Busje rijdt in op voetgangers in Barcelona

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:53

bruintje123 schreef:
Toch was dat heel anders.
Die reden niet in op een groepjes toeristen of pleegden geen bomaanslagen op willekeurige plaatsen.
De Ira was actief in Ierland en een beetje in Nederland maar dan tegen Britse militairen.

De Eta opereerde vooral in spanje.

Nu ben je in die zin nergens meer veilig.

Ik doel meer op dat het soort van normaal was en het bijna vreemd was als het niet in de krant stond

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:56

LadyMadonna schreef:
bruintje123 schreef:
Toch was dat heel anders.
Die reden niet in op een groepjes toeristen of pleegden geen bomaanslagen op willekeurige plaatsen.
De Ira was actief in Ierland en een beetje in Nederland maar dan tegen Britse militairen.

De Eta opereerde vooral in spanje.

Nu ben je in die zin nergens meer veilig.

Ik doel meer op dat het soort van normaal was en het bijna vreemd was als het niet in de krant stond

Toch was het een ver van je bed show, want de kans was nihil dat het in Nederland zou gebeuren.
Geen kans dat zomaar een vliegveld doelwit was of een concert.
Niemand had het er echt over. het was strijd tussen wat groeperingen onderling.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Busje rijdt in op voetgangers in Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:22

Was net op het nieuws dat de bomgordels nep zouden zijn... Ik vraag me dan af: waarom? Wat is daar de logica van :?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Busje rijdt in op voetgangers in Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:33

Ja dat vraag ik me ook af. Het enige wat ik kan bedenken is voor de paniek? En eventueel dat ze zouden kunnen ontspannen als ze lieten zien dat ze bomgordels omhadden? Was het ook niet in Engeland zo dat een van de daders een neppe bomgordel om had?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Busje rijdt in op voetgangers in Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:37

Dan wil je toch doodgeschoten worden?
suicide by cop, in Nederland komt dat niet voor, in Amerika wel.
En ja met een nep bomgordel hier ook wel, zeker direct na een aanslag.

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Re: Busje rijdt in op voetgangers in Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:26

Echt he.... Staat er worden maatregelen genomen
Op de kruising stonden al agenten.
Maar het is niet dat hen met hun blote handen een bus kunnen stoppen

Zoe_97

Berichten: 9469
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:40

Firelight schreef:
VTM meldt dat er 1 inwoner van België is omgekomen.

helaas net vernomen dat dit om een collega van mij gaat :(
Ik doe vakantiewerk en weekendwerk bij Bpost. en voornamelijk in de eerste weken/maanden heeft ze me erg goed geholpen. Kwam altijd wat vroeger omdat ik meer tijd nodig had mijn kassa klaar te maken, en maakte er nooit een probleem van als ik een vraag had, zelfs niet op drukke momenten |( |(

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:51

Zoe_97 schreef:
Firelight schreef:
VTM meldt dat er 1 inwoner van België is omgekomen.

helaas net vernomen dat dit om een collega van mij gaat :(
Ik doe vakantiewerk en weekendwerk bij Bpost. en voornamelijk in de eerste weken/maanden heeft ze me erg goed geholpen. Kwam altijd wat vroeger omdat ik meer tijd nodig had mijn kassa klaar te maken, en maakte er nooit een probleem van als ik een vraag had, zelfs niet op drukke momenten |( |(



Jeetje, wat hevig. Sterkte..

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:20

14.51 uur: De Spaanse politie zegt dat een groep van acht tot elf tieners verantwoordelijk is voor de twee aanslagen in Barcelona en Cambrils. De politie maakte tijdens een persconferentie bekend dat alle leden van de bende jongens van 17 of 18 jaar oud zijn. Ze zouden allemaal in de omgeving van Barcelona wonen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Busje rijdt in op voetgangers in Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:22

Zo jong weer....

storrum

Berichten: 2160
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:36

white_flame schreef:
14.51 uur: De Spaanse politie zegt dat een groep van acht tot elf tieners verantwoordelijk is voor de twee aanslagen in Barcelona en Cambrils. De politie maakte tijdens een persconferentie bekend dat alle leden van de bende jongens van 17 of 18 jaar oud zijn. Ze zouden allemaal in de omgeving van Barcelona wonen.


En hier staat weer wat anders https://www.metronieuws.nl/nieuws/buite ... it-Alcanar

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:48

LadyMadonna schreef:
Was net op het nieuws dat de bomgordels nep zouden zijn... Ik vraag me dan af: waarom? Wat is daar de logica van :?



Bang maken...

Deze gasten hebben vast nog meer taken en opdrachten...

eenitraM
Berichten: 10950
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Busje rijdt in op voetgangers in Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:51

Er is nu wat gaande in Finland.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Busje rijdt in op voetgangers in Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:52

Och wat verschrikkelijk toch...Finland, dat verwacht je niet...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:52

Dat IS het opeist zegt niet dat ze ook door IS geinstrueerd zijn he, kan net zo goed een losse cel zijn...
Valt me ook op dat daders vaak van Marokkaanse of Algerijnse afkomst zijn en niet uit Syrië, Irak, Iran of Afghanistan waar IS juist het actiefst is..

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Busje rijdt in op voetgangers in Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:57

IS is IS...in eerste instantie zijn ze allemaal gerecruteerd, op welke wijze en welk medium dan ook..

IS is al bijna verslagen, Al Quida is weer in opmars...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 17:00

Indestal schreef:
IS is IS...in eerste instantie zijn ze allemaal gerecruteerd, op welke wijze en welk medium dan ook..

IS is al bijna verslagen, Al Quida is weer in opmars...

Dat is dus niet waar. Er zijn er helaas genoeg die weliswaar door IS geïnspireerd zijn, maar op eigen houtje handelen

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 17:10

LadyMadonna schreef:
Dat IS het opeist zegt niet dat ze ook door IS geinstrueerd zijn he, kan net zo goed een losse cel zijn...
Valt me ook op dat daders vaak van Marokkaanse of Algerijnse afkomst zijn en niet uit Syrië, Irak, Iran of Afghanistan waar IS juist het actiefst is..


Klopt was in Engeland meende ik ook zo een aanslag. Die eiste ze ook op maar die man had nergens banden met IS.

He getsie zie het nu ook van Finland.

Popstra
Berichten: 13948
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 17:19

LadyMadonna schreef:
Dat IS het opeist zegt niet dat ze ook door IS geinstrueerd zijn he, kan net zo goed een losse cel zijn...
Valt me ook op dat daders vaak van Marokkaanse of Algerijnse afkomst zijn en niet uit Syrië, Irak, Iran of Afghanistan waar IS juist het actiefst is..

Juist daar waar armoede is en de toekomst voor veel jongeren uitzichtloos worden jongelui benaderd door groepen als IS, AL Qaida enz
Niet zo gek dus dat dit veelal noord Afrikanen zijn

FrNo

Berichten: 3683
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:03

Juliette en White_flame dat moet heftig zijn geweest. Ik hoop voor jullie dat jullie het een plekje kunnen geven.

Zoe_97 sterkte en gecondoleerd.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:33

LadyMadonna schreef:
Indestal schreef:
IS is IS...in eerste instantie zijn ze allemaal gerecruteerd, op welke wijze en welk medium dan ook..

IS is al bijna verslagen, Al Quida is weer in opmars...

Dat is dus niet waar. Er zijn er helaas genoeg die weliswaar door IS geïnspireerd zijn, maar op eigen houtje handelen



Dus gerecruteerd, zoals ze via social media doen...iedereen oproepen tot aktie tegen de ongelovigen...dit zijn georganiseerde aanvallen...

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:37

Ja klopt. Neem ook de man van Nice, zat diep in de oliebol ging al langs bij een psycholoog. Ik heb wel steeds meer het idee (maar goed dat vanuit mijn omgeving) dat mensen IS toch vaker los kunnen zien van de Islam zelf in die zin dat ze niet alle Islamieten ook nog de rug toe keren, want dat vind ik ook zo erg. Ze verpesten het voor zo veel die er niks mee te maken hebben..

Het zijn inderdaad vaak risico groepen.. mensen die niet aan werk kunnen komen of mensen die diep in de sh*t zijn geraakt.. als je dan zo veel maagden en extreme rijkdom wordt beloofd wanneer je een bepaalde daad verricht.. daarom denk ik ook in Frankrijk, Parijs als je daar al die tenten langs de snelweg al ziet staan. Er hoeft daar maar een te zijn.. en dan zeg ik niet dat dat enge mensen zijn, maar ze zijn wel gevoeliger denk ik.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Busje rijdt in op voetgangers in Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:49

Maar het is ook opzetten tegen het Westen, het is onze schuld dat er van alles gebeurd of juist niet gebeurd..alles wat wij zeggen zijn leugens, alles is een groot complot van de Joden met de Christenen..
Als je een geloof hebt die zelfmoord voor het geloof beloond, dan creeer je moordenaars...als je een nog grotere beloning krijgt als je veel ongelovigen dood....tja soms geeft dat mensen een extra push om voor de uiteindelijke grote overwinning te vechten..vrede op aarde voor hun nageslacht omdat iedereen Allah eert...Allah is kennelijk pas tevreden als alleen hij heerst....dus ze strijden voor een gorde zaak...na de vernietiging van hun door god geschonken lichaam zullen ze aan het avondmaal met de Profeet zitten...

Als de hoogst geestelijke van je geloof dat dagelijks predikt, ga je alles geloven..

Zoals christenen in de duivel geloven en ook hierom ongelovigen zullen meiden, omdat de duivel vele gezichten heeft en wie weet haal je net de duivel in huis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:53

Hoorde op de radio in het nieuws dat de koning van Marokko deze terreur veroordeelt en zich ook wil distantiëren van dit type "marokkaan". Hij verklaarde de banden met Spanje te willen aanhalen om samen tegen dit soort gewelddaden te strijden.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Busje rijdt in op voetgangers in Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:55

Ja, hij heeft al eerder een hele toespraak gehouden via alle tv kanalen. Ik geloof zeker dat hij hierdoor mensen weerhoudt, aangezien hij een zeer hoge status heeft als koning.