Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Over dat robots gebeuren heb k een tijd terug nog een artikel gelezen. Zal morgen eens kijken of ik het terug kan vinden. Maar dat ging erover dat robots een hoop kunnen, máár ze kunnen niet improviseren. En dat is echt wel nodig.
Wuis schreef:Als je denkt dat jij als persoon geen invloed hebt, stem je zeker ook nooit bij de verkiezingen? Want ach, wat voor invloed kan jouw ene stem nou hebben...
Verder: consuminderen. Geen Action troep kopen maar duurzame en lokale bedrijven steunen/ hun producten kopen.
Zelf een moestuintje nemen en een eigen composthoop bouwen. Is echt niet moeilijk en zoveel milieuvriendelijker! Wij hoeven de groene container vrijwel nooit te laten legen en hebben ieder jaar gratis nieuwe vruchtbare grond.En daar hoef je echt niet voor op een boerderij te wonen, in een rijtjeshuis zou je ook eenvoudig een composthoop of vat kunnen hebben. Verdiep je even in wat er wel en niet op kan en klaar is kees.
Ohja en zelfs op een flat!! Kun je composteren middels een wormenbak.
xTitanic schreef:Tja.. ik ben schuldig, ik ga 2x op een jaar op en af naar de VS om mijn moeder te bezoeken. Ben alleen maar blij dat dit mogelijk is
RoyceMack schreef:Wuis schreef:Als je denkt dat jij als persoon geen invloed hebt, stem je zeker ook nooit bij de verkiezingen? Want ach, wat voor invloed kan jouw ene stem nou hebben...
Verder: consuminderen. Geen Action troep kopen maar duurzame en lokale bedrijven steunen/ hun producten kopen.
Zelf een moestuintje nemen en een eigen composthoop bouwen. Is echt niet moeilijk en zoveel milieuvriendelijker! Wij hoeven de groene container vrijwel nooit te laten legen en hebben ieder jaar gratis nieuwe vruchtbare grond.En daar hoef je echt niet voor op een boerderij te wonen, in een rijtjeshuis zou je ook eenvoudig een composthoop of vat kunnen hebben. Verdiep je even in wat er wel en niet op kan en klaar is kees.
Ik stem inderdaad niet met de verkiezingen. Als stemmen op een politieke partij ook maar IETS zou veranderen, zouden ze het wel verbieden is mijn visie.
Fitzroy schreef:@TS: juist doordat ik gevlogen heb en vlieg zie ik hoe ze in andere delen van de wereld met het milieu omgaan en dan is mijn vliegreis echt een lachertje binnen dat geheel.
Ik ben er gewoon niet van overtuigd dat wij hier in ons kikkerlandje er ook maar iets toe doen in verhouding tot de hele wereldbol. China, de USA, daar valt eer te behalen maar hier?
Nee hoor, daar laat ik mijn vliegreizen niet voor achterwege. Ik denk niet dat wij de illusie moeten hebben dat wij iets kunnen veranderen in dit kleine landje.
RoyceMack schreef:Wuis schreef:Als je denkt dat jij als persoon geen invloed hebt, stem je zeker ook nooit bij de verkiezingen? Want ach, wat voor invloed kan jouw ene stem nou hebben...
Ik stem inderdaad niet met de verkiezingen. Als stemmen op een politieke partij ook maar IETS zou veranderen, zouden ze het wel verbieden is mijn visie.
xTitanic schreef:Tja.. ik ben schuldig, ik ga 2x op een jaar op en af naar de VS om mijn moeder te bezoeken. Ben alleen maar blij dat dit mogelijk is
Fitzroy schreef:@TS: juist doordat ik gevlogen heb en vlieg zie ik hoe ze in andere delen van de wereld met het milieu omgaan en dan is mijn vliegreis echt een lachertje binnen dat geheel.
Ik ben er gewoon niet van overtuigd dat wij hier in ons kikkerlandje er ook maar iets toe doen in verhouding tot de hele wereldbol. China, de USA, daar valt eer te behalen maar hier?
Nee hoor, daar laat ik mijn vliegreizen niet voor achterwege. Ik denk niet dat wij de illusie moeten hebben dat wij iets kunnen veranderen in dit kleine landje.
Palmera schreef:In dit topic valt mij op (en ik ben ook schuldig, maar ik heb er pas zojuist over nagedacht) dat het heel veel 'ik doe dit' dus 'mag ik dat' en 'en moet jij zus' want 'de rest doet zo' en 'gaat het van dit' want 'jullie doen dat'.
Eigenlijk zijn we krankzinnig bezig. Iedereen heeft een reden om in een vliegtuig te stappen. We doen dat vast niet omdat het zo leuk is om opgepropt met de benen in de nek, een krijsend kind voor je, en een stinkende buur ernaast, je geld te besteden. Toch?
Het is een manier van reizen. Goed voor het milieu? Nee. Maar dat is de stadsbus ook niet. De enige échte milieuvriendelijke manier van reizen is naakt (dus ook zonder schoeisel!) te gaan lopen.
Dat is dus duidelijk. Reizen doen we allemaal. En niemand doet dat op milieuvriendelijke wijze, daar word je namelijk voor opgepakt!
Is de wereld nu verloren? Antwoord: nee! Want ieder mens die tóch de moeite neemt het glas in de glasbak te kieperen doet íets! Dat geldt ook voor die mensen die iets minder lang douchen, iets minder vlees eten, iets vaker de fiets pakken, de verwarming een graad lager zetten en hun oude bank naar de kringloop brengen voor een tweede leven!
Al die mensen doen iets, ondanks dat ze af en toe in een vliegtuig stappen. Het gaat erom dat men iets doet! En alle beetjes helpen, dus ook die ene fles in de glasbak. Niemand is een roepende in de woestijn met bewustwording.
De wereld is pas écht verloren als iedereen dat denkt en dus niemand meer de moeite neemt iets kleins te doen.
Ook ik pak dus 1 keer per jaar het vliegtuig. Ondertussen ga ik door met afval scheiden, zo min mogelijk autorijden, vegetarisch leven, zuinig zijn op en met mijn spullen zodat ze lang meegaan en ga ik spaarzaam om met G/W/L.
Ik probeer zo bewust mogelijk te leven binnen mijn mogelijkheden en ik hoop dat jullie dat ook doen. Dat maakt namelijk al een groot verschil.
aikon schreef:Die "action troep" is grotendeels overschot/rest partijen van andere winkels. Is het beter om deze spullen dan maar te vernietigen? Lijkt mij niet als er mensen wel plezier van hebben/het goed kunnen gebruiken.
_Nicky schreef:aikon schreef:Die "action troep" is grotendeels overschot/rest partijen van andere winkels. Is het beter om deze spullen dan maar te vernietigen? Lijkt mij niet als er mensen wel plezier van hebben/het goed kunnen gebruiken.
Dit klopt niet, er wordt speciaal geproduceerd voor de Action. Onze leveranciers leveren speciaal geproduceerde partijen van honderdduizenden stuks aan de Action.
Een aantal weken terug was er op tv een interessant stuk over de Rotterdamse haven, milieuvervuiling en goedkope en zeer vervuilende stookolie. Heel interessant om te zien, ook triest om te zien dat men speciaal omvaart naar Rotterdam om goedkoop brandstof te tanken welke vermengd is met asbest en andere chemische troep en dat ze vrolijk hier uitstoten als ze weer weg varen.
SusanH schreef:Dat zou ook moeten imoen dat de luchtvaart de motor van de economie is, dat is een fabeltje wat de NL overheid ons wijs maakt. Kijk maar eens terug op tv hoe ze ons wijs proberen te maken dat uitbreiding van Schiphol echt nodig is. Nu is er pas een debat geweest over de uitbreiding van Schiphol naar Lelystad airport. Maar dat is een wassen neus want eea is allang beklonken.