Doden na explosies concert Ariana Grande in Manchester

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:22

chevax schreef:
Zoe_97 schreef:
Wat erg weer! Ik was vlakbij het metrostation in Brussel bij de aanslag. Dan pakt dit je toch net nog meer.

Ik wordt misselijk van alle mensen die op fb op artikels reageren dat ze hopen dat het concert zondag doorgaat. "Dochterlief had er zo naar uitgekeken" misselijk wordt ik van die reacties. Wat een egoïsme enkel aan je eigen plezier te denken.

Ja hè? Dat is inderdaad misselijkmakend.

Dat geeft aan dat de mensheid alleen aan zichzelf denkt en ook meteen het optimisme om door te gaan met leven en zich niet te laten beinvloeden door terrorisme.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:24

BHV/ bewaking kan niets meer bij een op hol geslagen massa.
Dat kan en mag je ook niet verwachten.

Bij een bedrijf oefen je (als het goed is) eens per jaar een brandoefening.
Mocht het dan een keer echt zijn weet je de vluchtwegen, hoef je niet na te denken of er op je vluchtweg ook nog een gek met een bom staat.
Totaal geen vergelijk met een aanslag.

En in Nederland is het inderdaad niet de vraag of er een aanslag kom, maar wanneer.

Maar je kunt er niet voor thuis blijven, de kans dat het je treft is zo bijzonder klein.
Elke dag naar werk/ school fiesten rijden is meer kans op letsel dan een aanslag.
Maar alleen als het wel treft is het gewoon gruwelijk. Je kan dat soort lui gewoon echt niet begrijpen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Doden na explosies concert Ariana Grande in Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:27

Ik zag op FB en Twitter ook mensen voorbij komen die hun geld van het concert van gisteren terug vragen :r

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:35

Volgens de laatste berichten gaat Ariana haar hele tour stopzetten voorlopig.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:38

bigone schreef:
Volgens de laatste berichten gaat Ariana haar hele tour stopzetten voorlopig.

En ik geef haar groot gelijk, man wat zou zij zich rot voelen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:46

Cayenne schreef:
Ik zag op FB en Twitter ook mensen voorbij komen die hun geld van het concert van gisteren terug vragen :r

Waat? Geintje zeker?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:46

Vreselijk triest nieuws. Het zal je kind maar zijn die daar naar toe was en nooit meer thuis komt. Wat een zieke geesten lopen er toch rond!!!

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:51

Zulk vreselijk triest nieuws.. Echt, waar gaat het heen met de wereld..

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:55

Wat verschrikkelijk weer. Pff. En dan al die tieners. Ik moet er niet aan denken.

Nor.aal gesproken zou ik zeggen. Die terroristen krijgen ons nier klein. Ze willen ons vang maken, maar dat laat ik me niet gebeuren. Maar ik dir grval kan ik me erg goed voorstellen dat arianne Grande er geen zin in heeft. Sit hakt er wel ff in.

Wat me wel opvalt is dat se officiële media het niet meer aan IS koppelt. Die manier van werken is nu heel anders. Het is nu 1 man die een aanslag heeft gepleegd. Ik vind dat een goed ding. Geen aandacht voor IS.

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:02

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:02

Sunrise_ schreef:
HorseTimeXL schreef:
Wat ik mij laatst nog afvroeg was waarom zoiets niet in Nederland gebeurd. (Gelukkig niet). Is Nederland niet interessant genoeg? Of is beveiliging en terrorisme bestrijding zo sterk hier in Nederland?

Ik heb Nederland altijd heel erg gewaardeerd hoe zij met terrorisme omgingen en hoe Mark Rutte vaak een reactie gaf.

Heel pessimistisch misschien, maar ik denk dat het slechts een kwestie van tijd is voor het hier gebeurt.

Niet leuk om te zeggen maar zo sta ik er ook in.. Heb al wel vaker gezegd oke nu komt het wel heel dichtbij, zullen wij dan de volgende zijn? Steeds nog niet maar vroeg of laat, ben bang van wel..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:13

In den haag is een stuk afgezet in het centrum omdat er een verdachte auto is aangetroffen. Op het station stond extra beveiliging neem ik aan. Er stonden namelijk mensen met een badge

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:14

Joltsje schreef:
Wat me wel opvalt is dat se officiële media het niet meer aan IS koppelt. Die manier van werken is nu heel anders. Het is nu 1 man die een aanslag heeft gepleegd. Ik vind dat een goed ding. Geen aandacht voor IS.

Niet als gerucht direct na het incident. Maar nu is het wel (on)terecht aan elkaar gekoppeld.

http://nos.nl/liveblog/2174527-islamiti ... ester.html

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:14

Dat is niet ineens veranderd en altijd al zo geweest....
Toch, hoe erg ook, ik lijk eraan te wennen. Natuurlijk is het verschrikkelijk, maar het raakt me minder dan 13 nov 2015

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:15

Dat oefenen is wel zeker nuttig hoor. Het gaat er om dat mensen dan hun reflexen veranderen, waar ze eerst misschien zouden gaan gillen en rennen trainen ze om als eerste reflex na te denken. Dat is waar het om gaat bij noodoefeningen of trainingen, niet zozeer om waar de nooduitgang zit en dat je geen lift mag gebruiken bij een brand. Het kleinste kind kan een nooduitgang vinden als ze volgens de wet gemarkeerd en geplaatst zijn. Het gaat om het veranderen van het menselijk instinct in noodituaties, daar MOET je gewoon af en toe en oefening/training voor doen anders heeft het geen zin.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:18

Heleen, het gros van de bezoekers gister was 12-16 jaar oud....

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:19

HorseTimeXL schreef:
Wat ik mij laatst nog afvroeg was waarom zoiets niet in Nederland gebeurd. (Gelukkig niet). Is Nederland niet interessant genoeg? Of is beveiliging en terrorisme bestrijding zo sterk hier in Nederland?

Ik heb Nederland altijd heel erg gewaardeerd hoe zij met terrorisme omgingen en hoe Mark Rutte vaak een reactie gaf.

Oh dat dachten wij hier in België ook, gezien wij letterlijk de bakermat van al die gestoorde terroristen waren die de aanslagen pleegde bij charlie hebdo en in de Bataclan etc. Wij stelden onszelf gerust met het idee dat ze nooit hun eigen 'nest' zouden aanvallen. Maar toch, ook bij ons werden er meerdere aanslagen tegelijk gepleegd. Het feit dat ze niet voor ons bedoeld waren maakt het nog verschrikkelijker. Het had nooit mogen gbeuren, in geen enkel land.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:20

En ook al zegt IS het geclaimd te hebben, zelfs dat hoeft niet waar te zijn. In Londen claimden ze het ook terwijl de dader helemaal geen banden met de IS had. Maar inderdaad de berichtgeving lijkt wel iets minder paniek te Willem zaaien wat ook hoord.

@Maren, bedankt voor je reactie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:21

IS claimt elke scheet die overdwars zit en in hun straatje past

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:23

LadyMadonna schreef:
Heleen, het gros van de bezoekers gister was 12-16 jaar oud....

Ja, dus? Wat is dan precies je punt? Ook kinderen hebben verstand en kan je voorbereiden op een noodsituatie. En vanaf de leeftijd van 12 ben je toch niet meer een 'echt' kind, je kan dan heus al nadenken over hoe je moet reageren. Mits je dit ook hebt geleerd natuurlijk, en dat is mijn punt. Geef ook die kinderen informatie, doe er oefeningen mee of weet ik veel wat. Maar een kind van 12 is echt geen dommerik die je niet kan behoeden voor blinde paniek. Dan doel ik op de kinderen die bij dit incident in de rest van de zaal zaten, en niet degene die vlak bij de bom zaten. Dan schiet gewoon je overleversinstinct op automaat en kan je gewoon niet meer helder denken, dat is logisch lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:25

Een kind is nog niet mentaal zover ontwikkelt als een volwassene. Die kan je dus wel zo'n training geven, maar met 12 ben je echt nog steeds een kind en geen volwassene, waardoor alleen die training al op een gevoeliger kind een flinke impact kan hebben. Laat staan dat het ergens voor dient, want die kinderen zijn de hele avond van de kaart omdat ze eindelijk hun popidool hebben gezien in het echt. Ik denk niet dat die dan onthouden wat voor protocol ze moeten volgen bij een aanslag. Op zo'n moment neemt toch echt paniek over.

Maar dat lijkt me niet een discussie die je hier moet houden.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:26

Jongste slachtoffer meisje van 8, lees ik op Twitter, maar kan nu nog geen bron van bevestiging vinden.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:27

Het is bevestigd, het 2e slachtoffer is een meisje van 8 jaar oud..

Snap je toch niet, diep en diep triest :n

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:28

Ik lees nu ook al dingen over gecontroleerde(?) explosies in Fallowfield, Manchester..
Laatst bijgewerkt door ScarOfWars op 23-05-17 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt