Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ohjajoh6 schreef:En ik vind het weer een veel beter idee om een crowdfunding voor een ziek dier op te starten, dan om een nieuw sportpaard te kopen waar je mee naar de olympische spelen wilt, maar daar hoor ik niemand over.
Sammyoo schreef:Ik gun iedereen alles, maar als ik geld weg wil geven, dan doe ik dat liever aan iemand die geen geld heeft om eten te kopen.
Sponsoring is een manier om reclame te maken..
kimberley82 schreef:Ik vind een paard ook een luxe. Dat voorop gesteld.
En je moet zorgen dat je geld achter de hand hebt.
Maar wat ik mij afvraag is hoe groot dat potje dan wel niet moet zijn volgens sommige?
Stel je hebt 5000 euro achter de hand (wat al veel is voor de gemiddelde eigenaar denk ik) maar de kosten lopen hoger op dan dat?
Je paard verkopen kan op dat moment ook niet.
Moet dan maar elk paard waarbij het einde potje in zicht komt standaard ingeslapen worden?
Ik heb het dan over een ziek paard... Een paard kopen mogen mensen van mij nog steeds met hun eigen geld doen.
Shadow0 schreef:Sammyoo schreef:Ik gun iedereen alles, maar als ik geld weg wil geven, dan doe ik dat liever aan iemand die geen geld heeft om eten te kopen.
Sponsoring is een manier om reclame te maken..
Allereerst: het staat je geheel vrij om geld te geven aan wie je wilt. En ook om het niet te geven aan wie je dat niet wilt.
Maar op een of andere manier hebben mensen de neiging om niet alleen simpel te denken 'ik geef niet' maar om ook een moreel oordeel uit te spreken over de vraag. En dat snap ik niet zo goed. Want we leven in een wereld waarin vragen (/ manipuleren) om geld aan de orde van de dag is. "Reclame" is immers precies dat: een poging om mensen geld uit te laten geven aan dingen die ze niet per se nodig hebben om zo de mensen met heel veel luxe (CEO's, grootaandeelhouders etc) nog heel veel meer luxe te geven.
Waarom vinden we dat op individueel niveau verwerpelijk, maar zetten we opleidingen op om het op grotere schaal mogelijk te maken?
Kuggur schreef:Het is gebedel. En om iets als een paard? Te belachelijk voor woorden. Pas je levensstijl aan bij je inkomen.
En het hebben van een paard hoort daarin een hele lage prioriteit te hebben.
En over prioriteiten gesproken, er zijn nogal wat goede doelen van mensen die zich werkelijk in nood bevinden, waar ik eerder geld aan zou spenderen dan aan één of andere miep in één van de meest welvarende delen van de wereld die haar dure speelgoed niet zelf kan bekostigen....
kimberley82 schreef:Ik vind een paard ook een luxe. Dat voorop gesteld.
En je moet zorgen dat je geld achter de hand hebt.
Maar wat ik mij afvraag is hoe groot dat potje dan wel niet moet zijn volgens sommige?
Stel je hebt 5000 euro achter de hand (wat al veel is voor de gemiddelde eigenaar denk ik) maar de kosten lopen hoger op dan dat?
Je paard verkopen kan op dat moment ook niet.
Moet dan maar elk paard waarbij het einde potje in zicht komt standaard ingeslapen worden?
Ik heb het dan over een ziek paard... Een paard kopen mogen mensen van mij nog steeds met hun eigen geld doen.
KoudbloedKim schreef:Soms is het geluk van iemand anders ook iets heel moois om terug te krijgen.
Dat voedt soms meer dan een bord eten.
(Voor dit weer verkeerd wordt opgevat; eten gaat natuurlijk voor.)
KoudbloedKim schreef:Mwah, daar ben ik het niet persé mee eens.
Wij hebben vorige week één van onze paarden verkocht aan onze bijrijdster en ik kan nog een geweldig gevoel krijgen als ik dat gelukkige koppie weer voor me zie.
Daar kan ik langer op teren dan op een broodje kaas.
KoudbloedKim schreef:Mwah, daar ben ik het niet persé mee eens.
Wij hebben vorige week één van onze paarden verkocht aan onze bijrijdster en ik kan nog een geweldig gevoel krijgen als ik dat gelukkige koppie weer voor me zie.
Daar kan ik langer op teren dan op een broodje kaas.
KellyDV schreef:Alsof je weet waar je geld heen gaat als je het in "goede doelen" steekt.
Jellybeans schreef:KellyDV schreef:Alsof je weet waar je geld heen gaat als je het in "goede doelen" steekt.
Oh maar er zijn ook doelen waarbij je wel zeker weet dat het geld op goede plekken terecht komt.
En daar geef ik met liefde mijn geld aan. Aan mensen die het echt nodig hebben. Voor een paard in Nederland dat hulp nodig heeft zijn andere oplossingen om aan geld te komen.