Menstruatieverlof

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Menstruatieverlof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:49

Ik slik hier al een aantal jaren de pil door omdat ik gruwelijke last van mijn menstruatie had. Niet alleen echt zodanig pijn dat alleen de foetus houding hielp maar ook gekluisterd zijn aan de wc door de hevige bloedingen en ja niet al te smakelijk diarree die daar op volgde. En dat niet 1 dag maar rustig 4 dagen lang. Ik ben zo vaak ziek van school thuis gebleven hierdoor. Ik slik hem nu door en die 1 keer in de 5 a 6 maanden valt nu gelukkig mee. Ik kan wel functioneren maar plan het eigenlijk nog altijd zo dat het in mijn vakantie valt.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:52

Century schreef:
Dat klinkt een beetje als jaloers zijn op iemand in een rolstoel omdat die niet in de wachtrij van een attractie hoeft te wachten...

Dat vind ik inderdaad ook onzin, ja. Een parkeerplaats dichtbij de ingang, prima. Ik kan best een stukkie lopen, zij niet. Begrijp ik helemaal!
Maar als de rij 45 minuten is voor mensen die wel kunnen lopen, kunnen mensen die dat niet kunnen toch ook 45 minuten wachten? Hun benen zijn kapot, hun hersens en geduld niet toch?

Maar goed. Dat is misschien enigszins offtopic.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:02

Hoewel ik van de week nog dacht dat ik dit best een goed idee zou vinden ben ik daar door dit topic wel op teruggekomen.
En een rustruimte op de werkvloer, dat zou (ongeacht menstruatieklachten) imo sowieso een goed idee zijn :j Als je dan eens iets hebt, hoofdpijn ofzo, en daarvoor niet naar huis wilt maar je toch behoorlijk slecht voelt kun je daar even liggen om je pijnstiller in te laten werken. Kun je er daarna weer tegenaan :j Of powernaps tijdens de lunchpauze, ideaal! Van mij mogen ze het invoeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:05

Magrathea schreef:
Hoewel ik van de week nog dacht dat ik dit best een goed idee zou vinden ben ik daar door dit topic wel op teruggekomen.
En een rustruimte op de werkvloer, dat zou (ongeacht menstruatieklachten) imo sowieso een goed idee zijn :j Als je dan eens iets hebt, hoofdpijn ofzo, en daarvoor niet naar huis wilt maar je toch behoorlijk slecht voelt kun je daar even liggen om je pijnstiller in te laten werken. Kun je er daarna weer tegenaan :j Of powernaps tijdens de lunchpauze, ideaal! Van mij mogen ze het invoeren

Dit inderdaad. Denk dat het meer zin heeft om een kwartiertje rust te nemen wanneer je pijn hebt/heel moe bent, dan gewoon stug door te gaan wanneer dat eigenlijk geen zin heeft. Denk dat die eerste optie productiever is. Natuurlijk opletten voor misbruik, maar de mensen die daar misbruik van zouden maken kan je er denk ik ook wel uitpikken zonder zo'n rustruimte.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:06

Ja precies. Doe ik ook als ik thuis ben. Eventjes liggen en dan gaat het weer. Anders zit je ook maar te verrekken van de pijn

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:24

Waarom niet wat meer flexibel werken?
Dus gewoon wat meer uren draaien op je goede dagen zodat je kunt compenseren op slechte dagen?

We zitten toch niet meer in de 9-5 eeuw?
Vrouwen die eronder creperen moeten zich gewoon ziek kunnen melden en daar hoort ook begrip voor te zijn.

Verlof vind ik vreemd. Als je pijn hebt ben je ziek. Daar bestaat al wat voor, namelijk ziekeverzuim.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:31

Sizzle schreef:
Waarom niet wat meer flexibel werken?
Dus gewoon wat meer uren draaien op je goede dagen zodat je kunt compenseren op slechte dagen?

We zitten toch niet meer in de 9-5 eeuw?
Vrouwen die eronder creperen moeten zich gewoon ziek kunnen melden en daar hoort ook begrip voor te zijn.

Verlof vind ik vreemd. Als je pijn hebt ben je ziek. Daar bestaat al wat voor, namelijk ziekeverzuim.

Maar dat lukt ook niet overal. Ik heb bv een restaurant. Met vaste openingstijden. En verder valt er niets te plannen. Het is een dag druk en weer eens een dag rustig. Of andersom. Of niet. Ik weet om 17 uur niet hoe de dag gaat lopen op wat reserveringen na. :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:34

Niet gelijk komen met onmogenlijkheden, probeer in mogenlijkheden te denken.
Voor mensen met rugklachten of oogklachten is ook niet ieder beroep weggelegd. Zo misschien ook voor mensen die 25% van hun tijd krom liggen.
Dat is buiten hun schuld, dus ziekteverzuim vind ik gerechtvaardigd. Maar tegelijkertijd is het niet zinnig om met een aangeboren progressieve oogafwijking een opleiding tot piloot te gaan doen.
Als je weet dat je iedere maand krom ligt kun je daar ook op anticiperen.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:42

Daar heb je zeker een punt Sizzle. Als ik een slechte dag heb ga ik naar huis en als ik me dan 's avonds beter voel werk ik nog even thuis, of ik haal het later in de week een keer in. Sowieso werk ik geregeld even thuis om wat reserve-uurtjes op te bouwen, dat is ook anticiperen.
Gelukkig is mijn huidige werkgever daar flexibel genoeg voor. Dat gun ik iedereen, ik hoop ook echt dat we daar eens heen gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:52

Mijn ervaring is dat werkgevers sowieso meer accepteren van mensen die zelf vast vooruit en op tijd met oplossingen komen ipv af te wachten tot anderen oplossingen voor ze komen aandragen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:54

Ik snap wat je zegt Sizzle, maar in veel beroepen is dat gewoon niet mogelijk. Denk aan de echte hands-on beroepen, zoals (net als hierboven) werk in een restaurant, electriciens, de meeste beroepen in de zorg... Lijkt me lastig om te zeggen "Mevrouw, ik douche u vanavond vast en ik geef u extra eten, dan hoef ik morgen niet te komen!" :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:56

Maar in die beroepen functioneer je ook niet wanneer je letterlijk flauw valt van ellende.
Verkeerde beroepskeuze dus.
En juist in de zorg is flexibel werken meer dan mogenlijk. Dat heeft een gigantisch aantal part-timers.

Waarom zou een electricien niet flexibel kunnen werken?
Top toch juist als iemand 3x per week op zaterdag beschikbaar is en dan gewoon 1 week niet? Ik zou daar juist heen gaan als klant.
Ik heb een DA die overdag niet verl werkt ivm kinderen maar juist savonds en in het weekend voor gewoon tarief. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 23:47

Het lastige daarmee is imo vooral dat je niet kan anticiperen hoe je lichaam gaat reageren. Dat je in het verleden geen last hebt gehad van je menstruatie betekent niet dat je dat nooit gaat krijgen.. sterker nog, toen ik wisselde van de pil naar een implanon waarschuwde mijn huisarts me dat dit nog wel eens heel vervelend kon gaan worden. Ik had sinds mijn 14e dagelijks oestrogeen binnen gehad, met een implanon niet meer en zij was ervan overtuigd dat mijn lichaam me daarvoor ging afstraffen. Ik heb het onwijze geluk dat ik sinds het plaatsen niet meer ongesteld ben geworden, maar je weet nooit hoe dat in de toekomst loopt. Dan kan ik nu heel fijn anticiperen en een baan aangaan waarin ik er niet mee hoef te dealen maar wat nou als ik ooit kinderen krijg en die implanon eruit gaat?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 00:12

Sizzle schreef:
Maar in die beroepen functioneer je ook niet wanneer je letterlijk flauw valt van ellende.
Verkeerde beroepskeuze dus.

Toen ik 17 jaar geleden in de horeca begon was ik aan de pil. Heel lang vol gehouden, trouwens. Gevolgd door twee anticonceptie vrije jaren (alleen condoom) gevolgd door spiraal nummer 1. Hormoonspiraal, ik raakte toch zwanger en zat onder werktijd met de miskraam. Ja, ik ging ieder kwartier naar het toilet om verband te wisselen en stond stijf van de pijnstillers, maar mooi niet dat ik die toko sluit. Nu heb ik een koperspiraal en zeer zware menstruaties. So be it.

Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat zelfs de beroepskeuze als je jong bent geen garantie is voor wel/geen ongemak als je ouder bent.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 02:28

Ik denk dat een regeling als deze, wel een uitkomst voor mij en vele andere vrouwen zou kunnen zijn, maar dat imo alle vrouwen over 1 kam scheren gewoonweg niet verstandig is en daarmee ook absoluut niet het gewenste effect bereikt, maar daarover zijn al heel veel meningen en scenario's opgenoemd.

Als ik voor mezelf mag spreken, ik heb al vanaf mijn eerste menstruatie verschrikkelijke pijnen. Ik lig dubbel van de pijn, lig te zweten en te beven, ik val iedere maand standaard flauw, ga de week kotsend door en voel me ontzettend ziek. Ik ben zelfs een paar keer in een soort shock geraakt waarbij ik niet meer bereikbaar was en naar de spoedeisende hulp ben gebracht. Het probleem bij mij is, ondanks de anticonceptie, dat er geen peil op mijn menstruatie te trekken is. Dan zit er een week tussen, maar er kunnen gerust ook 6 maanden tussen zitten. Hoe graag ik ook zou willen ruilen met een gezond iemand en gewoon 'even kunnen doorbijten' en doorwerken, is het voor mij echt gekkenwerk om door te lopen. Ook al probeer ik iedere menstruatie weer of het lukt om gewoon bezig te bijven, maar nee, het heeft mij trouwens ook al wat banen gekost, daarom heb ik voor mijzelf besloten om weer naar school te gaan, zodat ik het werk enigsinds in eigen handen heb en het zelf kan indelen. Momenteel slik ik pijnstillers waar ik plat van zou moeten liggen, maar de pijn komt er gewoon gezellig dwars doorheen. Gelukkig wordt ik volgende week eindelijk doorgelicht waar de pijn nu eigenlijk weg komt, want ik werd door niemand serieus genomen, en dat je zo'n heftige menstruatie hebt wordt door de meeste mensen gewoon weggewimpeld.

Sommigen hadden het over vroeger. Naar aanleiding van mijn klachten heb ik een paar oudere mensen gesproken (rond de 80), die in hun jongere jaren ook zo'n heftige menstruatie hadden, maar bij hun allemaal is vrijwel meteen (sommigen nadat ze direct nadat ze kinderen gekregen hadden), alles down under verwijderd. Ik heb toch het idee dat daar tegenwoordig wat meer een 'taboe' op ligt... Hoeveel verhalen ik tegenwoordig wel niet lees van vrouwen die het verwijderd willen hebben, maar gewoon weggewuifd worden omdat ze 'te jong' zijn...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 02:50

Ik heb hele heftige klachten als ik ongesteld ben. Vroeger meer dan nu, maar ik kon dan soms echt niks. Ik lag dan op bed gekromd in een bal urenlang te kermen en ook te huilen van de pijn. Ik kon echt niet opstaan, dat deed zo belachelijk zeer. Alleen al uit die foetus positie komen was pijnlijk. Ik kon niet normaal recht liggen op bed. Maar ik moest wel hier en daar opstaan, om maandverband te wisselen bijvoorbeeld. Nou, dan ging ik gebukt en leunend tegen de muur naar de badkamer. Soms kruipend. Ik had geweldige lieve vrienden die op die dagen even langs kwamen droppen en eten en drinken voor me van beneden pakten, omdat ik zelf de trap niet af kon komen.

Meestal was het 1 dag zo extreem en de andere dagen kon ik doorkomen met pijnstillers. Ook niet prettig, maar dat was wel te doen.

Alleen werk was niet zo blij met mijn ziek meldingen.

Ik werkte fulltime bij de Belasting telefoon. In het begin melde ik me gewoon ziek en zei ik niet wat ik had. Maar bijna elke maand wel een keer ziek melden voor een dag, dat valt op, dus logischerwijs werd er door mijn teamleider en baas naar geïnformeerd. Dus moest ik het wel uitleggen.

Toen ik vertelde dat het was vanwege ongesteldheid, pff, ik werd nog net niet uitgelachen. Wat was dat voor onzin om me daar elke maand voor ziek te melden. Elke vrouw word ongesteld en die melden zich ook niet ziek, waarom ik dan wel? Uitleggen had geen nut, er was gewoon geen begrip. Elke keer als ik dan belde, die dag in de maand, was het standaard of ik het echt niet kon proberen, wat pijnstillers kon nemen etc. Eh, nee, ik kan niet eens uit bed komen en de trap aflopen, laat staan naar werk toe fietsen en 8 uur werken.

Ik heb het echt geprobeerd en soms kon ik er doorheen komen en werkte ik gewoon, maar vaak lukte het gewoon echt niet.

Ik heb daar echt veel gedoe mee gehad. Veel op gesprek moeten komen, constant verantwoording afleggen, constant het gedram of ik echt niet kon komen werken en het constante niet serieus worden genomen attitude waar ik mee moest dealen.

Mijn contract is later ook niet verlengd, omdat ik teveel ziek meldingen had, die ze niet serieus namen.

Gelukkig is het nu een stuk minder en hoewel mijn ongesteldheid nog heel hevig kan zijn, heb ik niet standaard elke maand meer die extreme klachten. Zo af en toe wel, maar niet zo vaak als eerder.

Maar als dat nog wel zo was... Er is niet veel begrip voor. Als ik die klachten nu nog had en weer de arbeidsmarkt op ging, geen werkgever die een maandelijkse ziek melding vanwege ongesteldheid oké zou vinden en dus zou ik geheid weer tegen problemen aan lopen met mijn werkgever. Dus zo'n verlof vind ik geen gek idee.

Alleen denkt iedereen dat die verlof meteen maandelijks een week vrij voor elke vrouw is. Natuurlijk niet. Dat zou de grootst mogelijke onzin zijn.

Nee, het moet niet een standaard verlof zijn voor elke vrouw en standaard een dikke week (weinig vrouwen zijn 7 dagen ongesteld immers), maar het zou wel een fijn iets zijn dat beschikbaar is en waar men gebruik van kan maken, als de ongesteldheid wel zeer extreem is en als er al veel geprobeerd is wat niet werkt. Bepaalde pijnstillers, de pil of andere behandelingen die helaas geen baat hebben, waardoor er geen ontkomen is aan de zware symptomen. Want vrouwen met hele extreme ongesteldheid zijn er nu eenmaal. Meeste vrouwen kunnen het zich al niet voorstellen, laat staan mannen. Dus er is gewoon geen begrip voor de extreme gevallen van mannelijke en ook vrouwelijke werkgevers en collega's. .

Zo'n verlof is dan een hele fijne regeling. Natuurlijk alles in overleg met de huisarts en bedrijfsarts. Dan ook niet standaard een week per maand, maar de hoeveelheid dagen verlof is afhankelijk van hoeveel last iemand heeft hebt. 1 dag was voor mij prima geweest bijvoorbeeld.

Dan had ik kunnen blijven werken zonder al die vervelende rompslomp en de muur van onbegrip waar ik tegenaan liep.

Nee, ik vind het geen slecht idee, mits er strenge regels zijn voor 'toelating' zodat niet elke vrouw er makkelijk misbruik van kan gaan maken.

EDIT: Nog voor de iedereens pijn perceptie is anders, en de vraag of her gewoon geniep is van vrouwen die niet tegen pijn kunnen.

Ik heb mijn bekken verbrijzeld en mijn rug gebroken gehad en nu 24u per dag chronisch zenuwpijn in mijn rechterbeen en voet.. Ik lig soms nachten wakker van intense zenuwpijn. Ook al voelt elke stap die ik neem alsof ik op punaises loop en op slechte dagen, op messen, ik loop door. Ik weet wat pijn is en heb een hoge pijngrens gekregen, al zeg ik het zelf.

En toch lag ik twee maanden geleden nog gekromd in bed te huilen van ellende. Want die krampen zijn al niet mis, maar de rugpijn, zware migraine, duizeligheid, misselijkheid, braken en soms ook nog heerlijke diarree erbovenop, is ook zeer klote.

Dat is niet miepen en tegenwoordig als westerse vrouw niet meer tegen een pijntje kunnen.

Tel je zegeningen dat jullie menstruatie makkelijk zijn en ga niet invullen voor een ander dat de pijn klachten vast wel mee vallen, want jij hebt het nog nooit zo ernstig gehad. Jij bent niet de rest van de vrouwen. Dat iemand er doorheen kan komen met een lading pijnstillers en tanden op elkaar, fijn dat die iemand dat kan, maar dat betekend niet dat degene die dat niet kan zich aanstelt. Ja, misschien heeft die een minder hoge pijngrens of.. of 'heel misschien' zijn de gradaties van klachten voor iedereen verschillend en kan iemand nog zwaardere klachten hebben dan jouw zwaarste klachten waar je met een pijnstiller doorheen komt. Jouw klachten zijn immers jouw klachten, niet die van een ander. Je kan dus alleen jouw klachten beoordelen en niet die van een ander.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 06:57

Zijn er mensen korter dan 7 dagen ongesteld? Ik was het wel 14 dagen en dan 1 week niet. Daarom aan de pil gegaan, maar de stopweek betekende nog steeds zeker 10 dagen ongesteld, zelfs als je weer begon na de stopweek. Ik slik zeker al 15 jaar volledig door. Er is 0.0 reden om een stopweek in te lassen. Klachten zijn weg. 1 dag vergeten is wel meteen 3 dagen beetjebloeden. En koppijn. Ik heb in die 15 jaar 2 keergedacht met de pil te stoppen. De hoofdpijn was meteen terug, dus ik blijf kindervrij en aan de pil tot mn 70ste. Het schijnt dat je de overgang ook niet merkt, dus nog een pluspunt. De perfecte uitvinding de pil.
Ik kan me best gezeur van werkgevers voorstellen als mensen elke maand ziekzijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 07:28

Maar als het echt zo verschrikkelijk ellendig is als hierboven wordt beschreven; zijn jullie ook onderzocht door de gynaecoloog oid? Daar moet dan toch een oorzaak voor zijn? Of op z'n minst betere pijnstillers?
Zo functioneer je gewoon niet in je dagelijks leven als dit elke maand zo is. En ik kan me op zich die werkgevers ook wel voorstellen; elke maand een paar dagen ziek kost gewoon heel erg veel geld...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 07:40

finnens schreef:
Wat een vreemd idee. Dan worden er al helemaal geen vrouwen meer aangenomen. Buiten dat denk ik dat er behoorlijk misbruik van gemaakt zal worden. Want eem groot deel van de vrouwen heeft geen extreme pijn.

Als het te heftig is om te werken meld ik me ziek. Toen ik nog niet aan de pil was was het helemaal erg. Op school was bekend dat ik maandelijks ziek was wegens mijn menstruatie en daar is nooit moeilijk over gedaan. .

De arbeidsparticipatie van vrouwen in Italië is een stuk hoger dan hier in Nederland....ondanks dat ze langer zwangerschaps verlof hebben. Ik denk dat het in de praktijk dus wel zal meevallen.

In Nederland is het bovendien niet nodig. Als je ziek bent ben je ziek en dan meld je je ook ziek.

Prima idee dus voor Italië maar wij zulle het niet nodig hebben.

Edit: poeh Eline, wat een verhaal. En wat jammer dat er zo weinig begrip voor is.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 03-04-17 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 07:46

verootjoo schreef:
Maar als het echt zo verschrikkelijk ellendig is als hierboven wordt beschreven; zijn jullie ook onderzocht door de gynaecoloog oid? Daar moet dan toch een oorzaak voor zijn? Of op z'n minst betere pijnstillers?
Zo functioneer je gewoon niet in je dagelijks leven als dit elke maand zo is. En ik kan me op zich die werkgevers ook wel voorstellen; elke maand een paar dagen ziek kost gewoon heel erg veel geld...

Ik ben er destijds op onderzocht maar er was (gelukkig) niets te vinden. De verklaring: sommige mensen reageren gewoon heftiger op de hormoonschommelingen.
De ene vrouw heeft gewoonweg meer spiercontractie bij de menstruatie dan anderen.

De menstruatie wordt ook doorgaans milder naar mate men ouder wordt en soms na de eerste zwangerschap. Bij mij was de menstruatiepijn het heftigste tussen mijn 16e en 25ste.
Gelukkig hoefde ik niet 1 keer per maand 3 dagen in bed liggen.
Maar af en toe 1 dagje was het echt noodzakelijk. Kon niet meer op mijn benen staan.

Voor mijn werk dus effectief 2 x om deze rede ziek gemeld.

@germie ja ik ben nooit 7 dagen ongesteld geweest. Meestal 3 tot 5 dagen. Cyclus kon ik zo in mijn agenda aankruisen van te voren.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 07:55

NatasjavE schreef:
In Nederland is het bovendien niet nodig. Als je ziek bent ben je ziek en dan meld je je ook ziek.

Dat inderdaad. De reden doet er ook helemaal niet toe (mag volgens mij niet eens naar gevraagd worden).

Als je te vaak ziek bent (ongeacht de reden), dan is dat gewoon op te lossen door een tijdelijk contract niet te verlengen. Een vast contract wordt tegenwoordig sowieso al niet snel aangeboden, dus het lijkt mij niet dat dat al is uitgedeeld voordat de werknemer toch minstens een paar cycli heeft gehad.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 07:57

oomens schreef:
NatasjavE schreef:

Dat inderdaad. De reden doet er ook helemaal niet toe (mag volgens mij niet eens naar gevraagd worden).

Als je te vaak ziek bent (ongeacht de reden), dan is dat gewoon op te lossen door een tijdelijk contract niet te verlengen. Een vast contract wordt tegenwoordig sowieso al niet snel aangeboden, dus het lijkt mij niet dat dat al is uitgedeeld voordat de werknemer toch minstens een paar cycli heeft gehad.

En dat is toch eigenlijk te belachelijk voor woorden?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 07:59

oomens schreef:
NatasjavE schreef:

Ja maar als je dan het verhaal van Eline leest. :oo
Dan komt iemand die verder goed functioneerd niet aan de bak.

Te vaak ziekmelden....wat is te vaak als iemand verder goed functioneerd?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:07

germie schreef:
Zijn er mensen korter dan 7 dagen ongesteld? Ik was het wel 14 dagen en dan 1 week niet. Daarom aan de pil gegaan, maar de stopweek betekende nog steeds zeker 10 dagen ongesteld, zelfs als je weer begon na de stopweek. Ik slik zeker al 15 jaar volledig door. Er is 0.0 reden om een stopweek in te lassen. Klachten zijn weg. 1 dag vergeten is wel meteen 3 dagen beetjebloeden. En koppijn. Ik heb in die 15 jaar 2 keergedacht met de pil te stoppen. De hoofdpijn was meteen terug, dus ik blijf kindervrij en aan de pil tot mn 70ste. Het schijnt dat je de overgang ook niet merkt, dus nog een pluspunt. De perfecte uitvinding de pil.
Ik kan me best gezeur van werkgevers voorstellen als mensen elke maand ziekzijn.

Ik ken volgens mij niemand die zo lang ongesteld is, meeste zijn 3-5 dagen maar uitschieters heb je natuurlijk altijd. Daarbij zijn de klachten vaak niet continu zo heftig dus dan zou het eerder om 1 hooguit 2 dagen gaan ipv 7.

Wat een verhaal Eline :(:)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:08

Laat ik het zo zeggen: als al onze teamleden zich ziekmelden als ze ongesteld zijn, dan kunnen we de school wel sluiten. Ons volledige team bestaat uit vrouwen, met uitzondering van onze gymleerkracht. :=