Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:47

Rocamor schreef:
meisje2000 schreef:
Ze konden niet want ze moest met haar dochter naar de moskee. Op Facebook antwoorden een andere moslima dat de mannen en jongens naar de moskee gingen en niet de vrouwen en meisjes. In dut geval had ze dus sochtends kunnen gaan.
Nadat ze de claim van 10.000 euro had ingediend wou ze niet meer om de tafel met het schoolhoofd.ze moesten binnen een bepaalde tijd een oplossing vinden. Klinkt in mijn oren als een gevalletje niet mee werken want dan heb ik het geld. Heb niets tegen buiyenlanders maar alleen deze twee dingen stoten mij tegen het hoofd. School heeft meerdere opties geboden waar ze niets van wil weten. Dan ligt het probleem meer bij haar dan bij de school

welke buitenlanders?

Ja ik vind dit ook altijd zo apart. Misschien ben ik ook wel Moslim? Ben gewoon geboren in Nederland. :7

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:49

Suzanne F. schreef:
Nederland is geen islamitisch land dus in mijn ogen is de Islam een buitenlandse godsdienst.

Oke, laten we uitgaan van jouw menig. Dan is dus diegene een buitenlander? :+

Mies

Suzanne F. schreef:
Nederland is geen islamitisch land dus in mijn ogen is de Islam een buitenlandse godsdienst.

Nederland is toch ook geen Christelijk land? Of zie ik dat verkeerd.

Cer

Cowboy55 schreef:
Dus we schaffen ALLE religieuze feestdagen af? Inclusief de Joods-Christelijke dagen?

Waarom niet? Ik heb er niks mee bijvoorbeeld..
Je zou het flexibel kunnen maken misschien (of dat heel practisch is weet ik niet hoor).
maar er zijn genoeg mensen die ondanks een religieuze feestdag tóch aan het werk moeten. Als je wegens strenge geloofsovertuiging dan echt niet mag werken of iets anders moet doen, kun je die dag vrij invullen.
Zoals ik dan bijv die vrije dag kan invullen zo het mij goed uitkomt.. :j
Maar nogmaals, of dat haalbaar is weet ik niet natuurlijk...

oomens

Suzanne F. schreef:

Dat is het christendom ook (zoek voor de gein eens op waar Bethlehem ligt).
Dat maakt aanhangers ervan nog niet meteen buitenlanders.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:52

Mensen die zich zo gedragen als mevrouw blijven voor mij buitenlanders.
Altijd.

Collega moslim die zich niet zo vreemd gedraagt als die vrouw is voor mij net zoveel Nederlander als ik en veroordeeld deze actie ook.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:53

Ik begrijp niet goed waarom ze een schoolfotograaf laten komen op de dag van het offerfeest. De school had hier aan moeten denken vind ik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:54

secricible schreef:
bigone schreef:
Dit soort zaken sterkt mij steeds meer in het geloof dat onderwijs voor iedereen hetzelfde moet worden, met dezelfde nomen en waarden ZONDER geloof. Heb je dit gezeik ook niet, ondanks vrijheid van godsdienst in Nederland(gelukkig maar)vind ik dat onze jeugd te veel beinvloed word door het geloof wat hun school aanhangt. Maak dat allemaal gelijk en veel problemen worden opgelost. Iedereen drie individuele vrije extra dagen per jaar en klaar is kees.

Hoe kom je erbij dat dat klaar is kees zou zijn, dat is toch juist wat hier gebeurt is? Mevrouw krijgt 1 extra vrije dag per jaar voor een feestdag die niet officieel is binnen de nederlandse feestdagen. Op die dag is toevallig wat geregeld door school en voila, mevrouw wordt gediscrimineerd.

Als je iedereen zijn vrije dagen los zou gooien en zou aanbieden die naar eigen inzicht in te dienen dan krijg je toch alleen maar vaker "activiteit X is geregeld op de dag dat ik Jantje vrij wil laten zijn omdat dan zijn oma jarig is/we Janklaasenmetdepetvieren/het de feestdag van het grote spaghettimonster is/whatever en DUS wordt Jantje gediscrimineerd want hij kan niet meedoen aan acitiviteit X en heeft daar een levensgroot trauma door?"

Indien je je wil houden aan bepaalde dagen die waarde voor je hebben dan kun je die aan het begin van het schooljaar aangeven, zo moeilijk is dat niet. In de huidige systemen ingevoerd betekend dat met één druk op de knop dat je precies kunt zien wanneer alle leerlingen present zijn en daar zaken op plannen.

bruintje123

Re: Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:57

Daar kun je niet op plannen dat iedereen er is.
Wel kam kinderen geleerd worden dat je niet altijd alles kan mee maken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:58

Riel schreef:
Ik begrijp niet goed waarom ze een schoolfotograaf laten komen op de dag van het offerfeest. De school had hier aan moeten denken vind ik.

Openbare basisschool (dus religie speelt op deze school geen rol, dat is een privezaak van ouders/kinderen en dus voor thuis) & 26+ kinderen & fotograaf allemaal op dezelfde dag/tijd bij elkaar krijgen is altijd lastig. Al dit soort evenementen worden in ongeveer dezelfde periode gehouden en dat een goede (&betaalbare) fotograaf dan nog maar 1 dag over heeft om te komen is heel goed mogelijk.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:02

Riel schreef:

En dan moeten ze ook rekening houden met het chinese nieuwjaar? En st Patricksday? En de herdenking van de beschermheilige van het dorpje waar het spaanse kind is geboren? Hindoestanen hebben ook zo hun eigen heilige rituelen, etc, etc, etc.

Hoeveel agenda's moet een normale basisschool in een klein multi-cultureel land als Nederland er dan op na houden?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:04

Palmera schreef:
Riel schreef:

En dan moeten ze ook rekening houden met het chinese nieuwjaar? En st Patricksday? En de herdenking van de beschermheilige van het dorpje waar het spaanse kind is geboren? Hindoestanen hebben ook zo hun eigen heilige rituelen, etc, etc, etc.

Hoeveel agenda's moet een normale basisschool in een klein multi-cultureel land als Nederland er dan op na houden?

Dit is dus precies mijn punt, om alles langs elkaar heen te plannen is geen doen, hoezeer je dit ook probeert. Een enkele keer komt het dus voor dat feestdagen overlappen met een geplande schoolactiviteit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:20

@Celiien: Waarom heb je mijn reactie gequoot? Zo racistisch is hij niet

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:23

purny schreef:
@Celiien: Waarom heb je mijn reactie gequoot? Zo racistisch is hij niet

Heb het niet over racisme. Heb het over het wij-hunnie verhaal, en een aantal reacties niet echt getuigd van tolerantie. Jouw post is daar toch echt een voorbeeld van..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:27

O dat...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:45

Cer schreef:
Cowboy55 schreef:
Dus we schaffen ALLE religieuze feestdagen af? Inclusief de Joods-Christelijke dagen?

Waarom niet? Ik heb er niks mee bijvoorbeeld..
Je zou het flexibel kunnen maken misschien (of dat heel practisch is weet ik niet hoor).
maar er zijn genoeg mensen die ondanks een religieuze feestdag tóch aan het werk moeten. Als je wegens strenge geloofsovertuiging dan echt niet mag werken of iets anders moet doen, kun je die dag vrij invullen.
Zoals ik dan bijv die vrije dag kan invullen zo het mij goed uitkomt.. :j
Maar nogmaals, of dat haalbaar is weet ik niet natuurlijk...

@allen die reageerden: het was ook een open vraag. Ik zou er ook mee kunnen leven.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:51

oomens schreef:
meisje2000 schreef:
Heb niets tegen buiyenlanders maar alleen deze twee dingen stoten mij tegen het hoofd.

Vertel, hoe weet jij dat mevrouw in kwestie buitenlands is? Ik heb het in de aangehaalde bronnen in ieder geval niet zien staan, maar jij hebt blijkbaar meer informatie. Deel die alsjeblieft met ons!

Laat ik het anders vermelden dan. Andere culturen. Was niet zo handig neergezet. Maar heb deze informatie van een bericjt van Facebook waar dit in stond. Weet dus niets meer dan jullie. Alleen dat9 het in het bericht stond. En een moslima die gereageerd had

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:54

Toen ik vroeger op de middelbare school zat werd er al onderscheid gemaakt tussen de christelijke dagen en islamitische dagen. Dus de wereld is nog steeds niet veranderd.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:56

purny schreef:
Toen ik vroeger op de middelbare school zat werd er al onderscheid gemaakt tussen de christelijke dagen en islamitische dagen. Dus de wereld is nog steeds niet veranderd.

Maar dit is toch ook logisch.. Beide verschillende geloven met andere feestdagen..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:59

Ik vind zo lastig te begrijpen dat je door zo iets dusdanig gepasseerd voelt dat je het idee krijgt 10.000 euro bij de rechter te gaan claimen...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:03

De school had in mijn ogen even in de agenda moeten kijken voordat ze een fotograaf regelden. En dan voor alle officiële feestdagen. Het zijn er nu ook weer niet belachelijk veel. Is helaas niet gebeurd, maar om dan als ouder naar de rechtzaal te gaan en een geldbedrag eisen ( gaat ze dan zelf een fotograaf inhuren voor de hele school met dat geld, dan oke, leef je uit... ) is weer het andere uiterste.

Vrije dagen als discriminerend zien vind ik ook wel een leuke grap. Ik kreeg ook vrije dagen van de school ( 1 per week minimaal ) en heb dit ook vaak te horen gekregen van kinderen en ouders ( en een docent ), maar ik wilde ook liever naar school hoor. Niemand meer vrij geven voor bruiloft/begrafenis/medische behandelingen, want het is zielig voor de andere kindjes?

Nu heeft Nederland al belachelijk weinig vrije dagen en ik zou het echt niet erg vinden om ook een paar ' buitenlandse ' feestdagen op te nemen. Dat kerstmis inde vakantie valt is omdat kerstmis en oud en nieuw dicht op elkaar liggen en het dan makkelijk is om zomaar een vakantie te maken van die dagen. Hadden we geen kerst en oud en nieuw gehad, was er waarschijnlijk ook geen KERSTvakantie geweest en hadden we vrij van 8 januari tot 17 januari.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:07

bruintje123 schreef:
Mensen die zich zo gedragen als mevrouw blijven voor mij buitenlanders.
Altijd.

Collega moslim die zich niet zo vreemd gedraagt als die vrouw is voor mij net zoveel Nederlander als ik en veroordeeld deze actie ook.
Dus iedereen moet leven naar wat volgens jou wenselijk gedrag is?

Bijzonder :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:13

Meer bijzonder dat er mensen zijn die dit gedrag goedkeuren.
Gelukkig de meeste niet.
Dus zo bijzonder is het weer niet dan.
En kun je je persoonlijke bericht op mij weer intrekken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:16

Celiien schreef:
purny schreef:

Maar dit is toch ook logisch.. Beide verschillende geloven met andere feestdagen..

Tuurlijk is het logisch. Maar als je met een handje vol Nederlandse klasgenoten in de klas zit op offerfeest en andere islamitische feestdagen en zij zijn wel met Pasen vrij en Pinksteren en goede vrijdag vind ik dat onderscheid

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:17

bruintje123 schreef:
Meer bijzonder dat er mensen zijn die dit gedrag goedkeuren.
Gelukkig de meeste niet.
Dus zo bijzonder is het weer niet dan.
En kun je je persoonlijke bericht op mij weer intrekken.
Oooooh zo, dus omdat de meerderheid (hier op Bokt!) een bepaalde mening heeft is dat de waarheid en dus de norm? Again: Bijzonder.

Je zegt letterlijk: Mensen die zich zoals mij gedragen zie ik als medelander en de rest niet.