Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Nogmaals: wij kregen vroeger thuis geen wapen- speelgoed en er werd geen oorlogje gespeeld en ook geen cowboy- indiaantje. Het is maar net hoe je je kinderen wil opvoeden. Een betere wereld begint bij jezelf.
Eulogy schreef:Het valt me inderdaad echt op. Ook het aantal keren dat ik onder het mom van flirten van wildvreemde jongens heb gehoord "Oh, je vriend is Brits? Had je niet gewoon een leuke Nederlandse jongen kunnen kiezen dan?"Beetje offtopic hier maar dat kreeg mijn moeder 30 jaar geleden ook te horen over mijn Griekse vader (van de politie notabene) dus het is alsof de tijd een beetje stil heeft gestaan.
IMJ schreef:Eulogy schreef:Het valt me inderdaad echt op. Ook het aantal keren dat ik onder het mom van flirten van wildvreemde jongens heb gehoord "Oh, je vriend is Brits? Had je niet gewoon een leuke Nederlandse jongen kunnen kiezen dan?"Beetje offtopic hier maar dat kreeg mijn moeder 30 jaar geleden ook te horen over mijn Griekse vader (van de politie notabene) dus het is alsof de tijd een beetje stil heeft gestaan.
In welke context wordt dit gezegd?
Want ik ga eer niet vanuit dat dit racistisch bedoeld is maar met vanuit gemak.. heen en weer reizen etc. Uiteraard is dit je eigen keuze maar heel ander verhaal dan indiaantje spelen.
IMJ schreef:Eulogy schreef:Het valt me inderdaad echt op. Ook het aantal keren dat ik onder het mom van flirten van wildvreemde jongens heb gehoord "Oh, je vriend is Brits? Had je niet gewoon een leuke Nederlandse jongen kunnen kiezen dan?"Beetje offtopic hier maar dat kreeg mijn moeder 30 jaar geleden ook te horen over mijn Griekse vader (van de politie notabene) dus het is alsof de tijd een beetje stil heeft gestaan.
In welke context wordt dit gezegd?
Want ik ga eer niet vanuit dat dit racistisch bedoeld is maar met vanuit gemak.. heen en weer reizen etc. Uiteraard is dit je eigen keuze maar heel ander verhaal dan indiaantje spelen.
IMJ schreef:Onali schreef:Dit idd. Iedereen zal het anders in de oren klinken. Ik zou ook voor een Brit kiezen, ik wil graag naar Engeland
Of een Canadees mag ook
Kan je niet gewoon voor een Nederlandse jongen kiezen?(Afkomst maakt mij niet uit btw)
Dammie schreef:Rond 1900 werden Amsterdamse jongens die verkering met een meisje uit Loosdrecht hadden achterna gezeten door Loosdrechtse jongens, want die meisjes hoorden bij hun.
Nu mag Amsterdams wel, maar roept Brits vragen op.
Volgens mij is dat al een verbetering.
IMJ schreef:_Reneee schreef:Precies. Kom op nou zeg, donkere mensen worden nog steeds gediscrimineerd. Ze vechten al zo lang voor gelijkheid en zelfs nu is dat er niet. Dan is het toch niet gek dat ze hun stem laten horen?
Over welk topic gaat dit?
gekvanfleur schreef:Ze mogen naar school, ze mogen overal gebruik van maken...waar worden ze precies gediscrimineerd?
Onali schreef:Nikass schreef:Nogmaals: wij kregen vroeger thuis geen wapen- speelgoed en er werd geen oorlogje gespeeld en ook geen cowboy- indiaantje. Het is maar net hoe je je kinderen wil opvoeden. Een betere wereld begint bij jezelf.
Dit vind ik dus bekrompen.
Wij speelden vroeger met He-Man, the Thundercats, X-Men, Star Wars en na aanleiding van nog vele andere tekenfilmseries/ films/ speelgoed. Daar speelde wij onze 'oorlogjes' van na.
Van fictie dus![]()
Ik heb cowboy/ indiaantje nooit als zodanig opgevangen zoals het nu ineens bestempeld wordt. En ik weet heus wel wat er gebeurd is, maar jezus mensen kinderspel is kinderspel. Of ze het nu van de tv hebben of wat we in de winkel kopen.
Hoe krampachtiger wij gaan doen; nee Jantje doe dat maar niet dat mag niet meer. Nee Marietje, dat is niet aardig voor de volkeren in Afrika.
Hoe gefrustreerder de mensheid wordt.
Laat de kinderen lekker spelen EN leg uit hoe het zat, mits de leeftijd ervoor is.
Mijn oudste nichtje is gek van Disney prinsessen, die domme hulpeloze meisjes die niks zelf kunnen doen en wachten tot de prins ze komt redden. Waar is de vrouwenemancipatie???
(btw dat laatste is een geintje voordat iemand daar overheen valt) WIJ als volwassenen denken teveel na, laat die kinderen gewoon hun voorbeeld volgen. Na een paar jaar zijn ze eroverheen.
IMJ schreef:Waarom is de ene opvoeding beter dan de ander?
Drifter schreef:Dat mogen ze bewaren, maar daarmee hebben ze toch niet gelijk het alleenrecht op die traditie? Wij doen toch ook niet moeilijk als een Indiaan zich wil verkleden als Zwarte Piet, als een Masai gaat fierljeppen of als een Nepalees graag in Urker vissersdracht door het leven gaat?Zij willen dat bewaren als hun traditie. Hee, herkennen we dat, tradities willen bewaren?