Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43537
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:26

safina schreef:
Hij loopt dus mogelijk ergens in de Vogezen. Laten we hopen dat het snel gaat sneeuwen ofzo. Dat helpt vast bij het zoeken. https://youtu.be/IRu-_eWixco

Maar het is al ruim een half jaar geleden dat hij daar vermist is. Hij weet waarschijnlijk ook dat mensen hem daar gaan zoeken, dus het zou me niets verbazen als hij inmiddels heel veel verder is getrokken en wie weet zit hij al ergens in Zwitserland/Oostenrijk/Italië of verder. Dat is te voet makkelijk te doen.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:28

Zo iemand kan jaren lang onderduiken met zijn vaardigheden. Pas als de nood aan de man is, medicijnen of medische hulp drijft zo iemand waarschijnlijk boven water.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:30

Niet naïef hoor Charming. Met een goede warmtebeeldcamera kun je prima mensen (levend) onderscheiden van andere dingen die warmte afgeven. Brandweer gebruikt ook warmtebeeldcamera's die in een gebouw waar brand is zelfs mensen kunnen detecteren.
Of dat dit in deze zaak zou kunnen werken weet ik verder ook niet, maar ik vind je gedachte niet gek hoor. Wellicht hebben ze ook geen flauw idee in welk gebied hij zich ergens op houdt?

Zuur dat ze hem de afgelopen 2 maanden niet hebben kunnen vinden. Ik hoop echt dat ze hem levend gaan vinden, dat hij de straf krijgt die hij verdiend en dat de familie antwoorden krijgt op de vele vragen die zij hebben.

Akelig en zorgelijk ook dat hij eerder in verband werd gebracht met een zedendelict, welke geseponeerd is. En dat hij erg actief is geweest bij de scouting en enkele jaren gewerkt heeft op een peuterspeelzaal.

Op de NOS blog las ik dat ze aan DNA gekomen zijn door DNA materiaal van spullen van Jos Brech die achter gelaten zijn in Nederland. En ook doordat dichte familie van Jos Brech DNA hebben afgestaan.
Toen is zijn DNA gematcht met DNA gevonden op de pyjamabroek van Nicky.
En er zijn ook nog andere DNA sporen gevonden. Daardoor zullen nog meer mensen gevraagd worden DNA af te staan.

Popstra
Berichten: 13994
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:43

Nou inderdaad. Lijkt mij dat die man veel meer op zijn kerfstok heeft.

Popstra
Berichten: 13994
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:47

Rocamor schreef:
Dan interpreteren wij de tekst van de Vries anders.

Ze hebben nog geen moordenaar. Ze hebben wel een naam van een (inmiddels) verdachte met een 100% 1op1 match. En die verdachte is een onbekende van Nicky

O.k, dan is die vent zeker voor z'n lol al maanden op de vlucht!? Gezien zijn historie met nog een zedenzaak denk ik niet dat hij Nikkie alleen maar ,,geduwd,, zou hebben

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:52

Hij wordt verdacht en het feit dat hij op de vlucht geslagen is geeft aan dat er meer aan de hand is. Meer het feit blijft, hij is nog niet schuldig bevonden.

Myfairytale
Berichten: 5425
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:01

8nnemiek schreef:
safina schreef:
Hij loopt dus mogelijk ergens in de Vogezen. Laten we hopen dat het snel gaat sneeuwen ofzo. Dat helpt vast bij het zoeken. https://youtu.be/IRu-_eWixco

Maar het is al ruim een half jaar geleden dat hij daar vermist is. Hij weet waarschijnlijk ook dat mensen hem daar gaan zoeken, dus het zou me niets verbazen als hij inmiddels heel veel verder is getrokken en wie weet zit hij al ergens in Zwitserland/Oostenrijk/Italië of verder. Dat is te voet makkelijk te doen.


Maar in juni is er nog ingebroken in dat chalet/gebouw waar hij beheerder van was en eerder geweest is.
Toen zijn er veel outdoorspullen meegenomen....
Misschien een ander, misschien niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110986
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:19

Daar dacht ik ook al aan. Kan best zijn dat hij dat is geweest.
Maar dat is natuurlijk gissen.
Als hij nog leeft moet hij ergens eten gekocht hebben.

Anoniem

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:21

Nou Cayenne, dat weet ik niet zo zeker. Ik kwam erachter dat hij een youtube kanaal heeft voor survivallen. Hier is ook te zien hoe hij volledige maaltijden bij elkaar ‘plukt’ en kookt, puur natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:29

8nnemiek schreef:
safina schreef:
Hij loopt dus mogelijk ergens in de Vogezen. Laten we hopen dat het snel gaat sneeuwen ofzo. Dat helpt vast bij het zoeken. https://youtu.be/IRu-_eWixco

Maar het is al ruim een half jaar geleden dat hij daar vermist is. Hij weet waarschijnlijk ook dat mensen hem daar gaan zoeken, dus het zou me niets verbazen als hij inmiddels heel veel verder is getrokken en wie weet zit hij al ergens in Zwitserland/Oostenrijk/Italië of verder. Dat is te voet makkelijk te doen.


Dat kan, maar uit de zoekverslagen bleek hij nog wekenlang daar in de buurt rondgehangen te hebben. En vooral veel diep in het bos, buiten de gebaande paden. Het is daar al zoeken naar een speld in een hooiberg...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110986
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:31

cataplana schreef:
Nou Cayenne, dat weet ik niet zo zeker. Ik kwam erachter dat hij een youtube kanaal heeft voor survivallen. Hier is ook te zien hoe hij volledige maaltijden bij elkaar ‘plukt’ en kookt, puur natuur.


Maar hij is al sinds 20 februari weg. Toen was het in de Vogezen -15 tot -20 graden en lag er een berg sneeuw (stond ook in de zoekblog van de familie).
Dan kom je niet zo makkelijk aan eten uit de natuur.

8nnemiek

Berichten: 43537
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:32

Maar stel dat hij echt daar in de buurt zit, zouden een paar speurhonden dan niets kunnen betekenen? Of is de geur op oude spullen/kleding daarvoor te zeer vervlogen?

Hannanas
Berichten: 13060
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:33

safina schreef:
[

Dat kan, maar uit de zoekverslagen bleek hij nog wekenlang daar in de buurt rondgehangen te hebben. En vooral veel diep in het bos, buiten de gebaande paden. Het is daar al zoeken naar een speld in een hooiberg...


Waar lees je die verslagen? Waaruit konden ze dat zien? Kampvuren etc?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110986
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:34

Er is al met speurhonden van Signi gezocht. Die vonden een spoor maar dat liep dood.
Signi heeft toen aangegeven dat ze denken dat hij ergens anders is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110986
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:35


Rocamor

Berichten: 11050
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:40

Cayenne schreef:
Er is al met speurhonden van Signi gezocht. Die vonden een spoor maar dat liep dood.
Signi heeft toen aangegeven dat ze denken dat hij ergens anders is.


Ik kan me ook niet voorstellen dat hij daar rustig blijft zitten. Die vent is kennelijk niet gek.

Hoewel.... met zijn profiel....

Die moordenaar van Marianne Vaatstra heeft vrijwillig DNA afgestaan. Die wist dat hij "erbij" was. Deze verdachte slaat op de vlucht. Laffe daad

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:46

Hij is een survival expert, niet de gemiddelde kampeerder. Het zou mij niks verbazen als hij zelfs in strenge winters weet te overleven van de natuur.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 16:10


Myfairytale
Berichten: 5425
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 16:17

Volgens de Telegraaf is hij in april nog gezien in Simpelveld...
Zou toch wat zijn als dat echt zo is!

daantjuhhh

Berichten: 27006
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 16:22

Myfairytale schreef:
Volgens de Telegraaf is hij in april nog gezien in Simpelveld...
Zou toch wat zijn als dat echt zo is!

Telegraaf. Dat is ook wel een hele betrouwbare bron :=

Bedoel dit overigens niet verkeerd hoor.
Maar telegraaf is wel een behoorlijke sensatiekrant

Myfairytale
Berichten: 5425
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 16:28

daantjuhhh schreef:
Myfairytale schreef:
Volgens de Telegraaf is hij in april nog gezien in Simpelveld...
Zou toch wat zijn als dat echt zo is!

Telegraaf. Dat is ook wel een hele betrouwbare bron :=

Bedoel dit overigens niet verkeerd hoor.
Maar telegraaf is wel een behoorlijke sensatiekrant


Absoluut waar.
Maar ik ga er in dit geval even vanuit dat ze hier niet mee proberen te "stunten".
Maar alleen hij en wellicht de persoon die hem gezien heeft zullen het zeker weten.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 16:28

Ze moeten wel heel zeker van hun zaak zijn, dat ze hem met voor en achternaam zoeken.
3 maanden vermist, dat kan van alles betekenen....

Ik hoop dat hij, als hij gevonden wordt, de nabestaanden gaat vertellen wat er is gebeurd.
Maar, ik waag het te betwijfelen, anders had hij al lang eerder laten weten.

Je weet natuurlijk niet of hij op de vlucht is geslagen, ze kwamen aan zijn dna omdat hij vermist was, door het onderzoek van zijn kleren, kwamen ze erachter dat hij de match had.

Wat een leed....

daantjuhhh

Berichten: 27006
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 16:31

A3a1 schreef:
Ze moeten wel heel zeker van hun zaak zijn, dat ze hem met voor en achternaam zoeken.
3 maanden vermist, dat kan van alles betekenen....

Ik hoop dat hij, als hij gevonden wordt, de nabestaanden gaat vertellen wat er is gebeurd.
Maar, ik waag het te betwijfelen, anders had hij al lang eerder laten weten.

Je weet natuurlijk niet of hij op de vlucht is geslagen, ze kwamen aan zijn dna omdat hij vermist was, door het onderzoek van zijn kleren, kwamen ze erachter dat hij de match had.

Wat een leed....


Ja. Maar je kunt er ook wel min of meer vanuit gaan dat hij al nattigheid voelde toen er oproepen kwamen voor DNA onderzoek. En daarom dacht ik ga van de radar.

Rocamor

Berichten: 11050
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 16:33

daantjuhhh schreef:
Myfairytale schreef:
Volgens de Telegraaf is hij in april nog gezien in Simpelveld...
Zou toch wat zijn als dat echt zo is!

Telegraaf. Dat is ook wel een hele betrouwbare bron :=

Bedoel dit overigens niet verkeerd hoor.
Maar telegraaf is wel een behoorlijke sensatiekrant

In april is wel zijn moeder overleden (om even net als televaag vaag te doen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 16:45

Hannanas schreef:
safina schreef:
[

Dat kan, maar uit de zoekverslagen bleek hij nog wekenlang daar in de buurt rondgehangen te hebben. En vooral veel diep in het bos, buiten de gebaande paden. Het is daar al zoeken naar een speld in een hooiberg...


Waar lees je die verslagen? Waaruit konden ze dat zien? Kampvuren etc?


De facebookpagina over zijn vermissing, inmiddels offline.

Hij is weken na zijn verdwijning, op een tijdstip dat hij naar eigen zeggen alweer terug in NL had moeten zijn, nog gezien door iemand en honden hebben vanaf dat punt ook zn spoor opgepakt. Alleen wisten ze toen nog niet wat ze nu weten.... Maar daarmee wisten ze wel dat zijn verdwijning een bewuste keuze was en zijn ze dus gestopt met zoeken.