Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:bruintje123 schreef:Nee een nexit wil ik niet.
Maar de EU van nu ook niet.
Er is geen 1 Europa.
Er werd hierboven geschreven dat Regels overal gelijk zijn. Maar dat is dus op veel vlakken ook niet.
Als voorbeeld de verplichte asbest sanering in Nederland. Daar mogen wij ook weer eens voorop lopen.
Maar kijk ook eens naar wat we aan de pomp betalen.
Wij "rijke" landen mogen betalen aan de landen die vertikken om te werken en in te leveren zoals Griekenland.
Landen die er bij zijn gekomen en 50 jaar achter lopen in hun doen en laten en ook niets bijdragen.
Ik begrijp dat er nooit 1 Europa kan zijn, maar nu zijn er ook verschillen die niet kloppen.
Grote onzin. .... De Grieken hebben vreselijk veel ingeleverd. Daarbij is laatst uit een onderzoek gebleken dat de Griek langer werkt dan de Nederlander. Ik kan geen link plaatsen op dit moment, maar je moet niet zomaar wat roepen.
Wel ben ik het eens met dat de EU niet (meer) goed werkt en eigenlijk te groot is geworden. Maar Griekenland is al lid sinds na het kolonelsregime, dus is geen nieuwkomer.
janderegelaa schreef:Nee, er gelden andere regels. Waar de Nederlndse boer zijn economisch verlies moest pakken met een kleine vergoeding konden de Franse boeren gewoon het volle pond krijgen (hoe ironisch).
Celiien schreef:git schreef:De stemming hier in Nederland is heel anders als in GB.
als we de stemming in deze poll bekijken kiest een 85% voor blijven in de eu.
Vergis je niet dat bokt's populatie (en danvooral in dit topic) totaal niet vergelijkbaar is.
In Engeland hebben toch (even grof gezegd) de oudere generatie (50+) en wat lager opgeleiden (sorry, bedoel er niks mee) ervoor gezorgd dat er een Brexit kwam.
Resistance schreef:Men kijkt vaak zo graag naar alle negatieve kanten... maar what about de positieve kanten?
De EU zorgt ervoor dat wij geen verontreinigd vlees eten zoals in Amerika, er worden universiteiten gesubsidiëerd (er gingen elk jaar miljoenen naar Oxford en Cambridge in Engeland), ze zorgen er voor dat ons diploma in heel Europa geldig is, voor gelijke rechten voor geslachten en verschillende afkomsten, dat jij tijd voor je kind hebt en niet altijd maar door hoeft te werken, dat jij doorbetaald wordt wanneer je ziek bent en ga zo maar door. Daarbij is de EU een verenigd front en wanneer dat uit elkaar valt heb je helemaal niets meer te zeggen als klein landje.
Noorwegen is ook geen EU lid. Die kunnen het zich echter veroorloven; om handelsrechten enzo te behouden met Europa moet er bijna evenveel worden betaald aan de EU als wanneer een land er wel lid van is. Echter krijg je er dan helemaal niets voor terug; als je als land in de EU zit wel.
fransje23 schreef:janderegelaa schreef:Nee, er gelden andere regels. Waar de Nederlndse boer zijn economisch verlies moest pakken met een kleine vergoeding konden de Franse boeren gewoon het volle pond krijgen (hoe ironisch).
Om weke ziekte ging dit?
Landbouwbeleid is nu net zo een zaak waarbij heel veel vanuit de EU geregeld is. Maar schijnbaar niet alles?
Evelijn schreef:janderegelaa schreef:Nee, er gelden andere regels. Waar de Nederlndse boer zijn economisch verlies moest pakken met een kleine vergoeding konden de Franse boeren gewoon het volle pond krijgen (hoe ironisch).
Er gelden andere regels ... En dat ligt dan aan de EU? of aan het feit dat het ook nog gewoon twee verschillende landen zijn. ... en worden er nu niet in de EU maatregelen genomen dat dergelijke verschillen niet kleiner worden?
Resistance schreef:Men kijkt vaak zo graag naar alle negatieve kanten... maar what about de positieve kanten?
De EU zorgt ervoor dat wij geen verontreinigd vlees eten zoals in Amerika, er worden universiteiten gesubsidiëerd (er gingen elk jaar miljoenen naar Oxford en Cambridge in Engeland), ze zorgen er voor dat ons diploma in heel Europa geldig is, voor gelijke rechten voor geslachten en verschillende afkomsten, dat jij tijd voor je kind hebt en niet altijd maar door hoeft te werken, dat jij doorbetaald wordt wanneer je ziek bent en ga zo maar door. Daarbij is de EU een verenigd front en wanneer dat uit elkaar valt heb je helemaal niets meer te zeggen als klein landje.
Noorwegen is ook geen EU lid. Die kunnen het zich echter veroorloven; om handelsrechten enzo te behouden met Europa moet er bijna evenveel worden betaald aan de EU als wanneer een land er wel lid van is. Echter krijg je er dan helemaal niets voor terug; als je als land in de EU zit wel.
bruintje123 schreef:Daarvoor was bijvoorbeeld hun pensionleeftijd heel wat lager dan bij ons.
Sheran schreef:Serieus, ik eet liever een iets te rechte komkommer.
Sheran schreef:Ik zou ook tegen stemmen.
Maar ook kan ik er niet goed bij dat mensen vrede, zekerheid gemak willen opofferen omdat er zeurderige regeltjes zijn waar ze het niet mee eens zijn. Serieus, ik eet liever een iets te rechte komkommer.
Dat er wat zou moeten gebeuren is een ander verhaal. Maar ik denk dat je meer kans hebt op die veranderingen als je ín de EU blijft. Het is net als een barbecuefeestje boycotten omdat je tegen het eten van vlees bent. Het feestje wordt er niet minder om en ze plannen een nieuwe barbecue, zonder jou. Maar als je wel komt en je oppert vegaburgers, dan heb je misschien nog kans op een beter feestje in de toekomst
Shadow0 schreef:Sheran schreef:Serieus, ik eet liever een iets te rechte komkommer.
http://www.voxeurop.eu/nl/content/artic ... s-ontstaan
Shadow0 schreef:Sheran schreef:Serieus, ik eet liever een iets te rechte komkommer.
http://www.voxeurop.eu/nl/content/artic ... s-ontstaan
Sheran schreef:Ik had het aangehaald als ultieme zeurregel uit eerder in het topic. Als in: zelfs als de EU dat zou doen, doe ik dat liever.
Citaat:Heel veel regels en richtlijnen vind ik zelfs erg prettig, met name de milieuwetgeving. Sommige landen lopen daarin wel meer voorop dan andere, maar alleen met een overkoepelend orgaan kun je echt wat betekenen.
janderegelaa schreef:fransje23 schreef:
Om weke ziekte ging dit?
Landbouwbeleid is nu net zo een zaak waarbij heel veel vanuit de EU geregeld is. Maar schijnbaar niet alles?
Mond en klauwzeer. Uiteindelijk is men in Nederland ook gaan enten maar werd toch alles geruimd vanwege EU regels die puur om een economisch belang gingen. Je kunt namelijk alles goed enten behalve varkens. En om te voorkomen dat het varkensvlees dan een slechte naam zou krijgen is alles geruimd in een bepaalde straal rondom bedrijven. En dat terwijl maar 1,2% van de dieren doodgaat die besmet raakt.
bruintje123 schreef:Het aangehaalde asbest als voorbeeld waarop jij alleen die zin er van mij uitpikte.
Asbest is rommel, maar weer niet zo erg als Nederland aan gaat.
En wij alles saneren maar je buurman Belg die dat niet doet schiet het ook niet zo erg op.
Shadow0 schreef:bruintje123 schreef:Het aangehaalde asbest als voorbeeld waarop jij alleen die zin er van mij uitpikte.
Asbest is rommel, maar weer niet zo erg als Nederland aan gaat.
En wij alles saneren maar je buurman Belg die dat niet doet schiet het ook niet zo erg op.
Juist bij asbest scheelt dat wel een heleboel. Asbest is heel lokaal. Het maakt uit dat iemand in hun huis, hun werk daar niet meer mee te maken hebben. Het lijkt me prima zowel prima om dat vanuit de EU te gaan regelen als vanuit een land zelf - en met 'jamaar hunnie hebben nog asbest dus laten wij dat ook zo houden' wordt echt niemand beter.
janderegelaa schreef:Je weet echt niet waar je over praat. Het IS vanuit de EU geregeld: http://www.asbest-search.nl/richtlijnen ... -unie.html