uit eten geweest met vrienden die islamitisch zijn, vredelievend en tolerant.
Juist door polarisatie en elkaar angst aanjagen (wat o.a. G.W. en de auteur die je leest doen) ontstaat de onveiligheid, niet doordat er verschillende levensstijlen en religies zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:17

Willl65 schreef:
senna21 schreef:
Willl, ben benieuwd welke 'literatuur' je leest. De hele waarheid staat níet in een/enkele boek/ boeken.
Dat geldt voor religie, maar ook voor politiek. Laat je niet bang praten. Nergens voor nodig.

Momenteel heb ik het boek van zineb El Rhazoui gelezen en heb ik nog twee boeken waaronder de vertaalde Koran liggen die ik aan het lezen ben.
De hele waarheid ligt niet in 1 boek nee maar ontkennen wat in de Koran staat (wat een haatboek is tegen alles wat niet islamitisch is)
Lijkt me erg simpel. Bovendien haal ik mijn kennis uit de Sira .

Ik vraag mij af wat de mensen hier lezen waardoor ze denken de islam te moeten verdedigen. Hebben jullie enig idee wie de profeet Mohamed voor persoon geweest is?

Ik ben van leven en laten leven
En dat staat haaks op waar de islam voor staat.
Mensen aub verdiep je in wat het inhoudt er bestaat geen tussenweg in de islam.
Alleen totale onderwerping
Ik wil hier best over discussiëren maar liefst wel met mensen die weten wat ze verdedigen.
Het is niet onschuldig zoals jullie willen geloven.
En daarom denk ik echt dat we over een aantal jaar de rekening gepresenteerd krijgen.

Ik hoef niets te lezen om het belachelijk en misselijkmakend te vinden dat iemand (zoals Geert Wilders) denigrerend spreekt over al mijn islamitische vrienden. :) Maar ga gerust door met lezen, ipv er zelf op uit te gaan.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:41

verootjoo schreef:
Ach ja, ik kom op mijn werk veel zeer laag opgeleide mensen tegen en die mensen zijn gewoon echt niet in staat om door dat kansloze geschreeuw heen te kijken. Die denken alleen maar: ‘ja, klopt, heb ik ook last van, dus ik ben het er mee eens.’
Ik ben dus blij dat er ook een hoop mensen zijn die er niet achter staan. :')

Dit is een beetje de tendens in NL vind ik. Om PVV stemmers weg te zetten als laagopgeleid/dom.

Ten eerste stemt een ( groot deel ook nog) PVV, dus je zal het er in NL gewoon mee moeten doen. Voelt een beetje als linkse elite om te zeggen dat er alleen maar domme mensen op PVV stemmen( buiten dat daar geen bewijs voor is)

En je doet precies hetzelfde als waar je de PVV van beschuldigt, een complete groep generaliseren en veroordelen.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:54

Willl65 schreef:
Zoals ik al zei lees het boek wat ik aanbeveel.
Ik ben mij momenteel helemaal aan het inlezen op de Islam inheb westen.

Jij bent je aan het inlezen met boeken als "vernietig het islamitisch fascisme" en je denkt dat dat geen eenzijdige informatie is?

Willl65 schreef:
Ondertussen vechten er ik weet niet hoeveel vrouwen om onder de onderdrukking die islam heet te komen en wij ontvangen ze met open armen .

Ondertussen vechen er ik weet niet hoe veel vrouwen ook tegen onderdrukking van andere geloven en gedachtengangen, maar dat negeer je maar gewoon want dat bevestigt je vooroordelen niet.

Willl65 schreef:
Vrijheid van godsdienst is 1 maar de islam misbruikt de democratie alleen maar om hun doel te bereiken, totale onderwerping.
Vrijheid van godsdienst is belangrijk, de "maar" mag je weglaten. Dat er in elk geloof extremen gevonden kunnen worden betekent niet dat er beperkingen aan de vrijheid van godsdienst moeten worden gelegd.

Willl65 schreef:
Ik ben mij rot geschrokken met wat ik nu aan het ontdekken ben als het gaat over deiam en om islamisme.
Dat is een vrij logisch gevolg van het lezen van extreme opruiende en eenzijdige bronnen.

Willl65 schreef:
ipv ons te verdiepen in wat het is roepen we moord en brand

Afbeelding

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:57

Oke ik zie al welke kant het hier opgsst.
We gaan niet op de inhoud maar we gaan op de persoon spelen ik kon er op wachten.
Iemand die moslim is hoeft trouwens niet islamitisch te zijn. Nog een weetje. Dus als je lekker in bikini mag zitten good on you.
Ik heb in mijn hele betoog geen woord over moslims gerept en met reden, ik heb het over de islam met kleine letter.
Ik heb niet de waarheid in pacht ik probeer alleen te waarschuwen dat je helder moet hebben wat je verdedigd.
Haal kennis uit wetenschappelijke historische boeken. Luister naar mensen die onder de islamitische wetgeving hebben geleefd en leer.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:58

Ik ga me hier verder niet in mengen maar wel ff een opmerking voor mensen die Will65 biased vinden: verdiep je zelf ook eens in de andere kant, net zoals Will65 ook eens kan proberen eens wat Moslims in persona te ontmoeten bijvoorbeeld. :P

Er zijn wel degelijk problemen, én er zijn hele leuke vluchtelingen die ontzettend hard hun best doen.

Het is jammer dat mensen hun ogen ervoor sluiten, want zo komt er door politiek correct te willen zijn geen constructieve discussie die tot een verbetering kan leiden.

We moeten niet gaan discrimineren en iedereen over één kam halen, maar we moeten ook niet bang zijn om de vrijheden waar onze voorouders voor gevochten hebben te beschermen.

Ik denk dat Ayaan Hirsi Ali het goed uit kan leggen, iemand die weet waar ze over praat en moet vrezen voor haar leven door genuanceerd kritiek te uiten.

https://www.youtube.com/watch?v=Bx2hEc7Dlcg

Kritiek uiten mag, zoals een Moslim kritiek mag uiten op onze cultuur. Maar vraag jezelf eens af: waar leef jij liever; in een conservatief islamitisch land zoals er veel op het moment zijn of in een Westers land? En waarom dan?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:05

Willl65 schreef:
Iemand die moslim is hoeft trouwens niet islamitisch te zijn.

Moslims zijn niet islamitisch? Volgens mij is dat ongeveer de definitie van beide? Welk verschil mis ik hier?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:07

Willl65 schreef:
Iemand die moslim is hoeft trouwens niet islamitisch te zijn. Nog een weetje.

Huh.

Hoewel je Wikipedia niet mag citeren ga ik het toch doen...
Citaat:
De islam (Arabisch: اسلام (islām) of الإسلام (al-islām), Nederlands: overgave) is een monotheïstische godsdienst en een van de drie grote(re) zogenoemde abrahamitische religies. Het Arabische woord islam betekent letterlijk overgave (aan God) of onderwerping[1][2] en wijst op het fundamentele, religieuze principe dat een aanhanger van de islam (moslim) zich overgeeft aan Gods wil en wetten.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Islam
Citaat:
Een moslim (Arabisch: مسلم, moeslim, Perzisch: مسلمان, Turks: müslüman) is letterlijk: iemand die zich overgeeft, waarbij gedoeld wordt op de overgave aan God (Arabisch: الله, Allah). "Moslim" kan dus ook in een bredere context gebruikt worden. Meestal wordt met een moslim een aanhanger van de islam bedoeld, ook hier in dit artikel.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Moslim
Andere namen zijn: Mohammedaan, moslima (voor vrouwen, vnl door jongeren gebruikt) en islamiet. Dat wil de laatste regel (als het goed is) zeggen)

Ik ben toch echt wel benieuwd wat je nou precies met deze uitspraak bedoelde? :o?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:19

Lepeltje schreef:
Maar vraag jezelf eens af: waar leef jij liever; in een conservatief islamitisch land zoals er veel op het moment zijn of in een Westers land? En waarom dan?

Lepeltje, ik woon het liefst in een goede, rechtstatelijke democratie. Wat inhoudt dat onderdrukking niet ok is, maar dat mensen wel vrij hun eigen religie mogen kiezen, en die uitdragen. Een land waar mensen niet worden onderdrukt door religies en conservatisme, maar ook niet door op grond van religie of afkomst een groep burgers te creeren die bij voorbaat verdacht zijn omdat er een beeld ontstaat dat iedereen die een bepaald geloof aanhangt automatisch uit is op onderwerping van anderen.

Mij lijkt een maatschappij gebaseerd op de niet-democratische en niet-rechtstatelijke principes zoals Wilders die uitdraagt namelijk ook behoorlijk bedreigend en beperkend en onderdrukkend.

En ik maak me overigens wel degelijk zorgen over conservatisme: dat in een toch in naam westers land als de VS vrouwen geen of slecht toegang hebben tot seksuele voorlichting, anticonceptie en abortus en er behoorlijk actief wordt geprobeerd om de bestaande voorzieningen verder af te breken, vind ik echt verontrustend. Dat de vice-president van de VS openlijk zegt niet met vrouwen te praten zonder dat zijn vrouw erbij is, vind ik onvoorstelbaar in de 21ste eeuw.

En hou me ten goede: ik weet heel goed dat de situatie in Saoedi Arabie niet beter is. Maar de VS is een westers land waar wij veel mee te maken hebben. Uiteindelijk is in Nederland zo'n 5 a 6% moslim, daarvan dus een groot deel vrij gematigd of niet erg praktiserend, maar ook hebben ze niet zo heel veel invloed. Het beleid vanuit de VS heeft wel invloed, en die zie je overwaaien. Ook via Wilders zelf nota bene: hij heeft contact met conservatieve Amerikanen, en spreekt nooit over de vrouwenonderdrukking daar. Ook hier in Nederland is hij in zijn stemgedrag behoorlijk conservatief. En dat vind ik dus ook zorgelijk.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:20

Lepeltje schreef:
Er zijn wel degelijk problemen, én er zijn hele leuke vluchtelingen die ontzettend hard hun best doen.

Het is jammer dat mensen hun ogen ervoor sluiten, want zo komt er door politiek correct te willen zijn geen constructieve discussie die tot een verbetering kan leiden.

We moeten niet gaan discrimineren en iedereen over één kam halen, maar we moeten ook niet bang zijn om de vrijheden waar onze voorouders voor gevochten hebben te beschermen.

Ik heb niemand in dit topic gezien die zegt dat er helemaal geen problemen zijn. Natuurlijk is constructieve discussie nodig, maar zo'n discussie begint niet met "Iedereen die gelooft in X is ..."

Vrijheid van godsdienst is ook iets waar onze voorouders voor gevochten hebben. Die hebben ook gevochten tegen het gevaar van een hele groep gelijkgelovenden aan te wijzen als de grote boosdoener.

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:24

Ik krijg altijd een heel erg raar onderbuikgevoel van GW...
Bij ons in het dorp wordt integratie wél succesvol gedaan. Toen er een aantal vluchtelingen in het dorp zijn komen wonen is er ophef over geweest (VVD) maar eerlijk gezegd heb ik er totaal geen last van. Er zijn oproepen gedaan of mensen als 'taalmaatje' ze wilden helpen met moeilijke brieven van de gemeente en dat soort dingen en ze de taal willen leren. Mijn moeder helpt een vrouw die gescheiden is van haar man (lees: Ze is moslima en heeft hier zelf voor gekozen!) met twee kinderen. Er wonen ook een paar zussen van haar in nederland en haar moeder ook.
Ik vind oprecht dat dit super aardige mensen zijn, ze oordelen niet, snappen goed dat iedereen verschillende opmerkingen hebben en passen zich heel goed aan! Ze komen ook gewoon op verjaardagen en zijn echt vrienden van de familie!
Ik vindt het heel vervelend als mensen er van uit gaan dat alle moslima's onderdrukt zijn, terwijl dit helemaal niet over de alle moslima's gaat! Ik ken veel meisjes die zelf mogen kiezen of ze een hoofddoek dragen. Ze hebben gewoon social media en worden zo min mogelijk onderdrukt!
Ik vind het oneerlijk om iedereen over één kam te scheren, terwijl onderdrukking van vrouwen en bijvoorbeeld homohaat echt niet alleen in de islam voorkomen! Dit gebeurt ook gewoon in het 'normale' christendom van nederland!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:26

Ik zou zeggen lees een echt boek ipv een site waar iedereen van alles kan plaatsen
Ik heb het over islamJe wordt als moslim geboren maar dat betekent nog niet dat je het geloof ook praktiseert.

Ik ben nog bezig met inlezen maar ook ik vond dat opmerkelijk.
Dat zou namelijk van een moslim een ras of volk maken.

Overigens dat boekje wat ik aanhaalde is qua titel inderdaad heftig maar de heldin die het geschreven heeft weet aan den lijve wat het is om als Marokkaanse vrouw niet voor de islam te kiezen net als Ayaan Hirsi die kritiek durfde te uiten en salam Rushdie Raif Badawi etc
Nogmaals ik ben nog kennis aan het vergaren en mijn mening is nu gebaseerd op wat ik nu weet.
Ik stop deze discussie dan ook.
Het spijt mij allang dat ik met volle been hierin ben gegaan.

Fijne zondag

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:28

ruitje schreef:
verootjoo schreef:
Ach ja, ik kom op mijn werk veel zeer laag opgeleide mensen tegen en die mensen zijn gewoon echt niet in staat om door dat kansloze geschreeuw heen te kijken. Die denken alleen maar: ‘ja, klopt, heb ik ook last van, dus ik ben het er mee eens.’
Ik ben dus blij dat er ook een hoop mensen zijn die er niet achter staan. :')

Dit is een beetje de tendens in NL vind ik. Om PVV stemmers weg te zetten als laagopgeleid/dom.

Ten eerste stemt een ( groot deel ook nog) PVV, dus je zal het er in NL gewoon mee moeten doen. Voelt een beetje als linkse elite om te zeggen dat er alleen maar domme mensen op PVV stemmen( buiten dat daar geen bewijs voor is)

En je doet precies hetzelfde als waar je de PVV van beschuldigt, een complete groep generaliseren en veroordelen.

Hier heb ik gisteren nog een artikel over gelezen toevallig, dat er dus wel generalisaties mogelijk zijn. Niet direct met intelligentie, maar wel met inkomen, wat vaak toch samenhangt met opleidingsniveau.

https://nos.nl/artikel/2223052-stap-op- ... m-pvv.html

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:30

Willl65 schreef:
Ik zou zeggen lees een echt boek ipv een site waar iedereen van alles kan plaatsen
Ik heb het over islamJe wordt als moslim geboren maar dat betekent nog niet dat je het geloof ook praktiseert.

Fijne zondag

Je word toch ook als christen geboren? Dan maakt het christendom toch ook een ras of volk?
Fijne zondag :wave:

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:33

Primair worden we allemaal als mens geboren, er is niemand op deze aarde die praktiserend uit zijn/haar moeder is gekomen.

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:34

Ailill schreef:
Primair worden we allemaal als mens geboren, er is niemand op deze aarde die praktiserend uit zijn/haar moeder is gekomen.

Klopt ! Zou wel raar zijn anders :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:35

Nou ik lees hier anderen verhalen :P

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:36

Wordt je als Christen geboren?
Waar het omgaat is dat ik zelf geen woord over moslims heb gerept maar dat verweten wordt
Vervolgens wordt mij weer gevraagd hoe ik moslims los van islam ( ideologie) kan zien.
Hierbij bedoelen ze waarschijnlijk de Islam (religieus, geloof)
En als ik dat dan uit probeer te leggen krijg ik als antwoord je wordt als christen ook geboren....
I rest my case

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:37

Ailill schreef:

Preciesssss

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:38

Willl65 schreef:
Wordt je als Christen geboren?
Waar het omgaat is dat ik zelf geen woord over moslims heb gerept maar dat verweten wordt
Vervolgens wordt mij weer gevraagd hoe ik moslims los van islam ( ideologie) kan zien.
Hierbij bedoelen ze waarschijnlijk de Islam (religieus, geloof)
En als ik dat dan uit probeer te leggen krijg ik als antwoord je wordt als christen ook geboren....
I rest my case
Wellicht helpt het om inhoudelijk in te gaan op berichten, zonder direct zaken in te vullen voor een ander.

Al doen meer mensen dit binnen het topic, dus het is niets persoonlijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:39

Willl65 schreef:

Overigens dat boekje wat ik aanhaalde is qua titel inderdaad heftig maar de heldin die het geschreven heeft weet aan den lijve wat het is om als Marokkaanse vrouw niet voor de islam te kiezen net als Ayaan Hirsi die kritiek durfde te uiten en salam Rushdie Raif Badawi etc
Nogmaals ik ben nog kennis aan het vergaren en mijn mening is nu gebaseerd op wat ik nu weet.
Ik stop deze discussie dan ook.
Het spijt mij allang dat ik met volle been hierin ben gegaan.

Fijne zondag

Je spreekt jezelf echt zo ontzettend tegen hier. Je zegt eerst dat je als moslim geboren wordt, en vervolgens dat moslims geen ras of volk zijn. Snap je het zelf nog?

Je wordt niet als moslim geboren; je wordt ook niet als christen geboren.