Schietpartij in winke!centrum Mūnchen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marlonFloris

Re: Schietpartij in winke!centrum Mūnchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:30

8 doden nu al

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:32

http://www.mirror.co.uk/news/world-news ... gory%20p$2

het fragment waar de persoon roept dat hij duitser is..

het lijkt een 'discussie' tussen iemand en een van de schutters op het dak..
Het is in ieder geval onvervalst duits zonder voor mij hoorbare accenten die op een andere afkomst zouden duiden.

ik versta relatief goed duits, maar vind het te onverstaanbaar over de afstand en het galmen om er echt eenduidig een vertaling te geven van de discussie, misschien iemand anders?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 22:37

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:37

Er is nog iemand op straat gevonden die overleden is, het is nog niet duidelijk of het een slachtoffer of dader betreft. Er zijn nu 9 mensen overleden. Bron nos

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:39

Zag dat filmpje net op nieuwsuur, daar was het ondertiteld

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 22:53

Duitsland meldt nu dat het om 1 dader zou gaan, dan zou die man op het dak er niets mee te maken hebben? Erg verwarrend allemaal.
Edit: Lijkt wel om dezelfde man te gaan nu ik foto's heb gezien. En die man lijkt mij geen buitenlander.

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 23:33

_/-\o_ *\o/*
Lente schreef:
Ik ben overigens de aannames over al die vluchtelingen inmiddels flink zat. We zijn verdorie wereldburgers. Allemaal mensen alleen onze wieg stond in een rustiger gebied dan die van hen. Niks maakt ons beter.

Wat zijn er toch veel haatdragende mensen aan alle kanten. Bah.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 23:39

Eerst Nice, dan Turkije, nu dit... 'Alles komt en drieën' zegt men weleens, toch?
Ik zat al te wachten wat het volgende nu weer zou worden.

De wereld staat in brand -O-

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 23:47

En wanneer wordt men eens wakker geschudt... dat WO III stiekem al begonnen is..?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 23:53

Het is maar net wat je wil geloven. Ik zie meer in om wat positiever te kijken en dat de verschillende aanslagen niet allemaal met elkaar in verbinding staan/aangestuurd worden. Onder oorlog versta ik andere dingen. Nog veel ergere dingen.

Je geeft verkeerde groeperingen macht en eer door te vinden dat dit een oorlog is. Je zou je gedrag niet moeten willen aanpassen voor gekken. Laat zij die verrotte dingen doen en denken maar aanpassen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 00:07

Het een derde wereldoorlog noemen, is in mijn ogen echt een verschijnsel van een oorlog in volle glorie nooit hebben meegemaakt.

de wereldoorlogen waren conflicten tussen landen (be my guest en ga IS erkennen als staat, dan geef je ze pas macht en erkenning), waarbij het volledige militaire apparaat van vele landen en belanghebbende derden werden ingezet. Miljoenen mensen vonden de dood, militairen en burgers..

Losse aanslagen verspreid over europa, dat kun je in mijn ogen nog niet eens vergelijken met de impact die het bombardement op alleen Rotterdam had... laat staan de hele impact van een wereldoorlog.

als je het een wereldoorlog wilt noemen, dan geef je IS veel te veel erkenning en macht, waarmee je ze nog meer mogelijkheden geeft om je angst aan te jagen.

De manier waarop dit wel snel in een volle wereldoorlog kan ontaarden is als Turkije zich actief met zijn militaire apparaat zich gaat mengen in de oorlog, want dan raken ze daardoor op hun beurt in oorlog met Rusland, een van de grote machthebbers op deze aardkloot, wat onherroepelijk een reactie van Amerika gaat opleveren..

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 00:12

Wijzelf zijn de grootste propaganda makers met social media. Beter om ze niet zoveel eer te geven en niet teveel aandacht dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 08:18

Toch maar 1 schutter. Een Iraans-Duitse jongen van 18. Motief onbekend...
Vooral veel kindslachtoffers... Pfff

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 08:24

Lente schreef:
Toch maar 1 schutter. Een Iraans-Duitse jongen van 18. Motief onbekend...
Vooral veel kindslachtoffers... Pfff

En hij heeft uiteindelijk dus ook zelfmoord gepleegd. Hoorde het net idd op het nieuws..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 08:28

Jep...
Er is huiszoeking gedaan en zijn vader is meegenomen voor verhoor...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 08:29

Zo jong en dan al zo verknipt. Ben benieuwd of ze toch achter een motief komen..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 08:41

mairead schreef:
Eerst Nice, dan Turkije, nu dit... 'Alles komt en drieën' zegt men weleens, toch?
Ik zat al te wachten wat het volgende nu weer zou worden.

De wereld staat in brand -O-

Je vergeet de aanval in de trein, nummer 4 in korte tijd

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 09:01

elenaMM77 schreef:
als je het een wereldoorlog wilt noemen, dan geef je IS veel te veel erkenning en macht, waarmee je ze nog meer mogelijkheden geeft om je angst aan te jagen.

... het is overigens goed om te bedenken dat zowel bij WOI (de moord op Franz Ferdinand, aartshertog van Oostenrijk) als WOII (brand in de Rijksdag, Marinus van der Lubbe) individuele aanslagen werden aangegrepen om miljoenen in oorlog en geweld te storten.

Juist als we terugkijken denk ik: we moeten niet weer dezelfde fout maken - juist niet de macht aan een paar individuele extreme / psychotische figuren geven om zoveel impact te hebben. Dat ze tientallen mensen neerschieten is erg genoeg - maar beseffen we genoeg wat oorlog echt inhoudt? Dat het dan niet meer om tientallen mensen gaat maar tientallen miljoenen? Het is een verhitte tijd en dus te meer reden om ons uiterste best te doen om daar goed mee om te gaan.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 09:12

Shadow0 schreef:
elenaMM77 schreef:

... het is overigens goed om te bedenken dat zowel bij WOI (de moord op Franz Ferdinand, aartshertog van Oostenrijk) als WOII (brand in de Rijksdag, Marinus van der Lubbe) individuele aanslagen werden aangegrepen om miljoenen in oorlog en geweld te storten.

Juist als we terugkijken denk ik: we moeten niet weer dezelfde fout maken - juist niet de macht aan een paar individuele extreme / psychotische figuren geven om zoveel impact te hebben. Dat ze tientallen mensen neerschieten is erg genoeg - maar beseffen we genoeg wat oorlog echt inhoudt? Dat het dan niet meer om tientallen mensen gaat maar tientallen miljoenen? Het is een verhitte tijd en dus te meer reden om ons uiterste best te doen om daar goed mee om te gaan.

Mooi verwoord :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 10:22

Ik vind niet dat je dit een 3e wereldoorlog mag noemen. Eveneens dat je bij de eerste berichtgeving mag spreken over IS.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 10:52

Geen WO 3 maar eerder een guerilla en dus veel moeilijker te bestrijden want je kent de tegenstanders pas wanneer het vaak te laat is. Het word/is een ondergrondse oorlog aan het worden en je weet niet waar en wanneer ze toeslaan. Daarom is het dus ook niet te voorkomen(mocht iemand die illusie nog hebben).Je kunt alleen maar hopen dat jij en de mensen waar je veel om geeft niet op het verkeerde moment op de verkeerde plek zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 10:57

Gelukkig is de kans dat je geen slachtoffer wordt nog altijd vele malen groter dan de kans dat je wél slachtoffer wordt.

Maar ik moet zeggen dat ik me langzaam minder gerust begin te voelen in menigten. Vooral bij dingen als de Gay Pride over twee weken... Groot evenement, drukbezocht, lang in de planning, geen screening van het publiek en ook nog een bepaalde doelgroep... Dan denk ik toch wel even extra na of ik mezelf veilig genoeg inschat.

En zo wil ik eigenlijk helemaal niet leven.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 11:19

Valt me op dat ik nu bij best veel evenementen daarna zeg gelukkig is er geen aanslag gepleegd. Daarmee merk ik toch dat ik onbewust ergens denk dat er wel wat zou gebeuren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 11:22

Volgende week zit ik in Berlijn en in september in new york. M'n broer zit op dit moment in Kreta. M'n moeder zei ook al dat ze dan toch best wel blij is als we veilig geland zijn. Ze zegt dat er zoveel gekke verhalen zijn.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 11:36

Ik heb het gisteren ook gehoord. Een nichtje van mijn vriend werkt daar, ze is er met de schrik vanaf gekomen maar was wel in shock %). Ik wens echt iedereen die het gezien heeft/betrokken is veel sterkte