Edit: blijkbaar zijn sites redelijk eenvoudig te hacken..
NB geen idee wat een argentijns restaurant ermee van doen heeft trouwens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shenavallie schreef:Heb je om te studeren in Turkije een dubbele nationaliteit nodig? Dat wist ik niet. Als je in Engeland gaat studeren, hoef je geen Brits paspoort te hebben bijvoorbeeld.
bruintje123 schreef:Het enige wat we gedaan hebben is deze lui teveel ruimte geven in NL.
Niet verplichten om te integreren terwijl ze wel gratis geld kregen.
Hun meteen tegemoet komen als ze het woord discriminatie durfden te noemen.
En nu krijgen we dit.
En dat zal zich in de toekomst blijven herhalen door ondankbare gasten.
En voor de duidelijkheid, ik heb het dus niet over de Turken die wel zijn geïntegreerd .
Die staan nu ook geen herrie te schoppen.
Booooo schreef:Omdat haar kinderen ook half Nederlands zijn..Ik wil later zowel voor mij als voor mijn kinderen ook een dubbele nationaliteit. Zowel voor Turkije als Nederland. Sowieso is dit makkelijk met visums etc. Of we nou in Turkije of Nederland wonen. Stel we wonen in NL en mijn kinderen willen graag studeren in Turkije, het land van hun vader voor langere tijd ontdekken is dit VEEL makkelijker. Tevens is je kind ook gewoon half/half als je met een 'buitenlander' bent.
Over het stemmen vind ik je ook nogal kort door de bocht. Het is vaak dat mensen terug verhuizen naar hun eigen land van herkomst. Dus dan heb je daar echt wel wat over te zeggen.
Kwanyin schreef:Even los van die hele discussie hier.
Maar ik ben wel eigenlijk benieuwd hoe jullie dan opzien tegen de verplichting van de Turkse legerdienst? Ik weet niet of veel mensen dit hier eigenlijk weten (ja jij normaal gezien wel).
Maar èlke man met een Turks paspoort, ongeacht waar die woont of geboren is, word geacht de legerdienst te gaan doen voor zijn 38ste. Vanaf dat je 18 (of was het 20?) bent. Je kan je dienst een aantal keer uitstellen door bv studies, maar je moet het gaan doen. Of, je kan het afkopen. Maar de laatste keer dat ik er over gehoord had was die prijs gestegen naar 10.000 euro. En dan moet je alsnog voor en verkort deel gaan. Ga je niet dan wordt je gewoon opgepakt als je het land betreed.
Dat wil dus zeggen dat elke man met een Turks paspoort een grote achterstand heeft, omdat hij ofwel -afhankelijk van de situatie-maanden tot een jaar weg is hier, ofwel gewoon eigenlijk bij de geboorte een schuld heeft van circa 10.000 euro.
Dit is trouwens ook een hele mooie manier om wat Turksminded gedachtegoed in jongens van hier te stampen.
Dus ik vraag mij wel af hoe je dat voor je eigen kinderen ziet?
Booooo schreef:Mendel: Waarom zeg je anders Hallo tegen je Turkse buurman dan tegen je Nederlandse? Apart dat je hier dan zelf ook een bijdrage in doet.
Mendel schreef:Ik heb ook met volle verbazing zitten kijken. En nog. Wat erdogan zegt, wat er is gebeurd, hoe de mensen voor de gek zijn gehouden, hoe ze durven te spreken over schending van mensenrechten. Het houdt maar niet op..
Booooo schreef:Mijn man heeft zijn dienstplicht volbracht![]()
Je kan je dienst inderdaad uitstellen (tot je 38e geloof ik), of afkopen. Afkopen was voorheen € 6.000,- nu is dat geloof ik € 1.000,-.
Het klopt niet dat je met afkopen toch nog het leger in moet. Ik ken ontzettend veel Turken die het afkopen, en niet hoeven te gaan. Ook die die leeftijd al hebben gepasseerd. En ze worden niet opgepakt of iets dergelijks.
Janine1990 schreef:Jes schreef:Qua dubbele nationaliteit, ik woon met mijn man (Frans) en kinderen in Frankrijk, kinderen hebben nu enkel de Franse nationaliteit maar een volgende keer dat we doordeweeks naar Parijs gaan zullen we ook de Nederlandse nationaliteit aanvragen.
En zelf wil ik ook graag de Franse nationaliteit als dubbele nationaliteit aanvragen binnenkort.
Qua stemmen, ook dat doe ik in Nederland (mijn stem is vorige week opgestuurd). Ik vind het belangrijk om te stemmen, nou heb ik nu mijn ouders nog in NL en stem dus ook naar wat voor hun belangrijk is.
Mooi zeg, zo had ik er nog nooit over nagedacht![]()
Hoe gaat het in z'n werk? Het lijkt me niet dat je dat thuis mag invullen, envelopje er om heen en hatseflatse in de brievenbus naar Pays Bas?
Rocamor schreef:Maar gebeurt dat hier in Nederland door onze oh-zo-vredelievende politici ook niet? GW blert dat er op scholen alleen nog maar Halal voedsel te verkrijgen is. Hele volksstammen bleren mee, dat "Hun (bb)onze samenleving overnemen en dat hun (nog steeds een bb) maar moeten oprotten naar hen (bb) land". Blijkt dat nog niet eens de helft van de scholen halal eten serveert.
Geert Wilders vindt dat hij hele bevolkingsgroepen over 1 kam mag scheren, vindt dat hij mag zeggen wat ie wil (vrijheid van meningsuiting). Maar oh wee, als ik hem een over het paard getild schoffie vind, dat stijf staat van de discriminatie. Dan word mij wel de mond gesnoerd, want FOEI!!!! zo mag ik NIET over hem spreken. Waarom meten met twee maten?
Een heleboel hier in Nederland zijn geen haar beter. Hoe vredelievend waren hele volksstammen ook weer tijdens hetSpoiler:(durf het niet eens meer leesbaar te schrijven. Ook dat loopt hier (in Nederland, met een boel blanke (sorry generaliserend) Nederlanders) gruwelijk uit de hand.
zwarte-piten-gebeuren
Booooo schreef:Naar hun vaderland inderdaad. Trots..
Rocamor schreef:Maar gebeurt dat hier in Nederland door onze oh-zo-vredelievende politici ook niet? GW blert dat er op scholen alleen nog maar Halal voedsel te verkrijgen is. Hele volksstammen bleren mee, dat "Hun (bb)onze samenleving overnemen en dat hun (nog steeds een bb) maar moeten oprotten naar hen (bb) land". Blijkt dat nog niet eens de helft van de scholen halal eten serveert.
Geert Wilders vindt dat hij hele bevolkingsgroepen over 1 kam mag scheren, vindt dat hij mag zeggen wat ie wil (vrijheid van meningsuiting). Maar oh wee, als ik hem een over het paard getild schoffie vind, dat stijf staat van de discriminatie. Dan word mij wel de mond gesnoerd, want FOEI!!!! zo mag ik NIET over hem spreken. Waarom meten met twee maten?
Thesserd schreef:Ik ben geen Wilders stemmer, en tuurlijk zal niet op alle scholen alleen nog Halal voedsel voorgeschoteld worden, maar bestel eens een pizza bij New York Pizza. Al het vlees wat zij gebruiken is Halal. In de UK is Subway ook volledig Halal geworden. Dit wordt de nieuwe norm, en als niet-moslim moet je het maar slikken. Letterlijk en figuurlijkStel dat 25% van alle scholen halal voedsel serveert, vind je dat ook niet al heel kwalijk? Zeker gezien alle dierenactivisten hier op Bokt, waarom zou je het zomaar goed vinden om Halal voedsel te (moeten) eten?