_Tristan schreef:David Cameron houd het ook meteen voor gezien.. Aii..
Hij had vooraf al aangegeven dat hij af zou treden wanneer er voor een Brexit gestemd zou worden.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowboy55 schreef:janderegelaa schreef:Er was anders op het nieuws vanmorgen een PvdA EU parlementariër die zei dat het nu tijd is voor NL om een referendum te houden.
Voor iedereen die denkt dat dit met vluchtelingen te maken heeft, dat is echt onzin. <KNIP>
Een (groot) deel van de Britten die voor de Brexit gestemd hebben zijn het niet met je eens.
Bhriseis schreef:Wat een droeve beslissing. De sterkte van de EU moet er juist in bestaan dat je je krachten bundelt wanneer het moeilijk gaat, niet dat je zomaar vertrekt in lastige tijden.
janderegelaa schreef:Cowboy55 schreef:Een (groot) deel van de Britten die voor de Brexit gestemd hebben zijn het niet met je eens.
De aankondiging van het referendum was lang voordat de vluchtelingenstroom op gang kwam. Als je geografisch kijkt zie je dat juist de plekken waar de meeste vluchtelingen komen (de grote steden) juist voor de EU gestemd hebben.
Kaka schreef:Ik vind eigenlijk wel dat we tenminste middels een referendum de vraag moeten krijgen of we wel een handelsverdrag willen met de UK![]()
Als we iets over een handelsverdrag met de Oekraïne mogen vinden, dan hierover ook.
Citaat:De voorzitter van de Europese commissie, Jacques Delors, zei in 1994: „Wanneer we er de komende tien jaren niet in slagen Europa een ziel te geven, een spirituele dimensie en een waarachtige betekenis, dan is alle moeite voor niets geweest.”
Wendy schreef:janderegelaa schreef:
De aankondiging van het referendum was lang voordat de vluchtelingenstroom op gang kwam. Als je geografisch kijkt zie je dat juist de plekken waar de meeste vluchtelingen komen (de grote steden) juist voor de EU gestemd hebben.
Dat zegt helemaal niks.
Voorbeeldje: extreem rechts heeft altijd relatief veel aanhang gehad in plattelandsgebieden. In de tijd van Janmaat woonde ik in een klein dorp waar geen enkele allochtoon te vinden was. Toch waren er veel mensen die op Janmaat stemden. Reden? Angst voor het onbekende.
Damned schreef:Teleurstellend...
Is er eigenlijk iemand met een beetje objectieve informatie over voor en nadelen eu en voor en nadelen weggaan? Ik vind eigenlijk niet echt iets concreet, en kan me er dan ook moeilijk een mening over vormen, al denk ik, tot nu toe, dat we beter moeten samen blijven in de eu
janderegelaa schreef:Wendy schreef:
Dat zegt helemaal niks.
Voorbeeldje: extreem rechts heeft altijd relatief veel aanhang gehad in plattelandsgebieden. In de tijd van Janmaat woonde ik in een klein dorp waar geen enkele allochtoon te vinden was. Toch waren er veel mensen die op Janmaat stemden. Reden? Angst voor het onbekende.
Gewoon echt niet waar wat je zegt. Links gewauwel. Extreem rechts scoort altijd het hoogst in steden waar de meeste overlast is.
Wendy schreef:Wendy schreef:
Dat zegt helemaal niks.
Eigen ervaring....
En toch maar even aangevuld met een feitje.
Een lijstje met waar de PVV de meeste en de minste aanhang had in 2010...
Het grappige is dat hier de randstad geheel in ontbreekt.
PVV
Rucphen NB 38,70%
Kerkrade Lb 36,25%
Brunssum Lb 34,50%
Onderbanken Lb 34,00%
Landgraaf Lb 33,53%
Stein Lb 32,11%
Roerdalen Lb 31,47%
Echt-Susteren Lb 31,37%
Simpelveld Lb 31,32%
Edam-Volendam NH 31,29%
Vlielannd Fr 7,65%
Littenseradiel Fr 7,57%
Winsum Gr 7,48%
Groningen Gr 7,40%
Wageningen Gld 7,30%
Zuidhorn Gr 7,11%
Rozendaal Gld 7,08%
Bloemendaal NH 6,85%
Haren Gr 6,24%
Schiermonnikoog Fr 5,70%
http://www.nlverkiezingen.com/2010Extr.html#PVV
Yaralisa schreef:_Tristan schreef:Klopt maar dan nog. Al het oude valt nu uit een ben benieuwd wat er voor in de plaats komt
Ja klopt, het is maar afwachten wie hem gaat vervangen...
janderegelaa schreef:De aankondiging van het referendum was lang voordat de vluchtelingenstroom op gang kwam. Als je geografisch kijkt zie je dat juist de plekken waar de meeste vluchtelingen komen (de grote steden) juist voor de EU gestemd hebben.