ElizeVdS schreef:Shadow, allereerst valt het aantal politici dat lid geweest is best mee hoor. Ik heb bij een politieke jongeren vereniging gezeten en geloof me, de sfeer was daar véél rotter dan bij welke vereniging dan ook. Ik ben daar juist door de rotsfeer weg gegaan..
Daarnaast: niet-leden zijn geen plebs, zijn niet om op neer te kijken en zijn gewoon welkom bij de gemiddelde vereniging, zij het als introducé. Respect heb je niet alleen naar je mede-leden.
Dit heb ik jammer genoeg nooit zo ervaren. Ik ben een aantal keer mee geweest als introduce naar een grote vereniging in Utrecht en ik werd daar absoluut niet vriendelijk ontvangen. Tegenovergesteld zelfs.
En nogmaals, iedereen zn ding hoor. Maar het is wel een feit dat mensen met een achtergrond in een prominente corps-achtige vereniging sneller banen van het eliteniveau krijgen dan de gemiddelde student, en ik vind het eerder belangrijk om op zo'n corps normen en waarden bij te brengen die niks te maken hebben met studenten laten badderen in pis, ze het ziekenhuis in te meppen of ze door groenteafval te laten kruipen.