Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Century schreef:Dat klinkt een beetje als jaloers zijn op iemand in een rolstoel omdat die niet in de wachtrij van een attractie hoeft te wachten...
Magrathea schreef:Hoewel ik van de week nog dacht dat ik dit best een goed idee zou vinden ben ik daar door dit topic wel op teruggekomen.
En een rustruimte op de werkvloer, dat zou (ongeacht menstruatieklachten) imo sowieso een goed idee zijnAls je dan eens iets hebt, hoofdpijn ofzo, en daarvoor niet naar huis wilt maar je toch behoorlijk slecht voelt kun je daar even liggen om je pijnstiller in te laten werken. Kun je er daarna weer tegenaan
Of powernaps tijdens de lunchpauze, ideaal! Van mij mogen ze het invoeren
Sizzle schreef:Waarom niet wat meer flexibel werken?
Dus gewoon wat meer uren draaien op je goede dagen zodat je kunt compenseren op slechte dagen?
We zitten toch niet meer in de 9-5 eeuw?
Vrouwen die eronder creperen moeten zich gewoon ziek kunnen melden en daar hoort ook begrip voor te zijn.
Verlof vind ik vreemd. Als je pijn hebt ben je ziek. Daar bestaat al wat voor, namelijk ziekeverzuim.
Sizzle schreef:Maar in die beroepen functioneer je ook niet wanneer je letterlijk flauw valt van ellende.
Verkeerde beroepskeuze dus.
finnens schreef:Wat een vreemd idee. Dan worden er al helemaal geen vrouwen meer aangenomen. Buiten dat denk ik dat er behoorlijk misbruik van gemaakt zal worden. Want eem groot deel van de vrouwen heeft geen extreme pijn.
Als het te heftig is om te werken meld ik me ziek. Toen ik nog niet aan de pil was was het helemaal erg. Op school was bekend dat ik maandelijks ziek was wegens mijn menstruatie en daar is nooit moeilijk over gedaan. .
verootjoo schreef:Maar als het echt zo verschrikkelijk ellendig is als hierboven wordt beschreven; zijn jullie ook onderzocht door de gynaecoloog oid? Daar moet dan toch een oorzaak voor zijn? Of op z'n minst betere pijnstillers?
Zo functioneer je gewoon niet in je dagelijks leven als dit elke maand zo is. En ik kan me op zich die werkgevers ook wel voorstellen; elke maand een paar dagen ziek kost gewoon heel erg veel geld...
NatasjavE schreef:In Nederland is het bovendien niet nodig. Als je ziek bent ben je ziek en dan meld je je ook ziek.
oomens schreef:NatasjavE schreef:In Nederland is het bovendien niet nodig. Als je ziek bent ben je ziek en dan meld je je ook ziek.
Dat inderdaad. De reden doet er ook helemaal niet toe (mag volgens mij niet eens naar gevraagd worden).
Als je te vaak ziek bent (ongeacht de reden), dan is dat gewoon op te lossen door een tijdelijk contract niet te verlengen. Een vast contract wordt tegenwoordig sowieso al niet snel aangeboden, dus het lijkt mij niet dat dat al is uitgedeeld voordat de werknemer toch minstens een paar cycli heeft gehad.
oomens schreef:NatasjavE schreef:In Nederland is het bovendien niet nodig. Als je ziek bent ben je ziek en dan meld je je ook ziek.
Dat inderdaad. De reden doet er ook helemaal niet toe (mag volgens mij niet eens naar gevraagd worden).
Als je te vaak ziek bent (ongeacht de reden), dan is dat gewoon op te lossen door een tijdelijk contract niet te verlengen. Een vast contract wordt tegenwoordig sowieso al niet snel aangeboden, dus het lijkt mij niet dat dat al is uitgedeeld voordat de werknemer toch minstens een paar cycli heeft gehad.
germie schreef:Zijn er mensen korter dan 7 dagen ongesteld? Ik was het wel 14 dagen en dan 1 week niet. Daarom aan de pil gegaan, maar de stopweek betekende nog steeds zeker 10 dagen ongesteld, zelfs als je weer begon na de stopweek. Ik slik zeker al 15 jaar volledig door. Er is 0.0 reden om een stopweek in te lassen. Klachten zijn weg. 1 dag vergeten is wel meteen 3 dagen beetjebloeden. En koppijn. Ik heb in die 15 jaar 2 keergedacht met de pil te stoppen. De hoofdpijn was meteen terug, dus ik blijf kindervrij en aan de pil tot mn 70ste. Het schijnt dat je de overgang ook niet merkt, dus nog een pluspunt. De perfecte uitvinding de pil.
Ik kan me best gezeur van werkgevers voorstellen als mensen elke maand ziekzijn.