Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mariska88 schreef:Ik vind het zo erg en zo ontzettend jammer
Dat er een heel verkeerd beeld word geschetst door dieren organisaties en mensen die nog nooit op een boerderij zijn geweest maar er wel o zo veel van af weten..
Er word zo'n verkeerd beeld afgegeven van boeren en hun dieren. De boeren staan dacht en nacht klaar voor hun dieren en doen dit met veel toewijding en liefde.
Verder zijn er enorm veel regels waar de boer zich aan moet houden.
Kunnen er on aangekondigde controles gehouden worden. Dus die houden zich hier echt wel aan
Jennyj01 schreef:Marit_P schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom het bloed opgevangen wordt en later wordt opgehaald door Rendac?
Omdat die dat verwerken. Dat mag niet door het afvalputje.
anjali schreef:Je hebt toch een band ontwikkeld met je rijpaard.daarom vind ik vreemd om die naar de slager te doen.Je brengt je familieleden toch ook niet naar de slager als ze op zijn.Daarom eet men nederland ook geen honden en katten,terwijl dat in bijv. China heel gewoon is.Ik eet zelf overigens helemaal geen vlees.Al 50 jaar niet meer.
Joolien schreef:anjali schreef:Je hebt toch een band ontwikkeld met je rijpaard.daarom vind ik vreemd om die naar de slager te doen.Je brengt je familieleden toch ook niet naar de slager als ze op zijn.Daarom eet men nederland ook geen honden en katten,terwijl dat in bijv. China heel gewoon is.Ik eet zelf overigens helemaal geen vlees.Al 50 jaar niet meer.
Maar wat is dan het echte verschil tussen een paard slachten en een paard in de schredder gooien?
anjali schreef:Je hebt toch een band ontwikkeld met je rijpaard.daarom vind ik vreemd om die naar de slager te doen.Je brengt je familieleden toch ook niet naar de slager als ze op zijn.Daarom eet men nederland ook geen honden en katten,terwijl dat in bijv. China heel gewoon is.Ik eet zelf overigens helemaal geen vlees.Al 50 jaar niet meer.
Licor schreef:Ik was er ook altijd voor om meer paardenvlees te eten.. totdat ik een stuk (bij kassa oid) zag over de oorsprong van het grootste gedeelte paardenvlees dat in de supermarkten verkocht wordt..
Veel import en daar word je niet blij van
Ianrowan2009 schreef:Licor schreef:Ik was er ook altijd voor om meer paardenvlees te eten.. totdat ik een stuk (bij kassa oid) zag over de oorsprong van het grootste gedeelte paardenvlees dat in de supermarkten verkocht wordt..
Veel import en daar word je niet blij van
Dat een groot deel van het paardenvlees uit Argentinië komt klopt helemaal.
De paarden die daar geslacht worden hebben het echt heel erg slecht gehad in dat proces![]()
Helaas is het in Nederland ( en volgens mij in andere landen ook ) zo geregeld dat veel producten die wij zelf verbouwen/produceren, naar het buitenland gaan voor verwerking. En dat de (vlees) producten via deze weg weer terug komen en in onze schappen terecht komen.
Ik weet niet of ik het helemaal juist heb maar volgens mij zit het zo in elkaar.
Faruba schreef:Ik ben afgelopen week mee geweest met een vriendin,zij doet vrijwilligsterswerk in verschillende grote natuurgebieden van Free Nature. Daar lopen Koniks en Rode Geuzen,wat een kruising is tussen de Brand Rode en de Salers. De dieren worden zo natuurlijk mogelijk gehouden maar ze laten ze niet verkommeren,mocht het nodig zijn dan worden ze wel bij gevoerd in de winter. Het overschot word in de zoveel tijd uit de kudde gevangen en geslacht en dat vlees kun je kopen,waaronder dus ook het Koniksvlees.
Ik heb wat vlees mee gekregen en gegeten. Ik vond het vlees veel voller van smaak maar wat me vooral opviel dat het vlees niet krimpt bij het bakken en sudderen. Het vlees uit de supermarkt krimpt wel en dat betekent dat er water in getrommeld is.
Zeker gezien de veel betere smaak van het vlees heb ik me voor genomen om vaker dit soort vlees te bestellen. Ik heb ook het idee dat Koniksvlees minder zoet is dan "gewoon"paardenvlees,ik vond het erg lekker en lekker mals.
Evt.info;www.wildernisvlees.nl.
Mizora schreef:Nog los van het feit dat er maar heel weinig stammen zijn die kannibalen zijn, want ze sterven over het algemeen uit vanwege ziektes die overgebracht worden door het eten van het vlees.
Je brengt inderdaad je familieleden niet naar de slager, maar er is een hoop discussie of de mogelijkheden om lijden zelfstandig te mogen beëindigen niet zou moeten worden versoepeld.