Iedereen ziet er hetzelfde uit...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:16

Wat boeit dat nou? Tienermeisjes zijn gewoon onzeker en willen niet al te erg opvallen. Deze outfit is gewoon veilig. Laat ze toch.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:22

Ach dat was vroeger ook. In de jaren 80 zagen de meisjes er ook hetzelfde uit en in de jaren 90 ook. En er waren altijd wel alto's bij of gabbers of groepen die anders waren. Dit is van alle tijden.
Ik was vroeger ook een 13 in een dozijn meisje. Chipie of Duncan spijkerbroek, trui of vestje erop en LA gears. Pas na mijn 25 e ben ik mezelf qua stijl meer gaan ontwikkelen. Nu draag ik echt wat ik leuk vindt en kijk niet naar hoe andere vrouwen erbij lopen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:34

Naar mijn idee is dat altijd toch zo geweest dat je groepen hebt en volgens mij is dat nog steeds zo.

Daarbij heb je dat bij volwassen toch net zo? Er zijn er niet zoveel die er echt uitspringen als het om kleding gaat? Of mensen die echt een eigen stijl hebben. Nu heb ik niet zoveel verstand van mode en kan me dat ook gestolen worden maar er zijn echt weinig mensen die mij opvallen als het om kleding gaat dus ja dan kun je wel zeggen dat bijna iedereen er hetzelfde uitziet of je nu bij de jeugd hoort of niet.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:40

_Reneee schreef:
Wat boeit dat nou? Tienermeisjes zijn gewoon onzeker en willen niet al te erg opvallen. Deze outfit is gewoon veilig. Laat ze toch.

Ja joh. :')

Ik vind het heel komisch dat de oudere mensen er over oordelen: vraag het dan specifiek op jonge bokkers gericht.
Edit: dan krijg je dus echte antwoorden, zeg maar (al ben ik zelf ook een puber, maar ik ga dus wel mee in de trends, omdat ik dat leuk vind) :)

Vgm heb je altijd al gehad dat je mee ging in de mode, dat had je al toen er pruiken kwamen.

De meeste meiden van 15/16 jaar hebben toch vaak dezelfde interesses? Dan zie je inderdaad dat ze hetzelfde dragen etc. Maar ik zie bij ons op school echt heel veel verschillende meiden rondlopen. Emo's, tutjes, stoer meiden casual meiden zoals ik, etc, etc.
Ik denk dat degenen die dit denken de rest gewoon niet meer zien, terwijl die er echt wel is. :j
Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 10-09-17 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:40

Sizzle schreef:
San, christian dior en wapper kniehoge jurken met patroontjes icm een diadeem?
:P
Tegenwoordig heet dat retro of vintage en dat is helemaal hip :D

Oh, gewoon vintage. Draag ik al jaren en kom het zelden tegen op straat :D.

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:43

Zélfs al zou iedereen roepen tegen die tienermeiden 'Meid, zoek lekker zelf uit, trek lekker aan wat je zelf wilt, het maakt allemaal toch geen verschil'. Denk je dat het straatbeeld dan veel zou veranderen? Horen zulke onzekerheden en deze overwinnen niet gewoon bij persoonlijke ontwikkeling?
Al zou kleding geen issue meer zijn, zal dit altijd een middel blijven om je aan te sluiten bij een sociale groep. Zo passen mensen zich telkens aan. Niks mis mee, lijkt mij.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:07

Ik vind het zelf ook ontzettend saai, ik snap niet dat iedereen er zo bij loopt. Zelf heb ik hele andere dingen, worden ook regelmatig opmerkingen over gemaakt. Vintagestyle is wel mijn ding :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:25

Is écht van alle tijden en heeft niets met de huidige tijd te maken.

Ik vind het een fantastische mode, ben gek op sneakers en skinny's dus mij kan je niet gelukkiger maken. Het enige probleem is dat ik een mamma van in de 30 ben en daar schijnt dat niet meer zo bij te passen. Maar daar trek ik me niets van aan :+

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:28

Ik kom uit de gabber-tijd. Dat was binnen die scene ook wel eenheidsworst eigenlijk nu ik erover nadenk.

Alle jongens met kaal geschoren hoofd, allemaal een Aussi aan én allemaal Nike Air Max. Meiden met opgeschoren zijkanten.
Mijn broer had om iets van eigen stijl te hebben geen aussi maar een cavallo.

Zelf was ik meer 'kak'. Daarnaast had je inderdaad de alto's (die ook allemaal hetzelfde eruit zagen, met 1 verschil (de naam van de band op hun zwarte t-shirt) en de skaters met hun flared jeans en Vans schoenen.

Er is trouwens een nieuw tv-programma op tv 'achter de dijken'. Dit gaat in op de volkscultuur van Nederland en de invloed van het calvinisme op hoe Nederlanders nu nog steeds denken en doen.

Beelden van een drukke zaterdagmiddag in een winkelstraat: de ene spijkerbroek met gympen na de andere. Het is inderdaad de cultuur om niet boven het maaiveld uit te steken 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'.

En vooral voor pubers is het belangrijk om niet boven het maaiveld uit te steken, puur om niet buiten de groep te vallen. Om niet gepest te worden. Er stond laatst een artikel in het AD over hoe de brugpieper gekleed gaat als hij voor het eerst naar de middelbare school gaat.

Juist, allemaal hetzelfde. En ook de rugtas (Eastpak) moet binnen het stramien passen, het is een mijnenveld daar op die middelbare school en daar kan je als onzekere puber maar zo onopvallend doorheen komen :j
Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 10-09-17 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:29

CastaMickey schreef:
Ik vind het zelf ook ontzettend saai, ik snap niet dat iedereen er zo bij loopt. Zelf heb ik hele andere dingen, worden ook regelmatig opmerkingen over gemaakt. Vintagestyle is wel mijn ding :)

Omdat andere dat niet saai vinden? :+

Wie weet vinden andere jouw kledingstijl wel saai. Nou, boeiend. Alsof een kledingstijl beter is dan de ander... Iedereen moet gewoon aantrekken waar hij/zij gelukkig van word.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:31

Resistance schreef:
SavannahNx schreef:
In de winkel is niks anders meer te krijgen dan alles hetzelfde. Zowel bij zara, bershka h&m alles is t zelfde alleen bvb een andere kleur. Tsja waar moet je dan nog heen om je te onderscheiden? :+

Vind de mode van nu by the way erg leuk :)

Zara is toch echt wel anders dan de rest. ;) En als je zo weinig keus denkt te hebben, zoek je gewoon niet goed genoeg.

Hier ben ik het niet mee eens. Zara is net zo standaard als de rest, alleen is het net een andere trend die Zara vaak 'volgt'. Je zegt dat je zelf andere dingen aandoet (althans, zo vat ik het op) maar als ik naar je outfits kijk die je op bokt post, zijn dit redelijk standaard outfits. Oké, niet de sneaker+gescheurde broek wat je bij tienermeisjes ziet (maar je bent inmiddels geen tienermeisje meer dus dat is niet zo gek), maar toch een redelijk standaard trend die je volgt. In je eigen woorden, ben je zelf dus ook een schaap. No offence hoor ;).

Overigens vind ik het ook niet juist dat je zegt 'de jeugd nu'. Trends volgen is altijd al geweest: het is menselijk. Echter worden trends nu breder verspreid door social media etc. Als mens wil je er nu eenmaal bijhoren, en daar hoort een bepaalde kledingstijl bij. Ik zeg niet dat het fout is om iets anders aan te doen (integendeel) maar trends volgen als 'schapen' is nu eenmaal menselijk. Punt. Daar is helemaal niks mis mee. Als al die tienermeisjes (of oudere meiden) op witte sneakers met een gescheurde broek willen lopen, laat ze toch lekker. In de tienerjaren ben je heel onzeker, omdat je dan juist je plek in de groep gaat vinden. Dan gaat 99,9% van de tieners anderen nadoen, om hun eigen stijl en 'ik' te vinden. Ik heb dat ook gedaan. Net als bijna iedereen.

Iedereen moet gewoon lekker doen wat 'ie zelf wil. En als dat het 'nadoen' van anderen is (nogmaals: ontzettend normaal gedrag), lekker laten doen. Als je iets anders aantrekt, ook gewoon doen.

Iedereen lekker in zijn waarde laten, en niet 'afkeuren' op hun kledingstijl. Dat een meisje uit het artikel anderen 'basic trutjes' noemt vind ik dan ook ontzettend gemeen en niet terecht. Waarschijnlijk doet ze het zelf ook, alleen volgt ze de stijl van een andere, meer niche groep...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:31

Ik heb als tiener de zogenaamde soulbroeken(pijpen van een meter wijd onderaan) de gebleekte hippie jeans met stukken bloemenstof er onderaan, de hippie jurken enzenz gedragen. Wanneer ik al mijn kleding had bewaard dan had ik gewoon alles na tien jaar weer opnieuw kunnen dragen. Dus hoezo mode, is gewoon een herhaling met kleine aanpassingen.Net zo als haarstylen, krullen, stijl, wel bob, geen bob. De laatste veertig jaar draag ik gewoon wat ik mooi vind en lekker zit, dus jeans, sneakers en een sweatshirt. Mijn kinderen verzuchten wel eens, mam kan het niet wat sjieker?? Och , vanachter 16 en van voren 60 zullen we maar zeggen. Het maakt tegenwoordig gelukkig niets meer uit hoe je erbij loopt maar vooral op een bepaalde leeftijd wil je gewoon graag opgaan in de grote massa, ik draag het omdat ik het gewoon heerlijk vind, een puber draagt het om niet op te vallen.

Change3x

Re: Iedereen ziet er hetzelfde uit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:48

Dat iedereen (in dit geval tienermeisjes) er hetzelfde bij loopt ben ik het niet mee eens.

Ik zit op een school met duizenden leerlingen en daaruit kan ik heel veel soorten kledingstijlen halen.

En dan nog, al heeft iedereen een spijkerbroek met sneakers en een basic shirt aan, zolang jij of ik of een ander zich daar goed in voelt, is er niks mis mee toch?

Lekker aantrekken waar jij je goed bij voelt, of het nou wel of geen mode is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:30

Wat dacht je van de typische dunne wolle trui over de schouders man.....

Of de bootschoen met wollen sweater met polo eronder generatie :D

Laat een ieder toch lekker zijn. Dan heb je tenminste meteen een grof idee in welke leeftijdsgroep deze mens zit, wel zo practisch soms.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:56

In mijn jonge jaren liet je door je kledingstijl zien bij welke muzieksoort je hoorde.Dat was wel gemakkelijk,want als je uitging kon je zo meteen potentieel geschikte of ongeschikte partners spotten!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:51

anjali schreef:
In mijn jonge jaren liet je door je kledingstijl zien bij welke muzieksoort je hoorde.Dat was wel gemakkelijk,want als je uitging kon je zo meteen potentieel geschikte of ongeschikte partners spotten!

hahaha ja!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:06

Alle leuke, niet doorsnee winkeltjes zijn ook verdwenen hier in de stad. Opgeslokt door de grote merken of omdat ze niet konden opboksen tegen online winkels. Nu is het allemaal hetzelfde.. vero moda, only, costes, h&m, enz.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:29

anjali schreef:

Heel erg handig als je meer dan alleen bijvoorbeeld Pop of Jazz luistert. :')

@sulervixen, de namen die je hier noemt vind ik niet echt vergelijkbare kleding verkopen. Alleen de H&M en de Only vooral, maar dan heeft de H&M veel meer kleur dan de Only.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 23:15

Ik ging vroeger (eerste klas) in een paarse broek, met paarse allstars, een wit met paars shirt en een paars vest naar school. Ik dacht dat ik op die manier een goede kleur-combi maakte, maar op een dag stapte een meisje op me af om te zeggen dat mijn outfit gigantisch vloekte :'). Achteraf moet ik haar gelijk geven maar toen vond ik dat écht heel erg vervelend om te horen. Ik snap dus wel dat veel mensen graag dragen wat in de mode is, dan krijg je tenminste geen opmerkingen waar je als puber erg onzeker van kan raken.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 01:11

I really dont care of wel ze dragen maar wat ze willen dat t soms nou juist NIET is wat ze willen maar gekozen word door media tv sociale media ( want invloed) het zij zo is dénk altyd al zo

K let er eigenlijk niet zo op nóóit gedaan ook maar goed k ben dan ook n beetje een eunzelganger denk ik haha

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 01:19

Crypto schreef:
I really dont care of wel ze dragen maar wat ze willen dat t soms nou juist NIET is wat ze willen maar gekozen word door media tv sociale media ( want invloed) het zij zo is dénk altyd al zo

K let er eigenlijk niet zo op nóóit gedaan ook maar goed k ben dan ook n beetje een eunzelganger denk ik haha

Ik snap niet wat je nou eigenlijk wilt zeggen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 06:33

Supervixen schreef:
Alle leuke, niet doorsnee winkeltjes zijn ook verdwenen hier in de stad. Opgeslokt door de grote merken of omdat ze niet konden opboksen tegen online winkels. Nu is het allemaal hetzelfde.. vero moda, only, costes, h&m, enz.

Ik bedoel ook niet dezelfde kleding, maar wel dat je deze winkels altijd en overal tegenkomt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 07:14

Groepsgedrag met daarbij horende uiterlijke kenmerken is er altijd geweest. Wellicht dat er nu minder diversiteit is dan vroeger.(schrijvers van het artikel zullen het wel ergens op gebaseerd hebben denk ik dan)

Maar ik moet ook zeggen....het valt ook niet heel erg mee qua keuze in de winkels. Bijnaoveral ligt hetzelfde. :\

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 07:42

Heb het idee dat de TS dit topic start om duidelijk te maken dat zij heel uniek is en haar eigen stijl heeft. Lekker belangrijk..

Ik trek aan wat ik mooi vind en ik vind hele opvallende dingen vaak niet mooi. Houd van wit, zwart, blauw, groen en bordeauxrood en vind veel andere kleuren mij voor geen meter staan. En ja ik vind Allstars en Adidas mooi en comfortabel lopen en houd 's winters van zwarte enkellaarsjes. Heel standaard dus. Daar voel ik mij fijn bij en ik ben geen type welke er graag heel erg uit springt. Probeer daarnaast nog rekening te houden met mijn figuur en vind praktisch en lekker zitten belangrijk. Ga bijna mekkeren, zo'n schaap ben ik.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:02

Supervixen schreef:
Supervixen schreef:

Ik bedoel ook niet dezelfde kleding, maar wel dat je deze winkels altijd en overal tegenkomt.

Snap ik, maar het zijn verschillende kledingstijlen, dus voor heel veel groepen zit er wat bij. :j