Vrouw+dochters in Frankr. neergestoken ivm 'schaars gekleed'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willl65

Re: Vrouw+dochters in Frankr. neergestoken ivm 'schaars gekleed'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:37

Waarschijnlijk omdat ze hoogzwanger is fietst en ook nog in een korte rok waarschijnlijk :)F

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:21

Sammie schreef:
http://www.ad.nl/binnenland/hoogzwanger ... ~aa64c3c9/

En wat voor gedachtegang zit hier eigenlijk achter? Vrouwen mogen niet fietsen?

En die lui komen er weer mee weg. Echt, er mag flink geïnvesteerd worden in politie macht e.d. wat mij betreft en creatievere oplossingen (schakel burgers vaker in) om zaken op te lossen. En nee, harde aanpak niet alleen richting getinte mensen maar gewoon naar iedereen. Zijn het toevallig veel getinte mensen die dan harder aangepakt worden, tsja... Dan zullen ze het er naar gemaakt hebben.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:28

geerke schreef:
of door de kleine zelfstandigen die een keer een mohammed hebben aangenomen die de volgende dag niet meer kwam en waar ze op leeg lopen,omdat je hem niet kunt ontslaan...zoiets misschien?

Ja want een Jantje doet zoiets niet.. Laat me niet lachen :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:34

Booooo schreef:
geerke schreef:
of door de kleine zelfstandigen die een keer een mohammed hebben aangenomen die de volgende dag niet meer kwam en waar ze op leeg lopen,omdat je hem niet kunt ontslaan...zoiets misschien?

Ja want een Jantje doet zoiets niet.. Laat me niet lachen :')

Jantje kan dit ook doen, maar het ligt vooral aan de percentages hier denk ik :+ Als het percentage criminaliteit onder allochtonen veel hoger ligt dan autochtonen, dan is het toch logisch dat de gehele groep allochtonen hier sneller op aangekeken zal worden?

Als jij 's avonds ergens langs moet fietsen en er zitten een groep hangjoneren, dan maak jij eerder een ommetje dan als daar een groepje ouderen staat. Toch? Logisch oorzaak-gevolg. Ookal zou dat groepje hangjongeren je niks aan doen, die kans is simpelweg groter.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:37

Maar als er in de ene straat een groepje 'buitenlanders' staat en in de andere straat een groep blanke jongens, qua leeftijd en aantal hetzelfde. Welke neem je dan?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:41

eilleen333 schreef:
Maar als er in de ene straat een groepje 'buitenlanders' staat en in de andere straat een groep blanke jongens, qua leeftijd en aantal hetzelfde. Welke neem je dan?

Ligt er aan hoe veel ik er van kan zien en wat eerdere ervaringen zijn :D Zo zitten er bij ons in het park vaak polen te chillen, maar heb ik nooit last van. Ze zeggen altijd 'hoi' en vinden mijn hond leuk :') Daarop gebaseerd zou ik nu niet snel de keus maken om daar expres niet langs te gaan. Nederlandse hangjongeren heb ik ook nooit last van hier. Marrokaanse jongeren (oid) hangen hier nooit rond :') Maar zou ik één keer gezien hebben dat hier in de buurt een groep Marrokaanse jongeren vervelend aan het doen is, zou ik er (als ik alleen ben) niet snel langs fietsen nee. En in dat geval kiezen voor de blanke jongeren.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:12

Zojuist in Brussel weer iemand in ee binnenstad met bomgordel volgens twitter en krant

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:14

Willl65 schreef:
Zojuist in Brussel weer iemand in ee binnenstad met bomgordel volgens twitter en krant

weer een 'amok' makende verwarde moslim?Gossie....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:24

Willl65 schreef:

Die is een dag te vroeg, het is morgen pas onze nationale feestdag.

Sorry, kon het ff niet laten. Komaan zeg, haat tegen het Westen is onze eigen schuld voor de fouten uit ons verleden? Man, man, man, moet ik nu als Vlaming aanslagen gaan plegen op ieder land dat mijn landje ooit geplunderd heeft? Sorry Nederland, ik woon het dichtsbij jullie, zal daar dan maar beginnen zeker?

Al die excuses waarom bepaalde moslims nu door slaan en anderen aanvallen, zijn gewoon nonsens. Een fatsoenlijk mens doet zo'n dingen niet en als je wil dat vooroordelen de wereld uit gaan, dan moet je zelf je eigen aandeel daarin durven zien. Ja er is racisme, maar door daar steeds mee te schermen, krijg je alleen nog meer weerstand. En ja, er zit krapul tussen de moslim jongeren, maar er zitten even goed enorm fijne mensen bij. Doe die groep een plezier en stop met ze over 1 kam te scheren. En wil je echt van het wij-zij vanaf, doe dan dingen samen en help de mensen binnen je eigen gemeenschap de eigenheden van de andere te aanvaarden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:25

Wat ik gewoon niet snap is dat ze altijd grote woorden hebben over dat ze zich gediscrimineerd voelen.
Terwijl het discrimineren van vrouwen geen enkel probleem is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:28

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:31

SVRL schreef:
Komaan zeg, haat tegen het Westen is onze eigen schuld voor de fouten uit ons verleden?

Iraq en Afghanistan zijn NU bezet.
Syrie wordt NU vernield.

Terrorist en vrijheidsstrijder/verzetsheld is verder slechts een kwestie van gezichtspunt.

Lees het Chilcot rapport eens. Dan wordt verzetsheld wat begrijpelijker en terrorist? Tja dat zijn we als westen veel meer zelf.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:33

Huertecilla schreef:
SVRL schreef:
Komaan zeg, haat tegen het Westen is onze eigen schuld voor de fouten uit ons verleden?

Syrie wordt NU vernield.

Terrorist en vrijheidsstrijder/verzetsheld is verder slechts een kwestie van gezichtspunt.

Lees het Chilcot rapport eens. Dan wordt verzetsheld wat begrijpelijker en terrorist? Tja dat zijn we als westen veel meer zelf.

Als ze boos zijn op overheden kunnen ze beter aanslagen plegen op leidinggevenden binnen de overheid en het leger. Het neersteken van een paar vrouwen/kinderen in een toeristische plaats heeft daar echt werkelijk niks mee te maken en dat weet jij ook wel :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:36

Sowieso werden deze aangevallen door hun kledingkeuze, niet vanwege vernieling/ oorlog...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:36

geerke schreef:

Yep hier een bouwbedrijf,maar het klopt een groot deel komt 1 dag en blijft weg.Ze zijn dan gezonden door de vdab( verplicht solliciteren anders geen uitkering) dus ze komen even en dan raken ze werkonbekwaam voor lange tijd.We(Wij trouwens niet alleen) zijn nu bezig met een rechtszaak, want ze komen allemaal met ziektebriefjes af van 1 bepaalde dokter met onuitspreekbare achternaam.

Aan de andere kant heb je hele goede jongens er tussen die al jaren bij ons werken maar jeblijft zitten met dat ze langer vakantie willen allerlei gelukkig dan wel onbetaalde verlofdagen willen.
Het is gewoon simpelder werken met een doorsnee belg of nederlander. Maar dat mag je niet zeggen dan discrimineer je :-)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:42

Huertecilla schreef:
SVRL schreef:

Syrie wordt NU vernield.

Als jouw vrouw en kinderen die geen part nog deel hebben aan dit conflict worden vermoord. zijn het dan verzetshelden of terroristen?

Ik heb mijzelf nog nooit met politiek bezig gehouden en ben ook niet van plan dat te doen. Maar ik merk wel dat er een dreiging is die steeds dichter bij huis komt. Voor mij is het gewoon heel simpel. De wereld zit vol met zinloos geweld en dat wordt steeds normaler en het wordt ook steeds grootser aangepakt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:42

eilleen333 schreef:
Sowieso werden deze aangevallen door hun kledingkeuze, niet vanwege vernieling/ oorlog...

racisme tegen vrouwen

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:12

Loretta schreef:
eilleen333 schreef:

racisme tegen vrouwen

Seksisme ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:48

Loretta schreef:
Maar ik merk wel dat er een dreiging is die steeds dichter bij huis komt. Voor mij is het gewoon heel simpel.

en dat is een reactie op ons geweld aldaar. Voor mij is het ook gewoon heel simpel.

Toen er in Madrid een aanslag in het treinstation gepleegd werd, was dat de schuld van de toenmalige regering welke troepen naar Iraq gestuurd had..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:57

Huertecilla schreef:
Loretta schreef:
Maar ik merk wel dat er een dreiging is die steeds dichter bij huis komt. Voor mij is het gewoon heel simpel.

en dat is een reactie op ons geweld aldaar. Voor mij is het ook gewoon heel simpel.

Toen er in Madrid een aanslag in het treinstation gepleegd werd, was dat de schuld van de toenmalige regering welke troepen naar Iraq gestuurd had..

Nee hoor, motief was heel duidelijk van deze dader (waar dit topic over gaat). Hij vond de vrouwen (en kinderen) te schaars gekleed. Lees artikel :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:31

Thesserd schreef:
Nee hoor, motief was heel duidelijk van deze dader (waar dit topic over gaat). Hij vond de vrouwen (en kinderen) te schaars gekleed. Lees artikel :+

Ja, 'zou' staat er. Motief is nog steeds niet bekend. Blijft nog speculeren dus.

Ze kunnen ook knallende ruzie hebben gekregen en toen is hij geflipt. Bedenk maar wat, blijft gissen natuurlijk. Enige wat duidelijk is, is het gevolg van zijn daad helaas en wie het is. Maar waarom hij dit deed, dat is niet helder.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:38

Huertecilla schreef:
SVRL schreef:

Syrie wordt NU vernield.

haat tegen het westen,begrijpelijk....maar waarom dan ook om de haverklap in irak aanslagen plegen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:42

Daar zitten ook mensen waar ze een hekel aan hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:45

geerke schreef:
haat tegen het westen,begrijpelijk....maar waarom dan ook om de haverklap in irak aanslagen plegen?

Naast gewoon een oud conflict:
Olie. Olie is geld, olie is macht. Dus bemachtig strategische plekken door onrust te zaaien. Door mensen te laten wankelen en dan, grijp je de macht.

(En heel eerlijk denk ik dat olie ook mede motief van de vs was, vloeibaar goud. Arm land dat geen kostbare grondstof bezit is niet interessant om je materieel aan te verkwisten immers)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:59