De mysterieuze verdwijning van Joey Hoffman

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 11:29

Rofah schreef:
Ik blijf het maar raar vinden dat het stel betrokken blijft bij zoekacties ism de politie?
Ze zijn immers nog steeds verdachten wat ik er uit begrijp, dus waarom zou je verdachten mee laten zoeken?

Omdat ze misschien de laatste personen zijn die Joey heeft gezien.

Of het een handige actie is, dat durf ik niet te zeggen. Al zou in NL de overheid hoogstwaarschijnlijk anders gereageerd hebben in zo'n situatie.

maliejane

Berichten: 614
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: De mysterieuze verdwijning van Joey Hoffman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 11:32

Volgens mij is het ook zo dat zolang ze geen nieuwe aanwijzingen hebben ze "onschuldig zijn tot het tegendeel bewezen is". Door samen te werken wordt dan nagegaan of hun verhaal klopt/kan kloppen. Gok dat ze daarom nu nog bij de zoekactie betrokken zijn, maar als ik het goed begreep zouden ze vanaf vandaag het zoekgebied steeds verder uitbreiden, dus ook naar gebieden waarvan ze niet aangegeven hebben er geweest ge zijn.

fleurtjeuh
Berichten: 10487
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 11:33

Het is heel vaak zo (volgens mij) dat verdachten meezoeken.
Vaak worden ze nauwlettend in de gaten gehouden.
Er was een woord voor maar dat weet ik niet meer..
Het heeft ermee te maken dat als je een verdachte op de plek(of in de buurt) van het misdrijf zet dat ze zichzelf vaak verraden. Door dingen die ze zeggen, doen, bewust of onbewust.
Vaak worden ze nerveus als ze in de buurt komen, stellen spontaan voor een andere kant op te gaan, dat soort dingen

Babootje

Berichten: 26631
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 11:43

Heel heel vreemd verhaal. Het kan natuurlijk nog altijd zijn dat het verhaal van Bjorn en Derya blijkt te kloppen.
Bij hun vertrek hadden ze dus nog ca 20.000 over? (Mogelijk 4000 uitgegeven aan Mercedes bus) en nog wat geld aan de reis onderweg 700 als aanbetaling voor het stuk grond. Derya heeft Joey (buiten medeweten van Bjorn) naar eigen zeggen 400 meegegeven. Waar is de rest van het geld dan gebleven? Follow the money, is 1 van de sporen die altijd gevolgd worden.
Inmiddels weten we van het stel (Bjorn en Derya) wat meer. Dat ze vertellen dat ze de avond voor de verdwijning speed hebben gebruikt. Waarom vertellen ze dat? Het maakt ze alleen maar meer verdacht in mijn ogen.
Ik geloof best dat Joey genoeg had van het stel en naar huis wilde. Mogelijk was Bjorn het niet eens met het geldbedrag dat Derya heeft meegegeven en is hij Joey achterna gegaan. En heeft er een ruzie plaatsgevonden. (In de meeste gevallen gaat het altijd om geld.)
Waarom is Bjorn halsoverkop uit het ziekenhuis vertrokken, terwijl hij nog niet fit genoeg was. Na vertrek van Bjorn uit het ziekenhuis is het stel nog enkele dagen onvindbaar geweest. Genoeg tijd om een lichaam te verbergen. Ik denk ook dat Joey niet meer leeft, helaas.

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: De mysterieuze verdwijning van Joey Hoffman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:23

Het zal wel niet goedkoop zijn aan brandstof om een oude auto van NL naar Turkije rijden, tel daarbij het nodige eten en drinken (en andere spul) bij op en je komt al aan een aardig bedrag. Aangezien ze er lang over gedaan hebben zou overnachtingen er aan kosten ook nog bij komen.

Al met al een vreemd verhaal en ik hoop voor de familie van Joey dat hij heelhuids weer thuis komt, en het liefst levend.

Babootje

Berichten: 26631
Geregistreerd: 25-06-05

Re: De mysterieuze verdwijning van Joey Hoffman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:39

8000 daaraan uitgeven lijkt me ook in dat geval best veel . Ze zijn vertrokken met 24000 en hebben nog 12000 over.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: De mysterieuze verdwijning van Joey Hoffman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:02

Het is niet moeilijk om een paar duizend euro in je neus te stoppen hoor.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:15

Nee als je uitgaat van 1 gram p.p.p.d. zit je al op €150,- dan ben na een maand 4500,- armer.

Maar goed allemaal zinloze speculaties hier :D Ik kan er wel om lachen, de 1 nog erger gespeculeerd dan de ander. Ben benieuwd of we ooit gaan weten hoe of wat of dat dit verhaal ook eindigt als een N Holloway drama.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:29

Orgaanhandel, Syrië, een klein meissie met een nieuwe nier dat in d'r uppie en zonder gereedschap even een gat in de rotsgrond hakt bij 40 graden Celsius om een lijk te verbergen.....ik snap al die ingewikkelde theorieën niet zo. Wat mensen al niet bedenken....

Als ik m'n geld ergens op in moet zetten, dan denk ik nog steeds dat het joch gewoon grandioos verkeerd gelopen is. Verdwaald, uitgeput, in een kloof gedonderd of in een van de vele watergaten daar, uitgedroogd of door de hitte bezweken.

Al hoop ik natuurlijk voor zijn dierbaren dat hij gewoon aan het liften is naar Nederland ofzo.

Trouwens een bestwel bizarre actie om ergens ver weg op een berg te gaan kamperen, speed te gebruiken, met een kapotte auto, op een plek waar het s middags een graad of 35-40 wordt, terwijl je beiden zo kort geleden een zware operatie hebt ondergaan....

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:31

Jaime_ schreef:
Nee als je uitgaat van 1 gram p.p.p.d. zit je al op €150,- dan ben na een maand 4500,- armer.

Maar goed allemaal zinloze speculaties hier :D Ik kan er wel om lachen, de 1 nog erger gespeculeerd dan de ander. Ben benieuwd of we ooit gaan weten hoe of wat of dat dit verhaal ook eindigt als een N Holloway drama.


Is speed daar zo duur dan? :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:39

xMereltje schreef:
Jaime_ schreef:
Nee als je uitgaat van 1 gram p.p.p.d. zit je al op €150,- dan ben na een maand 4500,- armer.

Maar goed allemaal zinloze speculaties hier :D Ik kan er wel om lachen, de 1 nog erger gespeculeerd dan de ander. Ben benieuwd of we ooit gaan weten hoe of wat of dat dit verhaal ook eindigt als een N Holloway drama.


Is speed daar zo duur dan? :wow:


Nee, volgens mij bij lange na niet. Weet ook niet waar ze dat vandaan haalt.

Anoniem

Re: De mysterieuze verdwijning van Joey Hoffman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 15:02

Vind 2,50 voor 2 gram niet duur hoor...

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 15:23

xMereltje schreef:
Jaime_ schreef:
Nee als je uitgaat van 1 gram p.p.p.d. zit je al op €150,- dan ben na een maand 4500,- armer.

Maar goed allemaal zinloze speculaties hier :D Ik kan er wel om lachen, de 1 nog erger gespeculeerd dan de ander. Ben benieuwd of we ooit gaan weten hoe of wat of dat dit verhaal ook eindigt als een N Holloway drama.


Is speed daar zo duur dan? :wow:

Ik ging uit van coke :+ Weet ik veel wat ze precies gebruikten. Ik wilde alleen aangeven dat het niet moeilijk is om in korte tijd veel geld erdoor heen te jagen.

Anoniem

Re: De mysterieuze verdwijning van Joey Hoffman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 15:53

Wie weet heeft ze er die niertransplantatie wel van betaald?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: De mysterieuze verdwijning van Joey Hoffman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 16:07

Dat zal heel wat duurder zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 16:17

bruintje123 schreef:
Dat zal heel wat duurder zijn.


Ja, dat zal ook wel. Ik heb het geprobeerd op te zoeken, maar kan niks vinden. Wel sites die voor niertransplantaties in Delhi en Sudan adverteren. Brrr!

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 16:31

xMereltje schreef:
Jaime_ schreef:


Is speed daar zo duur dan? :wow:

Ik ging uit van coke :+ Weet ik veel wat ze precies gebruikten. Ik wilde alleen aangeven dat het niet moeilijk is om in korte tijd veel geld erdoor heen te jagen.


Speed is 4 euro per gram maar dan heb je geen top spul.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: De mysterieuze verdwijning van Joey Hoffman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 16:48

Er zitten een paar kenners in dit topic? :P :D

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:03

Cayenne schreef:
Er zitten een paar kenners in dit topic? :P :D


Niet zelf maar een vriend van mij gebruikt wel eens.

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:12

In de categorie 'ik vraag dit voor een vriend...' :')

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:12

In het artikel staat dat de twee geen verdachten zijn omdat hun verhalen redelijk overeen komen. Het vinden van Joey of zijn lichaam kan daar verandering in brengen. Dus dat ze meewerken heeft niet zo veel te maken met 'dat zouden ze in Nederland nooooit doen.'
Bovendien is de grootste prioriteit nu Joey vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:25

Cayenne schreef:
Er zitten een paar kenners in dit topic? :P :D


Nee. Serieus niet. Heeft me allemaal nooit getrokken. Ik ben een tutje. :+

Heb gewerkt in de verslavingszorg.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Re: De mysterieuze verdwijning van Joey Hoffman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:31

Hier een jaar clean :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:40

_Micha_ schreef:
In het artikel staat dat de twee geen verdachten zijn omdat hun verhalen redelijk overeen komen. Het vinden van Joey of zijn lichaam kan daar verandering in brengen. Dus dat ze meewerken heeft niet zo veel te maken met 'dat zouden ze in Nederland nooooit doen.'
Bovendien is de grootste prioriteit nu Joey vinden.

Dan heb ik me vergist mbt het verhaal en heb ik dus inderdaad gezegd dat de NL overheid anders zou reageren.

Bedankt voor de opheldering!

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: De mysterieuze verdwijning van Joey Hoffman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 08:54