Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:43

Ik heb het niet over een complete groep.
Maar wel een veel te grote groep.
Die zouden direct alle vergunningen ingetrokken moeten worden.
En ja ze gaan ook gewoon op vakantie.
Stond pas nog een stuk van in de krant.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:50

Ik geloof niet meer zomaar alles wat in het nieuws komt, zoek daar zelf nog graag context bij.
Zeg hiermee overigens niet dat het niet waar is, ik kan er nog te weinig over vinden op dit moment.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:55

Jammer voor de mensen die het met Wilders eens zijn dat hij nooit verder komt dan dit soort symboolpolitiek. Iets bereiken gaat met dit soort acties gewoon niet gebeuren. Hij zou zijn werkwijze eens een keer moeten veranderen, meer voor de inhoud en voor resultaat gaan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:59

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:02

Boras schreef:
Jammer voor de mensen die het met Wilders eens zijn dat hij nooit verder komt dan dit soort symboolpolitiek. Iets bereiken gaat met dit soort acties gewoon niet gebeuren. Hij zou zijn werkwijze eens een keer moeten veranderen, meer voor de inhoud en voor resultaat gaan.

Ik zou zeer benieuwd zijn naar die inhoud.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:08

Hebben jullie de website rutte3discrimineert.nl al bekeken?
Ik schrik daar toch best van, want in veel gevallen vind ik dat die "engerd aka Wilders"
echt wel heel erg gelijk heeft.... :o
Laatst bijgewerkt door BloemBloem op 21-11-17 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:11

Ja want het nieuws en de kranten van tegenwoordig zijn echt heel geloofwaardig, vooral de Telegraaf :=
Overigens zijn er IS leden vermomt onder de vluchtelingen, en zijn het dus niet de vluchtelingen die aanslagen plegen/willen plegen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:27

Judass schreef:
Mooi gezegd Mariett.

Ik heb het gevoel dat hier in dit topic ook een hoop frustraties naar boven komen, vooral van verhalen die (imo) niet uit de eerste hand zijn.

Zeg maar: jaloersheid. :j

Ongelooflijk wat een luxe-poppetjes "we" zijn, dat "we" jaloers zijn op mensen die àlles kwijt zijn... huis compleet platgebombardeerd, letterlijk moeten vluchten voor hun leven... naar een land met een moeilijke taal, en... stikjaloerse volgevreten mensen die denken dat je voorgetrokken wordt.
Waar moet je die asielzoekers dan laten? Kunnen zij er wat aan doen dat er woningnood is/bewust gecreëerde schaarste aan woningen (om de huur- en koopprijzen lekker hoog te laten blijven)?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:30

Ik geloof niet dat sommige jaloers zijn :), zeker niet als ik voor mezelf spreek, bepaalde dingen zijn gewoon flink uit verband getrokken, en ja, ondanks dat ik Wilders een creep vind, zou ik het wel fijn vinden als bepaalde zaken beter geregeld worden.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:36

BloemBloem schreef:
Ik geloof niet dat sommige jaloers zijn :), zeker niet als ik voor mezelf spreek, bepaalde dingen zijn gewoon flink uit verband getrokken, en ja, ondanks dat ik Wilders een creep vind, zou ik het wel fijn vinden als bepaalde zaken beter geregeld worden.

Welke bepaalde zaken bedoel je?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:36

BloemBloem schreef:

Precies.
Het gaat niet om jaloezie. Maar dat dingen gewoon te krom zijn om voortaan recht te praten.
Je kan wel zeggen mensen hebben het hier goed.
Maar als je dan de zorgmijders ziet, letterlijk ziet. Dan vraag je je net zo goed af, hoe kan dat in Nederland. De verplichte kosten (huur, verzekeringen, GWL) zijn voor sommige mensen gewoon zo hoog, dat ze hoognodige dingen gaan laten, zoals op tijd naar een arts gaan omdat ze dat niet meer kunnen betalen.
En als je dan ziet dat andere dat wel krijgen is dat geen jaloezie maar ongeloof. En ja komt er terechte boosheid naar boven.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:46

Ik vraag me in dit soort topics altijd af hoe de bokkers die afgeven op vluchtelingen of statushouders, zélf hun vlucht vanuit oorlogsgebied (of dictatoriaal regime) hebben ervaren?

En de site even bekeken, wat me vooral opvalt is dat het voor 90% weer over de asielzoeker of allochtoon gaat (dus de Nederlander waarvan een van de ouders, of beide, niet in Nederland geboren is of die zelf niet in Nederland geboren is).
Dus potverdikkie, Amalia Alexia en Ariane geen misbruik maken van ons fijne Nederland als allochtoon zijnde!

En wbt asielzoekers, hóe moet je alles financieren als je geen BSN hebt en niet mág werken?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:49

Booooo schreef:
Precies... Echt zo onzin dat je geen werk kunt vinden. Er is ALTIJD werk, misschien niet iets wat je leuk vind. Jammer dan..

Fijn. Meld dat even aan degene die al jaren tevergeefs wachten op een nieuwe baan. Sterker nog als je het allemaal zo goed weet ga ze dan aan het werk helpen

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:52

purny schreef:
Fijn. Meld dat even aan degene die al jaren tevergeefs wachten op een nieuwe baan. Sterker nog als je het allemaal zo goed weet ga ze dan aan het werk helpen

... het komt natuurlijk ook niet aanwaaien ;) !

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:54

Vergeet niet dat er ook heel wat mensen lichamelijke/ psychische problemen hebben en gewoon niet alle werk kunnen doen. Maar wat het UWV niet wil erkennen. En die vallen overal buiten maar voor hen is alle werk wat er is aannemen gewoon geen mogelijkheid.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:55

purny schreef:
Booooo schreef:
Precies... Echt zo onzin dat je geen werk kunt vinden. Er is ALTIJD werk, misschien niet iets wat je leuk vind. Jammer dan..

Ik weet dat heeeel goed. Waarom zou ik ze moeten helpen? Ik heb mijn zaken prima in orde. Sterker nog als je gaat zitten wachten op een nieuwe baan komt er niks nee, beetje zelf moeite voor doen ;)

En ik heb het niet over mensen die ziek zijn.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:57

Ik zou bijvoorbeeld ook graag zien dat alle uitkeringsgerechtigden doorgelicht
worden, om eens goed te bekijken of er daadwerkelijk wel recht op is.

Hoeveel zijn er niet, die zeggen niet te kunnen werken, maar er wel
zwart bij werken?

Hoeveel mensen zijn er wel niet op papier gescheiden, en wonen toch nog samen in een huurhuis, waar dan wel subsidie voor gegeven wordt?

Dat soort gevallen, mogen voor mij véééél strenger aangepakt worden!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:01

BloemBloem schreef:
Ik zou bijvoorbeeld ook graag zien dat alle uitkeringsgerechtigden doorgelicht
worden, om eens goed te bekijken of er daadwerkelijk wel recht op is.

Hoeveel zijn er niet, die zeggen niet te kunnen werken, maar er wel
zwart bij werken?

Hoeveel mensen zijn er wel niet op papier gescheiden, en wonen toch nog samen in een huurhuis, waar dan wel subsidie voor gegeven wordt?

Dat soort gevallen, mogen voor mij véééél strenger aangepakt worden!

Dat zou ik ook graag zien inderdaad!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:05

Oh jezus, alsjeblieft niet nog meer macht voor het UWV/de gemeentes. Op het moment dat je een bijstandsuitkering hebt mogen ze al zo ontzettend veel. Dat is écht niet grappig hoor. Ik zat echt gewoon bang op de bank. Ik solliciteerde me kapot, werd overal afgewezen, want werkgevers stellen de meest belachelijke eisen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:08

Waarom niet? Waarom ben je bang? Je krijgt toch waar je
recht op hebt?

Ik erger mij kapot aan mensen die het aan de eind van de maand beter hebben door
hun hand op te houden, dan een hard werkend persoon (!)

Heb je nu wel werk Vjestagirl? Wat waren de redenen dat je werd afgewezen :) ?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:08

Als je echt terecht in de uitkering zit heb je toch geen reden om bang te zijn?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:10

Maar dan krijg je tenminste nog een uitkering. Als je lijf er mee op houd en UWV vind van niet en je hebt een koophuis ben je gewoon de l.l. Dan krijg je niets.
Verkoop het huis maar is dan wat ze zeggen, alsof er een huurhuis over is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:11

Ze mogen alles. Ze mogen je huis binnen, ze mogen in je keukenkastjes kijken, ze mogen je hele administratie doorkijken, ze mogen overal aangekomen. En dat mag je weigeren, maar dan word je gekort. Als jij een A-merk in je keukenkast hebt staan dan kan dat al reden zijn om aan te nemen dat je andere inkomsten hebt.

Je mag zelfs geen geld voor je verjaardag krijgen, dat zijn extra inkomsten en dat moet je opgeven.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:16

Vjestagirl schreef:
Ze mogen alles. Ze mogen je huis binnen, ze mogen in je keukenkastjes kijken, ze mogen je hele administratie doorkijken, ze mogen overal aangekomen. En dat mag je weigeren, maar dan word je gekort. Als jij een A-merk in je keukenkast hebt staan dan kan dat al reden zijn om aan te nemen dat je andere inkomsten hebt.

Je mag zelfs geen geld voor je verjaardag krijgen, dat zijn extra inkomsten en dat moet je opgeven.

Net alsof je je verjaardagsgeld laat overmaken :+
Hoe moeten ze dat in vredesnaam controleren?

In ieder geval, ik vind bovenstaande wat je aangeeft niet meer dan
normaal als je geld "krijgt".

Heb je inmiddels werk?

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:17

Vjestagirl schreef:

Dat lijkt me ook niet meer dan terecht.