Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Dus dan heeft hun cultuur ze tegengehouden? Ze dommer of onderontwikkeld gehouden?
Is dat dan niet de schuld van waar ze nu zijn?
Anoniem schreef:Wij hebben hier in de zomer +30 en in de winter -10 als we geluk hebben. In de herfst hebben we regenseizoen. Dat heeft ons toch ook niet tegen gehouden?
Ik vind dat we nogal een aardige afstand hebben afgelegd, en voor een groot gedeelte nog over water ook.
Anoniem schreef:Wij hebben hier in de zomer +30 en in de winter -10 als we geluk hebben. In de herfst hebben we regenseizoen. Dat heeft ons toch ook niet tegen gehouden?
Ik vind dat we nogal een aardige afstand hebben afgelegd, en voor een groot gedeelte nog over water ook.
Emmaa_ schreef:Sorry hoor danzzz, maar ik hoop oprecht dat je dit niet meent? Meer blanke slaven verkocht dan donkere slaven? Ik zeg dit echt maar heel weinig maar ga je schamen. En vooral, ga je inlezen over het koloniale verleden van de westerse grootmachten.
Marjoow schreef:Emmaa_ schreef:Sorry hoor danzzz, maar ik hoop oprecht dat je dit niet meent? Meer blanke slaven verkocht dan donkere slaven? Ik zeg dit echt maar heel weinig maar ga je schamen. En vooral, ga je inlezen over het koloniale verleden van de westerse grootmachten.
Toch is het wel de waarheid. Ook blanken zijn verhandeld als Slaven en zelfs de donkere mensen hebben donkere mensen verhandeld als Slaaf.
Dus misschien ben jij degene die zich wat beter moet inlezen. Google eens op "blanke slavernij". Hieronder slechts 4 hits:
https://tallsay.com/page/4294967892/er- ... rtikel-aub
http://www.ninefornews.nl/meer-blanke-d ... verdraaid/
http://joostniemoller.nl/2014/01/blanke ... n-verhaal/
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/07/19/me ... 5-a1512441
Niniane schreef:Ja, want van blanke slavernij ondervinden wij nog steeds last....
Niniane schreef:Een blanke zal nooit op basis van afkomst of huidskleur systematisch worden gemarginaliseerd of achtergesteld.
Natuurlijk kan een blank iemand de effecten van armoede, of huisvestingsproblemen, e.d. voelen, maar niet op het niveau zoals minderheden dit wel voelen.
Jennyj01 schreef:Wat jij noemt zijn incidenten. De gemiddelde huis tuin en keuken Marrokaan moet zich hier dagelijks over verantwoorden tegenover mensen zoals jij. Ik zou zeggen trek een Marrokkaanse jurk en hoofddoek aan en ga de straat op. Ik weet zeker dat jij geschokt zult zijn over wat deze mensen elke dag over zich heen krijgen van mensen met dezelfde instelling als jij.
gekvanfleur schreef:Wat een onzin zeg, ik ben het helemaal eens met Danzz, maar zal nooit iemand anders behandelen omdat zij toevallig een hoofddoek draagt. En met mij vele mensen. Waar ik wel boos van wordt is inderdaad het: ik misdraag me, maar dat is jou schuld verhaal..
In nederland mag jr alles, maakt niet uit van welke cultuur je bent. Je mag studeren, je mag een huis kopen, enz..
Maar nee, dat lukt niet omdat wij niet genoeg doen..ga weg, voel je verantwoordelijk voor je eigen successen, en ook voor je eigen mislukkingen.
En ik vibd het eng dat er blijkbaar mensen zijn die bij dit soort fimpjes denken aan racisme, en mensen het idee geven dat dit blijkbaar is wat gebeurt in Nederland. Dit zijn beelden zoals gebeurde in de tweede wereldoorlog, toen Joden uit hun huizen werden gehaald en zonder proces werden doodgeschoten. Waar gebeurt dat vandaag de dag on Nederland??
Niniane schreef:Een blanke zal nooit op basis van afkomst of huidskleur systematisch worden gemarginaliseerd of achtergesteld.
Natuurlijk kan een blank iemand de effecten van armoede, of huisvestingsproblemen, e.d. voelen, maar niet op het niveau zoals minderheden dit wel voelen.
liedje89 schreef:RoyceMack schreef:mensen zijn helaas kuddedieren.
Als we solidair levende dieren waren geweest was het er waarschijnlijk ook niet gezelliger op geweest
danzzz schreef:Jennyj01 schreef:Wat jij noemt zijn incidenten. De gemiddelde huis tuin en keuken Marrokaan moet zich hier dagelijks over verantwoorden tegenover mensen zoals jij. Ik zou zeggen trek een Marrokkaanse jurk en hoofddoek aan en ga de straat op. Ik weet zeker dat jij geschokt zult zijn over wat deze mensen elke dag over zich heen krijgen van mensen met dezelfde instelling als jij.
Deze dagelijkse incidenten in meerdere steden en dorpen in Nederland is een zeer serieus probleem. Uiteraard ligt de oorzaak en het in stand houden van dit probleem geheel en alleen bij de Nederlandse autochtone burger. Die is er de oorzaak van dat een derde generatie Marokkaan/Turk/Whatever niet in staat is om zich verstaanbaar te maken in het Nederlands, geen diploma's kan behalen, geen werk kan vinden en zich buitengesloten voelt. De autochtone Nederlander is ook schuldig aan de achterstand die deze mensen hebben, er zijn te weinig sociaal maatschappelijke projecten opgestart en uitgevoerd de afgelopen 25 jaar om deze bevolkingsgroep in de Nederlandse samenleving uit te nodigen. Er is te weinig gedaan om deze mensen kansen te geven, op te leiden, te begeleiden en wegwijs te maken in Nederland ondanks dat men hier geboren en getogen is.
Ik zou zeggen trek een rokje aan en ga eens de straat op in zo een prachtwijk, kijken hoe geschokt jij thuis komt.
Jennyj01 schreef:Nou ik kom elke dag nog gewoon thuis hoor. Maar ik verdwijn uit dit topic want blijkbaar wil je het niet eens anders te zien. Een hekel aan buitenlanders maar wel de wereld zo zwart mogelijk bekijken.