Kinderen geschorst omdat ze te weinig hebben verkocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:11

Ik was al niet bij zo'n club gegaan met mijn kinderen, dan maar een dorpie verder rijden.

Verder begrijp ik van akishino dat de ouders van de jeugdleden wel degelijk tegen waren maar dat alle leden over deze regel mochten stemmen en dat de senioren, die niks met deze regel te maken hebben, in de meederheid zijn.
Zo komen er dus regels in een club waar de betrokkenen niet blij mee zijn maar het gewoon hun strot wordt doorgedrukt.

Ik weet trouwens niet hoe mensen zich dat voorstellen maar hier zijn bijvoorbeeld geen wijken waar je door kan lopen.
Er is 1 wijkje met sociale woningen en daar hoef je dus juist niet te zijn, verder wat lange straten maar het is hier behoorlijk veel 'familie van" en die spekken hun eigen kinderen dus.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:11

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:17

verootjoo schreef:
Maar dan vinden de minder actieve het blijkbaar ook niet belangrijk genoeg om naar de alv te komen die over het algemeen maar een avond per jaar is... iedereen mag namelijk zijn stem geven over beslissingen, en iedereen mag dingen op de alv aandragen, maar als je dat niet belangrijk genoeg vindt, is het toch logisch dat degenen die er wel voor kiezen mee te stemmen in de beslissingen die het meeste maken?

Als je het dan niet eens bent met de beslissingen waar je zelf ook voor of tegen mocht stemmen of andere ideeen mocht aandragen maar dat niet hebt gedaan, moet je imo ook niet piepen en zeuren maar gewoon je kind van de club halen of gewoon meegaan met de regels :)

Ik denk dat een bestuur best mag nadenken of regels die je in de ALV voorstelt niet al te veel in het belang zijn van enkel de leden die vaak naar dergelijke vergaderingen komen en of je daarmee het belang van de vereniging in het algemeen wel goed vertegenwoordigd. Nationaal negatief in het nieuws komen omdat je het op zo'n manier regelt dat minder actieve leden er later ineens achter komen dat de contributie stiekem gewoon verhoogd is is natuurlijk helemaal niet in het belang van je vereniging :)*. Je minder actieve of een minderheid in je ledenbestand een maatregel opleggen waardoor ze wellicht gewoon weggaan is toch ook helemaal niet in het belang van je vereniging, want leden die weggaan zijn eigenlijk nooit in het belang van je vereniging???

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:39

verootjoo schreef:
akishino schreef:
Om te voorkomen dat met name ouders van mening zijn dat hun kinderen dat niet hoeven te doen........Dit besluit houdt in dat indien ouders om hen moverende redenen vinden dat hun kinderen dit niet hoeven te doen, er een extra bijdrage van maximaal € 25 wordt opgelegd...

Dit stukje uit de tekst van bladella steekt mij dus echt. Zij gaan er in mijn ogen dus vanuit, dat iemand die geen 25 loten heeft verkocht, er niets voor heeft hoeven doen van zijn/haar ouders en dus verplicht wordt om zelf te betalen. Ik begrijp dat niet, wat als je wel je best hebt gedaan en alsnog "gestraft" wordt. Ik vind het denigrerend en autoritair overkomen.
En weer gaat het over te weinig vrijwilligers, en weer vraag ik me af wat de maatregel voor de senioren is om dit op te lossen?

Maar goed, ik denk dat mijn mening duidelijk is :D En ik ben blij dat mijn kinderen een dorpje verderop bij de voetbalvereniging zitten.
Ik hoop dat beide partijen rond de tafel willen om tot een oplossing te komen die het beste is voor de kinderen.

Geen idee hoe dat bij die vereniging zit maar de senioren moeten hier achter de bar en regelmatig de kantine schoonmaken :Y) de jeugd moet lootjes verkopen.

Mijn man is juist bij de tennisvereniging vertrokken omdat hij geen bardiensten wil doen. Als je niet kwam kreeg je een boete, maar je mocht die niet betalen als je gewoon geen zin in bardiensten had en ze zo afkopen := wel een paar keer iemand anders betaald om bardienst te doen maar dat mocht ook niet :')

Het "leuke" is, de kinderen van de ouders die zichzelf wel vrijwillig inzetten door leider/trainer te zijn, moeten ook gewoon 25 bonnen verkopen. Ik heb er namelijk gekocht ;) . Jammer genoeg niks gewonnen :o

"Vroeger" maakte het niet uit hoeveel loten je verkocht. Alle beetjes hielpen. Maar dat is niet meer van deze tijd denk ik?

Nogmaals ik hoop dat beide partijen eruit komen en dat deze kinderen gewoon lekker kunnen sporten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:50

liedje89 schreef:
secricible schreef:
Akishino, blijkbaar steekt het de meerderheid niet voldoende om tegen te stemmen.

Dat lijkt me eerlijk gezegd ook nogal kort door de bocht. Want meestal komen de leden die het meest betrokken zijn bij de vereniging natuurlijk naar de ALV. Voor die leden is het ook niet nadelig om voor maatregelen te stemmen die vrijwilligerswerk verplichten/niet deelnemen aan vrijwilligers werk duur maken want de meer betrokken leden nemen daar al aan deel. Of leden die niet zo heel erg betrokken zijn bij de vereniging echt gemotiveerd raken om zich in te zetten voor de vereniging of ze zich ergeren aan dergelijke regels en het voor dergelijke mensen reden is om hun lidmaatschap uiteindelijk op te zeggen/niet lid te worden is natuurlijk maar de vraag.
Bijna iedere vereniging heeft een kleine groep hele actieve leden die de meeste beslissingen maken en een grote groep minder actieve leden die de meeste contributie bij dragen volgens mij. Soms vergeet de club actieve leden volgens mij nog wel eens een beetje dat je de minder actieve leden ook gewoon nodig hebt. Dingen zeggen als "dan moeten ze naar de ALV komen" vind ik altijd een beetje raar. Deze leden heb je nodig, mensen die gewoon elke week hun kinderen naar de training brengen en niet direct behoefte hebben aan een heel verenigingsleven, zijn waarschijnlijk 80/90% van je jeugdafdeling. Het is heel dom om die mensen weg te jagen omdat ze niet naar de ALV komen :o?

Om een ALV geldig te maken moet er een minimale opkomst zijn. Dus van een kleine kern aanwezig op de ALV is geen sprake. Dan moet van die groep die er is minimaal de helft voor iets stemmen. Vooraf moeten alle besluitvormingen bekend gemaakt zijn op papier, dus als ouder had je vooraf kunnen lezen waarover gestemd moest worden en eventueel met een hele groep kunnen beslissen om 1 of 2 mensen te laten gaan en die volmachten om voor iedereen te stemmen.

Een ALV is nou eenmaal de plek waar beslissingen in een vereniging genomen moeten worden. Dat is de definitie van een vereniging, iedereen heeft instemmingsrecht maar om dat te stroomlijnen voor 100en leden is er een ALV om beslissingen gezamenlijk te nemen. Een heel verenigingsleven vind ik wat anders dan 1x per jaar een ALV waarvan je ook nog vooraf hebt kunnen lezen waarover gestemd zou worden. Anders gesteld: hoe zou je dan beslissingen moeten nemen met zo'n grote groep?

Daarnaast wordt ook het bestuur democratisch gekozen dus ook daar is voor gestemd in het verleden.

Een vereniging stelt ook eisen aan zijn leden, daar is het een vereniging voor. Ik denk dat veel ouders zich dat niet realiseren als ze hun kind er lid van maken. Het is wat anders dan een sportschool waar je lid van wordt of een muziekschool waar je je voor inschrijft. Een vereniging ben je samen en de beslissingen worden dus ook gezamenlijk gemaakt.

En verder ben ik het wel met je tweede post eens, maar ik kan me ook zomaar voorstellen dat het bestuur er vanuit gaat dat men het er mee eens is als er democratisch op een ALV gekozen wordt. Hoe moet je de stemmen tellen van mensen die er geen moeite instoppen zich te laten horen? Zoals hier al te lezen is is dit een normale gang van zaken op veel verenigingen, waar men er dus blijkbaar geen moeite mee heeft? Een groep van 20 leden die moeilijk doet op bijvoorbeeld 200jeugdleden lijkt me dat je makkelijk er vanuit gaat dat men het prima vindt als je er 50 wat vraagt van de 180 die er geen problemen mee hebben.

Ik heb een beetje moeite met je blijkbaar volledig afzijdig houden van een vereniging (een vereniging!), vervolgens wel morren als er gezamenlijke beslissingen genomen worden en dan ook ngo kiezen om gewoon te stoppen met betalen ipv het op een fatsoenlijke manier oplossen.
Ik zeg dan ook niet dat ik het eens ben met de beslissingen van de vereniging, maar ik ben het zeker niet eens met de beslissingen van de ouders.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:59

Het is gewoon sowieso al snel een probleem met iets als een vereniging, dat altijd een paar mensen de sjaak zijn om het hele spul te dragen en alles draaiende te houden.

Wat dus in eerste instantie inhoudt: zorgen dat er genoeg geld binnenkomt om de kosten min of meer te kunnen dekken en de boel levensvatbaar te houden.

Daar word je als penningmeester of secretaris ook best zouteloos van hoor, dat jij steeds in je schaarse vrije tijd je stinkende best doet om zo'n club voor je leden draaiende te houden, en dat die leden waar je het voor doet dan nog te bedonderd zijn om hun contributie over te maken..... moet je daar ook nog eens achteraan zitten!

En altijd wel wat te zeuren hebben over besluiten waar ze zelf over mee hadden kunnen stemmen maar weer niet de moeite namen om aanwezig te zijn en mee te denken over een fijne oplossing....

Uiteraard wel achteraf mekkeren tegen de mensen die wèl hun best doen om die club draaiende te houden, maar zelf met initiatieven komen ho maar -O-

Volgens mij heb je 2 keuzes wanneer je bij een vereniging wilt: actief deelnemen om de vereniging draaiende te houden en mee de richting te bepalen, of als je niet tot die actieve kern wilt behoren: dan niet zeuren over wat zij beslissen en gewoon tekenen bij het kruisje en anders lekker ergens anders naartoe gaan als de regels je niet aanstaan :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 16-02-17 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:01

Hier is het bij veel clubs de gewoonte om loten te verkopen voor de club. Niemand doet er moeilijk over en anders betaal je alle loten zelf dan zijn ze ook verkocht. Ik vind dat de ouders nu de kinderen naar voren duwen om hun eigen weigering om de loten aan de man te brengen te verbloemen. Wat let de ouders om de deuren rond te gaan? Andere clubs komen w.s. ook bij hen aan de deur om loten kwijt te raken. Als de regel van de club bekend is, is het toch conformeren of verdwijnen en niet je kind de dupe laten worden van je eigen onwil. Dat vind ik erg.

daffodil

Re: Kinderen geschorst omdat ze te weinig hebben verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:04

Bij onze vereniging hebben we het omgedraaid, je wordt beloond als je je inzet als vrijwilliger door punten te sparen met diensten. Die punten kun je weer inleveren voor een gratis les, gratis starten, kadobon etc.

Wel is het zo dat de mensen die echt niets doen of willen doen, een afkoopsom aan hun broek krijgen. Immers, je vereniging moet wel draaien op die vrijwilligers en als iemand echt te belazerd is om iets te doen, kost dat geld. Wordt dan lid van een andere vereniging. Je weet waar je lid bent geworden en je moment van inspraak is tijdens de ledenvergadering. Dan kun je niet daarna nog gaan protesteren want dan ben je gewoon te laat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:07

Dat is sowieso een mooi systeem: begin met hoge / normale kosten en de mogelijkheid om die omlaag te krijgen door je meer in te zetten :j

Aan de andere kant als je dan in een regio zit waar bijna iedereen liever betaalt dan meehelpt dan maak je het ze zo wel extra makkelijk..want denk dat veel mensen toch uit een soort van *zucht* plichtsgevoel wel dingen voor hun club doen maar als betalen geen enkel probleem is en niet als uitzondering wordt gezien, ze dat véél liever doen ;)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:10

Citaat:
Daar waar leden niet of onvoldoende vrijwilligerswerk verrichten zal vaker een beroep moeten worden gedaan op betaalde krachten. In deze context hebben jeugdleden bij Bladella de opdracht om lotjes voor onze Nieuwjaarsloterij te verkopen. De jaarlijkse opbrengst is ongeveer € 8000. Om te voorkomen dat met name ouders van mening zijn dat hun kinderen dat niet hoeven te doen, heeft de ALV hierover al eerder besloten. Dit besluit houdt in dat indien ouders om hen moverende redenen vinden dat hun kinderen dit niet hoeven te doen, er een extra bijdrage van maximaal € 25 wordt opgelegd. Op die wijze is het aan de ouders om deze extra bijdrage te betalen. Elk jaar worden de ouders voorafgaand aan deze Nieuwjaarsloterij schriftelijk hierover geïnformeerd. Indien ouders besluiten om deze extra bijdrage niet te betalen dan is afgesproken dat daarmee het lidmaatschap wordt beëindigd.

En toch vind ik het verhaal nog steeds rammelen, zie het dikgedrukte. Want de extra bijdrage lijkt alleen te gelden als ouders vinden dat het kind geen lootjes hoeft te verkopen, maar dat is hier niet aan de orde. Het kind heeft wel lootjes verkocht, blijkbaar dus ook z'n best gedaan, maar het is niet voldoende gelukt. Zoals ik het begrijp is het niet zo dat moeders bij voorbaat maar vond dat haar kinderen dit niet hoefden te doen en dus zou de extra bijdrage ook niet van toepassing zijn.
En het lidmaatschap beëindigen is ook nog wat anders dan royeren, dus wat hebben ze nu precies gedaan?

Helder communiceren is in elk geval een heikel punt, zoveel is mij duidelijk.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:11

Daar was iedereen wel bang voor in het begin en het blijft leuren en sleuren voor vrijwilligers maar je ziet zeker bij de jeugd dat die wel in zijn om een gratis les of kadobon bij elkaar te sparen. En een ouder kan zijn punten ook aan iemand anders doneren, hoeft niet perse voor jezelf te zijn.

Of het op de lange termijn goed werkt, weet ik niet, we hebben dit een jaar of 3 geleden ingevoerd. Tot nu toe werkt het aardig. En het idee dat je iemand beloont omdat ie zich inzet vind ik persoonlijk een fijn iets. We hebben zoveel leden dat als iedereen 1 of 2 keer per jaar iets doet, we ruimschoots aan alle verplichtingen kunnen voldoen dus dat valt echt reuze mee toch?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:13

Lalidan schreef:
Citaat:
Daar waar leden niet of onvoldoende vrijwilligerswerk verrichten zal vaker een beroep moeten worden gedaan op betaalde krachten. In deze context hebben jeugdleden bij Bladella de opdracht om lotjes voor onze Nieuwjaarsloterij te verkopen. De jaarlijkse opbrengst is ongeveer € 8000. Om te voorkomen dat met name ouders van mening zijn dat hun kinderen dat niet hoeven te doen, heeft de ALV hierover al eerder besloten. Dit besluit houdt in dat indien ouders om hen moverende redenen vinden dat hun kinderen dit niet hoeven te doen, er een extra bijdrage van maximaal € 25 wordt opgelegd. Op die wijze is het aan de ouders om deze extra bijdrage te betalen. Elk jaar worden de ouders voorafgaand aan deze Nieuwjaarsloterij schriftelijk hierover geïnformeerd. Indien ouders besluiten om deze extra bijdrage niet te betalen dan is afgesproken dat daarmee het lidmaatschap wordt beëindigd.

En toch vind ik het verhaal nog steeds rammelen, zie het dikgedrukte. Want de extra bijdrage lijkt alleen te gelden als ouders vinden dat het kind geen lootjes hoeft te verkopen, maar dat is hier niet aan de orde. Het kind heeft wel lootjes verkocht, blijkbaar dus ook z'n best gedaan, maar het is niet voldoende gelukt. Zoals ik het begrijp is het niet zo dat moeders bij voorbaat maar vond dat haar kinderen dit niet hoefden te doen en dus zou de extra bijdrage ook niet van toepassing zijn.
En het lidmaatschap beëindigen is ook nog wat anders dan royeren, dus wat hebben ze nu precies gedaan?

Helder communiceren is in elk geval een heikel punt, zoveel is mij duidelijk.

Wat ik begrijp valt dat nog wel mee http://verenigingsrecht.blogspot.nl/p/t ... leden.html
Zoals ik het lees is een lidmaatschap beëindigen als strafmaatregel voor het niet nakomen van regels royeren. En daar lijkt me in deze wel sprake van.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:58

secricible schreef:
Om een ALV geldig te maken moet er een minimale opkomst zijn. Dus van een kleine kern aanwezig op de ALV is geen sprake. Dan moet van die groep die er is minimaal de helft voor iets stemmen. Vooraf moeten alle besluitvormingen bekend gemaakt zijn op papier, dus als ouder had je vooraf kunnen lezen waarover gestemd moest worden en eventueel met een hele groep kunnen beslissen om 1 of 2 mensen te laten gaan en die volmachten om voor iedereen te stemmen.

Een ALV is nou eenmaal de plek waar beslissingen in een vereniging genomen moeten worden. Dat is de definitie van een vereniging, iedereen heeft instemmingsrecht maar om dat te stroomlijnen voor 100en leden is er een ALV om beslissingen gezamenlijk te nemen. Een heel verenigingsleven vind ik wat anders dan 1x per jaar een ALV waarvan je ook nog vooraf hebt kunnen lezen waarover gestemd zou worden. Anders gesteld: hoe zou je dan beslissingen moeten nemen met zo'n grote groep?

Daarnaast wordt ook het bestuur democratisch gekozen dus ook daar is voor gestemd in het verleden.

Een vereniging stelt ook eisen aan zijn leden, daar is het een vereniging voor. Ik denk dat veel ouders zich dat niet realiseren als ze hun kind er lid van maken. Het is wat anders dan een sportschool waar je lid van wordt of een muziekschool waar je je voor inschrijft. Een vereniging ben je samen en de beslissingen worden dus ook gezamenlijk gemaakt.

En verder ben ik het wel met je tweede post eens, maar ik kan me ook zomaar voorstellen dat het bestuur er vanuit gaat dat men het er mee eens is als er democratisch op een ALV gekozen wordt. Hoe moet je de stemmen tellen van mensen die er geen moeite instoppen zich te laten horen? Zoals hier al te lezen is is dit een normale gang van zaken op veel verenigingen, waar men er dus blijkbaar geen moeite mee heeft? Een groep van 20 leden die moeilijk doet op bijvoorbeeld 200jeugdleden lijkt me dat je makkelijk er vanuit gaat dat men het prima vindt als je er 50 wat vraagt van de 180 die er geen problemen mee hebben.

Ik heb een beetje moeite met je blijkbaar volledig afzijdig houden van een vereniging (een vereniging!), vervolgens wel morren als er gezamenlijke beslissingen genomen worden en dan ook ngo kiezen om gewoon te stoppen met betalen ipv het op een fatsoenlijke manier oplossen.
Ik zeg dan ook niet dat ik het eens ben met de beslissingen van de vereniging, maar ik ben het zeker niet eens met de beslissingen van de ouders.

Wat ik het vervelende vind op een alv met een nieuwe beslissing/regel omtrent de jeugdspelers is dat je vrijwel altijd meer seniorleden hebt dan jeugdleden. Dus ook al zou van alle kinderen een ouder komen en die stemmen allemaal tegen en alle seniorleden stemmen voor omdat ze er niet "slechter" van worden, wordt de regel toch aangenomen, want meeste stemmen gelden. Dus de seniorleden stemmen over iets waar ze niet direct mee te maken hebben. En dat is in mijn ogen niet eerlijk.

Heb het bij onze vereniging ook eens zien gebeuren met een nieuwe regel, maar die is niet aangenomen. Ze hebben uiteindelijk alleen de gemachtigde van de jeugdspelers laten stemmen, omdat het een nieuw besluit/regel was mbt alleen de jeugdspelers.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:06

Ik zie dat lootjes verkopen als een soort maatschappelijke stage. Kinderen leren dat voor niets alleen de zon op gaat. Hier zie je hoe een bepaalde groep mensen eigenlijk niet meer in een maatschappij kunnen en willen functioneren. Triest!

Edit: dat soort mensen moet eens beseffen dat hun prinsjes kunnen sporten door inzet van een hele batterij vrijwilligers. Zij zullen nooit voor vrijwilligers zorgen in deze maatschappij. Ben je mooi klaar mee.....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:03

Mja Akashino ik weet niet hoe het in het betreffende geval is gegaan, maar als er voor de activiteiten van de jeugdspelers een X bedrag nodig is dat alleen gehaald kan worden door alle jeugdleden 25 euro extra binnen te laten brengen, dan is het toch gewoon fair dat ze dat zelf doen om hun eigen hobby te bekostigen?

Waarom zouden de senioren het geld op moeten hoesten dat gebruikt wordt (volgens de omschrijving van de club) voor de kinderen? Dus het lijkt me wat dat betreft dan niet fair als alle (ouders van) jeugdleden gaan stemmen dat zij niet gaan betalen voor de activiteiten van hun eigen kinderen, maar het af willen schuiven op de rest van de club :P

Het blijven gewoon lastige zaken zulke verenigings-dingen, veel kans op gezeur en scheve gezichten altijd...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:07

Ik vind het wel triest als ik op het nieuws hoor hoe ver dit gaat, tot zelfs serieuze bedreigingen aan de voetbalclub aan toe..... Ze maken er allebei een principekwestie van (ouders en club), maar die dreigementen slaan echt werkelijk alles. Als club zijnde zou ik nou helemaal geen bakzeil meer halen. Triest dat het zo moet.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:33

Lalidan schreef:
Ik vind het wel triest als ik op het nieuws hoor hoe ver dit gaat, tot zelfs serieuze bedreigingen aan de voetbalclub aan toe..... Ze maken er allebei een principekwestie van (ouders en club), maar die dreigementen slaan echt werkelijk alles. Als club zijnde zou ik nou helemaal geen bakzeil meer halen. Triest dat het zo moet.

Ik vind het ook triest. Al heb ik ook een sterke mening hierin, bedreiging en het schelden is van de zotte. En het aller trieste vind ik nog wel dat de kinderen de dupe zijn.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:54

Volgens de penningmeester was deze regel er al voordat hij penningmeester was en dat is hij al 25 jaar.

Mevrouw was ook aangeboden om ipv 15 euro te betalen wat extra vrijwilligers werk te doen. Dat wilde de beste mevrouw ook niet. Er waren meerdere oplossingen aangeboden maar ze wildenergens in meewerken.
Ik vind het sneu voor de kinderen maarik snap de club wel. Genoeg mensen die de lusten wel willen maar en voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten maar geen lasten willen dragen.

Er kwam op de radio ook een oplossing voorbij die ik ook wel eerlijk vond. Contributie 25€ omhoog en je krijgt daarvoor 25 lootjes. Opbrengst van de loodjes mag je zelf houden.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:46

elenaMM77 schreef:
reactie van hun eigen site:

Citaat:
15 februari 2017
Consequent beleid wordt blijkbaar niet altijd begrepen.

Vandaag hebben jullie ongetwijfeld kennis genomen van de commotie met betrekking tot het opschorten van het lidmaatschap van 4 jeugdspelers. Deze maatregel is genomen in lijn met het besluit van de Algemene Leden Vergadering (ALV). Dat besluit houdt in dat wij .....

als vereniging vinden dat leden niet alleen consument zijn van het voetbalproduct, maar dat van leden meer verwacht mag en moet worden. Zeker in de tijd dat wij als vereniging problemen hebben voldoende vrijwilligers te krijgen en te houden.

Blijkbaar heeft een van de ouders gemeend toch te toetsen of het bestuur dit beleid ook consequent uitvoert. Dat laatste is inderdaad aan de orde. De reacties in de vele verschillende media zijn emotioneel, omdat men maar een beperkt deel van het verhaal tot zich heeft genomen. Als wij in de gelegenheid worden gesteld het hele verhaal te vertellen zijn de reacties in veel gevallen genuanceerder waarbij veel meer begrip wordt getoond. Daarnaast hebben wij ons hele verhaal ook bij de verschillende media uitgelegd.

Voor verdere communicatie omtrent dit onderwerp verwijzen wij u graag door naar onze secretaris: 06-51586555.

Hoofdbestuur Bladella

Dus als ik tussen alle sneren door lees, begrijp ik dat de volwassen leden minder vrijwilligerswerk doen. Op zich logisch; de Nederlandse maatschappij is zo hectisch geworden en betalen we bovendien aardig wat voor ons levensonderhoud (helemaal als je ook nog eens schoolgaande kinderen hebt). Hierdoor heeft de gemiddelde volwassene het zo druk met werk, huishouden en kinderen, dat er nog weinig tijd (en energie) overblijft om je ook nog eens meerdere keren per week/maand/jaar in te zetten voor klusjes op de sportvereniging.
Daardoor moet de voetbalclub vaker een beroep doen op betaalde krachten.

Tot zo ver duidelijk en volledig logisch...en kijk Bladella; ik bracht het allemaal al een stuk netter dan jullie eigen snerende inleiding vol verkapte vooroordelen.

Vervolgens lees ik dat mede daarom de jeugdleden loten moeten verkopen en ach wordt ook nog maar ff verwacht dat de jonge kinderen met zn allen 8000 euro opbrengen.
Lootjes die je niet kunt verkopen (of zoals de club oordeelt; je niet wil verkopen, andere opties bestaan er niet volgens de snerende toon van bladella), ben je verplicht zelf te kopen...daar komt het tenslotte op neer.

Nou even weer terug gaan naar het logische denken van het intro (op de snerende toon na dan); zou het niet logischer zijn dat de volwassen leden die niet genoeg kunnen of willen vrijwilligen, dat zij die 25 euro ophoesten ipv die kinderen??

En de lootjes gewoon op vrijwillige basis doen; heb je een leuk zakcentje die je besteed aan de jeugdafdeling......en maakt niet uit hoeveel lootjes leden verkopen; of dat er nu 10 zijn of 30....het lid met 10 lootjes hoeft niet ineens het verschil zelf op te gaan hoesten (nou ja, de ouders dan).

Lijkt me veel logischer toch ipv die kinderen die kosten op te laten hoesten, omdat de volwassen leden niet genoeg diensten willen of kunnen draaien?
Want daar komt het bovenstaande stuk wel op neer.......of ik reageer iets te aangebrand omdat ik de veroordelende ondertoon van de club in het stuk erg irritant vind.

En mede vanwege de toon in het stuk kan ik me heel goed voorstellen dat 4 ouderparen hun poot stijf hebben gehouden en weigeren te betalen. Want man wat een onvriendelijke manier van communiceren zeg.
Hoe sneu ook voor die kinderen natuurlijk (zelf zou ik daarom ook gewoon betaald hebben, zij het met grote tegenzin), maar ik begrijp die ouders nu wel wat beter.
En eigenlijk worden de ouders van de jeugdleden mooi gemanipuleerd, want de club gaat er gewoon vanuit dat ouders dat geld wel betalen; je wil immers je kind ook geen verdriet doen....pure chantage eigenlijk
En dit allemaal omdat de volwassen leden minder diensten draaien waardoor betaalde krachten moeten worden ingehuurd.....

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:04

Wat logisch of onlogisch is, zou niet voor debat moeten staan in dit topic.

Een ouder heeft de media opgezocht omdat deze zich niet aan de verenigings regel wilde houden.......
Ondertussen mag haar kind niet meer daar sporten omdat er niet aan de voorwaarden zijn voldaan.

De moeder zegt wel te kunnen betalen, maar wil niet - ondertussen mag haar kind niet voetballen en wordt het kind erop aangekeken dat zijn moeder de club zwart maakt en niet mag voetballen.
Eigenlijk zie ik hier een vorm van kindermishandeling in....

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:06

kom, niet overdrijven...vindt dit bovendien ook erg respectloos naar echte slachtoffers van kindermishandeling.

Die kinderen kunnen ook nog naar andere clubs in de buurt, wat uiteindelijk toch wel zal gebeuren; maken ze zo weer nieuwe vriendjes.

En verder geef ik alleen maar aan, dat als mijn redenatie klopt naar aanleiding van het gelinkte stuk van hun eigen website, dat de regel ook nog eens een kromme regel is. De club heeft gewoon voor deze optie gekozen omdat die makkelijker is; ouders zullen minder snel hun poot stijf houden vanwege hun kind die lid is, dan een volwassen speler die uit principe denkt; ja, hallo, waar betaal ik nu contributie voor dan?

De club wil het geld dat ze kwijt zijn aan betaalde krachten terug zien, bovenop de contributie en weet dat ze het bij de jeugd makkelijker weg kunnen trekken dan bij de volwassen leden. Die laatste zeggen gewoon; dan ga ik wel ergens anders voetballen.
Kinderen zijn daar veel minder makkelijk in; die willen liever niet ergens anders heen
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 16-02-17 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:12

Mishandeling heb je op vele vlakken.
Ik vind het over de rug van het kind gaan.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:14

Dat doet die club toch net zo goed? Het over de rug van het kind gaan?

overigens doen bv scholen dat ook met de vrijwillige bijdrage; betaal je die als ouder niet, dan mag je kind ineens niet mee met het dierentuin uitje..om maar een voorbeeld te noemen. Is net zo goed die ouders chanteren (en het dus over de rug van het kind spelen) om die vrijwillige bijdrage wel te betalen. Want doe je het niet, wordt je kind gestraft....
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 16-02-17 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:15

Over de rug van het kind ja.
Mishandeling. Nog niet misschien.

Wel een troel van een moeder.
Als ze bij alles zo is vrees ik wel zielige kindjes voor later in de maatschappij.
We gaan schreeuwen en denken dan de zin te krijgen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:19

Maar waarom zijn die ouders dan alleen de slechterikken in jullie ogen, terwijl de club het net zo vuil speelt? Dat snap ik nu echt niet. Waarom krijgen alleen de ouders nu de zwarte piet toebedeelt en de club niet?