Hele schoolklas op de vuist tijdens les in Almere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:44

karuna schreef:
Als ik zo volg wil de school een aantal permanent van school laten verwijderen. Ben bang dat dat niks oplevert. Ze moeten toch onderwijs hebben op de een of andere manier.

Ja precies. Dat je leerlingen niet zomaar van school mag sturen is precies daarom ontstaan: het onderwijs zelf is daarin gewoon wel echt tekort geschoten. Het kwam en komt nog steeds regelmatig voor dat jongeren vooral als hete aardappels van school naar school geschoven worden - en zodra het moeilijk wordt trekt de school de handen ervanaf. Terwijl er in veel gevallen eigenlijk niet zoveel gedaan werd om de problemen al in een eerder stadium beter op te lossen. Zoveel pestsituaties die escaleren waar de scholen al maanden alles negeren ('kunnen we niks aan doen, jammer dan pech gehad') en dan als het misgaat stuur je de leerlingen en weg en is het het probleem van iemand anders.

Volkomen begrijpelijk is toen gezegd: ho even, je moet je als school wel inspannen voor je leerlingen, en je mag ze ook niet zomaar dumpen en thuis laten zitten: als ze van school moeten dan moet je een andere plek voor ze zoeken. Dat leidde vervolgens weer tot een toeloop in het speciaal onderwijs (want de normale scholen zeiden 'wij hoeven ze niet' - echt een fijne boodschap aan leerlingen) en vervolgens werd ook daar een rem op gezet.

Dat de situatie nu muurvast zit (ten koste van onder andere 15.000 thuiszitters, heel veel jongeren en heel veel leerkrachten) is duidelijk, maar meer leerlingen dumpen zonder het grotere geheel te willen bekijken - we weten niet eens wat er hier gebeurd is! - is zinloos. Daar lossen we niks mee op.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:44

CurlyCoat schreef:
Wat een idioten zeg.
Het word steeds gekker met de jeugd, en dat is dan de toekomst van Nederland.. -O-

Dit gebeurde vroeger nooit natuurlijk :') :')

Mondy

Re: Hele schoolklas op de vuist tijdens les in Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:50

Wat een pareltjes .....
En nu wachten op de ouders waarvan hun jong dit natuuuuuurlijk nooit zou doen ..en normaal heeeeeel lief is enzo.

De reden erachter zal ook zeker uitgezocht mogen worden en kan me best voorstellen dat iemand een keer van zich afbijt/slaat. Maar dit is van de zotte.

Zo nu en dan zou ik willen dat de dienstplicht weer terug zou komen. Al zou dat tegenwoordig ook meer (p)aaien zijn want Oh jee als je er een hard aanpakt.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:50

Shadow0 schreef:
xRaisin schreef:
Ik geloof namelijk niet dat een schorsing nou heel veel indruk maakt op die leeftijd. Dat ze op internet komen en dan heel Nederland weet dat ze dit hebben uitgevoerd wel.

Dat geloof je, omdat het heel fijn is om te geloven dat we wat goeds doen met die heksenjacht. Dat het daar beter van wordt enzo - want dan kun je fijn verontwaardigd zijn, en bewijs je zowel met het kijken als met de heksenjacht dat je aan de 'goede' kant staat.

Ik weet niet wat jij nou met heksenjacht bedoelt, maar van mij hoeven ze niet met volle naam en adress op internet gezet te worden zodat we hun de rest van hun leven hierop beoordeeld mogen worden. Zoals ik in de rest van mijn post zei, dat filmpje is volgende week iedereen weer vergeten.

Wat ik niet snap, is waarom zulk gedrag verdedigd moet worden. Waarom zouden wij op internet niet mogen zeggen dat we dit belachelijk gedrag vinden? Dit is geen domme fout, maar deze jongeren hebben elkaar bewust aangevallen en dan kunnen ze jong zijn, maar zeker oud genoeg om te weten dat dit niet normaal is.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:56

UhNee schreef:

In de jaren 60 en begin jaren 70 gebeurde dit dus absoluut niet in de klas. Er waren natuurlijk weleens vechtpartijtjes op het plein maar die werden binnen een minuut gestopt door de leerkrachten die altijd toezicht hielden.
Er was toen echt wel meer respect voor de leerkrachten maar ook meer respect voor elkaar.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:31

harbourlight schreef:
UhNee schreef:

In de jaren 60 en begin jaren 70 gebeurde dit dus absoluut niet in de klas. Er waren natuurlijk weleens vechtpartijtjes op het plein maar die werden binnen een minuut gestopt door de leerkrachten die altijd toezicht hielden.
Er was toen echt wel meer respect voor de leerkrachten maar ook meer respect voor elkaar.

Mh, 'meer respect voor elkaar'. Ik geloof dat soort dingen nooit zo.
Bovendien was degene die ik quote 22.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:35

Ik heb niet alle reacties doorgelezen, wel het filmpje bekeken. Ik vind het absoluut niet normaal wat er gebeurt, maar herken dit wel van mijn mbo tijd. Is een paar keer bitchfight uitgebroken. Ik ben toen gewoon de klas uitgelopen en op een rustige plek gaan zitten. Geen zin in dat kinderachtige gedrag.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:47

Ik vind dit soort dingen echt verschrikkelijk. Soms voel ik me wereldvreemd maar als ik dit zie zou ik het liefst ver weg in de natuur van wonen. Er is zoveel moois te beleven. Ik heb nog geen kinderen, wil ze wel maar ik kijk ook echt tegen de tienertijd op. In die leeftijd zijn ze soms zo blind door emoties. Overigens heb ik het idee dat het vroeger wel degelijk strenger en daarmee beter was.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:52

Hoe krijg je het in je hoofd uit te halen met een stoel uit het niets? Ik heb wel eens iemand een tafel zien grijpen om uit te halen, maar die werd al achterna gezeten. Maar zomaar pakken en slaan? Waar zit je verstand dan?

Hier op school werd ook sporadisch wel eens gevochten, maar dan greep iedereen in om ze uit elkaar te halen, ik vraag me echt af waar het achterlijke gedrag van deze hele klas weg komt.
Bijzondere klas ook, dat de helft mee gaat doen en de andere helft klappen en joelen... hallo??? haal ze eens uit elkaar.

Vind het optreden van de leraar netjes, maar jammer dat hij niet strenger in kan grijpen. Rare gang van zaken in Nederland tegenwoordig.
Ik weet wel dat ze hier op school je wel gewoon uit elkaar trekken, moet je maar niet gaan vechten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:53

UhNee schreef:
Tsja, Almere hè.

? Wat heeft dat ermee te maken als ik vragen mag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:54

Op mijn school vlogen zeker weleens de stoelen door de klas , met vaak een tackle van de leraren tot gevolg (waren ze getraind voor, doken gerust stuk of 6 leraren op je) Maar nee speciaal onderwijs is anders :o

Vind het zeker not done

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:58

rapido schreef:
Ik heb daar op school gezeten in de jaren 80
Zaten toen al een hoop asos op die school. Waren heel vaak vecht partijen van zowel jongens als meisjes.

Ik heb daar ook in de jaren 80 op school gezeten, maar heb echt niet meer of minder vechtpartijen meegemaakt als op elke school gebeurt, maar dit slaat letterlijk alles

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:01

moonsparkle schreef:
UhNee schreef:
Tsja, Almere hè.

Dat vroeg ik mij ook af, alsof dit nergens anders kan gebeuren dan in Almere.
Al gebeurt er de laatste tijd wel heel veel in Almere, daar ben ik het dan weer wel mee eens

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:12

Het is niet zo dat het nergens anders kan gebeuren, maar het is wel weer verschrikkelijk typisch :+

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:13

What the.......?! Dit doe je toch niet?! :oo

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:14

moonsparkle schreef:
UhNee schreef:
Tsja, Almere hè.

Ja inderdaad, jammer zo'n vooroordeel. Ik ben opgegroeid in Almere evenals mijn oudere broer en zus, op openbare en multiculturele scholen (lees: ik was 2 jaar lang samen met 5 andere kinderen de enige blanke). Nooit een probleem gevonden! We hebben allen de HAVO afgemaakt en zijn prima terecht gekomen.

En zoiets als dit heb ik nooit meegemaakt..

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:21

hielkebro schreef:
Pff .. ik weet het wel, ik stem pvv... :n

(Krijg heel bokt achter me aan)

Dit vind ik wel een interessante :+. Want Geert Wilders (/ partij) gaat er voor zorgen dat dit soort gevechten stoppen? En als je doelt op 'de getinte' mensen, wat maakt hen anders? Dit zou net zo goed door blanke jongeren gedaan worden.

Ik heb stiekem wel een beetje moeten lachen, 't ziet er zo triest uit. En het is ook triest. Belachelijk dat iedereen zich ermee gaat bemoeien, dat ze gaan joelen en juichen en aanmoedigen (maar als hier eens in de zoveel tijd een gevecht is in de aulo, is het ook een kippenhok waarbij het lijkt alsof er een bloeddorstige haan alle kippen op wilt eten of zo). Ik las ergens dat de leraar ontslagen was omdat hij het niet onder controle had o.i.d. Lijkt mij erg sterk want meer kon hij niet doen, ja, er op in rammen maar dat mag natuurlijk ook niet. Ik vind dat hij goed gehandeld heeft.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:22

Ik ben evengoed opgegroeid in Almere, dus niks geen vooroordelen hier. Ik ben maar wat blij dat ik er nu weg ben :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:30

Goof schreef:
Shadow0 schreef:
Veroordeel gedrag, niet de mensen. Vechten is fout, maar het is niet ok om leerlingen op basis van een miezerig filmpje meteen uit te schelden voor debielen en tuig.

Eindelijk iemand met wijze woorden hier +:)+

Yep, heerlijk om tussen al het gewauwel iets verstandigs te lezen. Gelukkig bestaat het nog, gezond verstand en een genuanceerde blik op dit soort gebeurtenissen. +:)+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:31

Dit zijn de pareltjes die later bij alles roepen dat ze achter gesteld worden en geen kansen krijgen.
Het ligt natuurlijk niet aan hun gedrag.

De bitch fight met dat slaan wat op aaien lijkt gebeurde vroeger ook wel eens.
Maar laf in de rug stampen bah bah.
Die moeten ze niet van school sturen.
Nee die moet er extra heen.
Om 7 uur in de ochtend melden en pas om 6 in de avond weg.
Wegsturen is juist wat ze willen.
Extra personeelskosten totaal op de ouders verhalen.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:32

Smee__ schreef:
Ik ben evengoed opgegroeid in Almere, dus niks geen vooroordelen hier. Ik ben maar wat blij dat ik er nu weg ben :=

Ook naar Friesland gegaan zie ik!

Ligt misschien ook wel een beetje aan de buurt waar je bent opgegroeid maar ik heb nooit zo'n moeite met Almere gehad. Ik kom uit de muziekwijk. De stedenwijk en Almere Haven schenen wel ietsje erger te zijn. Maarja dat heb je in elke stad; betere en 'slechtere' buurten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:35

In vergelijking met waar ik vandaan kom vind ik het in Almere heerlijk groen, veel natuur en vaak wat leuks te doen. Ik woon dan ook wel in een hele fijne buurt.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:38

Dafuq did I just watch.

Dit geeft mij echt vertrouwen in deze generatie :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:40

bruintje123 schreef:
Dit zijn de pareltjes die later bij alles roepen dat ze achter gesteld worden en geen kansen krijgen.

En weet je - dan hebben ze waarschijnlijk zelfs gelijk. Want het oordeel is nu allang geveld toch?

Citaat:
Extra personeelskosten totaal op de ouders verhalen.

Dat klinkt echt als een fijne samenleving. Iedereen aanklagen, alles in geld omzetten, en een maatschappij laten ontstaan die vooral gaat om financiele advocaten... daar wordt het vast veel gezelliger van. :j Het helpt niks om de problemen op te lossen (dat weten we allang) want het puberbrein werkt nog helemaal niet op die manier, maar het geeft gelukkig wel heel veel werkgelegenheid aan nog meer bureaucratie. Goed plan.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:41

Ik kom/woon al 20 jaar in Almere haven en vind het juist het rustigste gedeelte van Almere. Heb er zelfs een huis gekocht
Stad en buiten (niet alle wijken trouwens) zou ik absoluut niet willen wonen