Aanslag op boulevard Nice

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:28

Taffje schreef:
Waarom een aangepast reisadvies, wat daar gebeurd is kan makkelijk overal in Europa gebeuren, we kunnen moeilijk alles af gaan sluiten. Ben wel geneigd om grote evenementen met mensen massa's te vermijden...

omdat Turkije en egypte direct op een negatief / aangepast reisadvies gingen. Waarom frankrijk dan niet? frankrijk is een verklaard doelwit van de is. je hoeft er niets voor af te sluiten, het is enkel een advies

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:38

Tivoli schreef:
Of het nou wel of niet door de IS wordt opgeëist, dat lijkt me niet van heel groot belang.
De dader is waarschijnlijk wel geïnspireerd door eerdere aanslagen van de IS.

waar blijkt dat dan uit?

als je naar de wijze waarop kijkt lijkt hij meer te zijn geinspireerd door:
De aanslag in Apeldoorn Koninginnedag 2009
Karst Tates had volgens zijn ouders een moeizaam en deprimerend leven, zonder vrienden of relaties.

Dat was ook het eerste dat vergelijk dat door mijn hoofd schoot toen ik het verhaal hoorde inclusief de beschrijving van zijn buren. T lijkt verdorie Apeldoorn wel.

Normaal is IS redelijk vlot met aanslagen claimen.. ze gebruikten vooral vuurwapens en bommen.

Wordt hier dan echt alleen de connectie gelegd, omdat de man een frans tunesiër is?
Bij Karst Tates dachten we toch ook niet direct.. dat is een christelijk extremistische aanslag?

dat wil niet zeggen dat IS er niet achter zou kunnen zitten. Maar het lijkt alsof we maar 1 richting op kunnen denken.. terwijl we het wel normaal vinden dat als een blanke onheil aanricht, dat het dan om een losse gek gaat.

Tivoli

Re: Aanslag op boulevard Nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:44

Omdat volgens de Franse media de IS al in dec 2014 heeft aangekondigd om te gaan kijken naar het plegen van aanslagen door aanrijdingen.

veel mensen vinden 'dit niet passen bij de IS' , maar zij ontwikkelen zich razendsnel en passen zich aan,aan de opschalingen van de beveiliging.

Maar goed, ik meld alleen wat ik op de media heb gelezen, niet wat ik zelf denk.
Ik trek namelijk pas conclusies als er een onderzoek is geweest en er duidelijkheid is :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:50

Waar ik vooral moe van word is hoeveel de media en wij ons uitspreken over terrorisme en aanslagen. We weten de exacte gedachten niet van de aanleiding. Zolang er geen aanleidingen zijn en dat IS het heeft opgeëist spreek ik niet van een terroristische aanslag.
Misschien was die man wel extreem depressief of iets anders, onder invloed

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:03

Dus als er geen IS bij betrokken is,is het geen aanslag? :?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:03

Tivoli schreef:
Omdat volgens de Franse media de IS al in dec 2014 heeft aangekondigd om te gaan kijken naar het plegen van aanslagen door aanrijdingen.

veel mensen vinden 'dit niet passen bij de IS' , maar zij ontwikkelen zich razendsnel en passen zich aan,aan de opschalingen van de beveiliging.

Maar goed, ik meld alleen wat ik op de media heb gelezen, niet wat ik zelf denk.
Ik trek namelijk pas conclusies als er een onderzoek is geweest en er duidelijkheid is :)

als je dood en verderf wilt zaaien dan ga je natuurlijk alle opties af..
of je nu dat vanuit IS gedachtengoed wilt doen, of vanuit andere gedachten.

Ik vind het inderdaad a typisch voor de aanslagen van IS tot op heden.. wil niet zeggen dat ze niet een ander pad kunnen bewandelen.. Een kaping was voor de molukken ook a typisch tot de punt.. een vliegtuig in een gebouw vliegen was ook a typisch tot aan 9-11..

Maar mijn vraag is, waarom men direct denkt aan IS.. terwijl het veel meer lijkt op bijvoorbeeld Apeldoorn.. de keuze van een nationale feestdag, met een voertuig, door een persoon die beschreven wordt als gedeprimeerd zonder vrienden of relaties. Daar heeft het dan meer overeenkomsten mee dan met een IS aanslag.. Enige dat daarmee overeenkomt is dat hij een deel nationaliteit waar de geloofsovertuiging vooral islamitisch is.. Karst had de nationaliteit van een land waar de geloofsovertuiging vooral christelijk is, toch wordt dan niet direct gedacht aan christenextremisme, maar gewoon aan een gek in een auto.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:08

Tivoli schreef:

waar staat dan Tivoli?

aanslag is aanslag, Apeldoorn was ook een aanslag, zo ook de acties eta, de acties van de ira en ga zo maar verder. Volgens mij bagatelliseert niemand de omvang, of het feit dat het een aanslag is?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:18

unihorses schreef:
juist geld ( olie ) en wapens daar heen doen is wat t uitlokt, is moet uitgeroeid worden niets geen geld geven het is geen arm landje, het is een tereurbeweging ! Hitler geld geven had ook geen slachtoffers gespaard, enkel de kop in drukken en de leiders afslachten helpt zoals ze dat zogoed bij ons kunnen

Je weet dat WIJ daar al zo'n slordige 350.000 burgers om zeep geholpen hebben?!
Wij zijn zelf de directe schuldig van het relatief minieme beetje leed wat we in ons Europ krijgen.
Lees het Chilcot rapport eens voor je een ongefundeerde mening uit.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:26

unihorses schreef:
Taffje schreef:
Waarom een aangepast reisadvies, wat daar gebeurd is kan makkelijk overal in Europa gebeuren, we kunnen moeilijk alles af gaan sluiten. Ben wel geneigd om grote evenementen met mensen massa's te vermijden...

omdat Turkije en egypte direct op een negatief / aangepast reisadvies gingen. Waarom frankrijk dan niet? frankrijk is een verklaard doelwit van de is. je hoeft er niets voor af te sluiten, het is enkel een advies

Ja maar in Turkije en Egypte was er wel wat meer aan de hand. In Turkije en Egypte was dichtbij of zelfs in het land een oorlog gaande of in ieder geval een aantal gevechten. Dat is in Frankrijk niet het geval. Daarnaast lijkt het nu toch echt op een Einzelgänger te gaan. Hij scheen geen geloof te hebben, zat diep in de put met schulden een een scheiding en kinderen die die niet zag. Deze persoon is nu gedood dus is dat gevaar een soort van geweken, wat natuurlijk niet de angst voor nog een aanslag van isis oid wegneemt, iets wat ik me ook realiseer.

Ik vlieg over 2 weken richting Nice, wel met een dubbelgevoel in de trant van dat daar 80 mensen zijn gestorven (wat nog kan oplopen), maar zonder angst voor aanslagen.. Als we ons daar druk om moeten maken dan kan je ook niet echt meer genieten van het leven.. en dat is ook zonde.

Daarom vind ik het ook sterk dat de tour de france door is gegaan. Maar ik had wel een plaatsvervangende schaamte voor het gedrag van de fotograven die na 30 seconde bij een minuut stilte in volle gang aan het fotograferen gingen..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:29

purny schreef:
Waar ik vooral moe van word is hoeveel de media en wij ons uitspreken over terrorisme en aanslagen. We weten de exacte gedachten niet van de aanleiding. Zolang er geen aanleidingen zijn en dat IS het heeft opgeëist spreek ik niet van een terroristische aanslag.
Misschien was die man wel extreem depressief of iets anders, onder invloed

Volgens zijn buren was hij een stille en depressieve man die in scheiding lag..
http://nos.nl/artikel/2117763-buurman-v ... islam.html

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:31

Ja ik had het ook gelezen inderdaad. En mocht dat zo zijn vind ik dat Frankrijk zich ook wel even om de oren mag krappen hoe de hulpverlening daar in elkaar zit. Maar dat is mijn persoonlijke gedachte, deels omdat ik ook geen kennis van de hulpverlening in Frankrijk af weet. Maar dat is een eerste gedachte. Net zoals toen in Nederland met die Tristan, waar ook dingen niet goed zijn gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:58

En men blijft maar zeggen dat "het niet mogelijk is om de IS te stoppen"... Als het voor iemand mogelijk is om zoiets gruwelijks, misselijks en afschuwelijks te doen dan is het in mijn ogen ook mogelijk om verdomme ieder huis in Europa af te zoeken naar die verdomde klootzakken en hier zo snel mogelijk een einde aan te maken. Grenzen dicht, alleen open voor diegenen die kunnen bewijzen dat ze zich normaal kunnen gedragen en zich aan kunnen passen. Iedereen die met een bootje komt terug sturen. Het is verdomme veel te ver gegaan. Hoeveel aanslagen moeten er nog komen voordat men zich dat veseft? Nee, ik ben geen racist. Ik heb een afschuwelijke hekel aan die klootzak van een Geert Wilders en ben het niet eens met de dingen die hij roept. Maar het is toch overduidelijk dat het op de manier waarop het nu gaat, het niet meer kan?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:08

Resistance schreef:
En men blijft maar zeggen dat "het niet mogelijk is om de IS te stoppen"... Als het voor iemand mogelijk is om zoiets gruwelijks, misselijks en afschuwelijks te doen dan is het in mijn ogen ook mogelijk om verdomme ieder huis in Europa af te zoeken naar die verdomde klootzakken en hier zo snel mogelijk een einde aan te maken. Grenzen dicht, alleen open voor diegenen die kunnen bewijzen dat ze zich normaal kunnen gedragen en zich aan kunnen passen. Iedereen die met een bootje komt terug sturen. Het is verdomme veel te ver gegaan. Hoeveel aanslagen moeten er nog komen voordat men zich dat veseft? Nee, ik ben geen racist. Ik heb een afschuwelijke hekel aan die klootzak van een Geert Wilders en ben het niet eens met de dingen die hij roept. Maar het is toch overduidelijk dat het op de manier waarop het nu gaat, het niet meer kan?

Nogmaals; lees het Chilcot rapport eens voor je zoiets ventileert.
WIJ zijn de massamoordenaars.
WIJ zijn begonnen.
Het is onze EIGEN schuld.
De rest is demagogie; het stemvee misleiden door angst zaaien.
Het stemvee voor oorlog daar en bewapende 'beveiliging' in ons dagelijkse leven laten zijn.
Jij wil de Staat zelfs het recht geven zomaar elk huis te doorzoeken _-:(

Nognogmaals: Zie het rapport.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:25

Huertecilla schreef:
Resistance schreef:

WIJ zijn begonnen.
Het stemvee voor oorlog daar en bewapende 'beveiliging' in ons dagelijkse leven laten zijn.

dus jij gaat als het zover is met je witte vlaggetje op het puntje van je berg staan?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:28

Huertecilla schreef:
Resistance schreef:

WIJ zijn begonnen.

dat raport bestaat uit 3 miljoen woorden, dikke doei :wave:
ik probeer je te volgen maar je gebruikt echt gekke zinsopbouw en woorden naar mijn mening. bovendien wat hebben die inwoners daar in het midden oosten dan fout gedaan? die krijgen ook isis op hun dak he? Er bestaan bepaalde normen en waarden en isis heeft die allemaal aan hun laars gelapt, daar is een gezamenlijke kracht voor nodig om de peuter met driftbui in zijn strafhoek te zetten. van de hele wereld tegen hun.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:42

Het is niet ineens onze schuld ik vind dat wat te snel concluderen. Wij hebben ze eerder misschien aan wapens geholpen, maar hebben we ook gezegd roei alle niet moslims lekker uit?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:38

Huertecilla schreef:
Resistance schreef:

WIJ zijn begonnen.

Alsof de regering naar de kiezers geluisterd heeft en is gaan bombarderen omdat die dat geheel zelfstandig aangevraagd hebben? Bull. Sh*t. Berg propaganda om draagvlak te krijgen voor iets waar een kleine groep nog rijker & machtiger van kon worden eerder. Politiestaat als doel is heel goed mogelijk, immers macht is de meest verslavende drug ter wereld en aan een fix komen wordt elk jaar moeilijker. VS helemaal makkelijk, onderwijs is er slecht, gemiddeld IQ = 85 en iets verkopen zijn ze erg goed in of dat nu een idee is of een product. Ik weiger mij als burger verantwoordelijk te voelen voor iets dat een groepje bedrijfsvertegenwoordigers dat zich regering noemt besloten heeft, mijn invloed daarop ligt nl ergens tussen 0 en nihil.

Komt bij dat de escalatie van geweld inderdaad mogelijk gemaakt is door beter transport (auto's) en wapens (altijd nieuwe afzetmarkt nodig, want economie moet groeien), maar het elkaar de hersens inslaan is al veel langer het geval, dat was al voor christendom zo in de stammenculturen daar. Was van wat ik begrijp het doel van Mohammed om daar een eind aan te maken, maar vreedzaam lukte dat niet. Geweld paste beter en dat is zo gebleven. Noch geld er in pompen noch er wapens op smijten of naar toe sturen zal dat ooit oplossen. Ze moeten het zelf gaan doen, maar zonder draagvlak daarvoor is onze inmenging hoe goed bedoeld ook nutteloos. Het enige wat daar ellende maken hier oplevert is een stijgend bbp cijfer, omdat ook wapens maken, verwondingen en PTSD behandelen als economische groei gerekend worden. M.a.w. ons economisch systeem is schokkend krom als ellende van allerlei soort zich laat vertalen in economische groei en dus een het gaat goed met ons boodschap, of : "hoe meer ellende er is, hoe beter het met een land gaat". Natuurrampen vallen trouwens ook in die categorie, maar daar hebben we een stuk minder over te zeggen.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:54

elenaMM77 schreef:
Tivoli schreef:

waar staat dan Tivoli?

aanslag is aanslag, Apeldoorn was ook een aanslag, zo ook de acties eta, de acties van de ira en ga zo maar verder. Volgens mij bagatelliseert niemand de omvang, of het feit dat het een aanslag is?

Ik denk alleen weld dat een groot verschil is dat Apeldoorn op het koningshuis was gericht en niet op de burgers, wat hier wel het geval was.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:14

Michelleex,

de persoon in Apeldoorn moest ten alle tijden dwars door publiek/burgers om de bus te bereieken en had natuurlijk uberhaupt geen schijn van kans met een auto tegen een bus.. daarmee in mijn ogen was het een actie tegen de feestdag, zonder om burgers te geven.. het was bijna een zekerheid dat hij niemand van het koningshuis zou kunnen treffen en een zekerheid dat gewone burgers zouden sterven met z'n actie.

Ik bedoel niet overeenkomst in doel.. Maar het geheel.. op een feestdag (zelfs het type feestdag), met een voertuig, door een afgesloten gebied, als depressief vriendenloos en relatieloos beschreven persoon..

Er zijn zoveel vormen van aanslagen. en voor mij was er gelijk het vergelijk met Apeldoorn, ongeacht of er nu een gekleurd type achter zat met een achtergrond die al de niet wijst op eventueel zijn van moslim.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:24

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people living life in peace, you

You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope some day you'll join us
And the world will be as one

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 11:54

janouk schreef:
Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people living life in peace, you

You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope some day you'll join us
And the world will be as one

Helaas staat de politiestaat voor de deur, leven we daar eigenlijk al in zonder enig recht op privacy en met de Staat die een monopolie op geweld heeft en wij geen recht op zelfbescherming.

In gewapende conflicten zijn het de legers, de soldaten welke de burgers NIET beschermen.
Zijn het de legers, de soldaten welke orders volgen, de belangen van de Staan en het grootgeld verderdigen.
Het komt erop neer dat de politie zeker stelt dat de burgers geen wapens hebben en zij het de legers, de soldaten welke plunderen en verkrachten.

Ondertussen zijn er dagelijks meer verkeersdoden in Europa dan jaarlijks slachtoffers van zogenaamd terrorisme want dan moet je dan ook maar geloven.
Door de exploitatie van de angst door de Staat geeft het stemvee alle vrijheden op.
Zie daar de politiestaat.
De sheeple zijn weerloos.

Als burger maakt het mij net uit wie welke vlag zwaait van de belastng welke ik toch moet betalen.
Wat mij wel stoort is dat het leger wat ik betaal mijn familie niet zal beschermen, maar orders in het grotere belanmg zal volgen. Zie het drama van Kosovo.
Ik heb liever dat dit geld naar veiliger wegen gaat en ik zelf een wapen mag hebben. Ik zal namelijk zelf mijn gezin WEL beschermen. Tegen wie dan ook. Tja en DAT is nu net de crux: Ik ben vee. Heb geen rechten, moet betalen aan de exploitanten van het land waarin ik leef. De politie en het leger bewaken die orde, mij.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 12:32

De aanslag is opgeëist door Islamitische Staat.

Terreurgroep Islamitische Staat (IS) heeft anderhalve dag na de aanslag de verantwoordelijkheid geclaimd. Dit gebeurde via het eigen persbureau van IS, Amaq.

Volgens IS is de aanslag uitgevoerd door een "soldaat van Islamitische Staat, die heeft gereageerd op onze oproep om landen die onderdeel zijn van coalitie tegen IS te treffen".

Mocht men dit nog niet vernomen hebben. Dit staat onder meer in het uitgebreide verslag op nu.nl

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 12:39

Ik hoorde het. Dus toch

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 12:41

Of niet en komt het IS erg goed uit dat dit gebeurd is, normaal zijn ze er als de kippen bij om het te claimen, nu anderhalve dag later. Mmm weet niet hoor.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 12:52

Ze kunnen idd wel alles opeisen... Als de dader een boodschap heeft achtergelaten oid is het een ander verhaal.. Dat is wat ze altijd doen toch?
Voor zover je de berichten mag geloven was het een man met een drugsprobleem en een zware depressie.