Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:22

Als het een ongeval zou zijn uit dronkenschap, dan hadden ze dat volgens mij gelijk al gemeld. Voor hetzelfde geld was het iemand die in slaap sukkelde. Wacht gewoon af wat er uit het onderzoek komt.

In België blijft het dreigingsniveau tot nu toe op 3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:22

Arashah schreef:
het gaat om een aanslag, bestuurder is er zo ingereden..


ik moet verdere details nog lezen, kom eerst net van mijn werk. ik heb het op de radio op werk gehoord (ik woon in Dl)




en bokkers!! hou op met ruzie maken, dat heeft geen zin.. het is al erg genoeg. ik volg de nieuwsberichten zo even.

Ik wil bij deze even vriendelijk vragen of mensen die dit soort uitspraken doen daar ook even de bron bij willen vermelden, het liefst met linkje of in ieder geval duidelijkheid. Het is namelijk behoorlijk ongefundeerd - de Duitse politie gooit net op Twitter dat het nog helemaal niet zeker is wat er is gebeurd en ze hebben mensen zelfs opgeroepen om te stoppen met speculeren.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:24

Ze blijven bij NU.nl enz het ook over een aanslag hebben en duidelijk over geen ongeval, was er echt erg veel twijfel denk ik niet dat er dat stond.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 19-12-16 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:25


Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:25

Emmaa_ schreef:
Arashah schreef:
het gaat om een aanslag, bestuurder is er zo ingereden..


ik moet verdere details nog lezen, kom eerst net van mijn werk. ik heb het op de radio op werk gehoord (ik woon in Dl)




en bokkers!! hou op met ruzie maken, dat heeft geen zin.. het is al erg genoeg. ik volg de nieuwsberichten zo even.

Ik wil bij deze even vriendelijk vragen of mensen die dit soort uitspraken doen daar ook even de bron bij willen vermelden, het liefst met linkje of in ieder geval duidelijkheid. Het is namelijk behoorlijk ongefundeerd - de Duitse politie gooit net op Twitter dat het nog helemaal niet zeker is wat er is gebeurd en ze hebben mensen zelfs opgeroepen om te stoppen met speculeren.



wanneer jij mijn tweede bericht eventjes leest heb ik gezegd dat ik fout gelezen had, ze vermoeden het nog. het kan alle richtingen opgaan.

tv staat bij mij aan, ik woon in DL. hopen dat het snel duidelijk wordt wat er gebeurd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:26

Volgens Okat tot nu toe geen enkele link met België (vtm).

Er is wel sprake van home grown terrorisme. Die hebben geen netwerk of amper contact met terreurorganisaties. Maar vooralsnog stof tot onderzoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:26

Varekaj schreef:
Volgens Okat tot nu toe geen enkele link met België (vtm).

Er is wel sprake van home grown terrorisme. Die hebben geen netwerk of amper contact met terreurorganisaties. Maar vooralsnog stof tot onderzoek.

Heb jij in Belgie het nieuws aanstaan? Ik lees op twitter meerdere berichten over invallen in Brussel die niet fake lijken te zijn op het eerste oog, heb jij daar updates van?

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:27

vrouwke schreef:
Kabayo schreef:
Maar waarom pleeg je een aanslag met een bijrijder aan de weg.. En aangezien polen bekent staan om hun gekochte rijbewijs en hun vodka gebruik achter her stuur.. Zelf denk ik eerder dat het een ongeluk is met een dronken bestuurder. Maar de media dikt her altijd zo enorm op

Het blijft afwachten


Ik weet niet wat jij tegen Polen hebt?
Zijn niet alleen Polen, je hebt ook slechte Nederlanders of Duitsers.



Ik denk omdat het in dit artikel ging over een poolse vrachtwagen.
Daar is niks aan bedacht. En iets ''tegen'' iets hebben is misschien wel heel overdreven?

:+
No offense maar ik denk dat het allemaal wel wat mee valt en dat niet heel bokt zich op hoeft te winden hiervoor...

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:27


PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:28

bruintje123 schreef:
Ze blijven bij NU.nl enz het ook over een aanslag hebben en duidelijk over geen ongeval, was er echt erg veel twijfel denk ik niet dat er dat stond.

Tja, Nu.nl komt rond van advertentieverkoop en er klikken nou eenmaal meer mensen op 'aanslag in Berlijn' dan ' We weten niet wat er gebeurt is dus we gaan niet speculeren'....
Laatst bijgewerkt door PlantsTho op 19-12-16 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:28


Janneke2

Berichten: 23027
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:29

Weten we dat, home grown engerds....?

(Ja, dat het bestaat natuurlijk wel, dat weten we al jaren en jaren.)


Lof voor de Twentse politie.
Die schijnen zojuist een griezel netjes gearresteerd te hebben.
Klasse!

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:30

Bij ARD (Duits nieuws) noemen ze het ook aanslag, maar ONGEACHT oorzaak/verklaring. Letterlijk in het Duits daarnet: "we weten nog niets zeker, maar met zoveel gewonden en doden is het een aanslag op Duitsland". Ook sluiten ze daar nog steeds een ongeluk nadrukkelijk niet uit. Oftewel: nog bijna niets is zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:30

Ik heb inderdaad het nieuws aanstaan. Er wordt nu via een Belgische aanwezige in Berlin gezegd dat getuigen verklaren dat hij na het inrijden nog eens achteruit is gegaan en weer voorwaarts?

Zowel deze als een eerdere live in uitzending verklaren geen schoten gehoord te hebben.

Over invallen is Brussel wordt niks gezegd, alleen dat er geen link zou zijn met ons land.

In Gent gaat de kerstmarkt gewon door, morgen is er overleg voor extra beveiliging
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-12-16 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:30

PlantsTho schreef:
bruintje123 schreef:
Ze blijven bij NU.nl enz het ook over een aanslag hebben en duidelijk over geen ongeval, was er echt erg veel twijfel denk ik niet dat er dat stond.

Tja, Nu.nl komt rond van advertentieverkoop en er klikken nou eenmaal meer mensen op 'aanslag in Berlijn' dan ' We weten niet wat er gebeurt is dus we gaan niet speculeren'....

Vervelend dat ze aan mij niet verdienen met de addblocker :D

"De politie gaat uit van een aanslag en niet van een verkeersongeval."

Dit laat weinig ruimte voor speculeren over.

Kabayo

Berichten: 14166
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:31

sureido schreef:
Ik denk niet dat Kabayo het zo slecht bedoelt als jullie nu denken, laten we haar niet met zijn allen aan gaan vallen. Denk dat wanneer een iemand het zegt, het punt ook duidelijk is. Op dit moment zijn er ergere dingen op de wereld...

Dankjewel sureido..
Het was een idee.. Zeg niet dat het zo was. Als jullie mij liever allemaal onder willen pissen moeten jullie dat doen. Wees lekker trots op jezelf. Het is minder grappig als je vriend bijna dood word gejaagd door een pool die achteruit rijd op een snelweg omdat die een afslag heeft gemist.. Er zitten heus wel goede chaffeurs maar toch..

Verakaj dat kon de politie toen helaas niet weten aangezien hij gevlucht was. Maar aangezien dit hele verhaal niet het geval was laten we er dan asjeblieft over ophouden. Ik had net mijn laatste zegje al gedaan maar mensen blijven maar door jammeren. Graag een pb sturen als je nog sat nuttigs te zeggen hebt voor mij

Maar bokkers roepen nu ook keihard dat het een aanslag is terwijl niks zeker is.. Maar mijn mening deed er niet toe toch? Zoals ik begreep

mala26

Berichten: 5016
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:31

Wat een verschrikking weer...
Ik blijf " hopen" op een ongeval. Op de een of andere manier lijkt het mij gemakkelijker te verwerken als een familie lid/vriend is omgekomen bij een ongeval dan bij een aanslag..

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:31

Verschrikkelijk dit! ;( sterkte aan alle nabestaanden en gewonden en natuurlijk iedereen die in Duitsland/Berlijn woont/ op bezoek is, ook ontzettend veel sterkte. Wat een trauma hebben ze vast op gelopen! Y;( Maar hoe erg ik dit ook vind, gaan toch mijn grootste medeleven naar mensen die dit elke dag moeten beleven maar dan 100x zo erg :(
Wat een verschrikkelijke plek is onze wereld toch soms ook ;(
Laatst bijgewerkt door soesje321 op 19-12-16 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:31

Ik vertrouw de politie berlijn meer dan een nu.nl dat vaak sensatiebeluste titels plaatst. :o

Ik hoor nu op npo2 een duitse terrorist expert praten en die zegt dat het niet duidelijk is of het een terroristische aanslag betreft, maar wanneer dat zou zijn zou het de grootste islamitische aanslag op Duits grondgebied zijn. Is het dan al duidelijk dat het om een islamitische aanslag gaat?

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:31

bruintje123 schreef:
Vervelend dat ze aan mij niet verdienen met de addblocker :D

"De politie gaat uit van een aanslag en niet van een verkeersongeval."

Dit laat weinig ruimte voor speculeren over.


De politie tweet net zelf dat ze nog niets zeker weten....

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:32

wat ze nu zeggen op tv is dat de bestuurder of bestuurders vermoedelijk overvallen zijn en hun lastwagen is gebruikt om daarin te rijden.

ik heb dit NET gehoord. het is ook weer een vermoeding.

dit hadden ze ook maar 1 keer gezegd


echt erg dit...:(


ik wacht af, en kijk nu DL tv.
Laatst bijgewerkt door Arashah op 19-12-16 23:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Goner
Berichten: 298
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:33

Varekaj schreef:
In België blijft het dreigingsniveau tot nu toe op 3.

Sorry als dit een hele domme vraag is, hoe hoog is dat dreigingsniveau in Nederland?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:34

bruintje123 schreef:
PlantsTho schreef:
Tja, Nu.nl komt rond van advertentieverkoop en er klikken nou eenmaal meer mensen op 'aanslag in Berlijn' dan ' We weten niet wat er gebeurt is dus we gaan niet speculeren'....

Vervelend dat ze aan mij niet verdienen met de addblocker :D

"De politie gaat uit van een aanslag en niet van een verkeersongeval."

Dit laat weinig ruimte voor speculeren over.

Wat een onzin, er is nog niks duidelijk en de politie heeft nog niets gezegd, maar de media meld dat de Duitse politie meer naar een aanslag neigt.

Janneke2

Berichten: 23027
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:35

Wij doen het geloof ik in kleur, het dreigingsniveau - we zijn oranje.
Dat klinkt leuk - maar groen is beter/ veiliger.
Geen rood volgens mij.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 19-12-16 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:35

@ kabayo: toen was de persoon al gevat. Wou alleen maar aangeven dat ze dat intussen dan al hadden gemeld. Meer niet, was zeker niet aanvallend bedoeld.

Vtm is nu even gestopt met uitzenden.