Thesserd schreef:Ik zie een gat in de markt: Menstruatiepleisters; gelijk voor en achter geharst voor extra hygiëne!
Sorry TS voor mijn offtopic opmerking
Vooruit, deze mocht nog omdat ie zo grappig is.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rapido schreef:Ik weet eigenlijk alleen dat zwaar gelovigen menstruerende vrouwen onrijn vinden maar dat die niet kunnen vasten wist ik niet.
LadyMadonna schreef:Ik snap de houding van een aantal die zeggen er geen rekening mee te houden niet....
Je hoeft niet mee te doen, maar iemand geen koffie aanbieden terwijl je dat normaal wel doet, of naast je collega geen broodje te eten of weet ik veel, dat is toch over het algemeen geen moeite?
LadyMadonna schreef:Ik snap de houding van een aantal die zeggen er geen rekening mee te houden niet....
Je hoeft niet mee te doen, maar iemand geen koffie aanbieden terwijl je dat normaal wel doet, of naast je collega geen broodje te eten of weet ik veel, dat is toch over het algemeen geen moeite?
JackenJill schreef:Mijn zus is moslim en doet mee aan de ramadan. Zo ook haar 2 zoons van 15 en 18 jaar. Haar jongste twee van 5 en 9 jaar mogen niet meedoen. Ik vind het altijd bijna stressvol, deze periode. Ik vind de ramadan in dit deel van de wereld echt ontzettend zwaar. In de landen waar het geloof in principe vandaan komt, zijn de tijden van eten en vasten veel gezonder. In Nederland zijn het niet alleen de lange dagen waarin niet gegeten mag worden, maar vooral ook de slechte nachtrust die het zwaar maken.
Mijn gevoel is heel dubbel: uiteraard vind ik het heel knap dat moslims dit doen en volhouden. Aan de andere kant vind ik het een aanslag op je lichaam en ik kan me niet voorstellen dat Mohamed dit zo bedoeld heeft. Ook zie ik wat het doet met mijn zus, hoe zwaar ze het heeft. Ben altijd weer opgelucht wanneer het weer gedaan is, kan ze weer gewoon gaan eten en drinken!
Sees schreef:Oh, ik heb jouw opmerking heel goed gelezen hoor, maar ik zie nog steeds niet wat daar haaks op staat op dat bij van mij.. Ook hier die karikatuur. Zout op elke slak leggen.. Het moet zo gaan en anders gaat of kan het niet. Er zijn meerdere wegen naar Rome..Koffie wordt hier aangeboden, snoep, komkommer, koekjes alles wat los en vast zit zoals ik ook duidelijk heb opgeschreven
Sammie schreef:en laterLopen mensen hier nu daadwerkelijk hun eigen lunch hele dagen aan te bieden aan de hele afdeling? Lijkt mij niet! En als er al drinken voor de hele afdeling wordt gehaald wordt dat meestal in het algemeen gevraagd of zelfs dat gebeurt in z'n geheel niet.(..) Dan wordt er af en toe nog cake en gebak rondgebracht
Sammie schreef:Ik haal diverse situaties aan op diverse werkvloeren. Niet elke werkvloer of afdeling is immers hetzelfde.
Sees schreef:Je veronderstelt maar raakJe put zo te lezen niet uit eigen ervaring? Dan vind ik het raar om zo te stellen.
Sees schreef:Dat weet ik haast wel zeker en dat heeft imo met dat zout op elke slak leggen. Het uit vergroten van alles. Het karikatuur maken van.. Niet dat jij daar mee begonnen bent, maar je doet helaas wel vrolijk mee.Maar misschien is dat alleen maar hoe het op mij overkomt en niet hoe men het bedoelt .