Ik ben tegen, ik bepaal graag nog zelf wat ik met mijn lichaam doe en daar sta ik in mijn recht.
Snap ook uitspraken als "wat maakt het nog uit, we zijn al zoveel privacy verloren" en "als je niets te verbergen hebt, is het geen probleem" niet.
Bovendien is er inderdaad de veiligheid van zo'n database, de implicatie dat een simpel foutje bij het invoeren je bijvoorbeeld in voorarrest zou kunnen plaatsen, ga maar bewijzen dat je het niet bent, etc. Ik vind het een eng idee.
SVRL schreef:Je DNA wordt enkel opgeslagen als lettercode die voor iedere mens uniek is. De meeste genetische afwijkingen zitten op het RNA in je DNA code en daar kan heen kat aan als gewoon de cijfercode van je DNA opgeslagen is. Om RNA te ontleden hen je best veel cellen nodig en die worden niet bijgehouden.
Dna is wat je genetische profiel bevat, RNA werkt als "activator", dus net andersom.
Het wordt opgeslagen als cijfercode, maar die cijfercode is een dna profiel. Alleen vanuit die cijfercode kan iemand met kennis dus al een heleboel lezen.
Dna wordt niet alleen als cijfercode opgeslagen, het daadwerkelijke celmateriaal wordt ook bewaard ( naar gelang het misdrijf blijf het 20-30 jaar bewaard). Daar is wat lastiger bij te komen dan b.v. een database hacken, maar het is nog steeds te misbruiken.