F16s doorbraken geluidsbarrière, knallen in het Noorden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:55

Hier in Drachten ook goed te horen!
Woon vlakbij de schietschool dus vroeg me al af wat ze nu weer aan het doen waren :+

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:04

jenne schreef:
JoycexEnya schreef:

Dat is de kont :')

Nouja ik woon in Steenwijk en dat word de kop van Overijssel genoemd -O- . Of ben je sarcastish?

Steenwijk is idd de kop, Hardenberg de kont ;)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:12

Ik was ook in Steenwijk toen ik het hoorde, jeetje zeg wat een knallen :oo
We hadden net een soort complot theorie presentatie gehad over twintowers met bommen enzo, dus ik schrok echt even flink :+

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:14

Hier in Doezum ook! 2 knallen!

Dancyy

Re: F16s doorbraken geluidsbarrière, knallen in het Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:16

De paarden boeide het trouwens niet, ben meteen gaan kijken maar die vraten mooi verder :')

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:19

Ik zat met m'n vriend op de fiets toen ik de klappen hoorde, ik schrok me helemaal rot! Dacht eerst dat er een explosief afging := M'n vriend zei gelijk: volgens mij is dat een F16 die door de geluidsbarrière gaat, had 'ie goed gehoord dus. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:21

Had ik het maar gehoord! Vind het zo gaaf! :D Mijn grootste droom was altijd f-16 vlieger worden, maar in verband met het later willen van kinderen kies ik ervoor om dat niet te doen.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:27

tennan schreef:
In de buurt van Drachten ook goed hoorbaar geweest. Was wel even schrikken!

Ah, dan hoorde ik het ook op mijn werk in Drachten. Is dat mysterie ook weer opgelost. :+

In Leeuwarden heb ik het wel vaker meegemaakt en de knal is dan echt wel harder, nu klonk het als een flinke doffe gasexplosie ergens. Blij dat er verder niets aan de hand is. :)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:28

LadyMadonna schreef:
Shiloh schreef:
Dat lijkt me niet. Het is namelijk al enige tijd verboden in Nederlands luchtruim, tenzij in een noodsituatie.

Je zal vast wel iets horen hoor, maar niet dat.

Zie het kaartje wat ik eerder post...

Precies, ik zit ook onder die lijn en deze knallen hebben we regelmatig. Ze mogen volgens de wet inderdaad niet knallen, mits ze 'n contactloos vliegtuig moeten onderscheppen of een training uitvoeren. Nou, drie keer raden... iedere knal hier gooien ze onder de noemer 'training'. :') We hebben dit echt regelmatig, van de week kwamen de JSF's nog over met 'n goeie knal, paar weken terug nog een fraaie knal toen ik op buitenrit was (waar paardlief niet eens meer van op kijkt, maar ik had wel een piepje in m'n oor). Apache's, chinooks, noem het maar op vliegen hier ook regelmatig heel laag over. Is echt aan de orde van de dag. :j Het leukste is als ze een open dag hebben, dan oefenen de F16's in de weken ervoor altijd met op z'n kop vliegen enzo. Soort van privéshow als je dan in je weilandje staat. :D
Laatst bijgewerkt door Bunn op 06-06-16 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:28

Ik heb het ook gehoord,
Ik was mijn paard haar been aan het koelen, ik schrok me een ongeluk, waardoor mijn paard van mij schrok, verder bleef ze heel erg kalm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:29

Mijn moeder dacht dat de brug tegenover haar werk naar beneden was geklapt. :+
Dat geeft wel aan wat voor knal het moet zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:30

Nou ja goed Bunn, wij zijn het niet echt gewend en ik schrok me een ongeluk: ramen trilden, paarden van de mik... kortom: was er ff af! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:32

En nog even over dat dit in andere delen van het land misschien normaal is...
Hier in het Noorden hebben we regelmatig aardbevingen waarbij je in je bed zit te trillen en het hele huis schudt.
Als er zo'n aardbeving in een ander deel van ons land voor zou komen waar het normaal niet gebeurt, schrik je daar ook van. :j
Dan komt dat ook in het nieuws en komt daar ook ophef door.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:32

Picasso schreef:
Nou ja goed Bunn, wij zijn het niet echt gewend en ik schrok me een ongeluk: ramen trilden, paarden van de mik... kortom: was er ff af! :oo

Haha, is ook heel begrijpelijk hoor. Hier volgt na iedere knal ook nog steeds een: 'tieten!' Maar sommige mensen laten het overkomen alsof er iets vreselijk is gebeurd wat maar bij hoge uitzondering wordt toegestaan. Dat blijkt dus reuze mee te vallen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:34

Bunn schreef:
Picasso schreef:

Haha, is ook heel begrijpelijk hoor. Hier volgt na iedere knal ook nog steeds een: 'tieten!' Maar sommige mensen laten het overkomen alsof er iets vreselijk is gebeurd wat maar bij hoge uitzondering wordt toegestaan. Dat blijkt dus reuze mee te vallen. :j

:D

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/163960/De ... -september

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:37

Flinke klappen en ook echt een drukgolf gevoel hier (Zernike, Groningen). Ik dacht eerst dat er een ongeluk was bij de in aanbouw zijnde buurgebouw, of een aardbeving. Maar ik zag geen gestresste bouwvakkers lopen dus daar niks geks.

Ik vind het ook wel tof! Zou wel net vervelend zijn als je net te paard langs een weg rijdt oid.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 06-06-16 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:37

Picasso schreef:
Bunn schreef:

:D

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/163960/De ... -september

Kan het altijd wel waarderen: is toch een teken dat defensie wel degelijk alles op orde heeft en in een oogwenk paraat staat mocht er ooit werkelijk iets vreselijks voorvallen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:38

Ik ook, en toch p**pte ik bijna in m'n broek! :oo

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:38

Hier in Heerenveen ook twee flinke knallen. Katten zaten in hun tuin maar waren even goed onder de indruk.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:43

Picasso schreef:

Hahaha, gelukkig leef je nog. Volgende keer laten we defensie eerst wel even naar je bellen, kun je je vast voorbereiden. :D :P ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:44

Tena aandoen dan alvast.

Maar het verbaasd me dat deze knallen kennelijk zoveel emotie en reactie oproepen.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:44

KoudbloedKim schreef:
En nog even over dat dit in andere delen van het land misschien normaal is...
Hier in het Noorden hebben we regelmatig aardbevingen waarbij je in je bed zit te trillen en het hele huis schudt.
Als er zo'n aardbeving in een ander deel van ons land voor zou komen waar het normaal niet gebeurt, schrik je daar ook van. :j
Dan komt dat ook in het nieuws en komt daar ook ophef door.

Ze proberen heus geen indruk op je te maken hoor. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:45

Huh? Wat bedoel je precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:47

Bunn schreef:
Picasso schreef:

Hahaha, gelukkig leef je nog. Volgende keer laten we defensie eerst wel even naar je bellen, kun je je vast voorbereiden. :D :P ;)

Zou fijn zijn! Kan ik een weekje komen logeren; als therapie en voorbereiding, zeg maar?

Tena-tip is een goede: dempt ook zo lekker als je aan het rijden bent! :+

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:48

Picasso schreef:
Bunn schreef:

Zou fijn zijn! Kan ik een weekje komen logeren; als therapie en voorbereiding, zeg maar?

Tena-tip is een goede: dempt ook zo lekker als je aan het rijden bent! :+

Hahaha, ja tuurlijk! Als er hier weer een open dag is, moet je maar langs komen. Dan zetten we je een dagje naast de startbaan van de F16's. :') :P